• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Październik 2025
  • Ranking faktoringu
wtorek, 14 października, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    richard r 5aZ80momNb4 unsplash
    Zaczęli w domowej kuchni, dziś zarabiają miliony. Jak pudełkowy biznes może zostać złotym interesem?
    ciezarowka samochod pojazd
    Leasing czy wynajem długoterminowy samochodu? Co się bardziej opłaca przedsiębiorcy?
    zalamany przedsiebiorca wykresy
    Polacy niechętnie zakładają firmy. Jeśli już się na to decydują, to z konieczności
    podatki nadmiarowe zyski
    Zakładasz firmę w 2025 roku? Uważaj na te pułapki – większość się na nie nabiera
    zakupy online
    Polacy kupują jak nigdy wcześniej – gospodarka na plusie
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
    kontrola podatkowa
    Podzielna płatność VAT – czy nadal będzie chronić podatników?
    kalkulator pieniadze
    Najniższa krajowa w 2025 roku – ile wynosi i co warto wiedzieć?
    christina wocintechchat com 6Dv3pe JnSg unsplash
    Koniec taryfy ulgowej. Specjaliści z IT zapłacą wyższe podatki
    plastikowe butelki
    System kaucyjny uderzy w portfele Polaków i sklepy. Ekologia czy ukryty podatek?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    richard r 5aZ80momNb4 unsplash
    Zaczęli w domowej kuchni, dziś zarabiają miliony. Jak pudełkowy biznes może zostać złotym interesem?
    ciezarowka samochod pojazd
    Leasing czy wynajem długoterminowy samochodu? Co się bardziej opłaca przedsiębiorcy?
    zalamany przedsiebiorca wykresy
    Polacy niechętnie zakładają firmy. Jeśli już się na to decydują, to z konieczności
    podatki nadmiarowe zyski
    Zakładasz firmę w 2025 roku? Uważaj na te pułapki – większość się na nie nabiera
    zakupy online
    Polacy kupują jak nigdy wcześniej – gospodarka na plusie
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
    kontrola podatkowa
    Podzielna płatność VAT – czy nadal będzie chronić podatników?
    kalkulator pieniadze
    Najniższa krajowa w 2025 roku – ile wynosi i co warto wiedzieć?
    christina wocintechchat com 6Dv3pe JnSg unsplash
    Koniec taryfy ulgowej. Specjaliści z IT zapłacą wyższe podatki
    plastikowe butelki
    System kaucyjny uderzy w portfele Polaków i sklepy. Ekologia czy ukryty podatek?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Poradnik przedsiębiorcy

Wyciek danych, który może kosztować miliony – czego uczy nas afera z Empikiem?

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2025-05-13
w Poradnik przedsiębiorcy, Biznes pod lupą
0
shahadat rahman BfrQnKBulYQ unsplash

Incydenty związane z wyciekami danych osobowych coraz częściej stają się głównym tematem dyskusji o bezpieczeństwie cyfrowym, zwłaszcza gdy dotyczą dużych, rozpoznawalnych marek. W marcu 2025 roku światło dzienne ujrzały informacje o rzekomym wycieku danych około 24 milionów klientów serwisu empik.com, co wywołało falę niepokoju i pytań o skalę, przyczyny oraz potencjalne skutki tego problemu. Co tak naprawdę się wydarzyło?ksieguj klienta w 7 minut

Spis treści schowaj
1 Dane blisko 24 milionów klientów Empiku wyciekły? Czy empik.com jest bezpieczny?
2 Co wyciek oznaczałby dla klientów Empiku?
3 Co wyciek oznaczałby dla Empiku?
4 Jakie kary mógłby ponieść Empik?
5 Jak chronić się przed wyciekiem danych jako przedsiębiorca?
6 Program do faktur jako sposób na bezpieczne zarządzanie danymi
7 Baza danych dużo kosztuje

Dane blisko 24 milionów klientów Empiku wyciekły? Czy empik.com jest bezpieczny?

Na początek przeanalizujmy skalę i charakterystykę domniemanego naruszenia.

Sensacyjna oferta na forum darknetowym

W weekend 22–23 marca 2025 r. na niszowym forum dla cyberprzestępców pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży bazy danych zawierającej informacje na temat 24 785 190 klientów empik.com, wycenionej na kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Sprzedający twierdzili, że dysponują pełnym katalogiem danych: imionami i nazwiskami, adresami e-mail, numerami telefonów oraz historią zamówień, w tym datami transakcji wraz z listą zamawianych produktów.

Podobne artykuły

kontrola podatkowa

Podzielna płatność VAT – czy nadal będzie chronić podatników?

2025-10-09
ciezarowka samochod pojazd

Leasing czy wynajem długoterminowy samochodu? Co się bardziej opłaca przedsiębiorcy?

2025-10-08
photo 7

10 błędów, które najczęściej popełniają klienci biur rachunkowych – i jak im zapobiegać

2025-09-25
ciezarowka samochod pojazd

Przedsiębiorca może odliczyć VAT od samochodu zakupionego przed założeniem działalności! Najnowsze stanowisko fiskusa

2025-09-19
Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring

Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców

2025-09-15
Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu

Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów

2025-09-12

Eksperci otrzymali próbkę 57 rekordów, którą szybko odnieśli do wycieku danych z portfela Ledger z 2020 r., uzupełnionego informacjami o produktach Empiku pobranymi z publicznych katalogów. Tak powstała fałszywa baza była zatem jedynie zlepkiem starych wycieków i jawnie dostępnych danych, co czyniło ją bezwartościową z punktu widzenia kupującego.


W Faktura.pl dane Twoich klientów są bezpieczne.

Nie pozwól na wyciek danych.

Najważniejsze funkcje Faktura.pl dla biur rachunkowych:
➔ Koszyk dokumentów stałych – dzięki niemu klient nie zapomni dosłać dokumentów
➔ Automatyczny licznik VAT
➔ Wystawianie faktur za usługi biura w kilka sekund
➔ Dostęp do korespondencji z klientem w jednym miejscu

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ


Co wyciek oznaczałby dla klientów Empiku?

Zanim Empik zdementował informacje o naruszeniu, klienci zastanawiali się, jakie realne zagrożenia mogły wyniknąć z utraty kontroli nad swoimi danymi. Poniżej rozwijamy analizę konsekwencji dla użytkowników.

Spersonalizowane ataki phishingowe

Gdyby przestępcy weszli w posiadanie imion, nazwisk i szczegółów zamówień klientów, mogliby przygotować wyjątkowo przekonujące wiadomości phishingowe, odwołujące się do konkretnego profilu zakupowego ofiary, co zdecydowanie zwiększyłoby skuteczność takowych ataków.

Treść maili lub SMS-ów mogłaby zawierać takie informacje jak tytuł ostatnio zakupionej książki czy data ostatniej transakcji, wzbudzając fałszywe poczucie bezpieczeństwa i zachęcając do kliknięcia niebezpiecznego linku lub ujawnienia danych logowania. Spersonalizowane ataki phishingowe często przybierają formę powiadomień o problemach z płatnością lub konieczności potwierdzenia danych do wysyłki, co otwiera przestępcom drogę do przejęcia kont empikowych lub bankowych powiązanych z kontem.

Nawet sam numer telefonu pozwala hakerom stosować smishing (fałszywe SMS-y) lub vishing (podszywanie się pod infolinię), aby wyłudzić kody dwuetapowej weryfikacji i finalizując ataki socjotechniczne. Ofiary takich złożonych manewrów socjotechnicznych często tracą czujność, ponieważ ściśle dopasowane wiadomości wydają się pochodzić z autentycznego źródła i zawierają szczegóły, których na pierwszy rzut oka nie sposób zweryfikować.

Co wyciek oznaczałby dla Empiku?

Co grozi za wyciek danych? Kwestie techniczne były tylko jedną stroną medalu dla Empiku — większym wyzwaniem okazało się zarządzanie kryzysem wizerunkowym oraz identyfikacja źródeł dezinformacji.

Na początek Empik przystąpił do weryfikacji prawdziwości zdarzenia. Już pod koniec feralnego, marcowego weekendu  przedstawicielka Empiku przekazała money.pl, że klienci empik.com mogą być spokojni:

Natychmiast po identyfikacji potencjalnego zagrożenia zespół Empiku rozpoczął weryfikację podejrzeń wystąpienia incydentu bezpieczeństwa. Dziś możemy już z pewnością powiedzieć, że nie doszło do wycieku danych klientów z infrastruktury Empiku. Dane naszych klientów były i pozostają bezpieczne.

Stanowcze zdementowanie wycieku oraz udostępnienie wyników dochodzenia pomogły ograniczyć panikę w mediach społecznościowych i portalach branżowych. Empik uzupełnił przekaz raportem z audytu systemów. Co więcej, okazało się, że oferowana na sprzedaż baza została spreparowana wyłącznie w celu wyłudzenia pieniędzy:

Wielogodzinna analiza i zgromadzone informacje potwierdziły, że oferowana na sprzedaż baza okazała się nieprawdziwa i została wykreowana w celu wyłudzenia pieniędzy od osób potencjalnie zainteresowanych jej kupnem. Według naszej wiedzy powstała ona na bazie historycznie występujących wycieków danych z innych firm (nie z bazy Empik), a także na podstawie ogólnodostępnych informacji, takich jak lista produktów z oferty Empik.com.

Przestępcy skorzystali z fragmentów autentycznych wycieków, np. z ataku na Ledger w 2020 roku, a publiczne katalogi Empiku posłużyły jako reszta fabuły. To klasyczne oszustwo „copy-paste” pokazało, jak łatwo można zbudować wiarygodnie brzmiącą, lecz fałszywą ofertę bez dostępu do chronionej infrastruktury.

Jakie kary mógłby ponieść Empik?

Gdyby faktycznie doszło do masowego wycieku, Empik znalazłby się w obliczu poważnych konsekwencji prawnych i finansowych.

Grzywny na podstawie złamania przepisów RODO

Zgodnie z postanowieniami RODO za naruszenie bezpieczeństwa danych osobowych UODO może nałożyć karę do 20 mln EUR lub do 4% rocznego obrotu globalnego, w zależności od tego, która kwota jest wyższa. Wysokość sankcji zależy od skali incydentu, liczby poszkodowanych i poziomu zaniedbań w zabezpieczeniach — wówczas odpowiedni organ przygląda się procedurom bezpieczeństwa i wcześniejszym zdarzeniom.

Obowiązek powiadomienia i zadośćuczynienia

Empik musiałby powiadomić UODO i 24 mln klientów w ciągu 72 godzin od wykrycia wycieku, co generuje koszty prawne, operacyjne i PR-owe. Co więcej, wiele firm oferuje poszkodowanym usługę monitoringu tożsamości lub ochrony kredytowej, co rodzi dalsze obciążenia finansowe dla przedsiębiorcy.

Straty wizerunkowe

Co trzeci Polak boi się wycieków danych osobowych, a utrata zaufania klientów często przekłada się na ich odpływ. Koszty związane z naprawą reputacji — kampanie PR, programy lojalnościowe czy inicjatywy CSR — mogą znacząco przewyższyć kwotę samej kary finansowej.

Jak chronić się przed wyciekiem danych jako przedsiębiorca?

Ochrona danych wymaga przemyślanego podejścia, zwłaszcza w firmach księgowych, które przetwarzają informacje wrażliwe. Warto podjąć następujące kroki:

  • Polityka bezpieczeństwa informacji – warto stworzyć dokument opisujący zasady przetwarzania danych, zakres odpowiedzialności, procedury działania w sytuacjach awaryjnych i harmonogram audytów. W polityce najlepiej sprecyzować zasady tworzenia haseł, dostęp czasowy do systemów oraz proces eskalacji incydentów.
  • Regularne audyty i testy – systematyczne testy penetracyjne i audyty wewnętrzne pozwalają wykryć luki w zabezpieczeniach, zanim zostaną one wykorzystane przez przestępców, dlatego wnioski z audytów należy wdrażać niezwłocznie.
  • Szkolenia personelu – cykliczne szkolenia z rozpoznawania phishingu, zasad zarządzania hasłami i bezpiecznego korzystania z poczty e-mail znacząco obniżają ryzyko wycieku z winy pracownika.
  • Szyfrowanie i zarządzanie dostępem – wdrożenie szyfrowania danych „w spoczynku” (data-at-rest) oraz podczas przesyłania (TLS/SSL) chroni je przed nieautoryzowanym przechwyceniem, natomiast zasada najmniejszych uprawnień (least privilege) i wieloetapowe uwierzytelnianie ograniczają liczbę osób z dostępem do kluczowych zasobów.
  • Kopie zapasowe i plan DRP – regularne kopie zapasowe w odizolowanych lokalizacjach oraz testy procedur Disaster Recovery Plan pozwolą na szybkie przywrócenie działania systemów po incydencie.

Program do faktur jako sposób na bezpieczne zarządzanie danymi

Biura rachunkowe są coraz częściej ofiarami podobnych ataków do tych, jakie miał Empik. Niestety, ale do tej pory spora część z nich wciąż nie jest gotowa odpierać te ataki. Dzieje się to z tego powodu, że często brakuje czasu. A niekoniecznie tak musi być. Wystarczy wesprzeć się odpowiednim i sprawdzonym narzędziem, jakim jest aplikacja dla biur rachunkowych, która oferuje m.in. program do faktur. To najskuteczniejszy i najłatwiejszy sposób na ochronę danych klientów. W takie rozwiązania powinny być wyposażone w następujące funkcjonalności:

  • Certyfikat ISO 27001 – potwierdzający wdrożenie międzynarodowych standardów zarządzania bezpieczeństwem informacji.
  • Szyfrowanie SSL/TLS – gwarantujące ochronę danych w tranzycie oraz poufność dokumentów i płatności
  • Zgodność z RODO i KSeF – automatyczne aktualizacje systemu zapewniające pełne wsparcie dla krajowego systemu e-faktur oraz przepisów o ochronie danych.
  • Przechowywanie w chmurze z certyfikatem bezpieczeństwa – umożliwiające dostęp z dowolnego miejsca i urządzenia (PC, tablet, smartfon) przy zachowaniu wysokich standardów ochrony danych.
  • Obsługa wielu walut – fakturowanie w PLN, EUR, USD, GBP i innych, przy zachowaniu bezpieczeństwa wymiany kursowej i zgodności fiskalnej.
  • Profesjonalne wsparcie techniczne – dostępne przez telefon, e-mail i chat, pomagające szybko rozwiązać wszelkie problemy związane z bezpieczeństwem i konfiguracją.
  • Automatyczne kopie zapasowe – przechowywane w odseparowanej infrastrukturze, umożliwiające szybkie odzyskanie danych w razie awarii lub ataku hakerskiego.
  • Regularne audyty i aktualizacje – system musi być pod stałą kontrolą specjalistów, a kolejne wersje oprogramowania obejmują najnowsze poprawki bezpieczeństwa.

Dzięki tym funkcjom program dla biur rachunkowych zapewnia kompleksową ochronę danych finansowych, pozwalając biurom rachunkowym skupić się na obsłudze klientów, a nie na zarządzaniu infrastrukturą IT.

Sprawdź nasz ranking programów dla biur rachunkowych.

Baza danych dużo kosztuje

Chociaż przypadek Empiku okazał się mistyfikacją, to ten incydent unaocznił, jak ważna jest szybka weryfikacja, transparentna komunikacja kryzysowa i zaawansowane zabezpieczenia. Gdyby dane rzeczywiście wyciekły, klienci stawiliby czoła poważnym atakom phishingowym, kradzieży tożsamości i stratom finansowym, a Empik – surowym karom za naruszenia RODO oraz utracie zaufania publicznego. W dzisiejszych czasach każda firma, zwłaszcza w branży księgowej, powinna inwestować w procedury ochrony danych i korzystać z profesjonalnych rozwiązań takich jak Faktura.pl, które oferują wygodne rozliczenia zgodne z najwyższymi standardami ochrony danych.

 

Oceń wpis
Tags: biura rachunkoweempikporadnik przedsiębiorcywyciek danych
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Doświadczony copywriter, redaktor, twórca cyfrowy oraz tłumacz języka angielskiego, oraz rosyjskiego. Pierwszy tytuł magistra uzyskała na kierunku filologia rosyjska z językiem angielskim na Uniwersytecie Śląskim, a drugi na kierunku International Business Law and Arbitration. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Pasjonuje się światem biznesu, socjologią i słowem pisanym. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości finansów i inwestycji, a także tajników marketingu. Spełnia się także jako mentorka aspirujących tłumaczy i copywriterów, angażując się w prowadzenie kursów swojego autorstwa.

Podobne Wpisy

Podzielna płatność VAT – czy nadal będzie chronić podatników?

autor Paweł Stasiuk
2025-10-09
0
kontrola podatkowa

Ministerstwo Finansów poinformowało o planowanych zmianach w zakresie mechanizmu podzielonej płatności VAT (MPP), które wywołały niepokój w środowisku przedsiębiorców i doradców podatkowych. Dotychczas mechanizm ten był uznawany za narzędzie służące zwiększeniu bezpieczeństwa podatników. Zapowiadane zmiany sprawiają, że bezpieczeństwo to zaczyna stawać pod znakiem zapytania. Czego dotyczą zmiany? Zgodnie z planami Ministerstwa Finansów rozszerzeniu ma ulec katalog przypadków, w których nabywca odpowiada solidarnie za zaległości podatkowe sprzedawcy. Chodzi tutaj o sytuacje, w których zastosowano mechanizm podzielonej płatności. Do tej pory tego rodzaju odpowiedzialność była ograniczona głównie do transakcji dotyczących tzw. towarów wrażliwych z załącznika nr 15 ustawy o VAT. Przykładowo można wskazać tutaj pręty stalowe i złom. Począwszy od stycznia 2026 r., nowe przepisy mają objąć m.in. niektóre usługi niematerialne (doradcze,...

Czytaj więcej

Leasing czy wynajem długoterminowy samochodu? Co się bardziej opłaca przedsiębiorcy?

autor Katarzyna Zuba
2025-10-08
0
ciezarowka samochod pojazd

Leasing i wynajem długoterminowy to dzisiaj dwa najpopularniejsze sposoby na sfinansowanie samochodu w firmie bez angażowania dużej kwoty środków własnych. Oba rozwiązania są także tylko pozornie do siebie podobne, ponieważ różnią się kosztami czy też zakresem usług. Poniżej dowiesz się, na czym polegają te różnice i co się bardziej opłaca – leasing czy wynajem długoterminowy samochodu. Czym jest leasing samochodu? Leasing samochodu to forma finansowania, w której przedsiębiorca korzysta z pojazdu należącego do firmy leasingowej przez określony czas i w zamian za to reguluje comiesięczne raty leasingowe. Co ważne, zazwyczaj nie obejmują one kosztów serwisowania, przeglądów czy też ubezpieczenia, a więc koszty te leasingobiorca musi ponosi dodatkowo. Sprawdź, jaki leasing wybrać? W Polsce przedsiębiorcy mają do wyboru dwa rodzaje leasingu:...

Czytaj więcej

10 błędów, które najczęściej popełniają klienci biur rachunkowych – i jak im zapobiegać

autor Krzysztof Bochyński
2025-09-25
0
photo 7

Od ponad 20 lat współpracuję z biurami rachunkowymi. Doradzam, edukuję, czasem wspieram w ciszy. Wiem jedno – większość problemów w pracy biura nie bierze się z błędów księgowych, ale z nieświadomości po stronie klientów. A jeśli problem się powtarza – trzeba mu zapobiegać, zamiast ciągle gasić pożary. Edukacja klienta to nie opcja. To konieczność. Zarządzanie relacją biuro–klient to dziś znacznie więcej niż odbieranie maili i sprawdzanie, czy „coś przyszło do rozliczenia”. To nie jest już tylko księgowość – to relacja oparta na zaufaniu, dobrej komunikacji i ciągłym uczeniu się siebie nawzajem. Biura rachunkowe każdego dnia mierzą się z całym spektrum wyzwań, z których wiele nie ma nic wspólnego z przepisami podatkowymi, a raczej z niedopasowanym sposobem współpracy. Dokumenty przychodzą w...

Czytaj więcej

Przedsiębiorca może odliczyć VAT od samochodu zakupionego przed założeniem działalności! Najnowsze stanowisko fiskusa

autor Aleksandra Pluta
2025-09-19
0
ciezarowka samochod pojazd

Temat odliczania podatku VAT od wydatków poniesionych jeszcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej od lat budził emocje. Wielu przyszłych przedsiębiorców zastanawiało się, czy inwestycje poczynione „na starcie” , często jeszcze zanim firma oficjalnie powstała, mogą być ujęte w rozliczeniach VAT. Jednym z najczęstszych przypadków jest zakup samochodu osobowego, który ma służyć działalności, ale faktura dokumentująca transakcję została wystawiona na osobę fizyczną a nie na przedsiębiorcę z numerem NIP. Jeszcze kilka lat temu odpowiedź organów podatkowych była najczęściej negatywna. Argumentowano, że skoro w momencie nabycia podatnik nie miał statusu czynnego podatnika VAT, to nie nabył prawa do odliczenia naliczonego podatku VAT wynikającego z faktury zakupu samochodu osobowego. Jak w wielu innych sytuacjach, fiskus zmienił zdanie. Tym razem na korzyść podatnika! Przyjął podejście...

Czytaj więcej

Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców

autor Magdalena Grochocka
2025-09-15
0
Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring

Druga połowa 2025 roku to czas dużych zmian w prawie pracy, które bezpośrednio wpłyną na codzienne funkcjonowanie firm. Nowelizacje obejmą m.in. jawność wynagrodzeń, nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy, uproszczenie zasad dotyczących układów zbiorowych oraz zmiany w rozliczaniu urlopów i świadczeń socjalnych. Dla pracodawców oznacza to dodatkowe obowiązki, konieczność dostosowania wewnętrznych regulaminów i procedur oraz większe ryzyko kontroli. Im szybciej przedsiębiorcy przygotują się na nowe przepisy, tym łatwiej unikną sankcji i chaosu organizacyjnego. Jawność wynagrodzeń od grudnia 2025 r. Najbardziej odczuwalną zmianą dla firm będzie wprowadzenie zasady jawności wynagrodzeń, która zacznie obowiązywać od 24 grudnia 2025 r. Od tego momentu każde ogłoszenie o pracę – niezależnie od formy zatrudnienia – będzie musiało zawierać informację o wysokości wynagrodzenia lub przedziale płacowym. Co...

Czytaj więcej

Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów

autor Julia Mraczny
2025-09-12
0
Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu

Z roku na rok coraz więcej Polaków wybiera własną drogę zawodową. Freelance zamiast etatu i własną działalność zamiast pracy na umowę. Liczba osób prowadzących działalność nierejestrowaną, choć ciągle mała względem ilości oficjalnych firm, rośnie z każdym rokiem. To efekt elastyczności, minimalnej biurokracji i możliwości testowania pomysłów na biznes bez większego ryzyka. Jednak w 2026 roku szykują się pewne zmiany, o których powinien wiedzieć każdy przyszły właściciel działalności nierejestrowanej. Jakie nowości czekają nas w przyszłym roku? Rosnąca liczba samozatrudnionych Z danych GUS wynika, że w pierwszym kwartale 2025 roku w Polsce zarejestrowano 87 250 nowych podmiotów gospodarczych, spośród których aż 82,4% stanowiły jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG) – to 71 906 nowych JDG w ciągu trzech miesięcy. W odniesieniu do pierwszego półrocza...

Czytaj więcej

Restrukturyzacja: zamiast zwijać biznes – zawalcz o jego przyszłość

autor Marek Polubiatko
2025-09-05
0
jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash

Jeżeli masz firmę, która znalazła się w trudnej sytuacji finansowej, zwróć uwagę na proces restrukturyzacji. To szereg działań naprawczych, które mają uratować firmę przed upadłością. Nie tylko poprawisz finanse spółki, ale również zwiększysz efektywność i odzyskasz konkurencyjność. Dlatego sprawdź, czym jest restrukturyzacja przedsiębiorstw, jakie są jej rodzaje i co na ten temat mówi prawo.  Czym jest restrukturyzacja przedsiębiorstw i kiedy warto ją wdrożyć? Restrukturyzacja przedsiębiorstw odnosi się do zmian mających na celu poprawić sytuację finansową, organizacyjną i rynkową. Przede wszystkim na działania naprawcze decydują się przedsiębiorcy z długami wobec kontrahentów. Słusznie, ponieważ głównym celem restrukturyzacji jest przywrócenie płynności finansowej firmy. Jednak plan naprawczy może zostać wdrożony również w celu dostosowania biznesu, co ma zwiększyć efektywność. Z restrukturyzacji korzystają głównie większe firmy,...

Czytaj więcej

Jak pracodawca może kontrolować L4 i chronić firmę przed nadużyciami?

autor Aleksandra Pluta
2025-09-03
0
pieniadze leki

Pracownik na zwolnieniu, a na Instagramie zdjęcia z plaży? Brzmi znajomo? Zwolnienie lekarskie, czyli popularne „L4”, to jedno z największych wyzwań dla pracodawców – zwłaszcza gdy chorobowe przypada w szczycie sezonu lub... tuż po ogłoszeniu restrukturyzacji. W teorii ma przywracać zdrowie. W praktyce, według danych ZUS, bywa nadużywane. Sądy jasno stwierdzają, że bywa kamuflażem dla wyjazdu na wakacje, dorabiania na boku albo szukania nowej pracy. Czy pracownik może wyjechać na wakacje w trakcie L4? Czy wolno mu rozsyłać CV, brać udział w rekrutacjach, a nawet pracować u kogoś innego? Jakie działania są dopuszczalne, a są naruszeniem prawa? Pracodawco, sprawdź co możesz zrobić jeśli L4 budzi wątpliwości! Czym jest zwolnienie lekarskie? Zwolnienie lekarskie (ZUS ZLA/e-ZLA) to zaświadczenie wystawiane przez lekarza, które...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

puste biuro

Dlaczego nie warto czekać z wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur?

2024-09-23
prad ceny

Maksymalne ceny prądu a zgodność z prawem UE

2024-05-24
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

biznesman musi być cały czas pod telefonem

Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie

2025-10-13
image1

Podatnik.info – Twój całoroczny przewodnik po podatkach i rozliczeniach

2025-10-13
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Październik 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?