• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Styczeń 2023
  • Ranking firm faktoringowych – styczeń 2023
piątek, 27 stycznia, 2023
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    W jakie akcje inwestować w 2023 roku?

    W jakie akcje inwestować w 2023 roku?

    Jak dostać 2900 zł dla swojej firmy?

    Jak dostać 2900 zł dla swojej firmy?

    Ile będziemy płacić za paliwo?

    Ile będziemy płacić za paliwo?

    Jak sobie radzić z płatnościami za granicą, by nie dać się wahaniom kursu?

    Jak sobie radzić z płatnościami za granicą, by nie dać się wahaniom kursu?

    W te Święta wydamy ok. 300 zł więcej niż przed rokiem

    W te Święta wydamy ok. 300 zł więcej niż przed rokiem

  • Biznes
    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Niedobór kierowców na rynku pracy. W branży transportowej wciąż brakuje pracowników

    Niedobór kierowców na rynku pracy. W branży transportowej wciąż brakuje pracowników

    Depresja kosztuje gospodarkę nawet bilion dolarów rocznie

    Depresja kosztuje gospodarkę nawet bilion dolarów rocznie

    Skąd wziął się przesąd o piątku 13-ego i jaki ma wpływ na biznes?

    Skąd wziął się przesąd o piątku 13-ego i jaki ma wpływ na biznes?

    Posiadając samochód elektryczny dbasz nie tylko o środowisko, ale i o finanse

    Posiadając samochód elektryczny dbasz nie tylko o środowisko, ale i o finanse

  • Podatki
    biznesman patrzy na zegarek

    Mały ZUS Plus tylko do 31 stycznia! Spiesz się, bo masz mało czasu!

    Jak uzyskać dofinansowanie przy wznowieniu działalności?

    Czy Twoja firma jest na białej liście podatników VAT? Uwaga na wysokie kary!

    Jak zmieniała się inflacja w Polsce na przestrzeni lat

    Jak rozliczyć składkę zdrowotną za 2022 rok?

    Rejestracja w ZUS PUE – jak zarejestrować profil?

    Rejestracja w ZUS PUE – jak zarejestrować profil?

    Co w 2023 r. można odliczyć od podatku?

    Co w 2023 r. można odliczyć od podatku?

  • Prawo
    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Umowa przez Messenger, SMS i e-mail – jak nie dać się oszukać zleceniodawcom

    Umowa przez Messenger, SMS i e-mail – jak nie dać się oszukać zleceniodawcom

    Sprzedaż na Instagramie bez działalności gospodarczej – czy to legalne?

    Sprzedaż na Instagramie bez działalności gospodarczej – czy to legalne?

    Skarbówka zajmie ci konto nawet wtedy, gdy nie masz długu

    Skarbówka zajmie ci konto nawet wtedy, gdy nie masz długu

    Uważaj! Za zbyt wysokie odsetki w umowie możesz trafić do więzienia!

    Uważaj! Za zbyt wysokie odsetki w umowie możesz trafić do więzienia!

    Uważaj! Twoja kara umowna może być nieważna

    Uważaj! Twoja kara umowna może być nieważna

    Nie odzyskasz pieniędzy, kiedy Twój dłużnik stanie się bankrutem? Nie tym razem!

    Nie odzyskasz pieniędzy, kiedy Twój dłużnik stanie się bankrutem? Nie tym razem!

    Potrącenie z wynagrodzenia za pracę – uważaj, bo to może dotyczyć Ciebie

    Potrącenie z wynagrodzenia za pracę – uważaj, bo to może dotyczyć Ciebie

    rozmowa przez tel

    Fałszowanie faktur karane tak samo jak handel ludźmi albo przygotowanie do zamachu stanu

  • Technologia
    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

No Result
View All Result
  • Finanse
    W jakie akcje inwestować w 2023 roku?

    W jakie akcje inwestować w 2023 roku?

    Jak dostać 2900 zł dla swojej firmy?

    Jak dostać 2900 zł dla swojej firmy?

    Ile będziemy płacić za paliwo?

    Ile będziemy płacić za paliwo?

    Jak sobie radzić z płatnościami za granicą, by nie dać się wahaniom kursu?

    Jak sobie radzić z płatnościami za granicą, by nie dać się wahaniom kursu?

    W te Święta wydamy ok. 300 zł więcej niż przed rokiem

    W te Święta wydamy ok. 300 zł więcej niż przed rokiem

  • Biznes
    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Niedobór kierowców na rynku pracy. W branży transportowej wciąż brakuje pracowników

    Niedobór kierowców na rynku pracy. W branży transportowej wciąż brakuje pracowników

    Depresja kosztuje gospodarkę nawet bilion dolarów rocznie

    Depresja kosztuje gospodarkę nawet bilion dolarów rocznie

    Skąd wziął się przesąd o piątku 13-ego i jaki ma wpływ na biznes?

    Skąd wziął się przesąd o piątku 13-ego i jaki ma wpływ na biznes?

    Posiadając samochód elektryczny dbasz nie tylko o środowisko, ale i o finanse

    Posiadając samochód elektryczny dbasz nie tylko o środowisko, ale i o finanse

  • Podatki
    biznesman patrzy na zegarek

    Mały ZUS Plus tylko do 31 stycznia! Spiesz się, bo masz mało czasu!

    Jak uzyskać dofinansowanie przy wznowieniu działalności?

    Czy Twoja firma jest na białej liście podatników VAT? Uwaga na wysokie kary!

    Jak zmieniała się inflacja w Polsce na przestrzeni lat

    Jak rozliczyć składkę zdrowotną za 2022 rok?

    Rejestracja w ZUS PUE – jak zarejestrować profil?

    Rejestracja w ZUS PUE – jak zarejestrować profil?

    Co w 2023 r. można odliczyć od podatku?

    Co w 2023 r. można odliczyć od podatku?

  • Prawo
    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Niedziele handlowe – kiedy będą czynne w 2023? Cele, konsekwencje, wnioski

    Umowa przez Messenger, SMS i e-mail – jak nie dać się oszukać zleceniodawcom

    Umowa przez Messenger, SMS i e-mail – jak nie dać się oszukać zleceniodawcom

    Sprzedaż na Instagramie bez działalności gospodarczej – czy to legalne?

    Sprzedaż na Instagramie bez działalności gospodarczej – czy to legalne?

    Skarbówka zajmie ci konto nawet wtedy, gdy nie masz długu

    Skarbówka zajmie ci konto nawet wtedy, gdy nie masz długu

    Uważaj! Za zbyt wysokie odsetki w umowie możesz trafić do więzienia!

    Uważaj! Za zbyt wysokie odsetki w umowie możesz trafić do więzienia!

    Uważaj! Twoja kara umowna może być nieważna

    Uważaj! Twoja kara umowna może być nieważna

    Nie odzyskasz pieniędzy, kiedy Twój dłużnik stanie się bankrutem? Nie tym razem!

    Nie odzyskasz pieniędzy, kiedy Twój dłużnik stanie się bankrutem? Nie tym razem!

    Potrącenie z wynagrodzenia za pracę – uważaj, bo to może dotyczyć Ciebie

    Potrącenie z wynagrodzenia za pracę – uważaj, bo to może dotyczyć Ciebie

    rozmowa przez tel

    Fałszowanie faktur karane tak samo jak handel ludźmi albo przygotowanie do zamachu stanu

  • Technologia
    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes

Koniec logistycznej globalnej wioski? Niekoniecznie.

Grzegorz Szafraniec autor Grzegorz Szafraniec
2022-10-19
w Biznes
Koniec logistycznej globalnej wioski? Niekoniecznie.

Reset łańcucha dostaw: nowa rzeczywistość wymaga nowatorskich działań.

Pandemia i wojna tuż za naszą wschodnią granicą wywróciły do góry nogami modele biznesowe wielu firm. Z całą siłą obnażone zostały krytyczne punkty w łańcuchach dostaw. Pojawiły się liczne głosy, że ich ponowne odkrycie i radykalne skrócenie stało się niezbędne. W praktyce powinniśmy być więc świadkami exodusu tysięcy firm przede wszystkim z Chin, słusznie nazywanych „największą fabryką świata”. Nie jesteśmy.

Producenci muszą liczyć się tym, że z realiami postkoronowirusowego rynku oraz ze skutkami krwawej agresji Rosji Putina na Ukrainę przyjdzie im mierzyć się przez wiele lat.. Przede wszystkim powinni zastanowić się nad logistyką dostaw, zweryfikować ilość i rodzaj asortymentu znajdującego się w magazynach, a następnie poszukać alternatywnych źródeł zaopatrzenia. Trzeba raz na zawsze skończyć z patrzeniem na logistykę jedynie przez pryzmat kosztów. Nie można bezrefleksyjnie koncentrować się wyłącznie na Chinach i innych azjatyckich krajach jako na dostawcach całej palety gotowych produktów czy kluczowych surowców. To co stało się w Państwie Środka, gdzie rozpoczęła się pandemia COVID-19, pokazuje jak ryzykowne jest przypisywanie temu regionowi świata priorytetowego miejsca w łańcuchach dostaw. 

W liczącym grubo ponad miliard mieszkańców kraju każda kryzysowa sytuacja może błyskawicznie rozlać się niemal po całym świecie. Scenariusz taki przerobiło i nadal przerabia, liżąc rany, wiele dużych firm. Stosowały one model dostaw just-in-time (ang. dokładnie na czas), który w uproszczeniu polega na cięciu kosztów poprzez utrzymywanie minimalnego wymaganego poziomu zapasów w całym procesie produkcyjno-magazynowym. Mocno ucierpiała m.in. branża motoryzacyjna.

Czy dało to do myślenia tuzom światowych gospodarek? Wybuch wojny na Ukrainie, który znów zablokował dostawy wielu towarów, dowodzi, że nie wszyscy odrobili pracę domową.

Spis treści schowaj
1 Logistyka to nie tylko koszt
2 Dlaczego jest tak drogo?
3 Rozgrzany rynek magazynowy
4 Pracownik potrzebny od zaraz
5 Ile oczek w łańcuchu?
6 Logistyka w wymiarze 4.0
7 Zamiast Państwa Środka – złoty środek

Logistyka to nie tylko koszt

Z danych firmy CapGemini wynika, że w 2021 roku negatywny wpływ pandemii na swoje łańcuchy dostaw odczuło aż 90% przedsiębiorców. Kumulacja zatorów logistycznych, wynikająca z brexitu i nierównomiernego wychodzenia poszczególnych gospodarek z postcovidowego kryzysu, przełożyła się na niedobory także w naszej części Europy.

Szczególnie dotkliwa okazała się zapaść w transporcie morskim, co w konsekwencji doprowadziło do gigantycznych wzrostów cen. Zaburzenia skutkujące m.in. brakiem dostępności kontenerów i problemami z frachtem, miały realny wpływ na przepływ towarów. Od lipca ub.r. ceny morskich przewozów kontenerowych wzrosły o 150%, zaś od początku 2020 roku zwiększyły się ponad siedmiokrotnie.

Wszyscy pamiętamy spektakularny wypadek w Kanale Sueskim, podczas którego olbrzymia jednostka przewożąca tysiące kontenerów zablokowała tę kluczową przeprawę, sprawiło, że wiele dostaw nie dotarło na czas. Konieczność wybierania innych (o wiele dłuższych) szlaków spowodowała duże opóźnienia i „zakorkowała” porty na całym świecie.

Dlaczego jest tak drogo?

Na wydatki logistyczne składają się: 

  • koszty magazynu czy centrum dystrybucyjnego (w tym koszty pracy);
  • koszty transportu (najwyższe są w handlu, branży FMCG oraz w sektorze odzieżowym); 
  • koszty ogólne (przede wszystkim płace zespołu specjalistów i menadżerów w zespole logistyki, a także koszty utrzymania systemów).

– Z naszej perspektywy są dwa obszary kosztotwórcze w logistyce. Za około 65% kosztów odpowiada transport, a za 30% magazyny. W pierwszym przypadku bolączką są wysokie ceny oleju napędowego i presja płacowa ze strony kierowców. W przypadku magazynów podwyższone koszty dotyczą przede wszystkim wynagrodzeń oraz mediów – wylicza Ryszard Ćwirko, Dyrektor Logistyki Centralnej w Grupie Maspex, będącej jednym z największych koncernów spożywczych w Europie Środkowej.

Końcowy i najważniejszy etap łańcucha dostaw to tzw. logistyka ostatniej mili. Polega ona na odbiorze z magazynu (przez kierowcę, dostawcę czy kuriera) zamówienia i terminowym dostarczeniu go do klienta, sklepu lub konkretnego punktu odbioru. Ostatnia mila jest też najdroższa, bo pochłania aż 41% kosztów łańcucha dostaw (źródło: CapGemini).

wykres koszty dostaw
*czynsz lub wynajem powierzchni, opłaty za energię elektryczną, wodę, wywóz śmieci, gospodarka ściekami

Rozgrzany rynek magazynowy

Według najnowszego raportu Walter Hertz, w ub.r. przybyło w Polsce ponad 3 mln mkw. powierzchni magazynowo-przemysłowych, a jej całkowita podaż osiągnęła 23,8 mln mkw. Ponad połowa z tego została wybudowana w ciągu ostatnich pięciu lat. Na koniec 2021 roku w budowie było kolejnych 4,7 mln mkw. Jak oceniają eksperci z Jones Lang LaSalle (JLL), czyni to z naszego kraju szósty największy rynek europejski. Co więcej, pod względem tempa rozwoju rośniemy najszybciej w Europie (po około 15% rocznie). Nic tylko się cieszyć! Otóż nie do końca, bo branża logistyczna otwiera ranking z listą stanowisk, które najtrudniej jest obsadzić…

Pracownik potrzebny od zaraz

Z danych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej Polska wynika, że w 2021 roku przedsiębiorcy w Polsce złożyli ponad dwa miliony oświadczeń o zamiarze powierzenia pracy osobie z zagranicy. To prawie o jedną trzecią więcej niż w pandemicznym roku 2020, ale również o jedną piątą więcej niż w najlepszym dotąd 2019 roku.

Raport „Niedobór talentów”, przygotowany przez Manpower Group, wskazuje, że w zeszłym roku firmy zgłosiły zapotrzebowanie na 146 tys. magazynierów i 139 tys. pakowaczy z zagranicy. Skala niedoboru kandydatów w logistyce jest nawet większa niż w przypadku specjalistów z branży IT (!).

Brakuje również: magazynierów, operatorów wózków widłowych (bocznych wysokiego składu), inżynierów, kierowników zarządzających zespołami, a także takich ekspertów, jak spedytorzy czy specjaliści ds. zarządzania stockiem, jakością, eksportem oraz gospodarką magazynową.

Ile oczek w łańcuchu?

Czy pandemia i wojna rzeczywiście przełożą się na zmianę strategii wiodących graczy i na skrócenie łańcuchów dostaw? Czy w szerszej perspektywie można zaryzykować tezę o końcu logistycznej „globalnej wioski”? Zdania są podzielone. 

W mojej ocenie globalny łańcuch dostaw docelowo będzie musiał zostać zweryfikowany – to jedyny sposób na zmniejszenie ryzyka wynikającego z narastających zawirowań polityczno-ekonomiczno-geograficznych. Transport musi być zdywersyfikowany na różne rynki, nie powinno się dokonywać specjalizacji na jeden rynek, bo ryzyko jest zbyt duże. Część firm, które globalizowały swoją działalność, zacznie myśleć o powrocie do struktur bardziej lokalnych. Pojawi się szansa na powstawanie bardziej kompaktowych pod względem powierzchni centrów dystrybucyjnych i obsługujących znacznie mniejsze obszary. 

Istotne będą też postępująca cyfryzacja oraz wzrost innowacyjności branży. W niektórych przypadkach niezbędne będzie rozejrzenie się za doświadczonymi partnerami logistycznymi, którzy będą w stanie zaoferować wsparcie w tym zakresie. Przedsiębiorcy będą poszukiwać operatorów, którymi sytuacja nie zachwiała i którzy zagwarantują płynność obsługi. Gdy wszystkie te warunki (i pewnie jeszcze kilka innych) zostaną spełnione, deglobalizacja w logistyce może stać się faktem.

Logistyka w wymiarze 4.0

Tymczasem Chiny, będące de facto największym beneficjentem towarzyszącej nam od trzech lat ogólnoświatowej zawieruchy, wciąż przyciągają inwestycje, a wiele działających tam firm nawet nie myśli o przeprowadzce. Górę bierze zimny rachunek ekonomiczny: w Europie produkuje się drogo, a na Dalekim Wschodzie produkuje się tanio. I nawet jeśli do kosztów produkcji doliczymy wyjątkowo wysokie koszty transportu, to i tak się opłaci, jeśli zestawimy to ze skomplikowanym, ryzykownym i bardzo drogim procesem przenoszenia produkcji.

Europejski gigant spożywczy, jakim jest Grupa Maspex, bardziej niż na deglobalizację stawia na Logistykę 4.0. Odpowiedzią firmy na skutki pandemii i wojny rosyjsko-ukraińskiej była m.in.: zmiana strategii poziomu zapasów i zdywersyfikowanie bazy dostawców. Koniecznością okazała się też weryfikacja warunków handlowych z partnerami. Do strategicznych decyzji należało chociażby zgromadzenie części opakowań produktów, co wiązało się ze zwiększeniem powierzchni magazynowej, dla ich przechowywania. 
Sponsorem sekcji jest eFaktor - Twój partner w biznesie

Firma dostrzega, że łańcuchy dostaw ewoluują obecnie w stronę systemów logistycznych charakteryzujących się większą dynamiką, większą elastycznością, większą indywidualizacją, większą precyzją oraz większą wydajnością. Równie istotnym czynnikiem jest automatyzacja, której głównym celem jest zwiększenie precyzji i tempa realizacji dostaw. No i trzeci  element, czyli większa integracja podmiotów zaangażowanych w łańcuch dostaw. Jest to możliwe jedynie dzięki ujednoliceniu procesów oraz wspólnemu planowaniu pracy. Korzystanie z zaawansowanego oprogramowania do zarządzania informacjami jest nieodzowne, aby przestać działać w pojedynkę i postrzegać łańcuch dostaw w bardziej całościowym ujęciu.

Zamiast Państwa Środka – złoty środek

Pora odpowiedzieć sobie na zasadnicze pytanie: deglobalizacja czy Logistyka 4.0? A dlaczego nie jedno i drugie? Wszak te działania można prowadzić równolegle, z korzyścią dla poszczególnych przedsiębiorstw i dla całego rynku. Odpowiedź brzmi więc: zloty środek zamiast Państwa Środka…

Nie spodziewam się deglobalizacji:

Pandemia COVID-19 pokazała, że kluczowych procesów logistycznych nie można realizować w trybie home office. W związku z tym zmuszeni byliśmy z dużą atencją podchodzić do kwestii dezynfekcji, krzyżowania się ciągów komunikacyjnych oraz odpowiedniego zabezpieczenia pracowników. W bliskiej perspektywie nie spodziewam się końca logistycznej „globalnej wioski”. Należy tylko tak przeprocesować swoje zasoby, aby nie być biernym obserwatorem tego, co się wokół nas dzieje. Trzeba iść w kierunku aktywnego kreatora kultury wymiany informacji ze swoimi dostawcami oraz z klientami. Pozwoli to na współdzielenie odpowiedzialności, ryzyka i korzyści w łańcuchu dostaw. Maspex jest uczestnikiem ECR i GS1, co pozwala nam w otwarty sposób współtworzyć przyszłe standardy i procesy w łańcuchach logistycznych.

Ryszard Ćwirko, Dyrektor Logistyki Centralnej w Grupie Maspex

Tags: logistykałańcuchy dostawmagazynypandemiaRyszard Ćwirko
ShareShare
Poprzedni

Wojna nowej generacji? Jak Stany Zjednoczone pomagają Ukrainie?

Następny

Top 7 filmów, które powinieneś obejrzeć, jeśli prowadzisz biznes

Grzegorz Szafraniec

Grzegorz Szafraniec

Dziennikarz gospodarczy i komentator z ponad 20-letnim doświadczeniem w organizacji i prowadzeniu międzynarodowych konferencji, kongresów, szkoleń oraz webinariów. Redaktor naczelny kilku uznanych miesięczników głównie z sektora handlu i FMCG. Z powodzeniem zarządzał niemal 40-osobowym wydawnictwem, tworząc od podstaw redakcje dwóch opiniotwórczych periodyków B2B (Wiadomości Handlowe i Wiadomości Kosmetyczne), ukazujących się w łącznym rocznym nakładzie 1 mln egz. oraz największego portalu internetowego w sektorze retail – wiadomoscihandlowe.pl.

Następny
Top 7 filmów, które powinieneś obejrzeć, jeśli prowadzisz biznes

Top 7 filmów, które powinieneś obejrzeć, jeśli prowadzisz biznes

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Login
Powiadom o
Please login to comment
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Popularne

  • Limit płatności gotówką. Od 2023 roku będzie on niższy niemal o połowę!

    Limit płatności gotówką. Od 2023 roku będzie on niższy niemal o połowę!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • W co najlepiej inwestować w 2023 roku

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Pamiętaj! Od 2023 roku kasa fiskalna online będzie obowiązkowa! Grzywna to nawet 10 mln zł!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Advertisement TVN24_Skazana2_informacje_i_rozrywka_w_player_122022

Najpopularniejsze

W jakim zawodzie zarabia się najwięcej? Czy do jego wykonywania potrzebne są studia?

W jakim zawodzie zarabia się najwięcej? Czy do jego wykonywania potrzebne są studia?

2022-12-29
Michael Jackson za życia był bankrutem. Jego spadkobiercy to miliarderzy – ile artyści mogą zarobić po śmierci?

Michael Jackson za życia był bankrutem. Jego spadkobiercy to miliarderzy – ile artyści mogą zarobić po śmierci?

2023-01-11
Ile będziemy płacić za paliwo?

Ile będziemy płacić za paliwo?

2023-01-17
W jaki sposób ojciec Britney Spears ubezwłasnowolnił córkę i na tym zarobił

W jaki sposób ojciec Britney Spears ubezwłasnowolnił córkę i na tym zarobił

2023-01-05
Advertisement JOHNNY_kinowy_hit_dostepny_w_player_122022

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Prawo
  • Technologia
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Prawo
  • Technologia
Współpraca

Najciekawsze

biznesman patrzy na zegarek

Mały ZUS Plus tylko do 31 stycznia! Spiesz się, bo masz mało czasu!

2023-01-27
Jak uzyskać dofinansowanie przy wznowieniu działalności?

Czy Twoja firma jest na białej liście podatników VAT? Uwaga na wysokie kary!

2023-01-27
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2022 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl

No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
  • Prawo
  • Technologia

© 2022 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl

Ciasteczka
Aby Ci zapewnić jak najlepszą jakość korzystania z naszej witryny używamy plików cookies. Akceptacja wszystkich plików cookie umożliwia nam dostosowanie treści i naszych działań marketingowych do Twoich potrzeb. Pomaga nam również rozwiązać wszelkie problemy, które możesz napotkać na naszej witrynie. Możesz dowiedzieć się więcej, przeglądając naszą pełną Politykę dotyczącą plików cookies. Wybierz „Ustawienia”, aby zarządzać ustawieniami plików cookie, lub „Akceptuję”, aby zaakceptować wszystkie pliki cookie i kontynuować.
UstawieniaAkceptuję

Zarządzaj zgodą

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Funkcjonalny
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajność
Nasza strona internetowa korzysta z plików cookie innych firm, aby pomóc nam zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywana jest nasza strona, w tym jaka jest liczba odwiedzających, częstotliwość wyświetlania strony i ewentualne błędy użytkowników. To pomaga nam zapewnić Ci lepsze wrażenia. Zebrane przez nas informacje obejmują adres IP, odwiedzane strony, typ przeglądarki i system operacyjny.
Analityka
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Reklama
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Pliki cookie
Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc w zapewnieniu dodatkowych funkcji dla użytkowników strony. Obejmuje to możliwość interakcji z nami poprzez Live Chat i wykorzystanie personalizacji w celu dostosowania naszej zawartości do Twoich potrzeb podczas przeglądania strony.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do funkcjonowania witryny i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
SAVE & ACCEPT
wpDiscuz
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Go to mobile version