• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Sierpień 2025
  • Ranking faktoringu
środa, 20 sierpnia, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    Obliczanie kosztów faktoringu
    Zasiłek pielęgnacyjny 2025 – ile wynosi i komu przysługuje?
    zalamany przedsiebiorca wykresy
    Najczęstsze błędy przy zakładaniu działalności gospodarczej – jak ich uniknąć?
    partnerzy biznesowi
    Sezonowość sprzedaży = sezonowość przychodów? Niekoniecznie!
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Przedsiębiorca szukający rozwiązania problemów finansowych
    11 miliardów złotych długu w polskich firmach. Kto w Polsce ma największe problemy z płynnością?
    platforma online zakupy
    Rozliczanie dochodów online: najważniejsze obowiązki podatkowe
    konto w banku
    Konto firmowe – czy naprawdę musisz je mieć i jak wybrać odpowiednie?
    polska unia europejska
    Kasa Płynie Obficie – dla wybranych. Analiza afery KPO
    sigmund TJxotQTUr8o unsplash
    Jak otworzyć przedszkole bez wykształcenia pedagogicznego? To prostsze niż myślisz
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
    Biznesmen zastanawiający się od czego zacząc przy wyborze faktora
    Giganci zarabiają dużo i płacą mało? Ten podatek może to zmienić
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    „Milcząca zgoda” wchodzi do gry. Sprawdź, co to oznacza dla Twojej firmy
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    Obliczanie kosztów faktoringu
    Zasiłek pielęgnacyjny 2025 – ile wynosi i komu przysługuje?
    zalamany przedsiebiorca wykresy
    Najczęstsze błędy przy zakładaniu działalności gospodarczej – jak ich uniknąć?
    partnerzy biznesowi
    Sezonowość sprzedaży = sezonowość przychodów? Niekoniecznie!
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Przedsiębiorca szukający rozwiązania problemów finansowych
    11 miliardów złotych długu w polskich firmach. Kto w Polsce ma największe problemy z płynnością?
    platforma online zakupy
    Rozliczanie dochodów online: najważniejsze obowiązki podatkowe
    konto w banku
    Konto firmowe – czy naprawdę musisz je mieć i jak wybrać odpowiednie?
    polska unia europejska
    Kasa Płynie Obficie – dla wybranych. Analiza afery KPO
    sigmund TJxotQTUr8o unsplash
    Jak otworzyć przedszkole bez wykształcenia pedagogicznego? To prostsze niż myślisz
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
    Biznesmen zastanawiający się od czego zacząc przy wyborze faktora
    Giganci zarabiają dużo i płacą mało? Ten podatek może to zmienić
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    „Milcząca zgoda” wchodzi do gry. Sprawdź, co to oznacza dla Twojej firmy
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Poradnik przedsiębiorcy

Jak sprawnie wprowadzić podwyżkę usług w biurze rachunkowym?

Grzegorz Pospieszczyk autor Grzegorz Pospieszczyk
2024-12-23
w Poradnik przedsiębiorcy
0
kontrola podatkowa

Podwyżki są nieuchronne. Mówi się, że wszystko drożeje – nie da się prowadzić żadnego biznesu na zasadach sprzed kilku lat. I choć wiadomo, że to nieuniknione, to szalenie trudno poinformować o podwyżkach klienta. Zwykle w takiej sytuacji dominuje strach, obawa o to, jak zareaguje, czy podwyżka nie popsuje waszej relacji. Informację o podwyżce za usługi biura rachunkowego trzeba przekazać tak, aby finalnie nie stracić klienta. Podpowiadamy, jak to zrobić.A 970x250 1

Spis treści schowaj
1 Co tak naprawdę składa się na twoją pracę?
2 Dlaczego podwyżki w biurze rachunkowym to konieczność?
3 Jak NIE podnosić cen?
4 Jak skutecznie wprowadzać podwyżki?
5 3 sposoby informowania o podwyżce
6 Uzasadnij!
7 Tego nie rób! Tak nie informuj o podwyżce
8 Efekt HALO
9 Sprawdzone sposoby na wprowadzenie podwyżki
10 Jak wprowadzić podwyżkę w biurze rachunkowym – podsumowanie
11 Czy Twoje biuro jest gotowe na nowe rozwiązania?

Co tak naprawdę składa się na twoją pracę?

Czy zdarzyło ci się kiedyś wpaść w wir myśli skierowany ku temu, że nie masz podstaw do podniesienia cen za swoje usługi? Jeśli tak, zapomnij o tym. Wartość ma nie tylko twoja usługa księgowa. Nie zapominaj o innych aspektach współpracy z klientem, na które poświęcasz czas i pieniądze.

Na cenę za twoją usługę składa się mnóstwo czynników dodatkowych, a wśród nich są:

Podobne artykuły

platforma online zakupy

Rozliczanie dochodów online: najważniejsze obowiązki podatkowe

2025-08-18
Zrelaksowany przedsiębiorca po wybraniu najlepszej oferty faktoringu

Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!

2025-07-01
krzysztof bochynski fakturapl

Krzysztof Bochyński dołącza do zespołu Faktura.pl jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci

2025-07-01
Przedsiębiorca szukający rozwiązania problemów finansowych

Do zabezpieczenia na majątku wystarczy podejrzenie fiskusa

2025-06-03
kpir fpl kalkulator

Koniec papierowej księgowości! Od 2026 r. KPiR tylko elektronicznie – czy Twoja księgowość jest gotowa?

2025-07-18
sejm wiejska

Nowy potwór biurokracji! 'Super-Urząd’ prześwietli każdą Twoją fakturę

2025-04-15
  • szeroka oferta biura zapewniająca klientowi kompleksową obsługę – nie musi korzystać z usług kilku firm, wszystko może załatwić u ciebie, a to się ceni,
  • godziny pracy (nierzadko niestandardowe, dopasowane do indywidualnego zapotrzebowania klienta),
  • parking i dostępność biura (pamiętasz, że za to też ponosisz koszty?),
  • szybki czas reakcji na pytania ze strony klientów – jesteś dla nich niemal 24/7,
  • różne opcje kontaktu z biurem – dostęp różnymi kanałami to dla klienta ułatwienie, dla ciebie być może dodatkowe opłaty,
  • integracja z systemami klienta,
  • pozytywne opinie o biurze (tak, pozycja na rynku również się liczy i ma wpływ na końcową cenę za usługi).

Czy nadal uważasz, że nie możesz myśleć o podwyżkach?

Sprawdź ranking programów księgowych

Dlaczego podwyżki w biurze rachunkowym to konieczność?

Właścicielom biur rachunkowych nieustannie towarzyszy lęk przed podniesieniem cen, nawet jeśli wiedzą, że są one uzasadnione. Przedsiębiorcy boją się utraty klientów i czasami sami skazują się na brak rentowności biura. Miejmy też na uwadze inflację. Brak wzrostu cen przy wzroście inflacji jest niczym działanie odwrotne, czyli obniżenie ceny. Chociażby dlatego podwyżki w biurze rachunkowym to konieczność. Czy tylko to? Oczywiście, że nie.

Na księgowych spada coraz więcej zadań i obowiązków. Są również obligowani do dokształcana się, uczestnictwa w szkoleniach, podążania za zmianami w przepisach itd. Często robią to kosztem czasu wolnego.

Podniesienie cen może przynieść wiele korzyści. Firma zyska szansę (i środki finansowe) na rozwój i ulepszanie oferowanych usług.

Jak NIE podnosić cen?

Załóżmy, że podejmujesz decyzję o podwyżce. Mamy dla ciebie jedną zasadniczą radę, jak tego nie robić.

Nie podwyższaj cen gwałtownie. Nagła i znaczna podwyżka będzie bardziej odczuwalna i zauważalna dla klienta. Jeśli płacił on za twoje usługi przez rok po 300 zł miesięcznie, a nagle dostanie rachunek na 360 zł, będzie to dla niego trudne do zaakceptowania.

Zatem jak zrobić to „bezboleśnie”?

Jak skutecznie wprowadzać podwyżki?

Skuteczne wprowadzanie podwyżki powinno odbywać się etapami. Możesz osiągnąć to samo, co zostało wspomniane w powyższym akapicie bez szoku dla klienta. Zmieniaj cenę stopniowo, stosując mechanizm tzw. ledwie zauważalnej różnicy. Z 300 zł przejdź do 315 zł. W kolejnym miesiącu wystaw fakturę już na 330 zł. W następnym na 345 zł. Za chwilę wystawisz na oczekiwane 360 zł, ale wprowadzając zmiany małymi krokami, klient łatwiej zaakceptuje tę podwyżkę. Z reguły podwyżki do 5% są przyjmowane pozytywnie.

W usługach księgowych podwyżka powinna mieć miejsce przynajmniej raz w roku, optymalnie jest zwiększać należną kwotę do pół roku. Argumentem podwyżki trudnym do podważenia jest wzrost płac oraz inflacja.

3 sposoby informowania o podwyżce

Postanawiasz, że podwyższasz ceny i przychodzi ten najtrudniejszy moment konfrontacji z klientem. Musisz mu jakoś o tym powiedzieć, a wiadomo, że boisz się reakcji i ewentualnych konsekwencji. Mamy na to metody.

Jak poinformować klienta o podwyżce?

  1. WCALE. Nie informuj, wystaw wyższą fakturę. Pamiętaj jednak, że ta metoda dobrze działa tylko w przypadku, gdy w umowie macie zapis o możliwych podwyżkach spowodowanych np. inflacją. Klient raczej nie pokusi się o szukanie alternatyw dla twoich usług.
  2. PRZY FAKTURZE. Przy wystawianiu faktury powiedz, że będzie wyższa. Taka nagła, a do tego znacząca podwyżka może wywołać niemałe zaskoczenie. Nie wpływa pozytywnie na relację z klientem. W większości przypadków degraduje ją. W takiej sytuacji klient pozostaje niejako bez wyjścia, musi opłacić dokument i zrobi to, ale nie bez konsekwencji dla ciebie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zacznie szukać innego rozwiązania i że z czasem zrezygnuje z twoich usług.
  3. Z WYPRZEDZENIEM. Rozmowa może wiele zmienić. Klient przygotowany na podwyżkę, uprzedzony, że rachunek będzie wyższy, inaczej zareaguje. Takie podejście pozytywnie wpływa na relację biuro-klient i ją buduje.

Kluczem do podniesienia cen jest ich właściwe zakomunikowanie. Tak naprawdę możesz skorzystać z każdej z wymienionych metod, ale liczy się to, w jaki sposób to zrobisz. I jakich argumentów użyjesz.

Uzasadnij!

Znasz już trzy szkoły wprowadzania podwyżek w biurach rachunkowych, a żadna z nich nie kładzie nacisku na odpowiednie uzasadnienie decyzji. A jest ono naprawdę bardzo istotne. Szczera rozmowa z klientem, podczas której przedstawisz mu, dlaczego podnosisz ceny i udowodnisz, że nie chodzi wyłącznie o twój powiększony zysk, zmienia perspektywę.

Podczas wyjaśniania i tłumaczenia stosuj wspomniane uzasadnienie. Włącz do swojego słownika te trzy spójniki: bo…, ponieważ…, gdyż….

Zamiast krótkiego komunikatu „Ceny za nasze usługi wzrosną o 15% od następnego miesiąca”, powiedz „Ceny za nasze usługi w przyszłym miesiącu wzrosną o 15%, ponieważ musimy pokryć nieustannie rosnące koszty związane z utrzymaniem bezpieczeństwa danych naszych klientów”.

Nie mów tylko: „W IV kwartale podniesiemy ceny o 10%”. Dodaj: „W IV kwartale podniesiemy ceny o 10%, bo jesteśmy zobowiązani pokryć wyższe koszty wynagrodzeń. To konieczne, jeśli chcemy utrzymać doświadczoną kadrę, oferującą wysoką jakość obsługi”.

Z właściwym argumentowaniem nie da się dyskutować. Klient rozumie, z czego wynika podwyżka i że jest konieczna.

Tego nie rób! Tak nie informuj o podwyżce

Jedną z dróg komunikacji pomiędzy klientem a biurem rachunkowym jest droga mailowa. To tez nie najgorszy sposób na przekazanie informacji o podwyżce. Trzeba tylko pamiętać, aby zrobić o umiejętnie.

E-mail napisany w zbyt chłodny oficjalny sposób to nie jest to, czego oczekuje klient. Chciałby czuć, że po drugiej stronie jest człowiek, a nie „automat”. W wiadomości warto od razu poinformować o skali podwyżki – wiadomość bez konkretnej ceny lub wyznacznika procentowego nic nie wnosi, wzbudza tylko niepotrzebne emocje.

Pisząc maila, też należy pamiętać o właściwym uzasadnieniu, klient od razu powinien wiedzieć, z czego wynikają zapowiadane podwyżki. Nie może mieć wrażenie, że przedstawicielom biura rachunkowego na nim nie zależy. Argumentacja powinna zawierać informację o tym, że podwyżki np. wpłyną na jakość usług, są dyktowane dbaniem o klienta itd.

Efekt HALO

Czy efekt aureoli ma coś wspólnego z podwyżkami? Skupmy się najpierw nad tym, czym efekt aureoli (efekt halo) jest.

Efekt halo to przypisywanie człowiekowi cech na podstawie przesłanek powierzchownych. Za przykład mogą posłużyć osoby zamożne uważane zwykle za inteligentne, uśmiechnięte za miłe, powolne za leniwe, punktualne za niezwykle rzeczowe itd. Efekt wpływa na rozmówcę, który obserwując cię, wysnuwa wnioski na twój temat.

Dbając o to, jak odbierają cię inni, możesz osiągnąć lepsze efekty, gdy zakomunikujesz podwyżkę.

Sprawdzone sposoby na wprowadzenie podwyżki

Daj klientowi pewność, że nie masz już wyboru – dotąd udawało się unikać podwyżki, ale teraz jest konieczna i wprowadzasz ją poniekąd dla jego dobra. Wyjaśnij, jaki wysiłek został podjęty, by uniknąć wyższych podwyżek.

Podczas rozmowy (niezależnie od tego, czy będzie mailowa, czy bezpośrednia), nie zapomnij podziękować klientowi, że jest z tobą od lat. Zapewnij o chęci do rozmowy, możliwości dodatkowych wyjaśnień itd. Daj mu odczuć, że jesteś dla niego.

Zaproponuj coś więcej – pokaż klientowi, że zapłaci wyższą kwotę, ale dostanie coś ekstra. Czasami wystarczy niewielki dodatek, rabat na kolejną usługę, korzystny pakiet. Cokolwiek, co sprawi, że klient poczuje się doceniony i przy okazji wyróżni cię na tle konkurencji.

Jak wprowadzić podwyżkę w biurze rachunkowym – podsumowanie

Jak wprowadzić podwyżkę w biurze rachunkowym? Jak poinformować o tym klienta? Krótko mówiąc – dobrym rozwiązaniem jest poinformowanie klienta z wyprzedzeniem.

Nie ma też co owijać w bawełnę, ale szybko przejść do rzeczy i przekazać kluczową informację. Operuj konkretami (datami, procentami lub kwotami podwyżki). Nie zapomnij wskazać na elementy, które wpływają na podwyżkę, a tak naprawdę nie są zależne od ciebie (np. inflacja, wzrost kosztów utrzymania budynku, w którym znajduje się biuro).

Ważne, aby pojawiła się także właściwa argumentacja podwyżek. Uzasadnij, z czego wynika taka, a nie inna decyzja. Zapewnij klienta, że zależy ci na utrzymaniu jakości usług, na szkoleniu pracowników, by byli coraz lepszymi ekspertami w tym, co robią.

Nie zapomnij pokazać działań, które udało ci się podjąć wcześniej, aby uniknąć podwyżki albo zminimalizować jej wysokość.

Droga mailowa do wysyłania tego typu komunikatów jest w porządku, ale klient z pewnością lepiej odbierze kontakt osobisty (spotkanie) albo rozmowę telefoniczną. Podczas rozmowy możesz posługiwać się narracją pierwszoosobową w liczbie pojedynczej (ja) lub w mnogiej (my), gdy wypowiadasz się w imieniu zarządu/pracowników.

Bądź odważny i pewny tego, że podwyżki są koniecznością, a nie wymysłem. Miej na uwadze, jak szeroki zakres obowiązków spada na twoją firmę przy każdej usłudze dla klienta i że rozwój wymaga nakładów finansowych. Skorzystaj z naszych porad, a wprowadzenie podwyżki w biurze rachunkowym nie odstraszy żadnego ze stałych klientów.

Czy Twoje biuro jest gotowe na nowe rozwiązania?

Spotkajmy się. Na spotkaniu wysłuchamy wyzwań, które stoją przed Twoim biurem odnośnie wdrożenia KSeF i innych nowych rozwiązań. Jako doświadczeni specjaliści, pomożemy Ci je pogrupować i finalnie rozwiązać. Co istotne, większość problemów da się rozwiązać już podczas pierwszego spotkania, tak wynika z naszej praktyki. Co poza tym możemy zrobić dla Twojego biura?

✅ Otrzymasz wsparcie techniczne
✅ Otrzymasz wsparcie merytoryczne
✅ Będziemy infolinią KSeF dla Twoich klientów
✅ Pokażemy Ci narzędzie dla klientów zintegrowane z KSeF

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
Oceń wpis
Tags: Biuro rachunkowefaktura.plpodwyżki
Grzegorz Pospieszczyk

Grzegorz Pospieszczyk

Doświadczony Ekspert z udokumentowaną historią pracy w branży doradztwa zarządczego. Specjalista w zakresie procesów biznesowych, biura zarządzania projektami (PMO), Zarządzania Projektami IT i Zarządzania Zmianą. Copywriter, specjalizacja w tekstach wysokiej jakości.

Podobne Wpisy

Rozliczanie dochodów online: najważniejsze obowiązki podatkowe

autor Marek Polubiatko
2025-08-18
0
platforma online zakupy

Zarabianie w Internecie jest dziś bardzo popularne. W ten sposób dochód osiągają osoby na JDG, prowadzące działalność nierejestrową oraz zatrudnieni na umowach cywilnoprawnych i o pracę. Niezależnie od formy zarabianie przez Internet musi być rozliczone, o czym wiele osób czerpiących zyski z działalności online zdaje się zapominać. Czym jest działalność internetowa? Działalność internetowa to szeroki katalog aktywności służących uzyskiwaniu dochodu. Zarabiania online może podjąć się właściwie każdy, jeżeli ma dostęp do Internetu. W zależności od pomysłu, możliwości i skali przedsięwzięcia, działalność w Internecie może prowadzić również osoba czerpiąca dochód z innych źródeł, na przykład zatrudniona na umowę o pracę czy cywilnoprawną: Działalność internetowa osób zatrudnionych na etacie i umowach cywilnoprawnych (zlecenie, o dzieło) – możliwość pracy po godzinach (przy etacie) lub...

Czytaj więcej

Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!

autor Marek Polubiatko
2025-07-01
0
Zrelaksowany przedsiębiorca po wybraniu najlepszej oferty faktoringu

Po blisko dekadzie zdecydowano się podnieść limit zwolnienia podmiotowego z podatku VAT. Od 2017 roku kształtował się on na poziomie 200 000 zł. Od 2026 roku będzie o 20% wyższy i wyniesie 240 000 zł. To dobra wiadomość dla mniejszych przedsiębiorców, natomiast pośród dostępnych propozycji wybrano najmniej korzystną polskim firmom. Opozycja apelowała o podniesienie limitu do 300 000 zł lub przynajmniej 250 000 zł. Niestety, nie zdecydowano się również na regularne, rokroczne podnoszenie limitu zwolnienia podmiotowego na podstawie wskaźnika inflacji, co byłoby rozsądne i sprawiedliwe. Czym jest zwolnienie podmiotowe z VAT? Zanim o tym, jak wygląda i co oznacza nowy limit, najpierw trzeba odnieść się do terminu zwolnienia podmiotowego z VAT. Dotyczy on przedsiębiorców, którzy ze względu na wartość dokonywanej...

Czytaj więcej

Krzysztof Bochyński dołącza do zespołu Faktura.pl jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci

autor Redakcja
2025-07-01
0
krzysztof bochynski fakturapl

Z przyjemnością informujemy, że od czerwca 2025 roku do zespołu Faktura.pl dołączył Krzysztof Bochyński, obejmując stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju Sieci. Krzysztof to uznany ekspert w dziedzinie usług i rozwiązań dla biur rachunkowych. W Faktura.pl odpowiada za rozwój i wdrożenie nowoczesnej platformy cyfrowej, która ułatwia codzienną pracę księgowych. Istotnym obszarem jego działań będzie wsparcie biur rachunkowych w przygotowaniu do obsługi KSeF (Krajowy System e-Faktur). Przed dołączeniem do Faktura.pl, Krzysztof przez kilka lat był twarzą marki INFORlex (Infor PL S.A.), prowadząc m.in. cykl „Kawa z INFORlex”, szkolenia online, sesje Q&A, a także udzielając się międzynarodowych konferencjach branży księgowej. Jego działania angażowały środowisko księgowych, doradców i właścicieli biur rachunkowych. Znany z komunikatywności, zaangażowania i pasji do upraszczania złożonych procesów, Krzysztof aktywnie dzieli się...

Czytaj więcej

Do zabezpieczenia na majątku wystarczy podejrzenie fiskusa

autor Aleksandra Pluta
2025-06-03
0
Przedsiębiorca szukający rozwiązania problemów finansowych

W ostatnich latach można zaobserwować coraz bardziej restrykcyjne podejście organów podatkowych do kwestii zabezpieczania zobowiązań podatkowych. Szczególnym niepokojem napawa fakt, że coraz częściej stosowanie zabezpieczenia nie wymaga udowodnienia winy podatnika ani ostatecznego określenia wysokości zobowiązania. Wystarczy bowiem samo uprawdopodobnienie, że podatnik może nie wykonać zobowiązania podatkowego – a to stwarza grunt pod działania prewencyjne o bardzo daleko idących skutkach. Uzasadniona obawa wystarczy do zablokowania kont? Przedsiębiorcy często zapominają, że w polskim prawie podatkowym funkcjonuje mechanizm zabezpieczenia wykonania zobowiązania podatkowego na majątku podatnika, nawet jeśli termin jego wymagalności jeszcze nie upłynął.  Zgodnie z art. 33 § 1 Ordynacji podatkowej, zabezpieczenie to może zostać zastosowane, jeśli zachodzi uzasadniona obawa, że podatnik nie wykona zobowiązania. Choć przepis wskazuje przesłanki, które uprawdopodabniają taką sytuację...

Czytaj więcej

Koniec papierowej księgowości! Od 2026 r. KPiR tylko elektronicznie – czy Twoja księgowość jest gotowa?

autor Aleksandra Pluta
2025-07-18
0
kpir fpl kalkulator

Od 1 stycznia 2026 roku przedsiębiorcy w Polsce staną przed koniecznością dostosowania się do nowego rozporządzenia dotyczącego prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR). Ministerstwo Finansów wprowadza szereg zmian mających na celu cyfryzację i uproszczenie procesów księgowych. W artykule przedstawiamy, czym jest KPiR, kto ma obowiązek jej prowadzenia, podstawowe zasady oraz szczegółowy opis 15 kluczowych zmian wchodzących w życie w 2026 roku. Czym jest KPiR i kto musi ją prowadzić? Księga Przychodów i Rozchodów (KPiR) to uproszczona forma ewidencji podatkowej, która służy do rejestrowania przychodów i kosztów działalności gospodarczej. Obowiązek jej prowadzenia dotyczy podatników opłacających podatek dochodowy od osób fizycznych na zasadach ogólnych lub liniowo, m.in.: osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych, spółek partnerskich,...

Czytaj więcej

Nowy potwór biurokracji! 'Super-Urząd’ prześwietli każdą Twoją fakturę

autor Aleksandra Pluta
2025-04-15
0
sejm wiejska

Jeszcze niedawno premier Donald Tusk deklarował, że Polska musi "odbiurokratyzować się", że "trzeba zdjąć kaganiec regulacyjny z przedsiębiorców". W świetle tych deklaracji, jego osobista prośba skierowana do Rafała Brzoski – prezesa InPostu – o pomoc w przygotowaniu planu deregulacji, została przyjęta z umiarkowaną nadzieją przez środowiska gospodarcze. Jednak zaledwie kilka tygodni później Ministerstwo Finansów ogłosiło rozpoczęcie prac nad tworem, który budzi grozę wśród wszystkich przedsiębiorców – nowym "Super-urzędem", którego celem ma być maksymalizacja ściągalności podatków. Przed „Super-urzędem” nic się nie ukryje… Oficjalnie „Super-urząd” ma być kolegialnym ciałem międzyresortowym, które zintegruje działania Krajowej Administracji Skarbowej, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Państwowej Inspekcji Pracy, Straży Granicznej, a nawet... policji. Podstawowym celem jego działalności ma być "uszczelnienie systemu i lepsza koordynacja kontroli". Tyle w teorii....

Czytaj więcej

Nowy obowiązek dla firm w 2026 roku — czy Twoja księgowość jest gotowa?

autor Dominik Bożek
2025-04-15
0
komputer ksef

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi wielkimi krokami. Ministerstwo Finansów opublikowało wyniki weryfikacji założeń biznesowych i technicznych KSeF, przedstawiając szereg zmian i aktualizacji harmonogramu. Przygotowanie się na nowe wymagania to kluczowy element działalności każdej firmy. Sprawdźmy, jakie zmiany czekają przedsiębiorców w nadchodzących miesiącach. Aktualny harmonogram wdrażania KSeF Nowa struktura wdrożenia zakłada kilka kluczowych terminów: Czerwiec 2025 – publikacja struktury FA(3) i dokumentacji API KSeF 2.0. Wrzesień 2025 – start testów otwartych API. Listopad 2025 – dostęp do certyfikatów produkcyjnych oraz testowej Aplikacji Podatnika KSeF 2.0. Luty 2026 – start obowiązkowego KSeF 2.0 dla przedsiębiorców o sprzedaży powyżej 200 mln zł (rok bazowy: 2024, nie 2025). Kwiecień 2026 – obowiązek dla pozostałych przedsiębiorców. Ważna zmiana Podstawą ustalenia, kiedy firma wchodzi do...

Czytaj więcej

Wybrało go zaledwie 1673 podatników. Dlaczego Kasowy PIT to niewypał?

autor Dorota Tkocz
2025-03-28
0
podatki nadmiarowe zyski

Do 20 lutego podatnicy mieli czas, by zgłosić skarbówce chęć rozliczania się z podatku dochodowego metodą kasową. W mniemaniu rządu ma ona stanowić remedium na zatory płatnicze i poprawić płynność finansową przedsiębiorców. Inaczej na kasowy PIT zapatrują się eksperci i jak widać, podatnicy. Jakie są przyczyny jego porażki? Dlaczego przedsiębiorcy nie chcą korzystać z tej formy rozliczenia PIT? Co to jest kasowy PIT? Od 1 stycznia 2025 roku podatnicy mogą korzystać z nowego sposobu rozliczania przychodów i kosztów. Kasowy PIT zakłada opodatkowanie dochodów dopiero w dacie otrzymania płatności za wystawioną fakturę sprzedaży towaru lub usługi. Do tej pory kwoty wynikające z dokumentów sprzedaży należało wliczyć w podstawę opodatkowania w dacie przeprowadzenia transakcji lub wystawienia faktury. Tak też nadal rozliczają się...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

kontrola podatkowa

Nie daj się zaskoczyć! Fiskus wybrał gorące tematy kontroli na ten rok

2025-04-04
inflacja w branzy transportowej 2

E-CMR obowiązkowe od 21 sierpnia 2024 roku. Cyfrowa przyszłość firm transportowych

2025-03-21
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

sad umowa

Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?

2025-08-20
Przedsiębiorca szukający rozwiązania problemów finansowych

11 miliardów złotych długu w polskich firmach. Kto w Polsce ma największe problemy z płynnością?

2025-08-19
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?