• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Marzec 2023
  • Ranking firm faktoringowych – Marzec 2023
środa, 22 marca, 2023
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

    Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

    Tarcza antyinflacyjna 2023 – koniec z niskim podatkiem VAT na nawozy, paliwo i energię!

    Nawet leniwi posłowie mogą dostać 20 tysięcy złotych miesięcznie

    Czy naprawdę warto brać wakacje kredytowe w 2022 roku?

    40 tys. zł dofinansowania dla JDG i blisko 130 tys. zł dla DG – dofinansowania firm 2023

    Uwaga! Inflacja drastycznie rośnie. Dokąd to nas doprowadzi?

    Nowy wskaźnik inflacji konsumenckiej – skoro jest tak dobrze, to dlaczego nadal jest źle?

    Ile trzeba pracować w Polsce, żeby zarobić na burgera? Indeks Big Maca budzi dyskusje

    Ile trzeba pracować w Polsce, żeby zarobić na burgera? Indeks Big Maca budzi dyskusje

  • Biznes
    Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

    Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

    Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

    Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

    Zakaz sprzedaży nieletnim i ograniczona reklama. Dlaczego dla energetyków nadchodzą ciężkie czasy?

    Zakaz sprzedaży nieletnim i ograniczona reklama. Dlaczego dla energetyków nadchodzą ciężkie czasy?

    Co Ukraińcy wnoszą do polskiej gospodarki?

    Co Ukraińcy wnoszą do polskiej gospodarki?

    Czy skrócimy dzień pracy?

    Czy skrócimy dzień pracy?

  • Podatki
    Wyjeżdżasz zagranicę? Zadbaj o EKUZ!

    Ulga na leki – kto może odliczyć leki od podatku?

    Ranking firm faktoringowych – marzec 2023

    Twój e-PIT – jak rozliczyć PIT przez Internet?

    Czy skrócimy dzień pracy?

    Jak przekazać 1,5% podatku na organizację pożytku publicznego (OPP)?

    Pracujesz zdalnie? Twój pracodawca może śledzić Twoje ruchy

    Ulga na Internet – jak odliczyć Internet krok po kroku

    Czy ratunkiem kredytów hipotecznych będą kredyty bez wkładu własnego? Przyglądamy się pierwszym tego typu ofertom.

    Rozliczenie z małżonkiem – jak rozliczyć PIT-37, korzyści, progi podatkowe

  • Prawo
    Co wiąże prawnika z klientem do śmierci?

    Co wiąże prawnika z klientem do śmierci?

    Fiskus prześwietli nasze dane na Allegro, OLX i Vinted

    Fiskus prześwietli nasze dane na Allegro, OLX i Vinted

    Jakie przywileje przewiduje ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora?

    Jakie przywileje przewiduje ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora?

    Masz to jak w banku! – Jak wykorzystać gwarancję bankową w działalności gospodarczej?

    Masz to jak w banku! – Jak wykorzystać gwarancję bankową w działalności gospodarczej?

    Kontrola trzeźwości pracowników po nowemu. Szef z alkomatem w kaburze

    Kontrola trzeźwości pracowników po nowemu. Szef z alkomatem w kaburze

    30-dniowy areszt za zorganizowanie imprezy firmowej z alkoholem? To możliwe!

    30-dniowy areszt za zorganizowanie imprezy firmowej z alkoholem? To możliwe!

    Odnaleziona faktura kosztowa – czy można ją zaksięgować?

    Dyrektywa Omnibus – wszystko co musisz wiedzieć, żeby nie zapłacić 2 mln euro kary

    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Umowa przez Messenger, SMS i e-mail – jak nie dać się oszukać zleceniodawcom

    Umowa przez Messenger, SMS i e-mail – jak nie dać się oszukać zleceniodawcom

  • Technologia
    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

No Result
View All Result
  • Finanse
    Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

    Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

    Tarcza antyinflacyjna 2023 – koniec z niskim podatkiem VAT na nawozy, paliwo i energię!

    Nawet leniwi posłowie mogą dostać 20 tysięcy złotych miesięcznie

    Czy naprawdę warto brać wakacje kredytowe w 2022 roku?

    40 tys. zł dofinansowania dla JDG i blisko 130 tys. zł dla DG – dofinansowania firm 2023

    Uwaga! Inflacja drastycznie rośnie. Dokąd to nas doprowadzi?

    Nowy wskaźnik inflacji konsumenckiej – skoro jest tak dobrze, to dlaczego nadal jest źle?

    Ile trzeba pracować w Polsce, żeby zarobić na burgera? Indeks Big Maca budzi dyskusje

    Ile trzeba pracować w Polsce, żeby zarobić na burgera? Indeks Big Maca budzi dyskusje

  • Biznes
    Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

    Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

    Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

    Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

    Zakaz sprzedaży nieletnim i ograniczona reklama. Dlaczego dla energetyków nadchodzą ciężkie czasy?

    Zakaz sprzedaży nieletnim i ograniczona reklama. Dlaczego dla energetyków nadchodzą ciężkie czasy?

    Co Ukraińcy wnoszą do polskiej gospodarki?

    Co Ukraińcy wnoszą do polskiej gospodarki?

    Czy skrócimy dzień pracy?

    Czy skrócimy dzień pracy?

  • Podatki
    Wyjeżdżasz zagranicę? Zadbaj o EKUZ!

    Ulga na leki – kto może odliczyć leki od podatku?

    Ranking firm faktoringowych – marzec 2023

    Twój e-PIT – jak rozliczyć PIT przez Internet?

    Czy skrócimy dzień pracy?

    Jak przekazać 1,5% podatku na organizację pożytku publicznego (OPP)?

    Pracujesz zdalnie? Twój pracodawca może śledzić Twoje ruchy

    Ulga na Internet – jak odliczyć Internet krok po kroku

    Czy ratunkiem kredytów hipotecznych będą kredyty bez wkładu własnego? Przyglądamy się pierwszym tego typu ofertom.

    Rozliczenie z małżonkiem – jak rozliczyć PIT-37, korzyści, progi podatkowe

  • Prawo
    Co wiąże prawnika z klientem do śmierci?

    Co wiąże prawnika z klientem do śmierci?

    Fiskus prześwietli nasze dane na Allegro, OLX i Vinted

    Fiskus prześwietli nasze dane na Allegro, OLX i Vinted

    Jakie przywileje przewiduje ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora?

    Jakie przywileje przewiduje ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora?

    Masz to jak w banku! – Jak wykorzystać gwarancję bankową w działalności gospodarczej?

    Masz to jak w banku! – Jak wykorzystać gwarancję bankową w działalności gospodarczej?

    Kontrola trzeźwości pracowników po nowemu. Szef z alkomatem w kaburze

    Kontrola trzeźwości pracowników po nowemu. Szef z alkomatem w kaburze

    30-dniowy areszt za zorganizowanie imprezy firmowej z alkoholem? To możliwe!

    30-dniowy areszt za zorganizowanie imprezy firmowej z alkoholem? To możliwe!

    Odnaleziona faktura kosztowa – czy można ją zaksięgować?

    Dyrektywa Omnibus – wszystko co musisz wiedzieć, żeby nie zapłacić 2 mln euro kary

    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Umowa przez Messenger, SMS i e-mail – jak nie dać się oszukać zleceniodawcom

    Umowa przez Messenger, SMS i e-mail – jak nie dać się oszukać zleceniodawcom

  • Technologia
    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Technologia

Przewodnik po mediach społecznościowych dla małych firm – 2022

Przewodnik po mediach społecznościowych dla małych firm – 2022

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2022-06-28
w Technologia
social media w firmie

 Kiedyś portale społecznościowe kojarzyły nam się ze zdjęciami ze studniówek z obowiązkowym dzióbkiem, memów oraz ze zdjęciami bobasów w głąbach kapusty i zwiewnych kostiumach. Jednak od tych czasów sporo się zmieniło. W badaniu Sprout Social aż 89% respondentów przyznało, że dokonuje zakupów produktów marek, które śledzi na portalach społecznościowych. Badanie wykazało również, że marketingowcy nie wykorzystują w pełni potencjału danych mediów społecznościowych. Dlatego najwyższy czas to zmienić i zacząć traktować profile firmowe, jako cenne narzędzia zwiększające sprzedaż oraz wspierające rozpoznawalność marki. Po przeczytaniu tego artykułu będziesz o krok bliżej do osiągnięcia tego celu! 

Spis treści schowaj
1 Czym są media społecznościowe?
2 Jakie są najważniejsze funkcje mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy?
3 Jakie są modele prowadzenia firmowych profili społecznościowych?
4 Modele wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
4.1 Model PR
4.2 Model kreowania relacji z klientem
4.3 Model profesjonalny
4.4 Model sprzedażowy
5 Jakie media społecznościowe są obecnie najpopularniejsze w sferze biznesu?
5.1 Facebook
5.2 Instagram
5.3 LinkedIn
5.4 TikTok
6 Czy każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w mediach społecznościowych?
7 Pierwsze kroki w stworzeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych
7.1 Cel
7.2 Wybór platformy
7.3 Przydatne narzędzia
8 Jak prowadzić profil firmowy w social media?
8.1 Złote zasady prowadzenia profili firmowych w mediach społecznościowych
8.1.1 Bądź konsekwentny
8.1.2 Poznaj swoją publiczność
8.2 Zadbaj o swój wygląd
8.3 Angażuj swoją publiczność
8.4 Trzymaj rękę na pulsie

Czym są media społecznościowe? 

Krystyna Polańska definiuje pojęcie mediów społecznościowych, jako formę przekazu informacji następującą za pośrednictwem stron bądź aplikacji działających w sieci internetowej, w ramach społeczności tworzonych poprzez użytkowników tych serwisów. Kiedyś portale social media najczęściej przybierały formę stron internetowych, natomiast obecnie są to funkcjonalne aplikacje, które doskonale sprawdzają się na urządzeniach mobilnych. Główną misją każdego serwisu społecznościowego jest umożliwianie wzajemnych kontaktów jego użytkowników z uwzględnieniem przynależności do danej grupy utworzonej na bazie wspólnych zainteresowań, pochodzenia, zawodu, czy płci. Mają na celu stworzenie przestrzeni do podtrzymywania danych więzi i wymiany informacji w formie wizualnej, tekstowej lub audiowizualnej. Za pośrednictwem portali społecznościowych, użytkownicy tworzą swoje profile i kreują swój wizerunek i aktywnie uczestniczą w wybranej przez siebie grupie społecznej.  Chociaż to ich podstawowe funkcje, to na tym nie kończą się możliwości oferowane przez media społecznościowe. Ich dynamiczny rozwój i ogromna popularność sprawiły, że poszczególne serwisy są nieustannie modyfikowane i wzbogacane o nowe funkcjonalności, przez co stały się potężnym narzędziem marketingowym, czy to dla poszczególnych osób, czy dla całych firm. 

social media przewodnik

Jakie są najważniejsze funkcje mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy? 

Do najważniejszych funkcji mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy można zaliczyć:

  • możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i zleceniodawcami, 
  • możliwość wymiany informacji i podtrzymywania więzi pomiędzy członkami danej społeczności potencjalnych klientów, współpracowników, zleceniodawców i partnerów biznesowych, 
  • kreowanie profesjonalnego wizerunku firmy lub eksperta oraz rozpoznawalności marki, 
  • możliwość zaprezentowania danej osoby, przedsiębiorstwa, bądź produktu poprzez stworzenie profilu zawierającego informacje na dany temat oraz regularne publikacje. 
  • budowanie relacji z potencjalnymi klientami poprzez publikacje, udostępnianie, ocenianie, reagowanie oraz komentowanie treści publikowanych przez użytkowników,
  • bezpośrednie zwiększenie sprzedaży, dzięki funkcjom typu Marketplace, 
  • promowanie marki, usług i produktów poprzez reklamy płatne i darmowe,
  • analizowanie dotychczasowych działań marketingowych, 
  • wgląd w działania prowadzone przez konkurencję oraz potencjalnych partnerów biznesowych, 
  • możliwość błyskawicznego reagowania na ewentualne niepochlebne opinie na temat produktów lub działań firmy. 

Jakie są modele prowadzenia firmowych profili społecznościowych?   

Zanim stworzysz profil przedstawiający swoją firmę, produkt lub usługę, którą oferujesz, powinieneś zastanowić się, jaki jest twój cel przyświecający tej obecności w sieci, a następnie zidentyfikować serwis, który będzie najlepszym narzędziem do jego osiągnięcia. Niezwykle ważna jest w tym przypadku także umiejętna analiza charakterystyki obecnej i potencjalnej grupy odbiorczej, ponieważ te dane umożliwiają dostosowanie sposobu funkcjonowania w danym serwisie do oczekiwań swojej klienteli. Dla ułatwienia tego zadania przedstawiamy najpopularniejsze modele wykorzystania mediów społecznościowych w celach biznesowych.

Modele wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie 

Model PR 

Model PR to podstawowy i najpowszechniejszy typ wykorzystania mediów społecznościowych dla celów biznesowych. W tym wariancie mniej liczy się odbiorca, a bardziej to, jak chcesz zaprezentować swoją markę, firmę, czy produkt. Komunikacja z potencjalnym klientem jest w tym przypadku jednostronna i bardziej służy celom reklamowym, niż sprzyja budowaniu relacji. 

Model kreowania relacji z klientem 

W opozycji do modelu PR stoi strategia mająca na celu kreowanie relacji z klientem. Ta strategia, poza suchymi faktami na temat firmy i usługi, angażuje odbiorców, sprzyja zacieśnianiu kontaktów, budowaniu relacji i prowadzeniu otwartego dialogu z klientelą. Model kreowania relacji z klientem bazuje na aktywizacji użytkowników, która jest sposobem na upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu – budowanie rozpoznawalności marki wśród konkretnych użytkowników, oraz wzrost popularności profilu za sprawą ruchu na stronie. Jak w tym modelu marketingowcy zachęcają użytkowników do udziału? To dziecinnie proste i na pewno nie raz się z tym spotkałeś. Chodzi o wszelkiego typu ankiety, pytania w postach oraz konkursy i rozdania.

Model profesjonalny 

Model profesjonalny upodobali sobie szczególnie freelancerzy i konsultanci branżowi. Kluczem do sukcesu w tej kwestii jest tworzenie autorskich i specjalistycznych publikacji mających na celu z jednej strony, przekazanie tajników jakiejś dziedziny lub konkretnego zagadnienia, a z drugiej, kreowanie eksperckiego wizerunku. Publikacje tego typu dotyczą najczęściej wąskich i konkretnych zagadnień branżowych lub opowiadają o powszechnych sytuacji, z którymi zmagają się użytkownicy.  

Model sprzedażowy 

Funkcja sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych w ostatnim czasie nabrała sporej popularności za sprawą wewnętrznych funkcjonalności portali, takich jak marketplace. Jednak to nie jedyny czynnik sprzyjający sprzedaży usług lub produktów w social media. Poza tym serwisy społecznościowe oferują także możliwość płatnej promocji, a w gestii przedsiębiorcy natomiast leży sprowokowanie klientów do odwiedzenia ich strony, na przykład dzięki wewnętrznemu linkowaniu.  

Jakie media społecznościowe są obecnie najpopularniejsze w sferze biznesu? 

Serwisy i aplikacje przychodzą i odchodzą. Kiedyś popularne Snapchat, czy WhatsApp obecnie powoli odchodzą do lamusa. Jest jednak kilku pewniaków, którzy swoją pozycję utrzymują od ładnych kilku lat. 

Facebook 

Ten portal społecznościowy zna chyba każdy. Jednak to, co kiedyś było przestrzenią do zawierania prywatnych znajomości i szpiegowania starych znajomych, obecnie jest niezwykle potężną machiną marketingową. Kiedyś najważniejsze informacje o firmie czerpaliśmy z firmowych stron internetowych, a teraz skarbnicą wiedzy na temat marki i miejscem, gdzie kreują się nasze opinie na jej temat, jest Facebook. Dlatego niezależnie od tego, w jakiej branży się obracasz, co sprzedajesz, ani na jaką skalę, profil tam to podstawa! Firmowy profil na Facebooku pozwoli ci wspierać rozpoznawalność marki, trafiać do określonej grupy odbiorców, promować i analizować swoje działania marketingowe, zacieśniać relacje z klientami i w końcu, sprzedawać swoje produkty i usługi. Jest to więc nieocenione rozwiązanie typu „wszystko w jednym”.

Instagram 

Instagram z roku na rok rośnie w siłę. Użytkownicy uwielbiają go za elegancję, przejrzystość i znikomy wysiłek przy korzystaniu z jego uroków. Z uwagi na jego specyfikę i zdecydowane skupienie na funkcjach wizualnych, najlepiej nadaje się do promowania produktów oraz marek, które łatwo pokazać. IG upodobali sobie specjaliści z wielu branży, ponieważ ten serwis umożliwia szybkie zaprezentowanie rezultatów najnowszych działań i tym samym wspieranie wizerunku, jako specjalisty, na przykład poprzez publikację zdjęć świeżo wykonanych tatuaży, makijaży, czy witraży, a także informowanie o nowych wydarzeniach, produktach i usługach w formie fotografii lub video. 

LinkedIn 

LinkedIn to miejsce dla specjalistów wszystkich branży. To portal, który wspiera kontakty między ekspertami wszelakich dziedzin i jest prawdziwą mekką dla wolnych strzelców. Za jego pośrednictwem użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z pracy, poszukują kandydatów lub pracy, a także organizują własne spotkania networkingowe. Posiadanie profilu na LinkedIn to niemalże obowiązek każdego programisty, marketologa, tłumacza, czy projektanta. 

TikTok

Mimo że TikTok, na początku swojego istnienia nie był traktowany zbyt poważnie z uwagi na niezbyt wymagające treści, to obecnie każdy przedsiębiorca, chcący trafić do młodych odbiorców, mieć go musi. Na tej platformie liczy się dynamika publikacji oraz reagowanie na najnowsze trendy, ale nagrodą za cierpliwość i zaangażowanie jest błyskawiczne trafienie do ogromnej rzeszy odbiorców. Wszystko za sprawą algorytmu TikToka, który jest znacznie łaskawszy dla nowych użytkowników, niż w przypadku FB, czy IG. 

Czy każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w mediach społecznościowych? 

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Jeśli chcesz nie tylko utrzymać zainteresowanie nowych odbiorców, ale też zyskiwać nowych, to musisz pomyśleć o obecności swojej firmy w mediach społecznościowych. Założenie i prowadzenie profilu firmowego w serwisach tego typu oferuje możliwości marketingowe, sprzedażowe i wizerunkowe. To bardzo prosty i szybki sposób na wypromowanie firmy w Internecie, kanał do udostępniania informacji na temat prowadzonej działalności, aktualizowania danych na temat asortymentu i dla zaistnienia w świadomości odbiorców. Media społecznościowe to doskonałe miejsce, by nawiązać z nimi bezpośredni kontakt z klientami, odpowiadać na ich pytania i wątpliwości oraz zachęcać do skorzystania z oferty. Co więcej, analizując swoich odbiorców, możesz dostosować do nich swoje działania profesjonalne i marketingowe. Na serwisach tego typu ludzie dzielą się swoimi zainteresowaniami, potrzebami i preferencjami, co może być cennymi koordynatami dla każdej firmy. Podsumowując, profil firmowy w serwisach społecznościowych jest niezbędny, jednak nie musisz od razu podbijać każdej platformy. Lepiej, jeśli wybierzesz ją na podstawie swoich możliwości, profilu biznesowego i celów. 

social media dla firmy

Pierwsze kroki w stworzeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych

Cel 

Na początek musisz określić cel dla danego profilu i na tej podstawie tworzyć swoją strategię marketingową. Nie obawiaj się, to nie takie skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy, że zastanowisz się, co chcesz osiągnąć dzięki swojemu profilowych w najbliższym czasie oraz w dłuższej perspektywie, jaka jest twoja grupa docelowa i jak ocenisz swoje możliwości pod względem tworzenia treści do publikacji.   

Wybór platformy

Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok i Twitter to tylko najpopularniejsze platformy społecznościowe. Każda z nich ma inną specyfikę i cel, a prowadzenie profili na nich wymaga nakładu pracy i pieniędzy. Dlatego wybór platformy powinieneś uzależnić od swoich oczekiwań. Jeśli chcesz budować swój wizerunek jako profesjonalisty w branży, to na pewno docenisz zalety LinkedIn lub Instagrama. Jeżeli natomiast zależy ci na promocji firmy, to na pewno przyda ci się profil na Facebooku, IG lub TikToku. Możesz wybrać jeden lub kilka serwisów społecznościowych, ale ważne, by publikowane na nich treści ze sobą współgrały. 

Przydatne narzędzia 

Oto trzy najpopularniejsze i najprostsze narzędzia przydatne w tworzeniu treści na social media: 

  • Canva – narzędzie do tworzenia wszelkiego typu treści wizualnych. Na platformie znajdziesz setki szablonów postów, prezentacji i banerów reklamowych. 
  • Creator Studio – narzędzie do planowania publikacji postów na Facebooku i na Instagramie.
  • Bitly – narzędzie do skracania linków, przydatne w publikacjach. 

Jak prowadzić profil firmowy w social media?

Chcąc zaistnieć w social media, musisz działać w sposób zorganizowany, przemyślany i konsekwentny. Dla ułatwienia tego zadania przygotowaliśmy dla ciebie kilka uniwersalnych zasad prowadzenia profili w mediach społecznościowych.  

Złote zasady prowadzenia profili firmowych w mediach społecznościowych

Bądź konsekwentny 

Konsekwencja to klucz do sukcesu w mediach społecznościowych. Nie zrażaj się początkowymi niepowodzeniami, czy brakiem odzewu ze strony odbiorców, ale publikuj, analizuj wyniki i znowu publikuj. 

Poznaj swoją publiczność 

Dostosowanie treści do odbiorcy to najkrótsza droga do satysfakcjonujących rezultatów. Informacje na ich temat uzyskasz, dzięki takim narzędziom, jak Google, lub Facebook Analytics. 

Zadbaj o swój wygląd 

Nie ma co ukrywać, przeciwnie do sensu przysłowia, często sądzimy po okładce, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Dlatego niezależnie od branży i wielkości twojej firmy, pamiętaj, że wszystkie treści udostępniane w mediach społecznościowych powinny wyglądać prosto, ale nowocześnie. 

Angażuj swoją publiczność 

Zaangażowanie publiczności bezpośrednio wpływa na popularność w mediach społecznościowych, a co za tym idzie, dotarcie do szerszej grupy odbiorców, oraz budowanie relacji z dotychczasowymi. Daj im więc poczuć, że ich zdanie się liczy – pytaj, organizuj konkursy i publikuj ankiety. 

Trzymaj rękę na pulsie 

W dzisiejszych czasach najważniejszy jest czas reakcji. Odpowiadaj więc na aktualne trendy, odnoś się do najnowszych wiadomości, żartów czy memów. Użytkownicy to uwielbiają! 

Na dziś to wszystko. Mamy nadzieję, że uzbrojony w tę wiedzę, śmiało ruszysz na podbój mediów społecznościowych. Powodzenia!

ShareShare
Poprzedni

Kiedy wspólnicy spółki z o.o. ponoszą odpowiedzialność finansową?

Następny

Zakładasz firmę? Podpowiadamy, jak nie płacić ZUSu przez 7 miesięcy!

Julia Mraczny

Julia Mraczny

Copywriter oraz tłumacz języka angielskiego i rosyjskiego. Uzyskała tytuł magistra filologii rosyjskiej z językiem angielskim oraz International Business Law and Arbitration na Uniwersytecie Śląskim i pasjonuje się światem biznesu i słowem pisanym. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości IT, marketingu oraz tajnikach aranżacji wnętrz oraz próbuję swoich sił także w lokalizacji gier i przekładzie audiowizualnym.

Następny
Zakładasz firmę? Podpowiadamy, jak nie płacić ZUSu przez 7 miesięcy!

Zakładasz firmę? Podpowiadamy, jak nie płacić ZUSu przez 7 miesięcy!

Popularne

  • Limit płatności gotówką w 2023

    Limit płatności gotówką w 2023. Będzie niższy niemal o połowę!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • W co najlepiej inwestować w 2023 roku

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Pamiętaj! Od 2023 roku kasa fiskalna online będzie obowiązkowa! Grzywna to nawet 10 mln zł!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Advertisement _Mix_ramowkowy_ogladaj_nowosci_022023

Najpopularniejsze

Ogromne pensje, ale i duża śmiertelność – czy warto wykonywać najniebezpieczniejszy zawód świata?

Ogromne pensje, ale i duża śmiertelność – czy warto wykonywać najniebezpieczniejszy zawód świata?

2023-02-10
Limit płatności gotówką w 2023

Limit płatności gotówką w 2023. Będzie niższy niemal o połowę!

2023-03-15
W co najlepiej inwestować w 2023 roku

W co najlepiej inwestować w 2023 roku

2023-02-07
Czy ratunkiem kredytów hipotecznych będą kredyty bez wkładu własnego? Przyglądamy się pierwszym tego typu ofertom.

Rozliczenie z małżonkiem – jak rozliczyć PIT-37, korzyści, progi podatkowe

2023-03-02

Advertisement HVOD_10zl_30dni_Kuchenne_Rewolucje_nowe_odcinki_wczesniej_02023

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Prawo
  • Technologia
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Prawo
  • Technologia
Współpraca

Najciekawsze

Rywalizacja, dzięki której odbudowa Notre-Dame dostała dofinansowanie 300 mln euro

Rywalizacja, dzięki której odbudowa Notre-Dame dostała dofinansowanie 300 mln euro

2023-03-21
Wyjeżdżasz zagranicę? Zadbaj o EKUZ!

Ulga na leki – kto może odliczyć leki od podatku?

2023-03-21
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2023 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl

No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
  • Prawo
  • Technologia

© 2023 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl

Ciasteczka
Aby Ci zapewnić jak najlepszą jakość korzystania z naszej witryny używamy plików cookies. Akceptacja wszystkich plików cookie umożliwia nam dostosowanie treści i naszych działań marketingowych do Twoich potrzeb. Pomaga nam również rozwiązać wszelkie problemy, które możesz napotkać na naszej witrynie. Możesz dowiedzieć się więcej, przeglądając naszą pełną Politykę dotyczącą plików cookies. Wybierz „Ustawienia”, aby zarządzać ustawieniami plików cookie, lub „Akceptuję”, aby zaakceptować wszystkie pliki cookie i kontynuować.
UstawieniaAkceptuję

Zarządzaj zgodą

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Funkcjonalny
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajność
Nasza strona internetowa korzysta z plików cookie innych firm, aby pomóc nam zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywana jest nasza strona, w tym jaka jest liczba odwiedzających, częstotliwość wyświetlania strony i ewentualne błędy użytkowników. To pomaga nam zapewnić Ci lepsze wrażenia. Zebrane przez nas informacje obejmują adres IP, odwiedzane strony, typ przeglądarki i system operacyjny.
Analityka
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Reklama
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Pliki cookie
Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc w zapewnieniu dodatkowych funkcji dla użytkowników strony. Obejmuje to możliwość interakcji z nami poprzez Live Chat i wykorzystanie personalizacji w celu dostosowania naszej zawartości do Twoich potrzeb podczas przeglądania strony.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do funkcjonowania witryny i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
SAVE & ACCEPT
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?