• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Lipiec 2025
  • Ranking faktoringu
czwartek, 10 lipca, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    traderzy
    Chcesz obniżyć koszty zatrudnienia w firmie? Sprawdź, jak otrzymać dofinansowanie na pracownika w 2025 roku
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    magazyn
    Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata
    nieruchomosc klucz
    Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce
    traderzy
    Ożywienie czy złudzenie? Gospodarka balansuje na krawędzi
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    traderzy
    Chcesz obniżyć koszty zatrudnienia w firmie? Sprawdź, jak otrzymać dofinansowanie na pracownika w 2025 roku
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    magazyn
    Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata
    nieruchomosc klucz
    Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce
    traderzy
    Ożywienie czy złudzenie? Gospodarka balansuje na krawędzi
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Technologia

Przewodnik po mediach społecznościowych dla małych firm – 2022

Przewodnik po mediach społecznościowych dla małych firm – 2022

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2022-06-28
w Technologia
0
social media w firmie

 Kiedyś portale społecznościowe kojarzyły nam się ze zdjęciami ze studniówek z obowiązkowym dzióbkiem, memów oraz ze zdjęciami bobasów w głąbach kapusty i zwiewnych kostiumach. Jednak od tych czasów sporo się zmieniło. W badaniu Sprout Social aż 89% respondentów przyznało, że dokonuje zakupów produktów marek, które śledzi na portalach społecznościowych. Badanie wykazało również, że marketingowcy nie wykorzystują w pełni potencjału danych mediów społecznościowych. Dlatego najwyższy czas to zmienić i zacząć traktować profile firmowe, jako cenne narzędzia zwiększające sprzedaż oraz wspierające rozpoznawalność marki. Po przeczytaniu tego artykułu będziesz o krok bliżej do osiągnięcia tego celu! 

Spis treści schowaj
1 Czym są media społecznościowe?
2 Jakie są najważniejsze funkcje mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy?
3 Jakie są modele prowadzenia firmowych profili społecznościowych?
4 Modele wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
4.1 Model PR
4.2 Model kreowania relacji z klientem
4.3 Model profesjonalny
4.4 Model sprzedażowy
5 Jakie media społecznościowe są obecnie najpopularniejsze w sferze biznesu?
6 Czy każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w mediach społecznościowych?
7 Pierwsze kroki w stworzeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych
8 Jak prowadzić profil firmowy w social media?
8.1 Bądź konsekwentny
8.2 Poznaj swoją publiczność

Czym są media społecznościowe? 

Krystyna Polańska definiuje pojęcie mediów społecznościowych, jako formę przekazu informacji następującą za pośrednictwem stron bądź aplikacji działających w sieci internetowej, w ramach społeczności tworzonych poprzez użytkowników tych serwisów. Kiedyś portale social media najczęściej przybierały formę stron internetowych, natomiast obecnie są to funkcjonalne aplikacje, które doskonale sprawdzają się na urządzeniach mobilnych. Główną misją każdego serwisu społecznościowego jest umożliwianie wzajemnych kontaktów jego użytkowników z uwzględnieniem przynależności do danej grupy utworzonej na bazie wspólnych zainteresowań, pochodzenia, zawodu, czy płci. Mają na celu stworzenie przestrzeni do podtrzymywania danych więzi i wymiany informacji w formie wizualnej, tekstowej lub audiowizualnej. Za pośrednictwem portali społecznościowych, użytkownicy tworzą swoje profile i kreują swój wizerunek i aktywnie uczestniczą w wybranej przez siebie grupie społecznej.  Chociaż to ich podstawowe funkcje, to na tym nie kończą się możliwości oferowane przez media społecznościowe. Ich dynamiczny rozwój i ogromna popularność sprawiły, że poszczególne serwisy są nieustannie modyfikowane i wzbogacane o nowe funkcjonalności, przez co stały się potężnym narzędziem marketingowym, czy to dla poszczególnych osób, czy dla całych firm. 

social media przewodnik

Podobne artykuły

Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora

Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym

2025-07-09
grafika gg 03

Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?

2025-07-08
jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash

Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?

2025-07-07
magazyn

Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata

2025-07-07
inpost ff sampling3

Biznes oferty InPost dla małych firm, czyli jak uprościć logistykę bez dużych nakładów

2025-07-03
nieruchomosc klucz

Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce

2025-07-03

Jakie są najważniejsze funkcje mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy? 

Do najważniejszych funkcji mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy można zaliczyć:

  • możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i zleceniodawcami, 
  • możliwość wymiany informacji i podtrzymywania więzi pomiędzy członkami danej społeczności potencjalnych klientów, współpracowników, zleceniodawców i partnerów biznesowych, 
  • kreowanie profesjonalnego wizerunku firmy lub eksperta oraz rozpoznawalności marki, 
  • możliwość zaprezentowania danej osoby, przedsiębiorstwa, bądź produktu poprzez stworzenie profilu zawierającego informacje na dany temat oraz regularne publikacje. 
  • budowanie relacji z potencjalnymi klientami poprzez publikacje, udostępnianie, ocenianie, reagowanie oraz komentowanie treści publikowanych przez użytkowników,
  • bezpośrednie zwiększenie sprzedaży, dzięki funkcjom typu Marketplace, 
  • promowanie marki, usług i produktów poprzez reklamy płatne i darmowe,
  • analizowanie dotychczasowych działań marketingowych, 
  • wgląd w działania prowadzone przez konkurencję oraz potencjalnych partnerów biznesowych, 
  • możliwość błyskawicznego reagowania na ewentualne niepochlebne opinie na temat produktów lub działań firmy. 

Jakie są modele prowadzenia firmowych profili społecznościowych?   

Zanim stworzysz profil przedstawiający swoją firmę, produkt lub usługę, którą oferujesz, powinieneś zastanowić się, jaki jest twój cel przyświecający tej obecności w sieci, a następnie zidentyfikować serwis, który będzie najlepszym narzędziem do jego osiągnięcia. Niezwykle ważna jest w tym przypadku także umiejętna analiza charakterystyki obecnej i potencjalnej grupy odbiorczej, ponieważ te dane umożliwiają dostosowanie sposobu funkcjonowania w danym serwisie do oczekiwań swojej klienteli. Dla ułatwienia tego zadania przedstawiamy najpopularniejsze modele wykorzystania mediów społecznościowych w celach biznesowych.

Modele wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie 

Model PR 

Model PR to podstawowy i najpowszechniejszy typ wykorzystania mediów społecznościowych dla celów biznesowych. W tym wariancie mniej liczy się odbiorca, a bardziej to, jak chcesz zaprezentować swoją markę, firmę, czy produkt. Komunikacja z potencjalnym klientem jest w tym przypadku jednostronna i bardziej służy celom reklamowym, niż sprzyja budowaniu relacji. 

Model kreowania relacji z klientem 

W opozycji do modelu PR stoi strategia mająca na celu kreowanie relacji z klientem. Ta strategia, poza suchymi faktami na temat firmy i usługi, angażuje odbiorców, sprzyja zacieśnianiu kontaktów, budowaniu relacji i prowadzeniu otwartego dialogu z klientelą. Model kreowania relacji z klientem bazuje na aktywizacji użytkowników, która jest sposobem na upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu – budowanie rozpoznawalności marki wśród konkretnych użytkowników, oraz wzrost popularności profilu za sprawą ruchu na stronie. Jak w tym modelu marketingowcy zachęcają użytkowników do udziału? To dziecinnie proste i na pewno nie raz się z tym spotkałeś. Chodzi o wszelkiego typu ankiety, pytania w postach oraz konkursy i rozdania.

Model profesjonalny 

Model profesjonalny upodobali sobie szczególnie freelancerzy i konsultanci branżowi. Kluczem do sukcesu w tej kwestii jest tworzenie autorskich i specjalistycznych publikacji mających na celu z jednej strony, przekazanie tajników jakiejś dziedziny lub konkretnego zagadnienia, a z drugiej, kreowanie eksperckiego wizerunku. Publikacje tego typu dotyczą najczęściej wąskich i konkretnych zagadnień branżowych lub opowiadają o powszechnych sytuacji, z którymi zmagają się użytkownicy.  

Model sprzedażowy 

Funkcja sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych w ostatnim czasie nabrała sporej popularności za sprawą wewnętrznych funkcjonalności portali, takich jak marketplace. Jednak to nie jedyny czynnik sprzyjający sprzedaży usług lub produktów w social media. Poza tym serwisy społecznościowe oferują także możliwość płatnej promocji, a w gestii przedsiębiorcy natomiast leży sprowokowanie klientów do odwiedzenia ich strony, na przykład dzięki wewnętrznemu linkowaniu.  

Jakie media społecznościowe są obecnie najpopularniejsze w sferze biznesu? 

Serwisy i aplikacje przychodzą i odchodzą. Kiedyś popularne Snapchat, czy WhatsApp obecnie powoli odchodzą do lamusa. Jest jednak kilku pewniaków, którzy swoją pozycję utrzymują od ładnych kilku lat. 

Facebook 

Ten portal społecznościowy zna chyba każdy. Jednak to, co kiedyś było przestrzenią do zawierania prywatnych znajomości i szpiegowania starych znajomych, obecnie jest niezwykle potężną machiną marketingową. Kiedyś najważniejsze informacje o firmie czerpaliśmy z firmowych stron internetowych, a teraz skarbnicą wiedzy na temat marki i miejscem, gdzie kreują się nasze opinie na jej temat, jest Facebook. Dlatego niezależnie od tego, w jakiej branży się obracasz, co sprzedajesz, ani na jaką skalę, profil tam to podstawa! Firmowy profil na Facebooku pozwoli ci wspierać rozpoznawalność marki, trafiać do określonej grupy odbiorców, promować i analizować swoje działania marketingowe, zacieśniać relacje z klientami i w końcu, sprzedawać swoje produkty i usługi. Jest to więc nieocenione rozwiązanie typu „wszystko w jednym”.

Instagram 

Instagram z roku na rok rośnie w siłę. Użytkownicy uwielbiają go za elegancję, przejrzystość i znikomy wysiłek przy korzystaniu z jego uroków. Z uwagi na jego specyfikę i zdecydowane skupienie na funkcjach wizualnych, najlepiej nadaje się do promowania produktów oraz marek, które łatwo pokazać. IG upodobali sobie specjaliści z wielu branży, ponieważ ten serwis umożliwia szybkie zaprezentowanie rezultatów najnowszych działań i tym samym wspieranie wizerunku, jako specjalisty, na przykład poprzez publikację zdjęć świeżo wykonanych tatuaży, makijaży, czy witraży, a także informowanie o nowych wydarzeniach, produktach i usługach w formie fotografii lub video. 

LinkedIn 

LinkedIn to miejsce dla specjalistów wszystkich branży. To portal, który wspiera kontakty między ekspertami wszelakich dziedzin i jest prawdziwą mekką dla wolnych strzelców. Za jego pośrednictwem użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z pracy, poszukują kandydatów lub pracy, a także organizują własne spotkania networkingowe. Posiadanie profilu na LinkedIn to niemalże obowiązek każdego programisty, marketologa, tłumacza, czy projektanta. 

TikTok

Mimo że TikTok, na początku swojego istnienia nie był traktowany zbyt poważnie z uwagi na niezbyt wymagające treści, to obecnie każdy przedsiębiorca, chcący trafić do młodych odbiorców, mieć go musi. Na tej platformie liczy się dynamika publikacji oraz reagowanie na najnowsze trendy, ale nagrodą za cierpliwość i zaangażowanie jest błyskawiczne trafienie do ogromnej rzeszy odbiorców. Wszystko za sprawą algorytmu TikToka, który jest znacznie łaskawszy dla nowych użytkowników, niż w przypadku FB, czy IG. 

Czy każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w mediach społecznościowych? 

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Jeśli chcesz nie tylko utrzymać zainteresowanie nowych odbiorców, ale też zyskiwać nowych, to musisz pomyśleć o obecności swojej firmy w mediach społecznościowych. Założenie i prowadzenie profilu firmowego w serwisach tego typu oferuje możliwości marketingowe, sprzedażowe i wizerunkowe. To bardzo prosty i szybki sposób na wypromowanie firmy w Internecie, kanał do udostępniania informacji na temat prowadzonej działalności, aktualizowania danych na temat asortymentu i dla zaistnienia w świadomości odbiorców. Media społecznościowe to doskonałe miejsce, by nawiązać z nimi bezpośredni kontakt z klientami, odpowiadać na ich pytania i wątpliwości oraz zachęcać do skorzystania z oferty. Co więcej, analizując swoich odbiorców, możesz dostosować do nich swoje działania profesjonalne i marketingowe. Na serwisach tego typu ludzie dzielą się swoimi zainteresowaniami, potrzebami i preferencjami, co może być cennymi koordynatami dla każdej firmy. Podsumowując, profil firmowy w serwisach społecznościowych jest niezbędny, jednak nie musisz od razu podbijać każdej platformy. Lepiej, jeśli wybierzesz ją na podstawie swoich możliwości, profilu biznesowego i celów. 

social media dla firmy

Pierwsze kroki w stworzeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych

Cel 

Na początek musisz określić cel dla danego profilu i na tej podstawie tworzyć swoją strategię marketingową. Nie obawiaj się, to nie takie skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy, że zastanowisz się, co chcesz osiągnąć dzięki swojemu profilowych w najbliższym czasie oraz w dłuższej perspektywie, jaka jest twoja grupa docelowa i jak ocenisz swoje możliwości pod względem tworzenia treści do publikacji.   

Wybór platformy

Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok i Twitter to tylko najpopularniejsze platformy społecznościowe. Każda z nich ma inną specyfikę i cel, a prowadzenie profili na nich wymaga nakładu pracy i pieniędzy. Dlatego wybór platformy powinieneś uzależnić od swoich oczekiwań. Jeśli chcesz budować swój wizerunek jako profesjonalisty w branży, to na pewno docenisz zalety LinkedIn lub Instagrama. Jeżeli natomiast zależy ci na promocji firmy, to na pewno przyda ci się profil na Facebooku, IG lub TikToku. Możesz wybrać jeden lub kilka serwisów społecznościowych, ale ważne, by publikowane na nich treści ze sobą współgrały. 

Przydatne narzędzia 

Oto trzy najpopularniejsze i najprostsze narzędzia przydatne w tworzeniu treści na social media: 

  • Canva – narzędzie do tworzenia wszelkiego typu treści wizualnych. Na platformie znajdziesz setki szablonów postów, prezentacji i banerów reklamowych. 
  • Creator Studio – narzędzie do planowania publikacji postów na Facebooku i na Instagramie.
  • Bitly – narzędzie do skracania linków, przydatne w publikacjach. 

Jak prowadzić profil firmowy w social media?

Chcąc zaistnieć w social media, musisz działać w sposób zorganizowany, przemyślany i konsekwentny. Dla ułatwienia tego zadania przygotowaliśmy dla ciebie kilka uniwersalnych zasad prowadzenia profili w mediach społecznościowych.  

Złote zasady prowadzenia profili firmowych w mediach społecznościowych

Bądź konsekwentny 

Konsekwencja to klucz do sukcesu w mediach społecznościowych. Nie zrażaj się początkowymi niepowodzeniami, czy brakiem odzewu ze strony odbiorców, ale publikuj, analizuj wyniki i znowu publikuj. 

Poznaj swoją publiczność 

Dostosowanie treści do odbiorcy to najkrótsza droga do satysfakcjonujących rezultatów. Informacje na ich temat uzyskasz, dzięki takim narzędziom, jak Google, lub Facebook Analytics. 

Zadbaj o swój wygląd 

Nie ma co ukrywać, przeciwnie do sensu przysłowia, często sądzimy po okładce, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Dlatego niezależnie od branży i wielkości twojej firmy, pamiętaj, że wszystkie treści udostępniane w mediach społecznościowych powinny wyglądać prosto, ale nowocześnie. 

Angażuj swoją publiczność 

Zaangażowanie publiczności bezpośrednio wpływa na popularność w mediach społecznościowych, a co za tym idzie, dotarcie do szerszej grupy odbiorców, oraz budowanie relacji z dotychczasowymi. Daj im więc poczuć, że ich zdanie się liczy – pytaj, organizuj konkursy i publikuj ankiety. 

Trzymaj rękę na pulsie 

W dzisiejszych czasach najważniejszy jest czas reakcji. Odpowiadaj więc na aktualne trendy, odnoś się do najnowszych wiadomości, żartów czy memów. Użytkownicy to uwielbiają! 

Na dziś to wszystko. Mamy nadzieję, że uzbrojony w tę wiedzę, śmiało ruszysz na podbój mediów społecznościowych. Powodzenia!

Oceń wpis
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Doświadczony copywriter, redaktor, twórca cyfrowy oraz tłumacz języka angielskiego, oraz rosyjskiego. Pierwszy tytuł magistra uzyskała na kierunku filologia rosyjska z językiem angielskim na Uniwersytecie Śląskim, a drugi na kierunku International Business Law and Arbitration. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Pasjonuje się światem biznesu, socjologią i słowem pisanym. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości finansów i inwestycji, a także tajników marketingu. Spełnia się także jako mentorka aspirujących tłumaczy i copywriterów, angażując się w prowadzenie kursów swojego autorstwa.

Podobne Wpisy

Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym

autor Aleksandra Pluta
2025-07-09
0
Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora

Szkolenia i rozwój kompetencji zawodowych bywa kluczowym elementem przygotowania do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Coraz więcej osób planujących własny biznes inwestuje w zdobycie specjalistycznej wiedzy, jeszcze przed formalnym zarejestrowaniem firmy. Niekiedy, ukończenie kursu lub zdobycie uprawnień zawodowych jest warunkiem koniecznym do pracy „na swoim”. Pytanie jednak, czy wydatek poniesiony na takie szkolenie może zostać uznany za koszt uzyskania przychodu w świetle przepisów ustawy o PIT? Przez wiele lat organy podatkowe traktowały uznawały je za inwestycje osobiste, niepodlegające zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodu przyszłej działalności. Jednak najnowsze interpretacje indywidualne mogą zwiastować istotną zmianę stanowiska organów administracji skarbowej. Planujesz szkolenia przed założeniem działalności? Koszt podatkowy w świetle ustawy o PIT Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie wymienia enumeratywnie  wydatków, które...

Czytaj więcej

Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?

autor Marek Polubiatko
2025-07-08
0
grafika gg 03

Gadu-Gadu to doskonały przykład, że brak długoterminowej wizji i zbyt późne reagowanie na pojawiające się trendy, może szybko zniweczyć nawet doskonale prosperujący projekt. Komunikator internetowy przeszedł drogę od najpopularniejszego narzędzia w swojej kategorii do niemal nieużywanej i całkowicie zapomnianej aplikacji. Kilkukrotna rewitalizacja marki skończyła się niepowodzeniem, ale obecny właściciel raz jeszcze spróbuje przywrócić świetność kultowego "słoneczka". Plany są ambitne, ale mam wrażenie, że wprowadzenie marki na poziom z czasów największej świetności jest zwyczajnie niemożliwe. Historia komunikatora Gadu-Gadu Komunikator internetowy Gadu-Gadu zadebiutował w 2000 roku. To produkt autorstwa programisty Łukasza Foltyna, który miał inspirować się podobnym narzędziem – ICQ. Oznacza to, że od powstania GG minęło ćwierć wieku. Żeby uzmysłowić, jakie to były czasy, wystarczy wskazać na kilka wydarzeń z tego...

Czytaj więcej

Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?

autor Adam Abramczyk
2025-07-07
0
jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash

Jako doradca, który od lat pomaga setkom nowych przedsiębiorców rozpocząć działalność, widzę, że jedno pytanie wraca najczęściej – „Jaką księgowość wybrać?”. I wcale się nie dziwię. Bo choć formalne założenie firmy to dziś kwestia kilkunastu minut, to wybór odpowiedniej formy rozliczeń ma dużo większe konsekwencje niż wiele osób zdaje sobie sprawę. Nie chodzi tylko o przepisy czy stawki podatkowe. Chodzi o to, czy Twoja firma od początku będzie działać mądrze i efektywnie – czy już w pierwszym roku nie przepłacisz podatków, nie pogubisz się w dokumentach, albo nie wybierzesz modelu, który ograniczy Twój rozwój. Dlatego przygotowałem ten przewodnik – oparty na realnych przypadkach z mojego doświadczenia, który pomoże Ci: zrozumieć różnice między ryczałtem, KPiR i pełną księgowością, dopasować formę księgowości...

Czytaj więcej

Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata

autor Julia Mraczny
2025-07-07
0
magazyn

Jeszcze przed pięcioma laty nikt nie przypuszczał, że magazyny, dotąd kojarzone z szarymi, niepozornymi halami, przekształcą się w strategiczny filar polskiej gospodarki. Obecnie, w połowie 2025 roku, gdy spojrzymy na twarde dane, dostrzeżemy imponujące liczby — 34,5 mln m² nowoczesnej powierzchni magazynowej zgodnie z danymi koniec pierwszego kwartału 2025 roku — będące bezpośrednim rezultatem długoletnich inwestycji infrastrukturalnych oraz przekształceń w strukturze globalnej gospodarki. Przyjrzyjmy się zatem sytuacji na rynku nieruchomości magazynowych. 2024 – rok stabilizacji i nowej nadziei na rynku magazynowym Rok 2024 rozpoczął się pod znakiem licznych wyzwań na arenie międzynarodowej. Nadal odczuwalne były skutki pandemii, które w połączeniu z napięciami geopolitycznymi i rosnącymi kosztami finansowania inwestycji, wpływały na ostrożniejsze podejście firm i inwestorów do ekspansji. Mimo to, polski...

Czytaj więcej

Biznes oferty InPost dla małych firm, czyli jak uprościć logistykę bez dużych nakładów

autor Redakcja
2025-07-03
0
inpost ff sampling3

Nie każda firma działa na skalę ogólnopolską. Nie każda ma magazyn, zespół logistyczny czy system ERP. Ale każda, nawet ta najmniejsza wysyła paczki. Dla wielu mikro przedsiębiorców logistyka to temat, który albo ich przerasta, albo blokuje rozwój. A przecież nie musi tak być. Zaczynasz? Zobacz czego potrzebujesz Świeżo założona firma boryka się z wieloma wyzwaniami. Czasem działalność zaczyna się przy kuchennym stole, z telefonem w jednej ręce i produktem w drugiej. To nie znaczy, że nie da się działać profesjonalnie od samego początku, a to, że wystarczy mieć dostęp do narzędzi, które nie utrudniają, tylko ułatwiają pracę. Właśnie z myślą o nowych małych firmach jak i tych większych, chcących zmienić coś w swojej logistyce, powstały biznes oferty InPost. Są one...

Czytaj więcej

Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce

autor Magdalena Grochocka
2025-07-03
0
nieruchomosc klucz

Już od 11 lipca 2025 roku deweloperzy muszą codziennie publikować i aktualizować ceny mieszkań – jawnie, przejrzyście i bez ukrytych kosztów. To największa zmiana na rynku pierwotnym od lat, która może wstrząsnąć sposobem, w jaki Polacy kupują nieruchomości. Co dokładnie się zmieni i kto na tym zyska? Dlaczego „jawność cen” to rewolucja na rynku nieruchomości? Nowe przepisy wprowadzają obowiązek publikowania pełnej ceny każdego mieszkania (zarówno za metr, jak i całkowitej) na stronie internetowej dewelopera oraz w materiałach reklamowych. Deweloperzy będą musieli codziennie aktualizować dane, archiwizować historię zmian i zgłaszać je do specjalnego rejestru publicznego. Przepisy obejmują również obowiązek publikacji cen za dodatkowe elementy, takie jak miejsce postojowe czy komórka lokatorska, które wcześniej często były „domyślnie” ukrywane. Ustawa została podpisana na...

Czytaj więcej

Ożywienie czy złudzenie? Gospodarka balansuje na krawędzi

autor Magdalena Grochocka
2025-07-02
0
traderzy

Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie kluczowe dane za pierwszy kwartał i maj 2025 roku. Raport zawiera aktualne informacje o wzroście PKB, sytuacji na rynku pracy, poziomie płac, produkcji przemysłowej i sprzedaży detalicznej. Z perspektywy przedsiębiorców i analityków dane te pokazują nie tylko obecną kondycję gospodarki, ale też wskazują możliwe scenariusze na nadchodzące miesiące. Czy polska gospodarka rzeczywiście wychodzi z okresu spowolnienia? Przyjrzyjmy się najważniejszym liczbom. Tempo wzrostu PKB – stabilizacja czy złudzenie odbicia? Według danych GUS, realny wzrost produktu krajowego brutto w I kwartale 2025 roku wyniósł 3,2% w ujęciu rocznym. To wyraźna poprawa w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, kiedy wzrost wyniósł jedynie 2,2%. W ujęciu kwartalnym, po korekcie sezonowej, PKB wzrósł o 0,7%, co może świadczyć o...

Czytaj więcej

Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!

autor Marek Polubiatko
2025-07-01
0
foto ranking faktoringu n 6

Po blisko dekadzie zdecydowano się podnieść limit zwolnienia podmiotowego z podatku VAT. Od 2017 roku kształtował się on na poziomie 200 000 zł. Od 2026 roku będzie o 20% wyższy i wyniesie 240 000 zł. To dobra wiadomość dla mniejszych przedsiębiorców, natomiast pośród dostępnych propozycji wybrano najmniej korzystną polskim firmom. Opozycja apelowała o podniesienie limitu do 300 000 zł lub przynajmniej 250 000 zł. Niestety, nie zdecydowano się również na regularne, rokroczne podnoszenie limitu zwolnienia podmiotowego na podstawie wskaźnika inflacji, co byłoby rozsądne i sprawiedliwe. Czym jest zwolnienie podmiotowe z VAT? Zanim o tym, jak wygląda i co oznacza nowy limit, najpierw trzeba odnieść się do terminu zwolnienia podmiotowego z VAT. Dotyczy on przedsiębiorców, którzy ze względu na wartość dokonywanej...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

kalendarz podatkowy

Terminy składania deklaracji podatkowych za rok 2023 coraz bliżej! Nie przegap możliwości zmian na rok 2024!

2024-12-23
rejestracja w zus pue

Rejestracja w ZUS PUE – jak zarejestrować profil?

2023-01-17
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora

Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym

2025-07-09
grafika gg 03

Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?

2025-07-08
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?