• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Wrzesień 2025
  • Ranking faktoringu
środa, 17 września, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    pedzacy samochod
    Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    lotnisko
    CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców
    dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash
    Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?
    joyce wu bzaUOm SI Y unsplash
    Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?
    Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu
    Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kalkulator pieniadze
    Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków
    tabletki pieniadze zus
    Składki ZUS pójdą w górę w 2026 roku – jak przedsiębiorcy mogą się przed tym chronić?
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    pedzacy samochod
    Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    lotnisko
    CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców
    dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash
    Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?
    joyce wu bzaUOm SI Y unsplash
    Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?
    Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu
    Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kalkulator pieniadze
    Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków
    tabletki pieniadze zus
    Składki ZUS pójdą w górę w 2026 roku – jak przedsiębiorcy mogą się przed tym chronić?
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Technologia

Przewodnik po mediach społecznościowych dla małych firm – 2022

Przewodnik po mediach społecznościowych dla małych firm – 2022

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2022-06-28
w Technologia
0
social media w firmie

 Kiedyś portale społecznościowe kojarzyły nam się ze zdjęciami ze studniówek z obowiązkowym dzióbkiem, memów oraz ze zdjęciami bobasów w głąbach kapusty i zwiewnych kostiumach. Jednak od tych czasów sporo się zmieniło. W badaniu Sprout Social aż 89% respondentów przyznało, że dokonuje zakupów produktów marek, które śledzi na portalach społecznościowych. Badanie wykazało również, że marketingowcy nie wykorzystują w pełni potencjału danych mediów społecznościowych. Dlatego najwyższy czas to zmienić i zacząć traktować profile firmowe, jako cenne narzędzia zwiększające sprzedaż oraz wspierające rozpoznawalność marki. Po przeczytaniu tego artykułu będziesz o krok bliżej do osiągnięcia tego celu! 

Spis treści schowaj
1 Czym są media społecznościowe?
2 Jakie są najważniejsze funkcje mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy?
3 Jakie są modele prowadzenia firmowych profili społecznościowych?
4 Modele wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
4.1 Model PR
4.2 Model kreowania relacji z klientem
4.3 Model profesjonalny
4.4 Model sprzedażowy
5 Jakie media społecznościowe są obecnie najpopularniejsze w sferze biznesu?
6 Czy każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w mediach społecznościowych?
7 Pierwsze kroki w stworzeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych
8 Jak prowadzić profil firmowy w social media?
8.1 Bądź konsekwentny
8.2 Poznaj swoją publiczność

Czym są media społecznościowe? 

Krystyna Polańska definiuje pojęcie mediów społecznościowych, jako formę przekazu informacji następującą za pośrednictwem stron bądź aplikacji działających w sieci internetowej, w ramach społeczności tworzonych poprzez użytkowników tych serwisów. Kiedyś portale social media najczęściej przybierały formę stron internetowych, natomiast obecnie są to funkcjonalne aplikacje, które doskonale sprawdzają się na urządzeniach mobilnych. Główną misją każdego serwisu społecznościowego jest umożliwianie wzajemnych kontaktów jego użytkowników z uwzględnieniem przynależności do danej grupy utworzonej na bazie wspólnych zainteresowań, pochodzenia, zawodu, czy płci. Mają na celu stworzenie przestrzeni do podtrzymywania danych więzi i wymiany informacji w formie wizualnej, tekstowej lub audiowizualnej. Za pośrednictwem portali społecznościowych, użytkownicy tworzą swoje profile i kreują swój wizerunek i aktywnie uczestniczą w wybranej przez siebie grupie społecznej.  Chociaż to ich podstawowe funkcje, to na tym nie kończą się możliwości oferowane przez media społecznościowe. Ich dynamiczny rozwój i ogromna popularność sprawiły, że poszczególne serwisy są nieustannie modyfikowane i wzbogacane o nowe funkcjonalności, przez co stały się potężnym narzędziem marketingowym, czy to dla poszczególnych osób, czy dla całych firm. 

social media przewodnik

Podobne artykuły

kalkulator pieniadze

Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków

2025-09-17
lotnisko

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

2025-09-16
Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring

Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców

2025-09-15
dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash

Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?

2025-09-12
tabletki pieniadze zus

Składki ZUS pójdą w górę w 2026 roku – jak przedsiębiorcy mogą się przed tym chronić?

2025-09-12
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

2025-09-14

Jakie są najważniejsze funkcje mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy? 

Do najważniejszych funkcji mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy można zaliczyć:

  • możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i zleceniodawcami, 
  • możliwość wymiany informacji i podtrzymywania więzi pomiędzy członkami danej społeczności potencjalnych klientów, współpracowników, zleceniodawców i partnerów biznesowych, 
  • kreowanie profesjonalnego wizerunku firmy lub eksperta oraz rozpoznawalności marki, 
  • możliwość zaprezentowania danej osoby, przedsiębiorstwa, bądź produktu poprzez stworzenie profilu zawierającego informacje na dany temat oraz regularne publikacje. 
  • budowanie relacji z potencjalnymi klientami poprzez publikacje, udostępnianie, ocenianie, reagowanie oraz komentowanie treści publikowanych przez użytkowników,
  • bezpośrednie zwiększenie sprzedaży, dzięki funkcjom typu Marketplace, 
  • promowanie marki, usług i produktów poprzez reklamy płatne i darmowe,
  • analizowanie dotychczasowych działań marketingowych, 
  • wgląd w działania prowadzone przez konkurencję oraz potencjalnych partnerów biznesowych, 
  • możliwość błyskawicznego reagowania na ewentualne niepochlebne opinie na temat produktów lub działań firmy. 

Jakie są modele prowadzenia firmowych profili społecznościowych?   

Zanim stworzysz profil przedstawiający swoją firmę, produkt lub usługę, którą oferujesz, powinieneś zastanowić się, jaki jest twój cel przyświecający tej obecności w sieci, a następnie zidentyfikować serwis, który będzie najlepszym narzędziem do jego osiągnięcia. Niezwykle ważna jest w tym przypadku także umiejętna analiza charakterystyki obecnej i potencjalnej grupy odbiorczej, ponieważ te dane umożliwiają dostosowanie sposobu funkcjonowania w danym serwisie do oczekiwań swojej klienteli. Dla ułatwienia tego zadania przedstawiamy najpopularniejsze modele wykorzystania mediów społecznościowych w celach biznesowych.

Modele wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie 

Model PR 

Model PR to podstawowy i najpowszechniejszy typ wykorzystania mediów społecznościowych dla celów biznesowych. W tym wariancie mniej liczy się odbiorca, a bardziej to, jak chcesz zaprezentować swoją markę, firmę, czy produkt. Komunikacja z potencjalnym klientem jest w tym przypadku jednostronna i bardziej służy celom reklamowym, niż sprzyja budowaniu relacji. 

Model kreowania relacji z klientem 

W opozycji do modelu PR stoi strategia mająca na celu kreowanie relacji z klientem. Ta strategia, poza suchymi faktami na temat firmy i usługi, angażuje odbiorców, sprzyja zacieśnianiu kontaktów, budowaniu relacji i prowadzeniu otwartego dialogu z klientelą. Model kreowania relacji z klientem bazuje na aktywizacji użytkowników, która jest sposobem na upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu – budowanie rozpoznawalności marki wśród konkretnych użytkowników, oraz wzrost popularności profilu za sprawą ruchu na stronie. Jak w tym modelu marketingowcy zachęcają użytkowników do udziału? To dziecinnie proste i na pewno nie raz się z tym spotkałeś. Chodzi o wszelkiego typu ankiety, pytania w postach oraz konkursy i rozdania.

Model profesjonalny 

Model profesjonalny upodobali sobie szczególnie freelancerzy i konsultanci branżowi. Kluczem do sukcesu w tej kwestii jest tworzenie autorskich i specjalistycznych publikacji mających na celu z jednej strony, przekazanie tajników jakiejś dziedziny lub konkretnego zagadnienia, a z drugiej, kreowanie eksperckiego wizerunku. Publikacje tego typu dotyczą najczęściej wąskich i konkretnych zagadnień branżowych lub opowiadają o powszechnych sytuacji, z którymi zmagają się użytkownicy.  

Model sprzedażowy 

Funkcja sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych w ostatnim czasie nabrała sporej popularności za sprawą wewnętrznych funkcjonalności portali, takich jak marketplace. Jednak to nie jedyny czynnik sprzyjający sprzedaży usług lub produktów w social media. Poza tym serwisy społecznościowe oferują także możliwość płatnej promocji, a w gestii przedsiębiorcy natomiast leży sprowokowanie klientów do odwiedzenia ich strony, na przykład dzięki wewnętrznemu linkowaniu.  

Jakie media społecznościowe są obecnie najpopularniejsze w sferze biznesu? 

Serwisy i aplikacje przychodzą i odchodzą. Kiedyś popularne Snapchat, czy WhatsApp obecnie powoli odchodzą do lamusa. Jest jednak kilku pewniaków, którzy swoją pozycję utrzymują od ładnych kilku lat. 

Facebook 

Ten portal społecznościowy zna chyba każdy. Jednak to, co kiedyś było przestrzenią do zawierania prywatnych znajomości i szpiegowania starych znajomych, obecnie jest niezwykle potężną machiną marketingową. Kiedyś najważniejsze informacje o firmie czerpaliśmy z firmowych stron internetowych, a teraz skarbnicą wiedzy na temat marki i miejscem, gdzie kreują się nasze opinie na jej temat, jest Facebook. Dlatego niezależnie od tego, w jakiej branży się obracasz, co sprzedajesz, ani na jaką skalę, profil tam to podstawa! Firmowy profil na Facebooku pozwoli ci wspierać rozpoznawalność marki, trafiać do określonej grupy odbiorców, promować i analizować swoje działania marketingowe, zacieśniać relacje z klientami i w końcu, sprzedawać swoje produkty i usługi. Jest to więc nieocenione rozwiązanie typu „wszystko w jednym”.

Instagram 

Instagram z roku na rok rośnie w siłę. Użytkownicy uwielbiają go za elegancję, przejrzystość i znikomy wysiłek przy korzystaniu z jego uroków. Z uwagi na jego specyfikę i zdecydowane skupienie na funkcjach wizualnych, najlepiej nadaje się do promowania produktów oraz marek, które łatwo pokazać. IG upodobali sobie specjaliści z wielu branży, ponieważ ten serwis umożliwia szybkie zaprezentowanie rezultatów najnowszych działań i tym samym wspieranie wizerunku, jako specjalisty, na przykład poprzez publikację zdjęć świeżo wykonanych tatuaży, makijaży, czy witraży, a także informowanie o nowych wydarzeniach, produktach i usługach w formie fotografii lub video. 

LinkedIn 

LinkedIn to miejsce dla specjalistów wszystkich branży. To portal, który wspiera kontakty między ekspertami wszelakich dziedzin i jest prawdziwą mekką dla wolnych strzelców. Za jego pośrednictwem użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z pracy, poszukują kandydatów lub pracy, a także organizują własne spotkania networkingowe. Posiadanie profilu na LinkedIn to niemalże obowiązek każdego programisty, marketologa, tłumacza, czy projektanta. 

TikTok

Mimo że TikTok, na początku swojego istnienia nie był traktowany zbyt poważnie z uwagi na niezbyt wymagające treści, to obecnie każdy przedsiębiorca, chcący trafić do młodych odbiorców, mieć go musi. Na tej platformie liczy się dynamika publikacji oraz reagowanie na najnowsze trendy, ale nagrodą za cierpliwość i zaangażowanie jest błyskawiczne trafienie do ogromnej rzeszy odbiorców. Wszystko za sprawą algorytmu TikToka, który jest znacznie łaskawszy dla nowych użytkowników, niż w przypadku FB, czy IG. 

Czy każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w mediach społecznościowych? 

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Jeśli chcesz nie tylko utrzymać zainteresowanie nowych odbiorców, ale też zyskiwać nowych, to musisz pomyśleć o obecności swojej firmy w mediach społecznościowych. Założenie i prowadzenie profilu firmowego w serwisach tego typu oferuje możliwości marketingowe, sprzedażowe i wizerunkowe. To bardzo prosty i szybki sposób na wypromowanie firmy w Internecie, kanał do udostępniania informacji na temat prowadzonej działalności, aktualizowania danych na temat asortymentu i dla zaistnienia w świadomości odbiorców. Media społecznościowe to doskonałe miejsce, by nawiązać z nimi bezpośredni kontakt z klientami, odpowiadać na ich pytania i wątpliwości oraz zachęcać do skorzystania z oferty. Co więcej, analizując swoich odbiorców, możesz dostosować do nich swoje działania profesjonalne i marketingowe. Na serwisach tego typu ludzie dzielą się swoimi zainteresowaniami, potrzebami i preferencjami, co może być cennymi koordynatami dla każdej firmy. Podsumowując, profil firmowy w serwisach społecznościowych jest niezbędny, jednak nie musisz od razu podbijać każdej platformy. Lepiej, jeśli wybierzesz ją na podstawie swoich możliwości, profilu biznesowego i celów. 

social media dla firmy

Pierwsze kroki w stworzeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych

Cel 

Na początek musisz określić cel dla danego profilu i na tej podstawie tworzyć swoją strategię marketingową. Nie obawiaj się, to nie takie skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy, że zastanowisz się, co chcesz osiągnąć dzięki swojemu profilowych w najbliższym czasie oraz w dłuższej perspektywie, jaka jest twoja grupa docelowa i jak ocenisz swoje możliwości pod względem tworzenia treści do publikacji.   

Wybór platformy

Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok i Twitter to tylko najpopularniejsze platformy społecznościowe. Każda z nich ma inną specyfikę i cel, a prowadzenie profili na nich wymaga nakładu pracy i pieniędzy. Dlatego wybór platformy powinieneś uzależnić od swoich oczekiwań. Jeśli chcesz budować swój wizerunek jako profesjonalisty w branży, to na pewno docenisz zalety LinkedIn lub Instagrama. Jeżeli natomiast zależy ci na promocji firmy, to na pewno przyda ci się profil na Facebooku, IG lub TikToku. Możesz wybrać jeden lub kilka serwisów społecznościowych, ale ważne, by publikowane na nich treści ze sobą współgrały. 

Przydatne narzędzia 

Oto trzy najpopularniejsze i najprostsze narzędzia przydatne w tworzeniu treści na social media: 

  • Canva – narzędzie do tworzenia wszelkiego typu treści wizualnych. Na platformie znajdziesz setki szablonów postów, prezentacji i banerów reklamowych. 
  • Creator Studio – narzędzie do planowania publikacji postów na Facebooku i na Instagramie.
  • Bitly – narzędzie do skracania linków, przydatne w publikacjach. 

Jak prowadzić profil firmowy w social media?

Chcąc zaistnieć w social media, musisz działać w sposób zorganizowany, przemyślany i konsekwentny. Dla ułatwienia tego zadania przygotowaliśmy dla ciebie kilka uniwersalnych zasad prowadzenia profili w mediach społecznościowych.  

Złote zasady prowadzenia profili firmowych w mediach społecznościowych

Bądź konsekwentny 

Konsekwencja to klucz do sukcesu w mediach społecznościowych. Nie zrażaj się początkowymi niepowodzeniami, czy brakiem odzewu ze strony odbiorców, ale publikuj, analizuj wyniki i znowu publikuj. 

Poznaj swoją publiczność 

Dostosowanie treści do odbiorcy to najkrótsza droga do satysfakcjonujących rezultatów. Informacje na ich temat uzyskasz, dzięki takim narzędziom, jak Google, lub Facebook Analytics. 

Zadbaj o swój wygląd 

Nie ma co ukrywać, przeciwnie do sensu przysłowia, często sądzimy po okładce, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Dlatego niezależnie od branży i wielkości twojej firmy, pamiętaj, że wszystkie treści udostępniane w mediach społecznościowych powinny wyglądać prosto, ale nowocześnie. 

Angażuj swoją publiczność 

Zaangażowanie publiczności bezpośrednio wpływa na popularność w mediach społecznościowych, a co za tym idzie, dotarcie do szerszej grupy odbiorców, oraz budowanie relacji z dotychczasowymi. Daj im więc poczuć, że ich zdanie się liczy – pytaj, organizuj konkursy i publikuj ankiety. 

Trzymaj rękę na pulsie 

W dzisiejszych czasach najważniejszy jest czas reakcji. Odpowiadaj więc na aktualne trendy, odnoś się do najnowszych wiadomości, żartów czy memów. Użytkownicy to uwielbiają! 

Na dziś to wszystko. Mamy nadzieję, że uzbrojony w tę wiedzę, śmiało ruszysz na podbój mediów społecznościowych. Powodzenia!

Oceń wpis
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Doświadczony copywriter, redaktor, twórca cyfrowy oraz tłumacz języka angielskiego, oraz rosyjskiego. Pierwszy tytuł magistra uzyskała na kierunku filologia rosyjska z językiem angielskim na Uniwersytecie Śląskim, a drugi na kierunku International Business Law and Arbitration. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Pasjonuje się światem biznesu, socjologią i słowem pisanym. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości finansów i inwestycji, a także tajników marketingu. Spełnia się także jako mentorka aspirujących tłumaczy i copywriterów, angażując się w prowadzenie kursów swojego autorstwa.

Podobne Wpisy

Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków

autor Julia Mraczny
2025-09-17
0
kalkulator pieniadze

W 2026 roku system podatkowy w Polsce po raz kolejny przejdzie kolejną gruntowną korektę. Nie są to kosmetyczne zmiany. Chodzi o podwyżki obejmujące banki, przedsiębiorców i miliony obywateli. Władza tłumaczy je koniecznością domknięcia budżetu i wypełniania obietnic wyborczych, ale w praktyce oznaczają kolejne sięgnięcie do portfeli Polaków. Na co musimy się przygotować? Podatki na przestrzeni lat Z roku na rok Polacy mierzą się z coraz większymi obciążeniami wprowadzanymi przez kolejne rządy. Dziedzictwo PiS – rekord: 22 daniny Rządy Zjednoczonej Prawicy od 2015 roku wprowadziły aż 22 nowe podatki i opłaty. Lista jest długa i uderzająca, a najważniejsze z nich obejmują: Podatek bankowy (2016) – oficjalnie miał „uczciwie obciążyć sektor finansowy”, ale koszty natychmiast przerzucono na klientów w postaci wyższych prowizji...

Czytaj więcej

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

autor Dominik Bożek
2025-09-16
0
lotnisko

Centralny Port Komunikacyjny – wielka nadzieja polskiej infrastruktury i jednocześnie jedno z najbardziej kontrowersyjnych przedsięwzięć ostatnich lat. W 2026 roku wartość ogłaszanych przetargów ma sięgnąć 40 mld zł. Przez kolejne dwa lata – kolejne dziesiątki miliardów. Tylko jak do tego tortu mają dobrać się polskie firmy, zwłaszcza z sektora MŚP? Kluczowa będzie jedna rzecz: dostęp do gotówki. Bez niej – można co najwyżej przyglądać się z boku. Gra o miliardy, którą wygrają… gotowi. Ale gotowi finansowo, nie tylko kompetencyjnie Spółka CPK zapowiada prawdziwe trzęsienie ziemi w polskim krajobrazie inwestycyjnym. Od 2026 do 2028 roku planuje ogłosić niemal 100 przetargów, każdy o wartości przekraczającej milion złotych. Łączna wartość planowanych przetargów w samym 2026 roku to około 40 miliardów złotych. Dla porównania...

Czytaj więcej

Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców

autor Magdalena Grochocka
2025-09-15
0
Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring

Druga połowa 2025 roku to czas dużych zmian w prawie pracy, które bezpośrednio wpłyną na codzienne funkcjonowanie firm. Nowelizacje obejmą m.in. jawność wynagrodzeń, nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy, uproszczenie zasad dotyczących układów zbiorowych oraz zmiany w rozliczaniu urlopów i świadczeń socjalnych. Dla pracodawców oznacza to dodatkowe obowiązki, konieczność dostosowania wewnętrznych regulaminów i procedur oraz większe ryzyko kontroli. Im szybciej przedsiębiorcy przygotują się na nowe przepisy, tym łatwiej unikną sankcji i chaosu organizacyjnego. Jawność wynagrodzeń od grudnia 2025 r. Najbardziej odczuwalną zmianą dla firm będzie wprowadzenie zasady jawności wynagrodzeń, która zacznie obowiązywać od 24 grudnia 2025 r. Od tego momentu każde ogłoszenie o pracę – niezależnie od formy zatrudnienia – będzie musiało zawierać informację o wysokości wynagrodzenia lub przedziale płacowym. Co...

Czytaj więcej

Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?

autor Magdalena Grochocka
2025-09-12
0
dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash

Sierpniowy mecz US Open zapowiadał się jak zwykłe sportowe widowisko, ale zakończył się incydentem, który podbił Internet. Gdy tenisista Kamil Majchrzak próbował podarować swoją czapkę młodemu kibicowi, stojący obok milioner Piotr Szczerek niespodziewanie ją przechwycił. Nagranie z tego momentu rozprzestrzeniło się błyskawicznie, wywołując międzynarodową burzę. Kim jest bohater afery i dlaczego jeden gest wywołał kryzys, który może kosztować go reputację i kontrakty? Kim jest Piotr Szczerek? Piotr Szczerek, 50-letni przedsiębiorca z Błaszek pod Kaliszem, do niedawna uchodził za jednego z lokalnych symboli sukcesu. Jest właścicielem firmy Drogbruk, jednego z największych producentów kostki brukowej, mieszanek bitumicznych i pelletu w regionie. Przedsiębiorstwo działa na rynku od kilkunastu lat, zatrudnia setki osób i realizuje kontrakty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dużych inwestycji...

Czytaj więcej

Składki ZUS pójdą w górę w 2026 roku – jak przedsiębiorcy mogą się przed tym chronić?

autor Julia Mraczny
2025-09-12
0
tabletki pieniadze zus

Nadzieje na to, że system ubezpieczeń społecznych w Polsce będzie rozwijał się w sposób przewidywalny i stabilny zniweczyła informacja o planowanych podwyżkach składek ZUS. 2026 rok przyniesie kolejną falę zmian, które szczególnie mocno uderzą w osoby prowadzące działalność gospodarczą. Jak przetrwać, skoro koszty rosną szybciej niż przychody? To pytanie, które w nadchodzących miesiącach będzie odbijało się echem w wielu firmach, biurach rachunkowych i gabinetach doradców podatkowych. Składki ZUS na przestrzeni lat Aby zrozumieć, dlaczego zmiany planowane na 2026 rok budzą tak duże emocje, warto cofnąć się o kilka lat i przyjrzeć się danym liczbowym. Według wyliczeń serwisu Focus on Business z 2024 roku w okresie od 2019 do 2024 roku wysokość minimalnych składek ZUS wzrosła aż o 775,59 zł, czyli...

Czytaj więcej

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

autor Wojciech Miklaszewski
2025-09-14
0
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

W ostatni czwartek miałem okazję wziąć udział w webinarze „Sytuacja gospodarcza i perspektywy dla sektora transportu”, organizowanym przez Magazyn Transport Manager. Spotkanie było poświęcone kondycji sektora TSL i – mówiąc szczerze – było jak jazda trasą S3 o świcie: trochę mgły, trochę świateł, a trochę dziur w nawierzchni. Z jednej strony usłyszeliśmy sporo twardych danych – i tych twardych nie sposób ignorować. Z drugiej jednak, podskórnie czułem, że branża ma w sobie gen przetrwania. Tylko, że coraz częściej walczy nie z rynkiem, a z... płynnością. Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu Z danych, które miałem okazję przedstawić podczas webinaru, wynika jasno: zadłużenie firm z sektora TSL rośnie każdego dnia o milion złotych. Milion. Codziennie. To nie jest metafora...

Czytaj więcej

Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów

autor Julia Mraczny
2025-09-12
0
Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu

Z roku na rok coraz więcej Polaków wybiera własną drogę zawodową. Freelance zamiast etatu i własną działalność zamiast pracy na umowę. Liczba osób prowadzących działalność nierejestrowaną, choć ciągle mała względem ilości oficjalnych firm, rośnie z każdym rokiem. To efekt elastyczności, minimalnej biurokracji i możliwości testowania pomysłów na biznes bez większego ryzyka. Jednak w 2026 roku szykują się pewne zmiany, o których powinien wiedzieć każdy przyszły właściciel działalności nierejestrowanej. Jakie nowości czekają nas w przyszłym roku? Rosnąca liczba samozatrudnionych Z danych GUS wynika, że w pierwszym kwartale 2025 roku w Polsce zarejestrowano 87 250 nowych podmiotów gospodarczych, spośród których aż 82,4% stanowiły jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG) – to 71 906 nowych JDG w ciągu trzech miesięcy. W odniesieniu do pierwszego półrocza...

Czytaj więcej

Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?

autor Dominik Bożek
2025-09-12
0
Błędy przy zakładaniu firmy

Czy firma może upaść, mimo że "na papierze" wszystko wygląda dobrze? Może – i niestety często tak się dzieje. W pierwszym odcinku naszego cyklu „Zysk to mit – o prawdziwej sile finansowej firmy” stworzonego we współpracy z eFaktor, przyglądamy się paradoksowi: czemu dodatnie EBITDA nie chroni przed problemami? Zysk nie wystarczy – prawdziwa siła leży w gotówce W świadomości wielu przedsiębiorców – zwłaszcza tych, którzy prowadzą firmę od kilku lat i bazują na tradycyjnych wskaźnikach finansowych – zysk jawi się jako święty Graal biznesu. Jeśli bilans się zgadza, a rachunek zysków i strat pokazuje wynik „na plusie”, można spać spokojnie, prawda? Nie do końca. A często – zupełnie nie. Zysk to obraz na papierze. Gotówka to tlen. To ona pozwala...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

krzysztof bochynski fakturapl

Krzysztof Bochyński dołącza do zespołu Faktura.pl jako Dyrektor ds. Rozwoju Sieci

2025-07-01
detektyw sledztwo

Jak zostać w Polsce detektywem? Jakie prawa przysługują detektywom?

2024-04-09
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

kalkulator pieniadze

Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków

2025-09-17
lotnisko

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

2025-09-16
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?