• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Lipiec 2025
  • Ranking faktoringu
piątek, 11 lipca, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    traderzy
    Chcesz obniżyć koszty zatrudnienia w firmie? Sprawdź, jak otrzymać dofinansowanie na pracownika w 2025 roku
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Polska flaga
    Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?
    cesar salazar z hrdevcNIg unsplash
    Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    magazyn
    Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    traderzy
    Chcesz obniżyć koszty zatrudnienia w firmie? Sprawdź, jak otrzymać dofinansowanie na pracownika w 2025 roku
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Polska flaga
    Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?
    cesar salazar z hrdevcNIg unsplash
    Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    magazyn
    Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

PESEL to tylko liczba – jak granfluencerzy podbijają social media

Magda Zawartka autor Magda Zawartka
2024-04-09
w Biznes pod lupą, Player
0
stary czlowiek

W wyniku starzenia się społeczeństwa w Polsce, Europie i krajach rozwiniętych na całym świecie, osoby w dojrzałym wieku stają się z roku na rok co raz większą jego częścią. W 2019 roku udzie w wieku 65+ stanowiły ponad 20% ogólnej liczby ludności w Unii Europejskiej. Wg przewidywań ekspertów w 2100 roku współczynnik ten wzrośnie do ponad 31%. Tak samo jak w każdej innej sferze życia, aktywność osób w dojrzałym wieku staje się bardziej widoczna również w social mediach. Kiedyś bierni obserwatorzy internetowej rzeczywistości, dziś nierzadko przejmują stery i sami wyznaczają trendy na Facebooku, Instagramie, czy Tiktoku.
faktura

Spis treści schowaj
1 Kim są granfluencerzy?
2 Marki, które już odkryły potencjał granfluencerów
3 Najbardziej popularne konta granfluencerskie na Instagramie
4 Od sprzedawcy owoców do popularnego streetwearowego influencera
5 Dlaczego warto podejmować współpracę z granfluencerami i granfluencerkami?
6 Podsumowanie
7 Jesteś ciekaw, jaka jest recepta na długowieczność?

Kim są granfluencerzy?

Jak łatwo można się domyślić, granfluencerzy to pojęcie określające influencerów w dojrzałym wieku. Nie ma konkretnej granicy wiekowej, po której przekroczeniu stajemy się granfluencerami. Pojęcie służy raczej oddzieleniu w sposób czysto intuicyjny pewnej grupy wpływowych użytkowników social mediów, ale dla ułatwienia można przyjąć, że dotyczy ono osób w wieku emerytalnym. Pojęcie zostało po raz pierwszy użyte na łamach dziennika The Guardian i okazało się być tak trafne, że na dobre zagościło w dyskursie. Choć nad jego poprawnością polityczną można byłoby dyskutować (inne grupy wiekowe nie mają dedykowanych nazw), z pewnością jest ono odpowiedzią na stosunkowo nowe, ale można przypuszczać – trwałe zjawisko w social mediach.

Granfluencerzy mają oczywiście swoich odbiorców wśród osób w tej samej grupie wiekowej, jednak nie tylko. Rzesze obserwujących ich fanów to osoby znacznie młodsze. Dlaczego? Granfluencerzy są przede wszystkim autentyczni, treści na ich profilach często charakteryzuje poczucie humoru oraz dystans do siebie i świata. Paradoksalnie, osoby starsze wniosły do świata mediów internetowych od dawna wyczekiwane – świeże spojrzenie. Co więcej, komunikacja międzypokoleniowa zawsze była, jest i będzie potrzebna – a media społecznościowe znacząco ją upraszczają. Starsi użytkownicy weszli zatem do zarezerwowanego dotychczas dla młodych wirtualnego świata, gdzie jak się okazuje – od dawna czekało na nich miejsce.

Podobne artykuły

Polska flaga

Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?

2025-07-11
cesar salazar z hrdevcNIg unsplash

Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?

2025-07-10
grafika gg 03

Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?

2025-07-08
magazyn

Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata

2025-07-07
nieruchomosc klucz

Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce

2025-07-03
3 e mail marketing

Zamknięcie Cieśniny Ormuz. Czy przedsiębiorcy w Polsce mają się czego obawiać?

2025-06-27

Profile granfluencerów przedstawiają bardzo różnorodne treści. Znajdziemy wśród nich zarówno profile lifestylowe, modowe, promujące aktywność fizyczną, czy zdrowe odżywianie. Możemy znaleźć także konta parentingowe, a w zasadzie grandparentingowe, kulinarne, podróżnicze, a także te łączące wszystkie te sfery i inspirujące do atrakcyjnego spędzania czasu. Ten ogromny wachlarz tematyczny, to także jeszcze nie do końca zagospodarowane pole dla influencer marketingu. Zatem jakie produkty sprzedają i mogą sprzedawać influencerscy silversi?

Marki, które już odkryły potencjał granfluencerów

Odpowiedź na pytanie, jakie produkty można promować z pomocą granfluncerów jest prosta. Tak naprawdę – z małymi wyjątkami – wszystkie. Póki co jednak stosunkowo niewiele marek odkryło nowy obszar influencer marketingu. Do prekursorów należą jednak m.in.:

  • Aura Frames – w 2020 roku marka, zajmująca się technologią cyfrowych ramek do zdjęć zaangażowała do działań promocyjnych 65-letnią influencerkę @travelingblackwidow. Post okazał się najskuteczniejszą sprzedażowo reklamą marki w 2020 roku. Zaangażowanie użytkowników było sześciokrotnie większe niż w przypadku jakiejkolwiek innej kreacji reklamowej marki.
  • Fashion Nova – to marka modowa, będąca prekursorem, jeśli chodzi o współpracę z granfluencerami. Już w 2018 roku zorganizowała bowiem kampanię z 90-letnią influencerką Helen Van Winke (@baddiewinkle). Po jej sukcesie marka poszła za ciosem i nawiązała współpracę z Irvinem Randle (@irvinrandle) w celu promocji nowej linii mody męskiej.
  • Amazon – podczas pandemii Covid-19 Amazon stworzył z udziałem granfluencerów reklamę swojego nowego produktu – inteligentnego głośnika Amazon Echo Show. Kampania łączyła w sobie funkcję sprzedażową oraz społeczną – reklama pokazywała, jak rodziny mogą pozostawać w kontakcie w czasie świąt Bożego Narodzenia, dzięki wykorzystaniu reklamowanego urządzenia, wskazując jednocześnie na to, że najstarsze pokolenia są centralnym elementem świąt, ostoją tradycji i wartości. W reklamie udział wzięli najbardziej popularni granfluencerzy, jak Baddie Winkle (@baddiewinkle), Nancy Fuller (@fullerfarmer), Lily Droniak (grandma_droniak) i Granny Coy (@grannycoybundy).
  • Nutella – producent najbardziej popularnego kremu kakaowego podjął współpracę z ponad 80-letnią granfluencerką kulinarną – Nonną Pia (@nonnapia_insta). Wspólnie stworzyli oni kampanię „The Nutella Nonna”, w której na swoim profilu Nonna pokazywała przepisy na świąteczne potrawy z wykorzystaniem Nutelli.
  • Answear – sklep internetowy z modą premium w reklamie swojej zimowej kolekcji w 2020 roku podjął współpracę z polską granfluencerką, znaną m.in. z filmu dokumentalnego „Lekcja miłości”, Jolantą Janus (@jolanta_janus_official).

Powyższe przykłady to tylko niektóre marki, które zdecydowały się na współpracę z granfluencerami. Trendy pokazują, że w przyszłości osoby 60+ staną się potężną siłą w influencer marketingu. Analizując przedstawione współprace, warto zwrócić uwagę na fakt, że żadna z marek nie jest marką dedykowaną dla seniorów, ale dla osób w każdym wieku. Być może era wiecznej młodości w social mediach dobiega właśnie końca – najbliższe lata pozwolą nam się o tym przekonać.

Najbardziej popularne konta granfluencerskie na Instagramie

Konta prowadzone przez granfluencerów mają nierzadko ogromne, nawet kilkumilionowe zasięgi. Poniżej przedstawiam wybrane konta instagramowe influencerów 65+ ze świata:

  • @brunchwithbabs (3,3 mln obserwujących) – to konto z typowo lifestylowymi treściami, mocno skupione na przepisach kulinarnych. Jego autorka – Babs – podjęła współprace m.in. z markami takimi jak Pillsbury, Roth Cheese, czy Talbots. Szacowany zasięg konta sięga 467 tys. użytkowników.
  • @iconaccidental (763 tys. obserwujących) – to konto modowe. Lyn Slater pokazuje na nim rozmaite modowe stylizacje, od eleganckich kreacji po sportowe outfity. Potencjał na współpracę z Lyn odkryły marki takie jak: Chanel, Hermes, czy Marimekko.
  • @rizalramli.official (388 tys. obserwujących) – to indonezysjki influencer, który przedstawia na swoim koncie dość różnorodne treści, bo zarówno podróżnicze, lifestylowe, jak i modowe. Jest popularny przede wszystkim w Indonezji, co nie ogranicza wcale możliwości współprac partnerskich, które stanowią aż 21% treści na jego profilu.
  • @lilihayes (1,2 mln obserwujących) – to konto z treściami komediowymi, którego autorka ma do siebie ogromny dystans. Wskaźnik zaangażowania wynosi na nim aż 4,02%, co jest bardzo wysokim wynikiem. Lily jest popularna przede wszystkim wśród kobiet w USA, Meksyku i Kanadzie. @Lilyhayes należy do grona naprawdę dobrze zarabiających influencerek. Wg estymacji przeprowadzonej przez brytyjski portal Pensionbee, roczne przychody ze współprac w social mediach wynoszą u Lily Hayes  ponad 34 tysiące funtów, co stanowi dwukrotność zarobków przeciętnego Anglika.
  • @baddiewinkle (3,1 mln obserwujących) – to 96-letnia influencerka, która specjalizuje się w treściach lifestylowych oraz modowych. Baddie współpracuje przede wszystkim z markami modowymi oraz kosmetycznymi. Tworzy posty, relacje oraz rolki i całkiem dobrze na tym zarabia! Roczne przychody z jej działalności w internecie zostały oszacowane na ok. 32 tysiące funtów, co stanowi 186% średnich zarobków mieszkańca Wielkiej Brytanii.
  • @grandadjoe1933 to jeden z najlepiej zarabiających brytyjskich granfluencerów. Wg wyliczeń portalu Pensionbee jego roczne zarobki jako influencera są osiem razy większe niż dochody przeciętnego Brytyjczyka. Joe Allington prezentuje na swoich kanałach głównie treści lifestylowe – dzieli się swoim życiem codziennym, przepisami, czasem spędzonym z rodziną. Znajdziemy u niego również sporo treści komediowych. Pan Joe działa głównie na Tiktoku, gdzie obserwuje go ponad 4 miliony użytkowników!

W Polsce również co raz więcej osób w dojrzałym wieku decyduje się na podjęcie aktywności w social mediach. Poniżej przedstawiam kilka najbardziej znanych kont influencerskich na polskim Instagramie:

  • @madrababcia (13,3 tys. obserwujących) – na tym profilu znajdziemy bardzo różnorodne treści – lifestylowe, psychologiczne, kulinarne. @Madrababcia pokazuje życie babci od kuchni, ale jest to bardzo aktywne życie. Poza Instagramem działa aktywnie na Facebooku, np. organizując cotygodniowe spotkania live ze swoimi fanami, a także na Tiktoku, prowadząc profil @silvertv.pl. Współpracuje z dużymi markami, m. in. Leroy Merlin.
  • @janadamskieu (63,9 tys. obserwujących) – to profil pana Jana Adamskiego, na którym prezentuje on modne, eleganckie stylizacje męskie. Jest konto typowo modowe. Jak można się domyślić, Pan Jan współpracuje z markami odzieżowymi, oznaczając ich produkty w swoich postach.
  • @eliza_betka (128 tys. obserwujących) – profil Pani Ewy Klepackiej poświęcony jest zdrowemu odżywianiu. W jej postach i reelsach znajdziemy współprace z producentami produktów spożywczych oraz autorami książek kucharskich.
  • @helenanorowicz (18,4 tys. obserwujących) – to profil znanej polskiej aktorki i modelki, która kilka lat temu postanowiła dołożyć kolejną cegiełkę do swojego portfolio, zostając influencerką. Na profilu Pani Heleny znajdziemy dużo współprac z markami odzieżowymi (np. Deni Cler) i kosmetycznymi (np. Pantene, Dermika). Pani Helena sporo miejsca w swoich social mediach poświęca również działaniom charytatywnym (np. profilaktyce raka piersi w ramach akcji Różowa Wstążka).

Od sprzedawcy owoców do popularnego streetwearowego influencera

Niekiedy drogi do zostania granfluencerami wiodą nietypowymi, często niezaplanowanymi ścieżkami. Tak właśnie było w przypadku pana Lance’a Walsha, dziś znanego raczej jako @dinneranddance. 56-letni Lance Walsh prowadził przez lata stragan z owocami na bazarku przy Berwick Street w Londynie, a po pracy pochłaniało go przede wszystkim wychowywanie trójki swoich dzieci. W swoim zwykłym życiu, Lance miał jedną pasję – była nią moda. Jak sam wspomina w wywiadach – zawsze lubił tworzyć modne, codzienne stylizacje. Kolorowe kreacje Lance’a budziły zainteresowanie przechodniów i klientów. Jak się okazało jednym z nich był fotograf Ben Awin. Gdy ten za zgodą Lance’a opublikował w sieci jego zdjęcie w stylizacji złożonej w całości z ubrań młodzieżowej marki Supreme – zyskało ono niesamowitą popularność. Zachęcony tym zdarzeniem, Lance założył z pomocą swoich dzieci konto w social mediach i zaczął publikować regularnie swoje stylizacje. Z czasem stał się promotorem marki Supreme. Dziś konto Lance’a na Instagramie obserwuje prawie 42 tysiące jego fanów, a on sam przebiera w propozycjach promowania marek odzieżowych. Ceniąc sobie komfort i wygodę, influencer nie podejmuje się jednak współpracy z markami, które nie są spójne z jego stylem. Z przypadkowego, nieco ekscentrycznego sprzedawcy stał się jednak ikoną stylu i modowym wzorem dla tysięcy młodych ludzi. Social media pozwoliły mu rozwinąć swoją życiową pasję, a także zacząć na niej zarabiać.

Dlaczego warto podejmować współpracę z granfluencerami i granfluencerkami?

Badanie przeprowadzone przez portal affable.ai wskazało na kilka mocnych stron granfluencerów, o które często trudniej u influencerów w młodszych grupach wiekowych. Jedną z takich cech jest autentyczność. Przekaz granfluencerów (nawet kiedy dotyczy reklamowania produktu) jest szczery. Publikowane materiały często nie są idealnie dopracowane, dzięki czemu dystans pomiędzy influncerem a obserwującymi go użytkownikami się skraca. Inną, ważną wskazywaną cechą kont prowadzonych przez starszych użytkowników jest bazowanie na doświadczeniach – np. doświadczeniu rodzicielstwa, bycia babcią czy dziadkiem, posiadania firmy, osiągnięcia kariery zawodowej. Szerokie spektrum doświadczeń pozwala na znalezienie i inspirowanie bardzo dużej grupy odbiorców. Kolejnym ważnym wyznacznikiem jest różnorodność wśród profili granfluencerów. Naprawdę trudno jest wśród nich znaleźć dwa podobne do siebie konta.

Wszystkie wyżej wymienione cechy powodują, że od strony technicznej konta granfluencerskie mają dużo większy potencjał na organiczny wzrost popularności postów. Dla partnerów oznacza to możliwość promowania produktów bez ogromnych inwestycji w reklamę na Facebooku, Instagramie, Youtube, czy Tiktoku.

granfluencing
źródło: affable.ai

Co ciekawe, jeśli chodzi o same platformy – największa liczba granfluencerów działa na Facebooku, jednak wskaźnik zaangażowania użytkowników w prezentowane przez nich treści jest tam najniższy ze wszystkich platform. Największym zaangażowaniem odbiorców granfluencerzy mogą cieszyć się na Instagramie, Tiktoku oraz Youtube, dlatego właśnie w tych aplikacjach szanse na zdobycie popularności są dla nich największe.

Podsumowanie

Pojawienie się granfluencerów w social mediach to stosunkowo nowe zjawisko. Patrząc na dane demograficzne trend ten będzie jednak przybierał na sile. Granfluencerzy wprowadzili do świata social mediów świeżość i autentyczność, której od pewnego czasu tam brakowało. Wśród ich obserwatorów widzimy przedstawicieli wszystkich grup wiekowych, co sprawia, że prowadzone przez nich konta mają ogromny potencjał marketingowy. Jak się okazuje przeniesienie życia do internetu nie jest jedynie domeną młodzieży. Co raz częściej wnuki i dziadkowie mogą wzajemnie lajkować swoje posty na Facebooku, Instagramie, a nawet Tiktoku. W Polsce granfluencing dopiero raczkuje, ale z pewnością w najbliższych latach będzie się mocno rozwijał i być może stanie się alternatywną formą zarabiania niemałych pieniędzy przez dojrzałych użytkowników mediów społecznościowych.

Jesteś ciekaw, jaka jest recepta na długowieczność?

Zapraszamy na platformę Player.pl, gdzie możesz obejrzeć m.in. program „Życie zaczyna się po 60-tce”. Co poza tym znajdziesz na tej aplikacji?

✅ Nowości kinowe
✅ Interesujące reality show
✅ Aktualne informacje z Polski i ze Świata
✅ Kultowe seriale
✅ Produkcje z najlepszymi aktorami na świecie

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
Oceń wpis
Tags: biznes pod lupąGranfluencingPlayer
Magda Zawartka

Magda Zawartka

Magister socjologii stosowanej i antropologii społecznej oraz polityk społeczny. Zainteresowana sprawami społecznymi, szczególnie wsparciem ze strony organizacji pozarządowych. Od lat związana z branżą filmową. Zajmuje się dystrybucją kinową, a od pewnego czasu także rynkiem usług VOD. W czasie wolnym uwielbia chodzić do kina i eksplorować z psem okoliczne tereny.

Podobne Wpisy

Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?

autor Julia Mraczny
2025-07-11
0
Polska flaga

Najnowsze dane z GUS napawają optymizmem. W pierwszym kwartale 2025 roku Polskie PKB wzrosło o 3,2% w skali rok do roku, czyli o więcej 2,2% względem analogicznego okresu w 2024 roku. Co więcej, w ujęciu sezonowo skorygowanym gospodarka poszła w górę  o 0,7% w odniesieniu do czwartego kwartału 2024 roku. To sugeruje, że Polska znajduje się w dobrej kondycji gospodarczej w porównaniu z przeciętną stopą wzrostu 1,1%  w strefie euro prognozowaną przez Komisję Europejską na 2025 r. Czy tak jest w rzeczywistości? Jak Polska gospodarka wypada na tle Europy? Gospodarka Polski i Niemiec w 2024 roku Gospodarka w 2024 roku zdawała się zatrzymać w półtaktu. Indeks PMI dla przemysłu w strefie euro spadł do poziomów 43–44 pkt, bynajmniej nie zwiastując eskalacji...

Czytaj więcej

Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?

autor Magdalena Grochocka
2025-07-10
0
cesar salazar z hrdevcNIg unsplash

Trudno dziś wyobrazić sobie świat bez Volkswagena – marki, która przez dekady zdobywała zaufanie milionów kierowców na całym globie. Ale czy wiesz, że jej początki były ściśle powiązane z propagandową machiną Trzeciej Rzeszy? Historia „samochodu dla ludu” to opowieść pełna paradoksów: od narodzin w cieniu totalitaryzmu, przez kultowy status Garbusa, aż po marketingową rewolucję z kampanią „Think Small”. Volkswagen przeszedł drogę od symbolu niemieckiego porządku po globalny koncern stojący w obliczu kryzysów i wyzwań transformacji energetycznej. To fascynująca historii marki, która nie tylko przetrwała największe zawirowania XX i XXI wieku, ale też wielokrotnie potrafiła się na nowo wymyślić. Początki marki: auto dla ludu i propaganda sukcesu (1937–1945) Volkswagen został powołany do życia w 1937 roku z inicjatywy Niemieckiego Frontu Pracy...

Czytaj więcej

Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?

autor Marek Polubiatko
2025-07-08
0
grafika gg 03

Gadu-Gadu to doskonały przykład, że brak długoterminowej wizji i zbyt późne reagowanie na pojawiające się trendy, może szybko zniweczyć nawet doskonale prosperujący projekt. Komunikator internetowy przeszedł drogę od najpopularniejszego narzędzia w swojej kategorii do niemal nieużywanej i całkowicie zapomnianej aplikacji. Kilkukrotna rewitalizacja marki skończyła się niepowodzeniem, ale obecny właściciel raz jeszcze spróbuje przywrócić świetność kultowego "słoneczka". Plany są ambitne, ale mam wrażenie, że wprowadzenie marki na poziom z czasów największej świetności jest zwyczajnie niemożliwe. Historia komunikatora Gadu-Gadu Komunikator internetowy Gadu-Gadu zadebiutował w 2000 roku. To produkt autorstwa programisty Łukasza Foltyna, który miał inspirować się podobnym narzędziem – ICQ. Oznacza to, że od powstania GG minęło ćwierć wieku. Żeby uzmysłowić, jakie to były czasy, wystarczy wskazać na kilka wydarzeń z tego...

Czytaj więcej

Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata

autor Julia Mraczny
2025-07-07
0
magazyn

Jeszcze przed pięcioma laty nikt nie przypuszczał, że magazyny, dotąd kojarzone z szarymi, niepozornymi halami, przekształcą się w strategiczny filar polskiej gospodarki. Obecnie, w połowie 2025 roku, gdy spojrzymy na twarde dane, dostrzeżemy imponujące liczby — 34,5 mln m² nowoczesnej powierzchni magazynowej zgodnie z danymi koniec pierwszego kwartału 2025 roku — będące bezpośrednim rezultatem długoletnich inwestycji infrastrukturalnych oraz przekształceń w strukturze globalnej gospodarki. Przyjrzyjmy się zatem sytuacji na rynku nieruchomości magazynowych. 2024 – rok stabilizacji i nowej nadziei na rynku magazynowym Rok 2024 rozpoczął się pod znakiem licznych wyzwań na arenie międzynarodowej. Nadal odczuwalne były skutki pandemii, które w połączeniu z napięciami geopolitycznymi i rosnącymi kosztami finansowania inwestycji, wpływały na ostrożniejsze podejście firm i inwestorów do ekspansji. Mimo to, polski...

Czytaj więcej

Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce

autor Magdalena Grochocka
2025-07-03
0
nieruchomosc klucz

Już od 11 lipca 2025 roku deweloperzy muszą codziennie publikować i aktualizować ceny mieszkań – jawnie, przejrzyście i bez ukrytych kosztów. To największa zmiana na rynku pierwotnym od lat, która może wstrząsnąć sposobem, w jaki Polacy kupują nieruchomości. Co dokładnie się zmieni i kto na tym zyska? Dlaczego „jawność cen” to rewolucja na rynku nieruchomości? Nowe przepisy wprowadzają obowiązek publikowania pełnej ceny każdego mieszkania (zarówno za metr, jak i całkowitej) na stronie internetowej dewelopera oraz w materiałach reklamowych. Deweloperzy będą musieli codziennie aktualizować dane, archiwizować historię zmian i zgłaszać je do specjalnego rejestru publicznego. Przepisy obejmują również obowiązek publikacji cen za dodatkowe elementy, takie jak miejsce postojowe czy komórka lokatorska, które wcześniej często były „domyślnie” ukrywane. Ustawa została podpisana na...

Czytaj więcej

Zamknięcie Cieśniny Ormuz. Czy przedsiębiorcy w Polsce mają się czego obawiać?

autor Magdalena Grochocka
2025-06-27
0
3 e mail marketing

Cieśnina Ormuz znów staje się jednym z najbardziej zapalnych punktów na mapie świata. W obliczu rosnącego napięcia na linii Izrael–Iran przedsiębiorcy coraz częściej zadają sobie pytanie: co stanie się z rynkami, jeśli szlak zostanie zablokowany? Skutki mogą być odczuwalne globalnie – także w Polsce. Dynamiczna sytuacja na Bliskim Wschodzie Oczy całego świata znów zwróciły się na Bliski Wschód. Po serii wymian ognia i groźnych deklaracji między Izraelem a Iranem, Donald Trump ogłosił zawieszenie broni i zadeklarował zaangażowanie w próbę dyplomatycznego zażegnania konfliktu. W praktyce jednak porozumienie pozostaje niestabilne – obie strony regularnie je naruszają, a napięcie nie słabnie. Iran, który od lat traktuje Cieśninę Ormuz jako strategiczny element nacisku, ponownie sugeruje możliwość jej zablokowania. Tym razem groźba wydaje się wyjątkowo...

Czytaj więcej

Specjalista ds. zakupów – zawód przyszłości, czy strata czasu?

autor Julia Mraczny
2025-06-26
0
foto ranking faktoringu n 4

Mamy połowę 2025 roku. Mimo niższych współczynników inflacji i bezrobocia gospodarka wciąż odczuwa skutki turbulencji: pandemii, inflacji i globalnych napięć geopolitycznych. Właściciele firm już dawno zrozumieli, że najistotniejsze nie są niskie koszty pracy, lecz umiejętność zabezpieczenia biznesu przed turbulencjami zewnętrznymi w współpraca z dostawcami. W tej nowej rzeczywistości wielu przedsiębiorców zaczyna dostrzegać możliwości w automatyzacji i outsourcingu, a część zawodów znika, by ich miejsce zajęły zupełnie nowe profesje. A jednak jest jeden zawód, który jak dotąd opiera się digitalizacji. W raporcie „Rola i wyzwania działów zakupów w Polsce” aż 72% ekspertów na tym stanowisku dostrzega dobrą przyszłość tej ścieżki kariery, a 26% ocenia perspektywy jako bardzo obiecujące. Jak jest w rzeczywistości? Jak zostać specjalistą ds. zakupów i ile można na...

Czytaj więcej

Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne

autor Katarzyna Zuba
2025-06-25
0
flaga unia europejska

Jako członek Unii Europejskiej mamy obowiązek wdrażać do polskiego systemu prawnego unijne przepisy. Jednak polscy ustawodawcy często przy okazji ich implementacji dopisują dodatkowe regulacje, które niepotrzebnie komplikują porządek prawny i tworzą kolejne ograniczenia lub obciążenia dla przedsiębiorców i obywateli. Zjawisko to dokładniej zbadał zespół Rafała Brzoski, który w swoim raporcie na temat tzw. gold-platingu wskazał konkretne przykłady takich nadregulacji. Raport na temat gold-platingu i nadregulacji w Polsce Zjawisko wprowadzania dodatkowych regulacji przy okazji wdrażania przepisów unijnych nosi nazwę gold-platingu (z ang. pozłacanie). Jego występowanie w Polsce opisał dość dokładnie zespół deregulacyjny Rafała Brzoski SprawdzaMY w raporcie „Gold-plating i nadregulacja przy implementacji prawa UE do polskiego porządku prawnego”. Raport powstał w maju tego roku we współpracy z Fundacją Wsparcia Przedsiębiorczości oraz...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

niezadowolone małżeństwo

Jak kupić towar w przypadku braku środków?

2024-09-13
rachunki mogą wprawić pracowników w zawrót głowy

Jak sobie poradzić ze wzrostem cen gazu w firmie?

2022-08-31
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

Polska flaga

Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?

2025-07-11
cesar salazar z hrdevcNIg unsplash

Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?

2025-07-10
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?