• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Grudzień 2025
  • Ranking faktoringu
poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    flaga unia europejska
    Temu i Shein w tarapatach! Bruksela szykuje rewolucję, która zmieni zakupy milionów Europejczyków
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!
    tabletki pieniadze zus
    Wakacje od ZUS 2025 – coraz mniej czasu na wniosek. Zainteresowanie różne w zależności od regionu
    mysli przed komputer
    IKE czy IKZE dla przedsiębiorcy. Co wybrać, żeby zyskać na podatku i odłożyć na emeryturę?
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    stary czlowiek
    Złoty wiek seniorów to szansa na intratny biznes. Te branże będą rosły jak na drożdżach
    prezenty swieta
    Gadżety reklamowe w firmie – co warto wybrać?
    ksiegowe mysla
    Kto i w jaki sposób będzie odpowiadał za błędy w fakturowaniu po wprowadzeniu KSeF?
    mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash
    Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe
    mikolaj liczy pieniadze
    Przygotowujesz prezenty dla kontrahentów? Sprawdź, jakie mogą być skutki fiskalne ich wręczenia
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    rejestracja w zus pue
    Czy ZUS przejmie naliczanie składek? W przygotowaniu jest projekt ustawy
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!
    ksiegowe mysla
    Kto i w jaki sposób będzie odpowiadał za błędy w fakturowaniu po wprowadzeniu KSeF?
    daniel kraus TXVntZ190Ao unsplash
    Napoje znowu podrożeją. Czy podatek cukrowy w 2026 r. zmieni warunki gry?
    tabletki pieniadze zus
    Wakacje od ZUS 2025 – coraz mniej czasu na wniosek. Zainteresowanie różne w zależności od regionu
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    flaga unia europejska
    Temu i Shein w tarapatach! Bruksela szykuje rewolucję, która zmieni zakupy milionów Europejczyków
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!
    tabletki pieniadze zus
    Wakacje od ZUS 2025 – coraz mniej czasu na wniosek. Zainteresowanie różne w zależności od regionu
    mysli przed komputer
    IKE czy IKZE dla przedsiębiorcy. Co wybrać, żeby zyskać na podatku i odłożyć na emeryturę?
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    stary czlowiek
    Złoty wiek seniorów to szansa na intratny biznes. Te branże będą rosły jak na drożdżach
    prezenty swieta
    Gadżety reklamowe w firmie – co warto wybrać?
    ksiegowe mysla
    Kto i w jaki sposób będzie odpowiadał za błędy w fakturowaniu po wprowadzeniu KSeF?
    mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash
    Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe
    mikolaj liczy pieniadze
    Przygotowujesz prezenty dla kontrahentów? Sprawdź, jakie mogą być skutki fiskalne ich wręczenia
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    rejestracja w zus pue
    Czy ZUS przejmie naliczanie składek? W przygotowaniu jest projekt ustawy
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!
    ksiegowe mysla
    Kto i w jaki sposób będzie odpowiadał za błędy w fakturowaniu po wprowadzeniu KSeF?
    daniel kraus TXVntZ190Ao unsplash
    Napoje znowu podrożeją. Czy podatek cukrowy w 2026 r. zmieni warunki gry?
    tabletki pieniadze zus
    Wakacje od ZUS 2025 – coraz mniej czasu na wniosek. Zainteresowanie różne w zależności od regionu
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Technologia

Przewodnik po mediach społecznościowych dla małych firm – 2022

Przewodnik po mediach społecznościowych dla małych firm – 2022

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2022-06-28
w Technologia
0
social media w firmie

 Kiedyś portale społecznościowe kojarzyły nam się ze zdjęciami ze studniówek z obowiązkowym dzióbkiem, memów oraz ze zdjęciami bobasów w głąbach kapusty i zwiewnych kostiumach. Jednak od tych czasów sporo się zmieniło. W badaniu Sprout Social aż 89% respondentów przyznało, że dokonuje zakupów produktów marek, które śledzi na portalach społecznościowych. Badanie wykazało również, że marketingowcy nie wykorzystują w pełni potencjału danych mediów społecznościowych. Dlatego najwyższy czas to zmienić i zacząć traktować profile firmowe, jako cenne narzędzia zwiększające sprzedaż oraz wspierające rozpoznawalność marki. Po przeczytaniu tego artykułu będziesz o krok bliżej do osiągnięcia tego celu! 

Spis treści schowaj
1 Czym są media społecznościowe?
2 Jakie są najważniejsze funkcje mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy?
3 Jakie są modele prowadzenia firmowych profili społecznościowych?
4 Modele wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
4.1 Model PR
4.2 Model kreowania relacji z klientem
4.3 Model profesjonalny
4.4 Model sprzedażowy
5 Jakie media społecznościowe są obecnie najpopularniejsze w sferze biznesu?
6 Czy każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w mediach społecznościowych?
7 Pierwsze kroki w stworzeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych
8 Jak prowadzić profil firmowy w social media?
8.1 Bądź konsekwentny
8.2 Poznaj swoją publiczność

Czym są media społecznościowe? 

Krystyna Polańska definiuje pojęcie mediów społecznościowych, jako formę przekazu informacji następującą za pośrednictwem stron bądź aplikacji działających w sieci internetowej, w ramach społeczności tworzonych poprzez użytkowników tych serwisów. Kiedyś portale social media najczęściej przybierały formę stron internetowych, natomiast obecnie są to funkcjonalne aplikacje, które doskonale sprawdzają się na urządzeniach mobilnych. Główną misją każdego serwisu społecznościowego jest umożliwianie wzajemnych kontaktów jego użytkowników z uwzględnieniem przynależności do danej grupy utworzonej na bazie wspólnych zainteresowań, pochodzenia, zawodu, czy płci. Mają na celu stworzenie przestrzeni do podtrzymywania danych więzi i wymiany informacji w formie wizualnej, tekstowej lub audiowizualnej. Za pośrednictwem portali społecznościowych, użytkownicy tworzą swoje profile i kreują swój wizerunek i aktywnie uczestniczą w wybranej przez siebie grupie społecznej.  Chociaż to ich podstawowe funkcje, to na tym nie kończą się możliwości oferowane przez media społecznościowe. Ich dynamiczny rozwój i ogromna popularność sprawiły, że poszczególne serwisy są nieustannie modyfikowane i wzbogacane o nowe funkcjonalności, przez co stały się potężnym narzędziem marketingowym, czy to dla poszczególnych osób, czy dla całych firm. 

social media przewodnik

Podobne artykuły

rejestracja w zus pue

Czy ZUS przejmie naliczanie składek? W przygotowaniu jest projekt ustawy

2025-12-05
stary czlowiek

Złoty wiek seniorów to szansa na intratny biznes. Te branże będą rosły jak na drożdżach

2025-12-04
flaga unia europejska

Temu i Shein w tarapatach! Bruksela szykuje rewolucję, która zmieni zakupy milionów Europejczyków

2025-12-03
prezenty swieta

Gadżety reklamowe w firmie – co warto wybrać?

2025-12-02
wybor formy opodatkowania portalfpl

Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!

2025-12-01
ksiegowe mysla

Kto i w jaki sposób będzie odpowiadał za błędy w fakturowaniu po wprowadzeniu KSeF?

2025-11-28

Jakie są najważniejsze funkcje mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy? 

Do najważniejszych funkcji mediów społecznościowych z punktu widzenia przedsiębiorcy można zaliczyć:

  • możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i zleceniodawcami, 
  • możliwość wymiany informacji i podtrzymywania więzi pomiędzy członkami danej społeczności potencjalnych klientów, współpracowników, zleceniodawców i partnerów biznesowych, 
  • kreowanie profesjonalnego wizerunku firmy lub eksperta oraz rozpoznawalności marki, 
  • możliwość zaprezentowania danej osoby, przedsiębiorstwa, bądź produktu poprzez stworzenie profilu zawierającego informacje na dany temat oraz regularne publikacje. 
  • budowanie relacji z potencjalnymi klientami poprzez publikacje, udostępnianie, ocenianie, reagowanie oraz komentowanie treści publikowanych przez użytkowników,
  • bezpośrednie zwiększenie sprzedaży, dzięki funkcjom typu Marketplace, 
  • promowanie marki, usług i produktów poprzez reklamy płatne i darmowe,
  • analizowanie dotychczasowych działań marketingowych, 
  • wgląd w działania prowadzone przez konkurencję oraz potencjalnych partnerów biznesowych, 
  • możliwość błyskawicznego reagowania na ewentualne niepochlebne opinie na temat produktów lub działań firmy. 

Jakie są modele prowadzenia firmowych profili społecznościowych?   

Zanim stworzysz profil przedstawiający swoją firmę, produkt lub usługę, którą oferujesz, powinieneś zastanowić się, jaki jest twój cel przyświecający tej obecności w sieci, a następnie zidentyfikować serwis, który będzie najlepszym narzędziem do jego osiągnięcia. Niezwykle ważna jest w tym przypadku także umiejętna analiza charakterystyki obecnej i potencjalnej grupy odbiorczej, ponieważ te dane umożliwiają dostosowanie sposobu funkcjonowania w danym serwisie do oczekiwań swojej klienteli. Dla ułatwienia tego zadania przedstawiamy najpopularniejsze modele wykorzystania mediów społecznościowych w celach biznesowych.

Modele wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie 

Model PR 

Model PR to podstawowy i najpowszechniejszy typ wykorzystania mediów społecznościowych dla celów biznesowych. W tym wariancie mniej liczy się odbiorca, a bardziej to, jak chcesz zaprezentować swoją markę, firmę, czy produkt. Komunikacja z potencjalnym klientem jest w tym przypadku jednostronna i bardziej służy celom reklamowym, niż sprzyja budowaniu relacji. 

Model kreowania relacji z klientem 

W opozycji do modelu PR stoi strategia mająca na celu kreowanie relacji z klientem. Ta strategia, poza suchymi faktami na temat firmy i usługi, angażuje odbiorców, sprzyja zacieśnianiu kontaktów, budowaniu relacji i prowadzeniu otwartego dialogu z klientelą. Model kreowania relacji z klientem bazuje na aktywizacji użytkowników, która jest sposobem na upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu – budowanie rozpoznawalności marki wśród konkretnych użytkowników, oraz wzrost popularności profilu za sprawą ruchu na stronie. Jak w tym modelu marketingowcy zachęcają użytkowników do udziału? To dziecinnie proste i na pewno nie raz się z tym spotkałeś. Chodzi o wszelkiego typu ankiety, pytania w postach oraz konkursy i rozdania.

Model profesjonalny 

Model profesjonalny upodobali sobie szczególnie freelancerzy i konsultanci branżowi. Kluczem do sukcesu w tej kwestii jest tworzenie autorskich i specjalistycznych publikacji mających na celu z jednej strony, przekazanie tajników jakiejś dziedziny lub konkretnego zagadnienia, a z drugiej, kreowanie eksperckiego wizerunku. Publikacje tego typu dotyczą najczęściej wąskich i konkretnych zagadnień branżowych lub opowiadają o powszechnych sytuacji, z którymi zmagają się użytkownicy.  

Model sprzedażowy 

Funkcja sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych w ostatnim czasie nabrała sporej popularności za sprawą wewnętrznych funkcjonalności portali, takich jak marketplace. Jednak to nie jedyny czynnik sprzyjający sprzedaży usług lub produktów w social media. Poza tym serwisy społecznościowe oferują także możliwość płatnej promocji, a w gestii przedsiębiorcy natomiast leży sprowokowanie klientów do odwiedzenia ich strony, na przykład dzięki wewnętrznemu linkowaniu.  

Jakie media społecznościowe są obecnie najpopularniejsze w sferze biznesu? 

Serwisy i aplikacje przychodzą i odchodzą. Kiedyś popularne Snapchat, czy WhatsApp obecnie powoli odchodzą do lamusa. Jest jednak kilku pewniaków, którzy swoją pozycję utrzymują od ładnych kilku lat. 

Facebook 

Ten portal społecznościowy zna chyba każdy. Jednak to, co kiedyś było przestrzenią do zawierania prywatnych znajomości i szpiegowania starych znajomych, obecnie jest niezwykle potężną machiną marketingową. Kiedyś najważniejsze informacje o firmie czerpaliśmy z firmowych stron internetowych, a teraz skarbnicą wiedzy na temat marki i miejscem, gdzie kreują się nasze opinie na jej temat, jest Facebook. Dlatego niezależnie od tego, w jakiej branży się obracasz, co sprzedajesz, ani na jaką skalę, profil tam to podstawa! Firmowy profil na Facebooku pozwoli ci wspierać rozpoznawalność marki, trafiać do określonej grupy odbiorców, promować i analizować swoje działania marketingowe, zacieśniać relacje z klientami i w końcu, sprzedawać swoje produkty i usługi. Jest to więc nieocenione rozwiązanie typu „wszystko w jednym”.

Instagram 

Instagram z roku na rok rośnie w siłę. Użytkownicy uwielbiają go za elegancję, przejrzystość i znikomy wysiłek przy korzystaniu z jego uroków. Z uwagi na jego specyfikę i zdecydowane skupienie na funkcjach wizualnych, najlepiej nadaje się do promowania produktów oraz marek, które łatwo pokazać. IG upodobali sobie specjaliści z wielu branży, ponieważ ten serwis umożliwia szybkie zaprezentowanie rezultatów najnowszych działań i tym samym wspieranie wizerunku, jako specjalisty, na przykład poprzez publikację zdjęć świeżo wykonanych tatuaży, makijaży, czy witraży, a także informowanie o nowych wydarzeniach, produktach i usługach w formie fotografii lub video. 

LinkedIn 

LinkedIn to miejsce dla specjalistów wszystkich branży. To portal, który wspiera kontakty między ekspertami wszelakich dziedzin i jest prawdziwą mekką dla wolnych strzelców. Za jego pośrednictwem użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z pracy, poszukują kandydatów lub pracy, a także organizują własne spotkania networkingowe. Posiadanie profilu na LinkedIn to niemalże obowiązek każdego programisty, marketologa, tłumacza, czy projektanta. 

TikTok

Mimo że TikTok, na początku swojego istnienia nie był traktowany zbyt poważnie z uwagi na niezbyt wymagające treści, to obecnie każdy przedsiębiorca, chcący trafić do młodych odbiorców, mieć go musi. Na tej platformie liczy się dynamika publikacji oraz reagowanie na najnowsze trendy, ale nagrodą za cierpliwość i zaangażowanie jest błyskawiczne trafienie do ogromnej rzeszy odbiorców. Wszystko za sprawą algorytmu TikToka, który jest znacznie łaskawszy dla nowych użytkowników, niż w przypadku FB, czy IG. 

Czy każde przedsiębiorstwo powinno być obecne w mediach społecznościowych? 

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Jeśli chcesz nie tylko utrzymać zainteresowanie nowych odbiorców, ale też zyskiwać nowych, to musisz pomyśleć o obecności swojej firmy w mediach społecznościowych. Założenie i prowadzenie profilu firmowego w serwisach tego typu oferuje możliwości marketingowe, sprzedażowe i wizerunkowe. To bardzo prosty i szybki sposób na wypromowanie firmy w Internecie, kanał do udostępniania informacji na temat prowadzonej działalności, aktualizowania danych na temat asortymentu i dla zaistnienia w świadomości odbiorców. Media społecznościowe to doskonałe miejsce, by nawiązać z nimi bezpośredni kontakt z klientami, odpowiadać na ich pytania i wątpliwości oraz zachęcać do skorzystania z oferty. Co więcej, analizując swoich odbiorców, możesz dostosować do nich swoje działania profesjonalne i marketingowe. Na serwisach tego typu ludzie dzielą się swoimi zainteresowaniami, potrzebami i preferencjami, co może być cennymi koordynatami dla każdej firmy. Podsumowując, profil firmowy w serwisach społecznościowych jest niezbędny, jednak nie musisz od razu podbijać każdej platformy. Lepiej, jeśli wybierzesz ją na podstawie swoich możliwości, profilu biznesowego i celów. 

social media dla firmy

Pierwsze kroki w stworzeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych

Cel 

Na początek musisz określić cel dla danego profilu i na tej podstawie tworzyć swoją strategię marketingową. Nie obawiaj się, to nie takie skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy, że zastanowisz się, co chcesz osiągnąć dzięki swojemu profilowych w najbliższym czasie oraz w dłuższej perspektywie, jaka jest twoja grupa docelowa i jak ocenisz swoje możliwości pod względem tworzenia treści do publikacji.   

Wybór platformy

Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok i Twitter to tylko najpopularniejsze platformy społecznościowe. Każda z nich ma inną specyfikę i cel, a prowadzenie profili na nich wymaga nakładu pracy i pieniędzy. Dlatego wybór platformy powinieneś uzależnić od swoich oczekiwań. Jeśli chcesz budować swój wizerunek jako profesjonalisty w branży, to na pewno docenisz zalety LinkedIn lub Instagrama. Jeżeli natomiast zależy ci na promocji firmy, to na pewno przyda ci się profil na Facebooku, IG lub TikToku. Możesz wybrać jeden lub kilka serwisów społecznościowych, ale ważne, by publikowane na nich treści ze sobą współgrały. 

Przydatne narzędzia 

Oto trzy najpopularniejsze i najprostsze narzędzia przydatne w tworzeniu treści na social media: 

  • Canva – narzędzie do tworzenia wszelkiego typu treści wizualnych. Na platformie znajdziesz setki szablonów postów, prezentacji i banerów reklamowych. 
  • Creator Studio – narzędzie do planowania publikacji postów na Facebooku i na Instagramie.
  • Bitly – narzędzie do skracania linków, przydatne w publikacjach. 

Jak prowadzić profil firmowy w social media?

Chcąc zaistnieć w social media, musisz działać w sposób zorganizowany, przemyślany i konsekwentny. Dla ułatwienia tego zadania przygotowaliśmy dla ciebie kilka uniwersalnych zasad prowadzenia profili w mediach społecznościowych.  

Złote zasady prowadzenia profili firmowych w mediach społecznościowych

Bądź konsekwentny 

Konsekwencja to klucz do sukcesu w mediach społecznościowych. Nie zrażaj się początkowymi niepowodzeniami, czy brakiem odzewu ze strony odbiorców, ale publikuj, analizuj wyniki i znowu publikuj. 

Poznaj swoją publiczność 

Dostosowanie treści do odbiorcy to najkrótsza droga do satysfakcjonujących rezultatów. Informacje na ich temat uzyskasz, dzięki takim narzędziom, jak Google, lub Facebook Analytics. 

Zadbaj o swój wygląd 

Nie ma co ukrywać, przeciwnie do sensu przysłowia, często sądzimy po okładce, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Dlatego niezależnie od branży i wielkości twojej firmy, pamiętaj, że wszystkie treści udostępniane w mediach społecznościowych powinny wyglądać prosto, ale nowocześnie. 

Angażuj swoją publiczność 

Zaangażowanie publiczności bezpośrednio wpływa na popularność w mediach społecznościowych, a co za tym idzie, dotarcie do szerszej grupy odbiorców, oraz budowanie relacji z dotychczasowymi. Daj im więc poczuć, że ich zdanie się liczy – pytaj, organizuj konkursy i publikuj ankiety. 

Trzymaj rękę na pulsie 

W dzisiejszych czasach najważniejszy jest czas reakcji. Odpowiadaj więc na aktualne trendy, odnoś się do najnowszych wiadomości, żartów czy memów. Użytkownicy to uwielbiają! 

Na dziś to wszystko. Mamy nadzieję, że uzbrojony w tę wiedzę, śmiało ruszysz na podbój mediów społecznościowych. Powodzenia!

Oceń wpis
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Doświadczony copywriter, redaktor, twórca cyfrowy oraz tłumacz języka angielskiego, oraz rosyjskiego. Pierwszy tytuł magistra uzyskała na kierunku filologia rosyjska z językiem angielskim na Uniwersytecie Śląskim, a drugi na kierunku International Business Law and Arbitration. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Pasjonuje się światem biznesu, socjologią i słowem pisanym. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości finansów i inwestycji, a także tajników marketingu. Spełnia się także jako mentorka aspirujących tłumaczy i copywriterów, angażując się w prowadzenie kursów swojego autorstwa.

Podobne Wpisy

Czy ZUS przejmie naliczanie składek? W przygotowaniu jest projekt ustawy

autor Paweł Stasiuk
2025-12-05
0
rejestracja w zus pue

Rząd przygotowuje rewolucyjne zmiany w systemie naliczania składek na ZUS. To właśnie Zakład ma się zająć sporządzaniem propozycji dokumentów ubezpieczeniowych, co stanowiłoby istotne ułatwienie dla przedsiębiorców. Czy zmiany te mają realne szanse na wejście w życie? Projekt zmian w ustawie o ZUS Kancelaria Prezesa Rady Ministrów opublikowała na swojej stronie internetowej projekt zmian w ustawie o ZUS (projekt numer UDER90). Jego autorzy wyjaśniają, że zasadniczym celem nowelizacji jest przejęcie przez ZUS wielu zadań związanych z ustalaniem podstawy wymiaru składek ZUS i ich naliczaniem. Przygotowane w ten sposób dokumenty podlegałyby następnie zatwierdzeniu przez płatników. Zmiana, o której mowa powyżej, jest elementem pakietu deregulacyjnego, jaki został obiecany przez koalicję rządzącą. Jego celem jest uproszczenie procedur oraz zmniejszenie obciążeń o charakterze administracyjnym. Jednolity...

Czytaj więcej

Złoty wiek seniorów to szansa na intratny biznes. Te branże będą rosły jak na drożdżach

autor Katarzyna Zuba
2025-12-04
0
stary czlowiek

W Polsce od wielu lat obserwujemy gwałtowny spadek dzietności oraz szybkie starzenie się społeczeństwa. To jedno z największych wyzwań społeczno-gospodarczych nadchodzących dekad — ale także ogromny potencjał dla przedsiębiorców. Rosnąca liczba seniorów generuje nowe potrzeby, a te otwierają drzwi do całkiem nowych modeli biznesowych. Demografia mówi jasno: społeczeństwo się starzeje Najważniejszym trendem demograficznym w Polsce jest postępujący proces starzenia się społeczeństwa. Według najnowszych danych WorldData mediana wieku Polaków w 2025 roku wynosi już 42,9 lat, podczas gdy jeszcze w 1990 roku wynosiła 31,4 lat. Co więcej, jak wynika z danych Eurostatu, mamy też najwyższy wzrost udziału osób w wieku 65+ w populacji spośród wszystkich krajów Unii Europejskiej. W latach 2014–2024 wzrósł on bowiem o 5,6 punktu procentowego, podczas gdy średnia...

Czytaj więcej

Temu i Shein w tarapatach! Bruksela szykuje rewolucję, która zmieni zakupy milionów Europejczyków

autor Magdalena Grochocka
2025-12-03
0
flaga unia europejska

Tanie zakupy na Temu, Shein czy AliExpress mogą wkrótce przejść do historii. Unia Europejska przyspiesza prace nad nowymi przepisami, które mają ukrócić masowy napływ ultratanich paczek z Chin. Jeśli zmiany wejdą w życie już w 2026 roku, każda nawet drobna przesyłka może zostać objęta dodatkowymi opłatami, a czas dostawy znacząco się wydłuży. To rewolucja, która odmieni europejski rynek e-commerce, uderzy w chińskie platformy i… wymusi zmianę zakupowych nawyków milionów konsumentów. Dlaczego Unia Europejska chce zakończyć erę tanich paczek z Chin? Od kilku lat europejski rynek zalewają miliony przesyłek o bardzo niskiej wartości, wysyłanych głównie przez chińskie platformy e-commerce takie jak Temu, Shein czy AliExpress. Modele biznesowe tych gigantów oparte są na jednym zasadniczym fundamencie: braku ceł i uproszczonych odprawach dla...

Czytaj więcej

Gadżety reklamowe w firmie – co warto wybrać?

autor Marek Polubiatko
2025-12-02
0
prezenty swieta

Gadżety reklamowe to jeden z najprostszych sposobów, żeby marka została w pamięci odbiorcy na dłużej. To niewielkie, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, wspierające działania marketingowe poprzez umieszczone logo. Właściwie dobrany przedmiot zwiększy rozpoznawalność i sprzedaż. Stąd sprawdź, jak wybrać firmowe gadżety reklamowe, żeby faktycznie pracowały na wizerunek marki. Rola gadżetów reklamowych w działaniach marketingowych Gadżety reklamowe od dawna są jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Obecnie jest to nawet ważniejsze. Pamiętajmy, że na co dzień jesteśmy bombardowani tysiącami komunikatów reklamowych, często bardzo nachalnych. To reklamy, które cechują się niską skutecznością. W przypadku gadżetów reklamowych może być inaczej. To fizyczny, namacalny przedmiot, który towarzyszy odbiorcy na co dzień. Nic dziwnego, że wszystkie marki niezależnie od branży wykorzystują gadżety reklamowe w swoich strategiach...

Czytaj więcej

Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!

autor Aleksandra Pluta
2025-12-01
0
wybor formy opodatkowania portalfpl

Wybór formy opodatkowania działalności gospodarczej to jedna z najważniejszych decyzji, jakie podejmuje przedsiębiorca. To właśnie ona wpływa na wysokość podatku, zakres obowiązków ewidencyjnych oraz realny dochód, jaki zostaje w kieszeni właściciela. Zgodnie z przepisami ustawy o PIT i ustawy o ryczałcie, taką decyzję podejmuje się co do zasady raz w roku – zwykle na samym jego początku. Historycznie, ustawodawca umożliwił wszystkim podatnikom zmianę sposobu opodatkowania w trakcie roku tylko raz, w 2022 roku. Było to związane ze zmianą stawki podatku dochodowego od osób fizycznych z 17% na 12% od 1 lipca 2022 roku, która obejmowała dochody za cały rok podatkowy. Życie pokazuje jednak, że biznes rzadko bywa przewidywalny. Zmiany rynkowe, utrata kluczowych kontrahentów, sezonowy spadek zamówień albo wręcz przeciwnie –...

Czytaj więcej

Kto i w jaki sposób będzie odpowiadał za błędy w fakturowaniu po wprowadzeniu KSeF?

autor Paweł Stasiuk
2025-11-28
0
ksiegowe mysla

Fakturowanie w ramach KSeF odbywać się będzie przez konkretne osoby działające w imieniu danego podatnika. O ile w przypadku jednoosobowych działalności sprawa jest prosta, ponieważ najczęściej czynność tę będzie wykonywał sam przedsiębiorca, o tyle, gdy idzie o większe podmioty, delegowanym do tego będzie pracownik. Jaka będzie jego odpowiedzialność? Okazuje się, że odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Dostęp do KSeF a fakturowanie Znaczna część osób, które wystawiają na co dzień faktury, wyraża obawy dotyczące ich ewentualnej odpowiedzialności za wystawianie faktur, mimo że nie mają one żadnego wpływu na proces sprzedaży. Do ich obowiązku należeć będzie bowiem wyłącznie przesyłanie dokumentów do KSeF. Może się zdarzyć, że kto inny będzie wystawiał faktury, a kto inny przesyłał je do KSeF. W kontekście...

Czytaj więcej

Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe

autor Julia Mraczny
2025-11-27
0
mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash

W 2024 roku na rynku pojawiło się rozwiązanie, które wywołało poruszenie zarówno wśród producentów części i sieci warsztatowych, jak i inwestorów technologicznych z branży motoryzacyjnej. Mowa o wyspecjalizowanym asystencie opartym na sztucznej inteligencji przeznaczonym dla warsztatów samochodowych. Ta technologia okazała się brakującym ogniwem łączącym motoryzację i sztuczną inteligencję w praktycznym, działającym modelu biznesowym. PilotGo.ai to gotowy produkt, testowany w polskich warsztatach i wdrażany przez znaczące podmioty branżowe, takie jak Nexus Automotive Polska. Jego twórcy twierdzą, że to dopiero początek zmian, a analizy rynku potwierdzają, że cyfryzacja warsztatów w Europie dopiero raczkuje. Przewagę zyskają więc ci, którzy zainwestują w narzędzia rozwiązujące codzienne problemy branży, a my pod lupę weźmiemy ten innowacyjny, polski wynalazek. PilotGo.ai na Onstage Demo Day Jakiś czas temu...

Czytaj więcej

Napoje znowu podrożeją. Czy podatek cukrowy w 2026 r. zmieni warunki gry?

autor Magdalena Grochocka
2025-11-27
0
daniel kraus TXVntZ190Ao unsplash

Podatek cukrowy znów trafia na pierwsze strony biznesowych serwisów, bo od 2026 roku przedsiębiorcy zapłacą za niego znacznie więcej. Zmienią się stawki, zasady naliczania i realne obciążenie dla firm z branży napojowej, ale skutki odczuje także handel, gastronomia, sadownicy, a nawet małe manufaktury produkujące lokalne napoje. Dla wielu biznesów będzie to moment, w którym trzeba przeliczyć opłacalność całych linii produktów i przygotować się do nowej struktury kosztów. Czym jest podatek cukrowy i jak działa obecnie? Podatek cukrowy, formalnie nazywany opłatą od środków spożywczych zawierających substancje słodzące, został wprowadzony jako narzędzie prozdrowotne, ale w praktyce stał się jednym z zasadniczych kosztów, który muszą uwzględniać producenci i importerzy napojów. Obejmuje on zarówno klasyczne napoje gazowane, soki dosładzane i napoje energetyczne, jak i...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

niezadowolone małżeństwo

Jak kupić towar w przypadku braku środków?

2025-08-14
trolle zabawki

Nie miał pieniędzy na prezent dla córki, więc stworzył lalkę wartą miliardy dolarów

2024-08-12
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

rejestracja w zus pue

Czy ZUS przejmie naliczanie składek? W przygotowaniu jest projekt ustawy

2025-12-05
stary czlowiek

Złoty wiek seniorów to szansa na intratny biznes. Te branże będą rosły jak na drożdżach

2025-12-04
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Grudzień 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?