• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Październik 2026
  • Ranking faktoringu
  • KSeF Pytania i Odpowiedzi
wtorek, 6 października, 2026
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
    • Zadbaj o swój portfel
    • Poradnik przedsiębiorcy
  • Biznes
    • Biznes pod lupą
  • Podatki
    • Alarm podatkowy
    • KSeF Pytania i Odpowiedzi
  • Prawo
  • Technologia
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
    • Zadbaj o swój portfel
    • Poradnik przedsiębiorcy
  • Biznes
    • Biznes pod lupą
  • Podatki
    • Alarm podatkowy
    • KSeF Pytania i Odpowiedzi
  • Prawo
  • Technologia
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Podatki

Czy założenie nowej firmy zawsze wiąże się z obowiązkiem posiadania konta?

Michał Wysocki autor Michał Wysocki
2025-08-14
w Podatki
0
konto w banku

Prowadzenie działalności gospodarczej obwarowane jest ogromną liczbą przepisów. Regulacje podatkowe, księgowe czy pracownicze sprawiają, że spora ilość zasobów przedsiębiorstwa musi być przeznaczana na rzeczy niezwiązane bezpośrednio z prowadzeniem biznesu. Nawet w przypadku sytuacji tak oczywistej, jak posiadanie rachunku bankowego, polskie prawo nie daje jednoznacznych odpowiedzi. Musimy ich szukać sami w kilku obszernych aktach prawnych. W tym artykule przeanalizuję najważniejsze ustawy i odpowiem na pytanie, czy założenie nowej firmy zawsze wiąże się z obowiązkiem posiadania konta w banku.

Spis treści schowaj
1 Brak twardej zasady
2 Prawo przedsiębiorców – limit 15 000 zł
3 Ordynacja podatkowa – rozliczenia z fiskusem
4 ZUS – należności z tytułu składek
5 Prawo przedsiębiorców – płatności bezgotówkowe
6 VAT – Mechanizm podzielonej płatności
7 Biała lista podatników VAT
8 Rachunek prywatny czy firmowy?
9 Dlaczego warto założyć konto firmowe nawet wtedy, gdy prawo nas do tego nie zmusza?

Brak twardej zasady

Należy zacząć od tego, że żaden przepis nie warunkuje rozpoczęcia działalności gospodarczej (w dowolnej formie) od posiadania rachunku bankowego. Jeśli spojrzymy na art. 5 ustawy o CEIDG i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy albo Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia wzorów urzędowych formularzy wniosków o wpis do KRS oraz sposobu i miejsca ich udostępniania zauważymy, że zarejestrowanie jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki nie wiąże się z koniecznością wskazywania numeru konta bankowego. To jednak złudne wrażenie, ponieważ przepisy rozsiane po różnych aktach prawnych w określonych sytuacjach wymagają założenia rachunku.

Prawo przedsiębiorców – limit 15 000 zł

Przede wszystkim musimy zajrzeć do podstawowego aktu prawnego regulującego sytuację przedsiębiorców, czyli Prawa przedsiębiorców. Zgodnie z jego art. 19 w transakcjach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej rachunek bankowy jest wymagany, jeśli przedsiębiorca spełnia łącznie dwa warunki:

  1. dokonuje transakcji z innym przedsiębiorcą;
  2. wartość transakcji jako całości, bez względu na liczbę płatności, przekracza 15 000 zł lub równowartość tej kwoty w innej walucie.

Powyższa zasada była wielokrotnie krytykowana przez przedsiębiorców argumentujących, że wymaganie od nich korzystania z rachunków bankowych narusza swobodę prowadzenia działalności gospodarczej. Doszło do tego, że w sprawie musiał wypowiedzieć się Trybunał Konstytucyjny, który w orzeczeniu z 26 kwietnia 1995 r. potwierdził zgodność opisywanego wymogu z Konstytucją RP. Trybunał uznał, że państwo w ograniczonym zakresie ma prawo ingerować w tę sferę działalności, jeśli jego celem jest zabezpieczenie interesów publicznych przed oszustwami i nierzetelnością.

Jeśli ktoś dokonał transakcji opisanej wyżej bez wykorzystania rachunku bankowego, naraża się na konsekwencje przewidziane w art. 22p ustawy o PIT oraz art. 15d ustawy o CIT. Przepisy te wyłączają możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztu w takiej części, w jakiej płatności dokonano poza rachunkiem.

Ordynacja podatkowa – rozliczenia z fiskusem

Zgodnie z ogólną zasadą przewidzianą przez art. 61 Ordynacji podatkowej, zapłata podatków przez przedsiębiorców powinna nastąpić przelewem lub za pomocą innego instrumentu finansowego przy wykorzystaniu e-Urzędu Skarbowego. Od tej zasady przewidziano wyjątki. Po pierwsze, opłatę skarbową można uiścić w gotówce. Po drugie, powyższych reguł nie stosuje się do zapłaty podatku za pomocą papierów wartościowych lub znaków akcyzy oraz do pobierania podatków przez płatników lub inkasentów.

Przede wszystkim jednak z powyższego obowiązku zwolnieni są mikroprzedsiębiorcy. Zgodnie z ustawową definicją są to przedsiębiorcy, którzy w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniali łącznie dwa warunki:

  1. zatrudniali średniorocznie mniej niż 10 pracowników;
  2. osiągnęli roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów ich bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro.

Komentatorzy wskazują, że z art. 61 Ordynacji podatkowej nie jest związana żadna sankcja. Oznacza to, że teoretycznie nic nie powinno przedsiębiorcy grozić za jego złamanie. Brak konta bankowego może jednak grozić podejrzeniem o ukrywanie przychodów i wizytą kontrolerów z administracji skarbowej.

ZUS – należności z tytułu składek

Podobną regulację zawiera ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych, która w art. 47 ust. 4b nakłada na płatnika składek obowiązek ich opłacania przy użyciu rachunku bankowego. Z reguły tej wyłączono osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej oraz mikroprzedsiębiorców. Ci ostatni mają do wyboru dodatkowo przekaz pocztowy lub przekaz pieniężny za pośrednictwem instytucji płatniczej albo biura usług płatniczych.

Ponadto ustawa przewiduje w art. 24 ust. 6d, że zwrot nienależnie opłaconych składek powinien nastąpić na rachunek bankowy płatnika (choć tutaj dopuszczalne są także inne metody). Wreszcie w art. 43 ustawy przewidziano, że do obowiązkowych elementów zgłoszenia płatnika składek do ZUS należy m.in. wykaz rachunków bankowych.

Podobne artykuły

przeliczanie pieniedzy

Rodzina 800 plus dla seniorów? 1600 zł nie jest nowym świadczeniem. Sejmowa komisja podjęła decyzję

2026-10-06
podpis dokumentu

Dodatek pielęgnacyjny 2026. ZUS wypłaca 366,67 zł. Po 75. roku życia bez wniosku

2026-10-06
zea exit

Arabia Saudyjska zaskoczyła rynek. Saudi Aramco mocno obniża ceny ropy dla Azji

2026-10-05
stary czlowiek

Wiek emerytalny bez zmian. Minister rodziny odpowiada na propozycję wspólnej granicy

2026-10-05
wniosek dodatek weglowy

Staż pracy już podniósł koszty urzędów. Sejm dostał petycję o kolejne dodatki

2026-10-05
wniosek o dotacje

Dochód nie ma znaczenia. 6 października rusza kolejna pula 300 zł na wyjazd

2026-10-05

Prawo przedsiębiorców – płatności bezgotówkowe

Wróćmy jeszcze na chwilę do Prawa przedsiębiorców. Od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje nowelizacja, która do tego aktu prawnego dodała art. 19a. Zgodnie z jego treścią przedsiębiorca ma obowiązek zapewnienia możliwości zapłaty za swoje towary lub usługi przy użyciu instrumentu płatniczego. Mówiąc prościej, przedsiębiorca musi umożliwić klientowi płatność bezgotówkową.

Wbrew powszechnemu przekonaniu nie oznacza to wyłącznie płatności kartą. Za instrument płatniczy uznaje się także przelew internetowy czy BLIK, przy czym wszystkie te mechanizmy łączy to, że wymuszają one na przedsiębiorcy posiadanie rachunku bankowego, który mógłby je obsługiwać.

VAT – Mechanizm podzielonej płatności

Od kilku lat w ustawie o podatku od towarów i usług funkcjonuje mechanizm podzielonej płatności. Polega on na tym, że zapłata za fakturę została rozbita – kwota podatku przekazywana jest na specjalny rachunek VAT, a zapłata kwoty netto sprzedaży dokonywana jest na rachunek bankowy sprzedawcy.

Co do zasady korzystanie z podzielonej płatności jest dobrowolne, ale art. 108a ust. 1a ustawy o VAT wprowadza w tym zakresie wyjątki. Obligatoryjne zastosowanie mechanizmu ma miejsce wtedy, gdy:

  1. transakcja dotyczy towarów lub usług przewidzianych przez załącznik nr 15 do ustawy (np. węgiel, oleje i tłuszcze zwierzęce, brykiet, atrament do pisania itd.);
  2. kwota transakcji przekracza 15 000 zł lub równowartość tej kwoty w innej walucie;
  3. obie strony transakcji są podatnikami.

Z samej istoty mechanizmu podzielonej płatności wynika, że przedsiębiorca musi posiadać rachunek bankowy, a ostatecznym potwierdzeniem tej tezy jest art. 108e ustawy. Mówi on wprost, że podatnicy dokonujący transakcji obejmujących towary lub usługi wymienione w załączniku nr 15 muszą posiadać rachunek bankowy.

Biała lista podatników VAT

Kolejny mechanizm z zakresu podatku VAT, który wymusza posiadanie rachunku bankowego, to tzw. biała lista podatników. Zgodnie z art. 96b ustawy o VAT listę prowadzi Szef Krajowej Administracji Skarbowej i uwzględnia się na niej m.in. aktywnych podatników VAT wraz z numerami ich rachunków bankowych. Przepis ten należy jednak rozpatrywać łącznie z art. 117ba Ordynacji podatkowej.

Z powyższych regulacji wynika przede wszystkim to, że jeśli dokonamy zapłaty faktury na inny rachunek bankowy niż wskazany na białej liście, odpowiadamy solidarnie ze sprzedawcą za jego zaległości w zapłacie VAT-u w zakresie naszej transakcji.

Rachunek prywatny czy firmowy?

Przepisy rzadko kiedy wskazują, że przedsiębiorca powinien korzystać ze specjalnego rachunku przewidzianego wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej. W przypadku osób prawnych i innych organizacji nie ma w tym zakresie problemu – z samej swojej istoty nie mogą one posiadać „prywatnego” rachunku, który można by wykorzystać do celów gospodarczych.

Co do zasady przepisy dopuszczają natomiast możliwość łączenia tych zastosowań w przypadku osoby fizycznej, która jednocześnie prowadzi działalność gospodarczą. Nie jest to jednak częsta praktyka z dość prozaicznego powodu – nie pozwalają na nią banki. Zgodnie z art. 50 Prawa bankowego posiadacz rachunku bankowego może swobodnie dysponować środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunku, ale w umowie z bankiem mogą być zawarte postanowienia ograniczające swobodę dysponowania tymi środkami.

Banki najczęściej wymuszają na przedsiębiorcach zakładanie kont firmowych w ten sposób, że nie pozwalają wykorzystywać rachunków prywatnych do transakcji związanych z działalnością gospodarczą. Taką praktykę należy uznać za słuszną. Łączenie rachunku prywatnego i firmowego może rodzić poważne problemy w przypadku rozliczeń z fiskusem, a także naraża przedsiębiorcę na prześwietlenie wszystkich jego finansów w przypadku kontroli skarbowej. Posiadanie odrębnego konta firmowego pomaga ograniczyć te nieprzyjemności.

Jakie konto firmowe wybrać?

Dlaczego warto założyć konto firmowe nawet wtedy, gdy prawo nas do tego nie zmusza?

Choć omówione w tym artykule przepisy generalnie wymuszają posiadanie konta bankowego, istnieje szereg powodów, dla których po prostu warto je mieć.

  • Z punktu widzenia czysto księgowego, opłaty związane z prowadzeniem rachunku traktowane są jako koszty firmy i można uwzględnić je w swoim rozliczeniu podatkowym.
  • Posiadanie środków finansowych na koncie jest bezpieczniejsze i tańsze niż ochrona i przewóz pieniędzy w gotówce.
  • Dzięki odrębnemu rachunkowi oddzielane są finanse przedsiębiorstwa od osobistych, co nie tylko ułatwia prowadzenie biznesu, ale także zapewnia minimum prywatności w relacjach ze skarbówką.
  • Wreszcie banki przygotowują specjalną ofertę dla przedsiębiorców chcących prowadzić u nich rachunek firmowy, co wiąże się zazwyczaj z atrakcyjnymi narzędziami ułatwiającymi prowadzenie działalności gospodarczej.

Czytaj także:

Ranking kont firmowych

Oceń wpis
Share2Share
Michał Wysocki

Michał Wysocki

Adwokat, od 2014 roku członek Wielkopolskiej Izby Adwokackiej. Autor książek dotyczących praktycznych aspektów pracy prawnika i artykułów popularnonaukowych z pogranicza prawa i gier komputerowych. Twórca materiałów edukacyjnych i podcastu prawniczego "Prawo na pełnej". W wolnych chwilach zapalony czytelnik i autor niezależnych gier wideo.

Podobne Wpisy

Rodzina 800 plus dla seniorów? 1600 zł nie jest nowym świadczeniem. Sejmowa komisja podjęła decyzję

autor Dominik Bożek
2026-10-06
0
przeliczanie pieniedzy

Seniorzy nie otrzymają obecnie 1600 zł miesięcznie za wychowanie dzieci. Taka propozycja rzeczywiście trafiła do Sejmu, ale nie stała się obowiązującym świadczeniem. Jedna z petycji została pozostawiona bez rozpatrzenia. Równolegle w Sejmie znajduje się podobna sprawa, w której posłowie wcześniej zwrócili się o stanowisko do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Informacje o „podwójnym 800 plus” dla seniorów ponownie pojawiły się 6 października. Chodzi o pomysł wypłacania 1600 zł miesięcznie rodzicom, którzy wychowali co najmniej dwoje dzieci pracujących obecnie w Polsce i odprowadzających tutaj podatki oraz obowiązkowe składki. Nie jest to rozszerzenie programu Rodzina 800 plus, które już weszło w życie. Nie ma także ustawy przyznającej takie pieniądze emerytom. Rodzina 800 plus nie obejmuje rodziców dorosłych dzieci Obecne świadczenie wychowawcze...

Czytaj więcejDetails

Dodatek pielęgnacyjny 2026. ZUS wypłaca 366,67 zł. Po 75. roku życia bez wniosku

autor Dominik Bożek
2026-10-06
0
podpis dokumentu

Dodatek pielęgnacyjny wynosi w 2026 roku 366,67 zł miesięcznie. Osoby, które ukończyły 75 lat i mają prawo do emerytury lub renty, otrzymują go z urzędu. Młodsi mogą dostać świadczenie po spełnieniu dodatkowych warunków i złożeniu dokumentów do ZUS. Kolejna zmiana wysokości dodatku nastąpi wraz z waloryzacją świadczeń w marcu 2027 roku. Dodatek pielęgnacyjny jest jednym ze świadczeń wypłacanych razem z emeryturą lub rentą. Marcowa waloryzacja w 2026 roku podniosła jego wysokość do 366,67 zł miesięcznie. Nie każdy uprawniony musi jednak przechodzić tę samą procedurę. Kluczowa granica to 75. rok życia. Dodatek pielęgnacyjny po 75. roku życia jest przyznawany automatycznie Emeryt lub rencista, który kończy 75 lat, nie musi składać do ZUS wniosku o dodatek pielęgnacyjny. Świadczenie jest przyznawane z urzędu...

Czytaj więcejDetails

Arabia Saudyjska zaskoczyła rynek. Saudi Aramco mocno obniża ceny ropy dla Azji

autor Dominik Bożek
2026-10-05
0
zea exit

Arabia Saudyjska zdecydowała się na wyraźną obniżkę cen ropy dla klientów w Azji. Saudi Aramco zetnie w październiku cenę gatunku Arab Light o 5 dolarów za baryłkę względem regionalnego poziomu odniesienia. To najniższa wycena saudyjskiej ropy dla tego rynku od 2020 roku. Decyzja od razu przełożyła się na spadek notowań surowca na światowych giełdach. W poniedziałek, 5 października, baryłka amerykańskiej ropy WTI w kontraktach listopadowych kosztowała około 90,28 dolara, o 0,91 proc. mniej niż wcześniej. Brent była wyceniana na 101,86 dolara za baryłkę i traciła 0,38 proc. Rynek zareagował przede wszystkim na decyzję Saudi Aramco. Jej skala była niespodzianką. Traderzy i rafinerie spodziewali się bowiem ruchu w przeciwnym kierunku – podwyżki ceny Arab Light o około 5 dolarów na baryłce....

Czytaj więcejDetails

Wiek emerytalny bez zmian. Minister rodziny odpowiada na propozycję wspólnej granicy

autor Dominik Bożek
2026-10-05
0
stary czlowiek

Rząd nie prowadzi prac nad podwyższeniem ustawowego wieku emerytalnego – wynika z najnowszej deklaracji minister rodziny Agnieszki Dziemianowicz-Bąk. Obecne granice, czyli 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn, pozostają bez zmian. Jednocześnie w Sejmie pojawiła się propozycja wprowadzenia wspólnego wieku emerytalnego na poziomie 62 lat. To jednak petycja, a nie projekt ustawy. Debata o wieku emerytalnym wróciła za sprawą kilku różnych propozycji, które nie tworzą jednego rządowego planu. Jedna z nich zakłada zrównanie wieku kobiet i mężczyzn, druga pojawiła się w formie petycji skierowanej do Sejmu. Minister rodziny deklaruje jednak, że gabinet nie pracuje nad podwyższeniem obecnej granicy. Nie ma na ten temat dyskusji. Jest pełne zrozumienie niemal wszystkich członków rządu, że nie ma mowy o podwyższaniu ustawowego...

Czytaj więcejDetails

Staż pracy już podniósł koszty urzędów. Sejm dostał petycję o kolejne dodatki

autor Dominik Bożek
2026-10-05
0
wniosek dodatek weglowy

Nowe zasady liczenia stażu pracy zwiększyły wydatki części urzędów na dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Instytucje publiczne nie dostały na ten cel dodatkowego finansowania, dlatego szukają oszczędności w funduszu nagród, podwyżkach i nowych etatach. Jednocześnie do Sejmu trafiła petycja dotycząca kolejnych świadczeń dla osób z najdłuższym stażem. Od 1 stycznia 2026 r. sektor publiczny stosuje rozszerzone zasady ustalania stażu pracy. Do okresów zatrudnienia mogą być obecnie zaliczane m.in. lata prowadzenia działalności gospodarczej oraz wykonywania pracy na podstawie umowy zlecenia. Od 1 maja podobne przepisy obowiązują również pracodawców prywatnych. Zmiana ma bezpośredni wpływ na uprawnienia pracowników. Wyższy staż pracy może przyspieszyć uzyskanie prawa do dłuższego urlopu, zwiększyć dodatek za wieloletnią pracę albo spowodować wcześniejszą wypłatę nagrody jubileuszowej. W administracji pojawił się...

Czytaj więcejDetails

Dochód nie ma znaczenia. 6 października rusza kolejna pula 300 zł na wyjazd

autor Dominik Bożek
2026-10-05
0
wniosek o dotacje

Dochód nie decyduje o możliwości skorzystania z części dopłat do krajowego wypoczynku. Osoby spełniające warunki programu Czek Turystyczny mogą otrzymać od 300 do 600 zł na pobyt w wybranych regionach Polski. Już 6 października rusza druga tura naboru na Podkarpaciu. W tej części programu do zdobycia będzie czek o wartości 300 zł. Czek Turystyczny nie jest świadczeniem wypłacanym na konto. Pieniądze można przeznaczyć wyłącznie na pobyt w obiekcie uczestniczącym w programie. W przypadku Podkarpacia konieczna jest rezerwacja obejmująca przynajmniej dwie noce. Druga tura rozpocznie się 6 października 2026 roku o godz. 12. Formularz ma zostać udostępniony na stronie programu prowadzonego przez Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną. Liczba czeków jest ograniczona, dlatego o ich przyznaniu decyduje kolejność prawidłowo złożonych zgłoszeń. Dochód nie...

Czytaj więcejDetails

Ceny paliw dzisiaj mocno w dół. Benzyna 95 maksymalnie po 6,73 zł, diesel po 7,88 zł

autor Dominik Bożek
2026-10-03
0
tankowanie

Ceny paliw dzisiaj są wyraźnie niższe niż jeszcze w piątek. Od północy z 2 na 3 października na polskich stacjach ponownie obowiązują maksymalne ceny benzyny i oleju napędowego. Benzyna 95 może kosztować najwyżej 6,73 zł za litr, benzyna 98 – 7,59 zł, a olej napędowy – 7,88 zł. Na części stacji ceny są jeszcze o kilka groszy niższe. Obniżka cen paliw zaczęła być widoczna na pylonach tuż po północy. To efekt uruchomienia trzeciej w tym roku odsłony programu „Ceny Paliwa Niżej”. Od 3 października ponownie działa obniżona stawka VAT, zmniejszona została również akcyza. Jednocześnie Minister Energii ustalił maksymalne ceny detaliczne. Obecne limity obowiązują od soboty 3 października do poniedziałku 5 października włącznie. Ceny paliw dzisiaj: benzyna 95 do 6,73 zł,...

Czytaj więcejDetails

Bon senioralny dla firm: o kontrakcie zdecydują gmina i koszt godziny

autor Dominik Bożek
2026-10-04
0
rachunki mogą wprawić pracowników w zawrót głowy

Na papierze są dwie liczby, które łatwo połączyć i równie łatwo źle zrozumieć: 48 zł oraz 2500 zł. Pierwsza to maksymalny koszt godziny wynagrodzenia osoby świadczącej usługę, ustalany jednolicie dla gmin w województwie. Druga oznacza maksymalną miesięczną wartość usług przypadającą na seniora. Nie jest wypłatą gotówki, a 48 zł nie jest pełną stawką, którą firma może po prostu porównać ze swoim cennikiem. To rozróżnienie jest sednem biznesowej oceny programu. Od 30 września 2026 r. gmina może powierzyć realizację usług m.in. przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie opieki nad osobami starszymi. Wybór wykonawcy ma być otwarty, konkurencyjny, przejrzysty i niedyskryminujący. Przepisy tworzą więc formalną możliwość wejścia firmy, ale nie gwarantują ani naboru, ani kontraktu, ani liczby godzin. Zapotrzebowanie, finansowanie i nabór –...

Czytaj więcejDetails
Więcej

Rekomendowane.

pieniadze leki

Czy bon zdrowotny jest receptą na monopol NFZ?

2024-09-06
inwestycja pieniadze kalkulator

Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce

2026-05-04

Rankingi dla firm

Ranking kont firmowych Ranking faktoringu Ranking programów do fakturowania Ranking programów KSeF Ranking kont firmowych Ranking faktoringu Ranking kantor internetowy Ranking ubezpieczenie mieszkania Kredyty dla firm Ranking najlepszych leasingów Ranking najlepszych programów dla biur rachunkowych Ranking najlepszy programów do mailingu Ranking programów do fakturowania

Poszukujesz finansowania?

Porozmawiaj z ekspertem
z efaktor!

Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

przeliczanie pieniedzy

Rodzina 800 plus dla seniorów? 1600 zł nie jest nowym świadczeniem. Sejmowa komisja podjęła decyzję

2026-10-06
podpis dokumentu

Dodatek pielęgnacyjny 2026. ZUS wypłaca 366,67 zł. Po 75. roku życia bez wniosku

2026-10-06
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2026 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
    • KSeF Pytania i Odpowiedzi
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Październik 2026
  • Technologia

© 2026 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Not enough quota to unlock this post
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?