Popularność zdobyta w programach typu Top Model stwarza spore możliwości rozwoju, zwłaszcza dla przyszłych modeli i influencerów. Mimo upływu lat to show cieszy się popularnością wśród widzów, a losy bohaterów dziesiątej edycji śledziło średnio 1,02 mln osób. Kiedyś udział w Top Model był jedynie pierwszym krokiem na długiej drodze do upragnionej kariery w modelingu, jednak obecnie, za sprawą mediów społecznościowych, taka decyzja może być przepustką do dużych pieniędzy i natychmiastowej sławy. Ciekawe, jak swoją popularność wykorzystali zwycięzcy Top Model. Kto zrobił prawdziwą karierę, a kto osiadł na laurach?
Top Model – garść informacji
Top Model oparty na amerykańskim formacie America’s Next Top Model program typu reality show, emitowany na antenie TVN od 2010 roku. Do 2013 roku udział w nim brały wyłącznie kobiety, ale od 2014 roku swoich sił w modelingu mogą próbować również mężczyźni. Celem programu jest wyłonienie z grupy 50 aspirujących modeli osoby z największym potencjałem. Uczestnicy wprowadzają się do domu modelek i rywalizują o tytuł Top Model wykonując różne zadania. Nagrodami w programie jest kontrakt z Max Factor, sesja zdjęciowa na okładkę „Glamour”, kontrakt z agencją modelek NEXT, a także status celebryty.
Moda na sukces
Udział w Top Model jest obiecującym posunięciem marketingowym zarówno dla zwycięzców, jak i dla uczestników, którym w trakcie programu podwinęła się noga. Obecność w programie oglądanym przez milionową publiczność na przestrzeni kilku miesięcy pomaga zaistnieć w ich świadomości i zyskać całkiem niezłą bazę fanów.
Do niedawna w programie brały udział osoby, które chciały spróbować swoich sił w świecie haute couture, jednak czasy się zmieniły. Obecnie w świecie mody prymat przestaje wieść modowa elita. Władzę przejmuje publiczność. W związku z tym dla jury coraz częściej, bardziej niż wygląd, liczy się osobowość i sympatia widzów. Parametry fizyczne odchodzą na drugi plan. Teraz stawia się na charyzmę, ponieważ to dzięki można zaskarbić sobie uwagę followersów, którzy w dzisiejszych czasach są przepustką do sławy, pieniędzy i kontraktów reklamowych.
Uczestnicy nie muszą już liczyć na to, że po programie zauważy ich jakiś słynny projektant. Zamiast tego mogą przebierać w ofertach współpracy z różnymi markami i zarabiać okrągłe sumy na instagramowych postach.
Kariera po Top Model – jak sobie radzą dawni uczestnicy?
Umiejętne podtrzymywanie zainteresowania followersów to sztuka, która jest dzisiaj bardzo dobrze opłacana. Uczestnictwo w Top Model może zwiększyć Twoje zasięgi o od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy obserwujących na Instagramie. To może sprawić, że Twoje przychody z samego Instagrama wzrosną nawet do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Gra jest warta świeczki i niektórzy potrafili skorzystać z szansy na zwiększenie swoich przychodów.
Przekonajmy się kto ze zwycięzców i byłych uczestników najlepiej wykorzystał popularność, jaką dał im udział w programie Top Model. Jak potoczyły się losy uczestników Top Model?
Olga Kaczyńska
Na początek ktoś, kto w życiu zawodowym obrał zupełnie inny kierunek. Olga Kaczyńska to zwyciężczyni drugiej edycji programu, która po kilku latach nieudanych prób zawojowania polskiego show-biznesu Olga wybrała inną drogę.
Niebawem minie dekada od jej triumfu w Top Model i choć eksmodelka na swoim Instagramie lubi wracać do tego tematu, to, zamiast spędzać czas na pokazach i castingach, poświęciła lata na zdobycie dyplomu wyższej uczelni. Jak sama mówi, woli oddać się karierze lekarki i życiu rodzinnemu, niż żyć w blasku fleszy.
Zuza Kołodziejczyk
Zuza Kołodziejczyk zwyciężyła trzecią edycję Top Model i rozkręciła całkiem popularny profil na Instagramie. Co prawda nie zrobiła kariery w branży modowej, ale za to świetnie podtrzymuje zainteresowanie ludzi swoją osobą.
Jej profil na Instagramie śledzi aż 376 tysięcy osób. Na swoim profilu Zuza publikuje głównie treści lifestyle’owe. Pozuje do zdjęć z siostrą bliźniaczką, opowiada o swojej drodze do idealnej figury i reklamuje takie marki jak Pandora. Słowem, radzi sobie całkiem nieźle.
Osi Ugonoh
Zwyciężczyni czwartej edycji Top Model jest koleżanką po fachu Zuzy, chociaż znalazła dla siebie inną niszę. Osi Ugonoh od finału prężnie rozwija swój profil na Instagramie, chociaż zamiast modą zajmuje się głównie tematyką sportu i dietetyki.
Dla swojej trzystutysięcznej publiczności Osi publikuje zdrowe przepisy i motywuje do zrzucenia zbędnych kilogramów. Jej skupiony na tematyce dietetyczno-sportowej profil jest niezłym kąskiem dla reklamodawców. Potencjał rzeszy fanów Osi Ugonoh dostrzegła, między innymi, firma Adidas.
Ugonoh nieźle zarządza swoimi profilami w mediach społecznościowych, ale na tym jej ambicje się nie kończą. Poza fotomodelingiem wydała własny e-book ze zdrowymi przepisami i sprzedaje gotowe fit jadłospisy.
Karolina Pisarek
Karolina Pisarek to finalistka siódmej edycji Top Model. Mimo że nie zwyciężyła w programie, to w sensie zawodowym zdecydowanie jest wygraną. Karolina Pisarek, podobnie jak poprzedniczka, nie ma zbyt wiele wspólnego ze światem mody, ale fantastycznie radzi sobie na Instagramie.
Profil Karoliny na Instagramie śledzi aż 800 tysięcy Polaków, a na serwisie TikTok około trzysta sześćdziesiąt. Z taką publicznością Karolina zarabia całkiem nieźle na samej monetyzacji, ale jej profile są także niezłymi platformami reklamowymi. Influencerka ma na swoim kącie reklamy takich marek jak Calzedonia, ale nie gardzi także współpracą z mniejszymi firmami z branży modowej i cateringowej.
Mikołaj Śmieszek
Historia Mikołaja Śmieszka należy do nietypowych. Zwycięzca dziewiątej edycji Top Model zdecydowanie nie spełnił oczekiwań. Mikołaj nie widział siebie ani w roli modela, ani influencera.
Zamiast wykorzystać swój profil do dalszej promocji swoich poczynań, Mikołaj Śmieszek porzucił swoją blisko dwustutysięczną publiczność i zdecydował się na trenowanie sportów walki. Niestety na tym polu nie odniósł zbytnich sukcesów. Kilkakrotnie wystąpił na FAME MMA, gdzie na pewno mógł liczyć na gażę kilkudziesięciu tysięcy złotych za jeden występ, i słuch po nim zaginął.
Przez blisko dwa lata nie słychać nowości na jego temat ani w branży modowej, ani sportowej. Ostatnia wzmianka o nim miała związek jedynie w związku z niehumanitarnym traktowaniem zwierząt – Mikołaj trzymał swojego psa na krótkim łańcuchu na mrozie.
Klaudia Eldursi
Klaudia od zawsze lubiła blask reflektorów – z wzajemnością. Początki jej rozpoznawalności sięgają 2011 roku kiedy to zdobyła tytuł Miss Fitness. Potem przeżyła krótką przygodę z aktorstwem – zagrała kilka epizodów w serialu „BrzydUla” i filmie „Jak się pozbyć cellulitu”. Jednak dopiero udział w ósmej edycji Top Model sprawił, że jej kariera nabrała tempa.
Obecnie polska influencerka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych byłych uczestniczek Top Model. Działalność Klaudii Eldursi skupia się głównie na prowadzeniu swoich profili w mediach społecznościowych i reklamie. Profil Klaudii śledzi ponad osiemset tysięcy osób, co sprawiło, że reklamuje takie marki, jak Coca-Cola, L’Oréal Paris, Mosquito i Mercedes.
Top Model otworzyło przed nią także możliwość sprawdzenia się w roli prezenterki programu Hotel Paradise. Od kilku lat Klaudia Eldursi jest także właścicielką zakładu krawieckiego.
Kariera po Top Model
Programy typu Top Model mogą stać się początkiem wspaniałej kariery, chociaż raczej w fotomodelingu, aniżeli wysokiej modzie. Niemniej dobrze wykorzystana popularność może być motorem napędowym niezłego biznesu.