• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Sierpień 2025
  • Ranking faktoringu
środa, 27 sierpnia, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    Obliczanie kosztów faktoringu
    Zasiłek pielęgnacyjny 2025 – ile wynosi i komu przysługuje?
    zalamany przedsiebiorca wykresy
    Najczęstsze błędy przy zakładaniu działalności gospodarczej – jak ich uniknąć?
    partnerzy biznesowi
    Sezonowość sprzedaży = sezonowość przychodów? Niekoniecznie!
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash
    Firmy, które przetrwały PRL nie przetrwały 2025 roku. Przedsiębiorstwa znikają z rynku jak nigdy dotąd
    kpir fpl kalkulator
    KSeF jak potwór z Loch Ness – każdy o nim słyszał, mało kto go widział
    history in hd 05QvOWAzN3I unsplash scaled e1756128244722
    Największy wstrząs handlu od lat 30. XX wieku – rekordowe cła uderzą w światową gospodarkę
    Błędy przy zakładaniu firmy
    Dlaczego polskie firmy upadają wbrew poprawiającym się wskaźnikom makroekonomicznym?
    Przedsiębiorca szukający rozwiązania problemów finansowych
    11 miliardów złotych długu w polskich firmach. Kto w Polsce ma największe problemy z płynnością?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
    Biznesmen zastanawiający się od czego zacząc przy wyborze faktora
    Giganci zarabiają dużo i płacą mało? Ten podatek może to zmienić
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    „Milcząca zgoda” wchodzi do gry. Sprawdź, co to oznacza dla Twojej firmy
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    Obliczanie kosztów faktoringu
    Zasiłek pielęgnacyjny 2025 – ile wynosi i komu przysługuje?
    zalamany przedsiebiorca wykresy
    Najczęstsze błędy przy zakładaniu działalności gospodarczej – jak ich uniknąć?
    partnerzy biznesowi
    Sezonowość sprzedaży = sezonowość przychodów? Niekoniecznie!
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash
    Firmy, które przetrwały PRL nie przetrwały 2025 roku. Przedsiębiorstwa znikają z rynku jak nigdy dotąd
    kpir fpl kalkulator
    KSeF jak potwór z Loch Ness – każdy o nim słyszał, mało kto go widział
    history in hd 05QvOWAzN3I unsplash scaled e1756128244722
    Największy wstrząs handlu od lat 30. XX wieku – rekordowe cła uderzą w światową gospodarkę
    Błędy przy zakładaniu firmy
    Dlaczego polskie firmy upadają wbrew poprawiającym się wskaźnikom makroekonomicznym?
    Przedsiębiorca szukający rozwiązania problemów finansowych
    11 miliardów złotych długu w polskich firmach. Kto w Polsce ma największe problemy z płynnością?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
    Biznesmen zastanawiający się od czego zacząc przy wyborze faktora
    Giganci zarabiają dużo i płacą mało? Ten podatek może to zmienić
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    „Milcząca zgoda” wchodzi do gry. Sprawdź, co to oznacza dla Twojej firmy
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes

Koniec logistycznej globalnej wioski? Niekoniecznie.

Grzegorz Szafraniec autor Grzegorz Szafraniec
2022-10-19
w Biznes
0
magazyn

Reset łańcucha dostaw: nowa rzeczywistość wymaga nowatorskich działań.

Pandemia i wojna tuż za naszą wschodnią granicą wywróciły do góry nogami modele biznesowe wielu firm. Z całą siłą obnażone zostały krytyczne punkty w łańcuchach dostaw. Pojawiły się liczne głosy, że ich ponowne odkrycie i radykalne skrócenie stało się niezbędne. W praktyce powinniśmy być więc świadkami exodusu tysięcy firm przede wszystkim z Chin, słusznie nazywanych „największą fabryką świata”. Nie jesteśmy.

Producenci muszą liczyć się tym, że z realiami postkoronowirusowego rynku oraz ze skutkami krwawej agresji Rosji Putina na Ukrainę przyjdzie im mierzyć się przez wiele lat.. Przede wszystkim powinni zastanowić się nad logistyką dostaw, zweryfikować ilość i rodzaj asortymentu znajdującego się w magazynach, a następnie poszukać alternatywnych źródeł zaopatrzenia. Trzeba raz na zawsze skończyć z patrzeniem na logistykę jedynie przez pryzmat kosztów. Nie można bezrefleksyjnie koncentrować się wyłącznie na Chinach i innych azjatyckich krajach jako na dostawcach całej palety gotowych produktów czy kluczowych surowców. To co stało się w Państwie Środka, gdzie rozpoczęła się pandemia COVID-19, pokazuje jak ryzykowne jest przypisywanie temu regionowi świata priorytetowego miejsca w łańcuchach dostaw. 

Spis treści schowaj
1 Logistyka to nie tylko koszt
2 Dlaczego jest tak drogo?
3 Rozgrzany rynek magazynowy
4 Pracownik potrzebny od zaraz
5 Ile oczek w łańcuchu?
6 Logistyka w wymiarze 4.0
7 Zamiast Państwa Środka – złoty środek

Podobne artykuły

No Content Available

W liczącym grubo ponad miliard mieszkańców kraju każda kryzysowa sytuacja może błyskawicznie rozlać się niemal po całym świecie. Scenariusz taki przerobiło i nadal przerabia, liżąc rany, wiele dużych firm. Stosowały one model dostaw just-in-time (ang. dokładnie na czas), który w uproszczeniu polega na cięciu kosztów poprzez utrzymywanie minimalnego wymaganego poziomu zapasów w całym procesie produkcyjno-magazynowym. Mocno ucierpiała m.in. branża motoryzacyjna.

Czy dało to do myślenia tuzom światowych gospodarek? Wybuch wojny na Ukrainie, który znów zablokował dostawy wielu towarów, dowodzi, że nie wszyscy odrobili pracę domową.

Logistyka to nie tylko koszt

Z danych firmy CapGemini wynika, że w 2021 roku negatywny wpływ pandemii na swoje łańcuchy dostaw odczuło aż 90% przedsiębiorców. Kumulacja zatorów logistycznych, wynikająca z brexitu i nierównomiernego wychodzenia poszczególnych gospodarek z postcovidowego kryzysu, przełożyła się na niedobory także w naszej części Europy.

Szczególnie dotkliwa okazała się zapaść w transporcie morskim, co w konsekwencji doprowadziło do gigantycznych wzrostów cen. Zaburzenia skutkujące m.in. brakiem dostępności kontenerów i problemami z frachtem, miały realny wpływ na przepływ towarów. Od lipca ub.r. ceny morskich przewozów kontenerowych wzrosły o 150%, zaś od początku 2020 roku zwiększyły się ponad siedmiokrotnie.

Wszyscy pamiętamy spektakularny wypadek w Kanale Sueskim, podczas którego olbrzymia jednostka przewożąca tysiące kontenerów zablokowała tę kluczową przeprawę, sprawiło, że wiele dostaw nie dotarło na czas. Konieczność wybierania innych (o wiele dłuższych) szlaków spowodowała duże opóźnienia i „zakorkowała” porty na całym świecie.

Dlaczego jest tak drogo?

Na wydatki logistyczne składają się: 

  • koszty magazynu czy centrum dystrybucyjnego (w tym koszty pracy);
  • koszty transportu (najwyższe są w handlu, branży FMCG oraz w sektorze odzieżowym); 
  • koszty ogólne (przede wszystkim płace zespołu specjalistów i menadżerów w zespole logistyki, a także koszty utrzymania systemów).

– Z naszej perspektywy są dwa obszary kosztotwórcze w logistyce. Za około 65% kosztów odpowiada transport, a za 30% magazyny. W pierwszym przypadku bolączką są wysokie ceny oleju napędowego i presja płacowa ze strony kierowców. W przypadku magazynów podwyższone koszty dotyczą przede wszystkim wynagrodzeń oraz mediów – wylicza Ryszard Ćwirko, Dyrektor Logistyki Centralnej w Grupie Maspex, będącej jednym z największych koncernów spożywczych w Europie Środkowej.

Końcowy i najważniejszy etap łańcucha dostaw to tzw. logistyka ostatniej mili. Polega ona na odbiorze z magazynu (przez kierowcę, dostawcę czy kuriera) zamówienia i terminowym dostarczeniu go do klienta, sklepu lub konkretnego punktu odbioru. Ostatnia mila jest też najdroższa, bo pochłania aż 41% kosztów łańcucha dostaw (źródło: CapGemini).

wykres koszty dostaw
*czynsz lub wynajem powierzchni, opłaty za energię elektryczną, wodę, wywóz śmieci, gospodarka ściekami

Rozgrzany rynek magazynowy

Według najnowszego raportu Walter Hertz, w ub.r. przybyło w Polsce ponad 3 mln mkw. powierzchni magazynowo-przemysłowych, a jej całkowita podaż osiągnęła 23,8 mln mkw. Ponad połowa z tego została wybudowana w ciągu ostatnich pięciu lat. Na koniec 2021 roku w budowie było kolejnych 4,7 mln mkw. Jak oceniają eksperci z Jones Lang LaSalle (JLL), czyni to z naszego kraju szósty największy rynek europejski. Co więcej, pod względem tempa rozwoju rośniemy najszybciej w Europie (po około 15% rocznie). Nic tylko się cieszyć! Otóż nie do końca, bo branża logistyczna otwiera ranking z listą stanowisk, które najtrudniej jest obsadzić…

Pracownik potrzebny od zaraz

Z danych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej Polska wynika, że w 2021 roku przedsiębiorcy w Polsce złożyli ponad dwa miliony oświadczeń o zamiarze powierzenia pracy osobie z zagranicy. To prawie o jedną trzecią więcej niż w pandemicznym roku 2020, ale również o jedną piątą więcej niż w najlepszym dotąd 2019 roku.

Raport „Niedobór talentów”, przygotowany przez Manpower Group, wskazuje, że w zeszłym roku firmy zgłosiły zapotrzebowanie na 146 tys. magazynierów i 139 tys. pakowaczy z zagranicy. Skala niedoboru kandydatów w logistyce jest nawet większa niż w przypadku specjalistów z branży IT (!).

Brakuje również: magazynierów, operatorów wózków widłowych (bocznych wysokiego składu), inżynierów, kierowników zarządzających zespołami, a także takich ekspertów, jak spedytorzy czy specjaliści ds. zarządzania stockiem, jakością, eksportem oraz gospodarką magazynową.

Ile oczek w łańcuchu?

Czy pandemia i wojna rzeczywiście przełożą się na zmianę strategii wiodących graczy i na skrócenie łańcuchów dostaw? Czy w szerszej perspektywie można zaryzykować tezę o końcu logistycznej „globalnej wioski”? Zdania są podzielone. 

W mojej ocenie globalny łańcuch dostaw docelowo będzie musiał zostać zweryfikowany – to jedyny sposób na zmniejszenie ryzyka wynikającego z narastających zawirowań polityczno-ekonomiczno-geograficznych. Transport musi być zdywersyfikowany na różne rynki, nie powinno się dokonywać specjalizacji na jeden rynek, bo ryzyko jest zbyt duże. Część firm, które globalizowały swoją działalność, zacznie myśleć o powrocie do struktur bardziej lokalnych. Pojawi się szansa na powstawanie bardziej kompaktowych pod względem powierzchni centrów dystrybucyjnych i obsługujących znacznie mniejsze obszary. 

Istotne będą też postępująca cyfryzacja oraz wzrost innowacyjności branży. W niektórych przypadkach niezbędne będzie rozejrzenie się za doświadczonymi partnerami logistycznymi, którzy będą w stanie zaoferować wsparcie w tym zakresie. Przedsiębiorcy będą poszukiwać operatorów, którymi sytuacja nie zachwiała i którzy zagwarantują płynność obsługi. Gdy wszystkie te warunki (i pewnie jeszcze kilka innych) zostaną spełnione, deglobalizacja w logistyce może stać się faktem.

Logistyka w wymiarze 4.0

Tymczasem Chiny, będące de facto największym beneficjentem towarzyszącej nam od trzech lat ogólnoświatowej zawieruchy, wciąż przyciągają inwestycje, a wiele działających tam firm nawet nie myśli o przeprowadzce. Górę bierze zimny rachunek ekonomiczny: w Europie produkuje się drogo, a na Dalekim Wschodzie produkuje się tanio. I nawet jeśli do kosztów produkcji doliczymy wyjątkowo wysokie koszty transportu, to i tak się opłaci, jeśli zestawimy to ze skomplikowanym, ryzykownym i bardzo drogim procesem przenoszenia produkcji.

Europejski gigant spożywczy, jakim jest Grupa Maspex, bardziej niż na deglobalizację stawia na Logistykę 4.0. Odpowiedzią firmy na skutki pandemii i wojny rosyjsko-ukraińskiej była m.in.: zmiana strategii poziomu zapasów i zdywersyfikowanie bazy dostawców. Koniecznością okazała się też weryfikacja warunków handlowych z partnerami. Do strategicznych decyzji należało chociażby zgromadzenie części opakowań produktów, co wiązało się ze zwiększeniem powierzchni magazynowej, dla ich przechowywania. 
Sponsorem sekcji jest eFaktor - Twój partner w biznesie

Firma dostrzega, że łańcuchy dostaw ewoluują obecnie w stronę systemów logistycznych charakteryzujących się większą dynamiką, większą elastycznością, większą indywidualizacją, większą precyzją oraz większą wydajnością. Równie istotnym czynnikiem jest automatyzacja, której głównym celem jest zwiększenie precyzji i tempa realizacji dostaw. No i trzeci  element, czyli większa integracja podmiotów zaangażowanych w łańcuch dostaw. Jest to możliwe jedynie dzięki ujednoliceniu procesów oraz wspólnemu planowaniu pracy. Korzystanie z zaawansowanego oprogramowania do zarządzania informacjami jest nieodzowne, aby przestać działać w pojedynkę i postrzegać łańcuch dostaw w bardziej całościowym ujęciu.

Zamiast Państwa Środka – złoty środek

Pora odpowiedzieć sobie na zasadnicze pytanie: deglobalizacja czy Logistyka 4.0? A dlaczego nie jedno i drugie? Wszak te działania można prowadzić równolegle, z korzyścią dla poszczególnych przedsiębiorstw i dla całego rynku. Odpowiedź brzmi więc: zloty środek zamiast Państwa Środka…

Nie spodziewam się deglobalizacji:

Pandemia COVID-19 pokazała, że kluczowych procesów logistycznych nie można realizować w trybie home office. W związku z tym zmuszeni byliśmy z dużą atencją podchodzić do kwestii dezynfekcji, krzyżowania się ciągów komunikacyjnych oraz odpowiedniego zabezpieczenia pracowników. W bliskiej perspektywie nie spodziewam się końca logistycznej „globalnej wioski”. Należy tylko tak przeprocesować swoje zasoby, aby nie być biernym obserwatorem tego, co się wokół nas dzieje. Trzeba iść w kierunku aktywnego kreatora kultury wymiany informacji ze swoimi dostawcami oraz z klientami. Pozwoli to na współdzielenie odpowiedzialności, ryzyka i korzyści w łańcuchu dostaw. Maspex jest uczestnikiem ECR i GS1, co pozwala nam w otwarty sposób współtworzyć przyszłe standardy i procesy w łańcuchach logistycznych.

Ryszard Ćwirko, Dyrektor Logistyki Centralnej w Grupie Maspex

Oceń wpis
Tags: Ryszard Ćwirko
Grzegorz Szafraniec

Grzegorz Szafraniec

Dziennikarz gospodarczy i komentator z ponad 20-letnim doświadczeniem w organizacji i prowadzeniu międzynarodowych konferencji, kongresów, szkoleń oraz webinariów. Redaktor naczelny kilku uznanych miesięczników głównie z sektora handlu i FMCG. Z powodzeniem zarządzał niemal 40-osobowym wydawnictwem, tworząc od podstaw redakcje dwóch opiniotwórczych periodyków B2B (Wiadomości Handlowe i Wiadomości Kosmetyczne), ukazujących się w łącznym rocznym nakładzie 1 mln egz. oraz największego portalu internetowego w sektorze retail – wiadomoscihandlowe.pl. Obecnie wydawca programów gospodarczych w TVP S.A.

Podobne Wpisy

No Content Available
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

hotel paradise player

Hotel Paradise, czyli jak skutecznie monetyzować miłość

2024-04-09
zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy

Składki ZUS 2025 – kolejna duża podwyżka od 1 stycznia

2024-12-17
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash

Firmy, które przetrwały PRL nie przetrwały 2025 roku. Przedsiębiorstwa znikają z rynku jak nigdy dotąd

2025-08-27
kpir fpl kalkulator

KSeF jak potwór z Loch Ness – każdy o nim słyszał, mało kto go widział

2025-08-26
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?