• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Październik 2025
  • Ranking faktoringu
poniedziałek, 27 października, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    transport publiczny
    Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków
    biznes sukces
    Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    pani zagląda do dokumentów
    Spółka cywilna – co warto wiedzieć przed jej założeniem?
    ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50
    MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    komputery sala
    Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    faktura vat bez vat
    Nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
    kontrola podatkowa
    Podzielna płatność VAT – czy nadal będzie chronić podatników?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    transport publiczny
    Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków
    biznes sukces
    Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    pani zagląda do dokumentów
    Spółka cywilna – co warto wiedzieć przed jej założeniem?
    ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50
    MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    komputery sala
    Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    faktura vat bez vat
    Nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
    kontrola podatkowa
    Podzielna płatność VAT – czy nadal będzie chronić podatników?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

Wojciech Miklaszewski autor Wojciech Miklaszewski
2025-09-24
w Biznes pod lupą
0
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

W ostatni czwartek miałem okazję wziąć udział w webinarze „Sytuacja gospodarcza i perspektywy dla sektora transportu”, organizowanym przez Magazyn Transport Manager. Spotkanie było poświęcone kondycji sektora TSL i – mówiąc szczerze – było jak jazda trasą S3 o świcie: trochę mgły, trochę świateł, a trochę dziur w nawierzchni.

Z jednej strony usłyszeliśmy sporo twardych danych – i tych twardych nie sposób ignorować. Z drugiej jednak, podskórnie czułem, że branża ma w sobie gen przetrwania. Tylko, że coraz częściej walczy nie z rynkiem, a z… płynnością.

Spis treści schowaj
1 Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu
2 Niepłacenie to nie strategia – to bomba z opóźnionym zapłonem
3 Banki? Raczej nie wrócą. Przynajmniej nieprędko.
4 To, co daje nadzieję: gen przetrwania i… technologia

Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu

Z danych, które miałem okazję przedstawić podczas webinaru, wynika jasno: zadłużenie firm z sektora TSL rośnie każdego dnia o milion złotych. Milion. Codziennie. To nie jest metafora ani figura retoryczna – to twarda liczba. A teraz wyobraź sobie, że przez tydzień nie patrzysz na konto, nie pilnujesz płatności, i budzisz się z kolejnymi 7 milionami złotych długu w systemie.

Podobne artykuły

transport publiczny

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

2025-10-24
biznes sukces

Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?

2025-10-22
ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50

MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?

2025-10-23
robot czlowiek

2035: 2 miliony mniej pracowników, więcej robotów. Czy jesteś gotów na nową gospodarkę?

2025-10-14
richard r 5aZ80momNb4 unsplash

Zaczęli w domowej kuchni, dziś zarabiają miliony. Jak pudełkowy biznes może zostać złotym interesem?

2025-10-10
ciezarowka samochod pojazd

Leasing czy wynajem długoterminowy samochodu? Co się bardziej opłaca przedsiębiorcy?

2025-10-08

Nie mówimy tu o kredycie inwestycyjnym na zakup floty czy rozbudowę magazynu. To nie są środki, które pracują na przyszłość. To jest dług „na przetrwanie” – wynikający głównie z tego, że ktoś nie zapłacił na czas. Opóźnienia w płatnościach, zatory, niezapłacone faktury – to dziś największy przeciwnik firm transportowych. Cichy, ale bezlitosny.

27% firm TSL czekało ponad 60 dni na zapłatę jednej faktury. Pomyśl, co to znaczy dla mikrofirmy, która prowadzi dwa busy, ma leasing, tankuje po 8 zł za litr i jeszcze musi zapłacić kierowcy. Każdy dzień opóźnienia oznacza grę z płynnością. A jak się nie uda – wchodzi karta przetargowa: zapłacę ZUS albo ratę leasingu. Nigdy jedno i drugie.

Do tego 11% podmiotów z branży figuruje jako niesolidni dłużnicy. Nie chodzi o to, że nie chcą płacić. Chodzi o to, że nie mogą. Bo sami nie dostali. Zator napędza zator. Brak płatności u jednego przewoźnika kończy się tym, że inny nie ma za co zatankować. I tak nakręca się spirala — nie spirala rozwoju, a spirala upadłości.

Patrząc z boku, ktoś mógłby zapytać: „Ale dlaczego nie zabezpieczą się wcześniej? Nie sprawdzają kontrahentów? Nie fakturują szybciej?”

Cóż, z mojego doświadczenia mogę jasno stwierdzić — przewoźnik, który w tygodniu spędza 60 godzin za kółkiem, nie ma kiedy analizować ryzyka kredytowego swojego kontrahenta. A jak jeszcze sam wystawia faktury i je wysyła, to monitoring należności jest dla niego luksusem. To dlatego tak ważne jest, by rozwiązania finansowe były szybkie, proste i nieobciążające. Tylko wtedy jest szansa, że z nich skorzysta zanim wpadnie w kłopoty.

Warto sobie też uświadomić, że branża TSL nie jest „źle zarządzana”, „zbyt ryzykowna” czy „mało nowoczesna”, jak czasem usiłuje ją postrzegać sektor bankowy. Ona po prostu funkcjonuje w brutalnym systemie opóźnionych płatności. I kto tego nie rozumie – nie zrozumie nigdy, dlaczego milion dziennie długu to nie patologia, a codzienność.
3 750x200 1

3 300x250 1

Niepłacenie to nie strategia – to bomba z opóźnionym zapłonem

W czasie webinaru mocno zapadło mi w pamięć jedno zdanie z prezentacji Dawida Stręka z Coface:

„Jaki jest rzeczywisty koszt braku płatności?”

Proste pytanie. Odpowiedź? Bezlitośnie konkretna:

Jeśli Twoja firma działa na 2-procentowej marży – a to standard w transporcie – i nie dostaniesz zapłaty za fakturę na 25 tys. zł, to musisz zarobić… 1,25 miliona zł, żeby tę stratę odrobić.

Tak, dobrze przeczytałeś. Milion dwieście pięćdziesiąt tysięcy. Za jedną, niezapłaconą fakturę.

jaki jest rzeczywisty koszt braku platnosci
Źródło: Coface

I w tym momencie robi się naprawdę poważnie. Bo ten przykład pokazuje, że brak płatności nie jest już tylko irytującym problemem. To koszt, który zabija rentowność. A właściwie – to koszt, który powoduje, że firma w ogóle nie ma już co liczyć.

To trochę tak, jakby kierowca jechał z ładunkiem z Warszawy do Berlina i na granicy ktoś mówi mu: „Słuchaj, nie zapłacimy Ci za ten kurs, ale jak chcesz wrócić do gry, to teraz musisz zrobić… 50 takich kursów za darmo”. Bez sensu, prawda? A jednak dokładnie tak wygląda dziś sytuacja firm transportowych, które nie otrzymują zapłaty za wykonaną usługę, a na resztę wypłat muszą czekać kilkadziesiąt dni w związku z fakturami z odległym terminem płatności, które na nich wymuszają więksi gracze.

Zator to nie przypadek – to system

Często mówi się: „Zatory się zdarzają”, „kontrahent miał problem”, „może ktoś się spóźnił z przelewem”. Jasne. Raz można zrozumieć. Ale gdy 80% firm w Polsce doświadcza regularnych opóźnień w płatnościach, to nie jest przypadek – to systemowa patologia. System oparty na tym, że jeden przedsiębiorca kredytuje drugiego, i robi to nieświadomie. Bo nie może się bronić. Bo nie ma dźwigni. Bo nie może „nie jechać”.

Co gorsze, co czwarta upadłość firmy ma swoje źródło w niezapłaconej fakturze. I tu mówimy o realnych tragediach: ludzie sprzedają auta, zamykają firmy, zwalniają kierowców, wchodzą w spirale zadłużenia. I nie dlatego, że „źle prowadzili firmę”. Nie dlatego, że nie rozumieli rynku. Ale dlatego, że zaufali kontrahentowi, który nie zapłacił.

Nie daj sobie wmówić, że czekanie to norma

Z przerażeniem obserwuję, jak w branży TSL zapanowała dziwna zgoda na opóźnienia. Czekanie 60, czy 90 dni na przelew za wykonany kurs zaczęło być… czymś normalnym.

I to mnie najbardziej boli. Bo jeżeli zgodzimy się, że odroczone terminy płatności to „standard rynkowy”, to znaczy, że zgodziliśmy się na brak rentowności, brak inwestycji, brak rozwoju.

A przecież dziś są narzędzia, które pozwalają powiedzieć: „nie zgadzam się na to”. Faktoring – szczególnie ten dopasowany do realiów transportowych, elastyczny, dostępny w 15 minut – to nie luksus. To element higieny finansowej. Dzięki przyspieszeniu płatności zyskujesz dostęp do gotówki, a to daje Ci komfort.

Banki? Raczej nie wrócą. Przynajmniej nieprędko.

Pytanie, które padło podczas webinaru i długo jeszcze dźwięczało mi w głowie: „Czy banki wrócą do finansowania transportu?”

Chciałbym powiedzieć: „tak, oczywiście – to tylko chwilowy kryzys zaufania”. Ale po dziesięciu latach pracy z firmami z sektora transportu, spedycji i logistyki, i setkach rozmów z przedsiębiorcami wiem jedno: banki nie zniknęły przez przypadek. I nie wrócą bez powodu.

Nie chcę generalizować, ale dla wielu instytucji finansowych TSL stało się „branżą podwyższonego ryzyka”, którą łatwiej jest wrzucić na czarną listę, niż zrozumieć. Dzwoni do mnie właściciel firmy transportowej – pięć zestawów, wszystkie opłacone, ładunki stałe, z kontraktami od dużych partnerów.

„Wojtku, wypowiedzieli mi linię kredytową. Bez słowa. Bo TSL.”

Ile razy słyszałem tę historię? Zbyt wiele.

Czarne listy, zamknięte drzwi, limity wyparowały

Jeszcze dwa lata temu firmy z branży TSL mogły negocjować limity, odnawiać linie kredytowe, starać się o leasing operacyjny bez większych dramatów. Dziś? Wypowiedzenia umów leasingowych, zamknięte rachunki obrotowe, odmowy nawet przy stałych dochodach.

Nie dlatego, że przewoźnik popełnił błąd. Nie dlatego, że ma złą historię kredytową. Tylko dlatego, że działa w transporcie.

Z perspektywy Excela wszystko wygląda pięknie, ale wystarczą takie zmienne, jak:

  • Niskie marże,
  • Opóźnione płatności,
  • Wysokie koszty paliwa,
  • Wahania sezonowe.

I już mamy algorytm bankowy, który mówi: „nie dziękujemy”.

Ale banki zapominają o jednym: TSL to nie tylko ryzyko – to także kręgosłup gospodarki. Bez Was nic nie jedzie. Dosłownie. A jeśli nic nie jedzie, to i kredyty firm produkcyjnych nie będą spłacane. Ale tej refleksji często brak.

Co wchodzi tam, gdzie banki się wycofały?

W tym kontekście rośnie znaczenie faktoringu. Nie jako alternatywy „dla zdesperowanych”, tylko jako realnego narzędzia zarządzania płynnością. Z danych, którymi dzieliłem się na webinarze wynika, że aż 68% przewoźników już dziś korzysta z finansowania zewnętrznego. I to jest dobra wiadomość.

Te firmy nie czekają na decyzję banków. One same przejęły kontrolę nad swoją płynnością. Faktoring działa w takich warunkach sprawnie, bo:

  • nie pyta o branżę, tylko o fakturę,
  • nie wymaga kilkunastu dokumentów i czterech tygodni analizy,
  • nie sprawdza Twojej zdolności kredytowej, tylko sprawdza rzetelność kontrahenta,

Faktoring TSL daje środki – szybko, konkretnie, wtedy, kiedy są potrzebne.

Spedytorze, nie stój w miejscu

A jednak wciąż zbyt wiele firm – szczególnie spedycyjnych – nie korzysta z tych rozwiązań.

Tylko 35% spedytorów sięga po finansowanie faktoringowe. Często słyszę:

„Mamy długie relacje z klientami”,

„Jeszcze się jakoś trzymają”,

„Poczekamy, jak się poprawi sytuacja”.

Tylko że w finansach czekanie to koszt. A w TSL – często koszt ostateczny.

Branża nie może sobie pozwolić na stagnację – ani w przewozach, ani w finansach

Banki może kiedyś wrócą. Może z nowymi zasadami. Może z inną polityką ryzyka. Ale dziś przewoźnik nie może sobie pozwolić, żeby czekać na „może”. Dziś trzeba działać. Bo koszty rosną, terminy się wydłużają, a pieniądze są potrzebne dziś – nie za 45 dni.

Dlatego potrzebne są elastyczne, szybkie formy wsparcia. Dlatego wierzę, że przyszłość finansowania transportu leży bliżej rynku, a nie za kuloodpornym szkłem w siedzibie banku.


Nie czekaj na przelew – przyspiesz go z Finea!

W obecnej sytuacji każdy dzień zwłoki to realna strata. Kontrole graniczne, przestoje ciężarówek, dłuższe terminy płatności od kontrahentów – wszystko to uderza w płynność firm transportowych. Dlatego coraz więcej przewoźników korzysta z faktoringu, żeby nie wpaść w pułapkę opóźnień i utraty zleceń.

Finea to polska firma specjalizująca się w finansowaniu branży transportowej. Faktoring TSL działa szybko – środki możesz mieć nawet w 15 minut od zgłoszenia faktury. Nawet jeśli Twoim kontrahentem jest zagraniczna firma.

👉 Wystarczy, że wystawisz fakturę – Finea wypłaci Ci środki, a z kontrahentem rozliczy się później.
👉 Bez skomplikowanych procedur i czekania tygodniami na przelew.

Dzięki temu Ty możesz jechać dalej. My zajmiemy się resztą.

Dowiedz się więcej


To, co daje nadzieję: gen przetrwania i… technologia

Mimo wszystko, webinar, w którym brałem udział dał mi też powody do optymizmu. Transport to branża twardych ludzi. Dostosowujących się. Walczących.

Widzę ogromny potencjał we wczesnym reagowaniu: korzystaniu z narzędzi do monitorowania należności, automatyzacji płatności, i – co najważniejsze – w korzystaniu z finansowania zanim pojawi się problem.

Nie wtedy, kiedy bank już wypowie umowę. Nie wtedy, kiedy kierowca nie ma na paliwo. Tylko wtedy, kiedy jeszcze można coś przewidzieć. A da się – tylko trzeba chcieć widzieć nie tylko drogę, ale też znaki na poboczu.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszam do kontaktu w Finea.

4/5 - (2 votes)
Tags: biznes pod lupąFineatsl
Wojciech Miklaszewski

Wojciech Miklaszewski

Od 10 lat związany z finansami, zaczynając od doradzania w doborze produktów dla klienta indywidualnego, następnie związany z finansami przedsiębiorstw, od inwestycji po kredyty firmowe, faktoring i leasing. Przez większą część swojej kariery zawodowej związany z faktoringiem. Ostatnimi czasy pracując nad relacjami z kluczowymi partnerami w branży TSL.

Podobne Wpisy

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

autor Julia Mraczny
2025-10-24
0
transport publiczny

Czy bieda to naprawdę stan umysłu, jak niedawno stwierdziła znana aktorka i piosenkarka na antenie TVN? Zdecydowanie łatwiej wierzyć w to i swoją unikalność, gdy urodziłeś się w zamożnej rodzinie słynnego polskiego artysty w stolicy Polski, gdzie dostęp do edukacji, koneksji i możliwości jest znacząco łatwiejszy, niż w innych częściach kraju. Jednak nie wszyscy mają to szczęście. Zjawisko wykluczenia transportowego wciąż stanowi przeszkodę dla ogromnego odsetka Polaków. Znaczna część naszego społeczeństwa mierzy się z problemami infrastrukturalnymi i społecznymi, które mają swoje źródło nie tylko w biedzie, ale także w ograniczonym dostępie do podstawowych usług i możliwości. Zastanówmy się zatem jaka jest skala problemu, z jakich przywilejów korzystają osoby urodzone w dużych miastach i jak wyrównać szanse dla wszystkich Polaków. Na...

Czytaj więcej

Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?

autor Magdalena Grochocka
2025-10-22
0
biznes sukces

Ponad ćwierć tysiąclecia historii i wciąż na rynku. Gerlach, marka obecna od 1760 roku, przetrwała zabory, wojny, komunizm i transformację ustrojową, a dziś pozostaje symbolem jakości i elegancji. W czasach, gdy firmy częściej znikają z rynku, niż zdążą się na nim zadomowić, Gerlach pokazuje, że tradycja może być najtrwalszym fundamentem sukcesu – jeśli potrafi się ją skutecznie łączyć z nowoczesnością. Historia marki Gerlach – od kuźnic żelaza po symbole elegancji Korzenie marki sięgają roku 1760, kiedy w Kuźnicach Drzewickich na Mazowszu rozpoczęła działalność huta żelaza. W XVIII wieku była to jedna z najważniejszych kuźni w regionie – miejsce, gdzie tradycja rzemiosła spotykała się z rodzącym się duchem nowoczesności. Właśnie z tego przemysłowego zaplecza wyrosła późniejsza marka Gerlach, której nazwa na...

Czytaj więcej

MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?

autor Dominik Bożek
2025-10-23
0
ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50

To koniec kultowej ery. Paramount Global ogłosił, że do końca 2025 roku MTV przestanie nadawać swoje muzyczne kanały w Europie. Nie wytrzymała konkurencji z YouTube’em, TikTokiem i streamingiem. Co oprócz tego doprowadziło do upadku jednej z najsilniejszych marek telewizyjnych? I co z tej historii mogą wyciągnąć przedsiębiorcy, menedżerowie i firmy z sektora MŚP? Historia, która zmieniła świat muzyki 1 sierpnia 1981 roku na ekranie zadebiutował pierwszy klip MTV – „Video Killed the Radio Star” zespołu The Buggles. To był symboliczny moment: rozpoczęcie rewolucji muzyczno-telewizyjnej. MTV nie tylko pokazywała teledyski, MTV tworzyła kulturę. To właśnie tam debiutował „Thriller” Michaela Jacksona, „Unplugged” Nirvany, a także dziesiątki artystów, których kariery eksplodowały dzięki tej antenie. Od 1987 roku MTV zaczęło nadawać w Europie, w...

Czytaj więcej

2035: 2 miliony mniej pracowników, więcej robotów. Czy jesteś gotów na nową gospodarkę?

autor Magdalena Grochocka
2025-10-14
0
robot czlowiek

Za dziesięć lat Polska nie będzie już krajem młodych pracowników, lecz starzejącego się społeczeństwa. W 2035 roku ludzi do pracy będzie coraz mniej, a przewagę zyskają firmy, które potrafią robić więcej – mniejszym zespołem. Stan demografii jest przesądzony. Jak firmy mogą się do niej dostosować? Demografia 2035: liczby, których nie można zignorować Jutro polskiej gospodarki będzie miało siwe włosy. W 2035 roku przestaniemy rywalizować „liczbą rąk do pracy”, a zaczniemy przewagą produktywności, automatyzacji i umiejętnością obsłużenia klienta 50+. Demografia nie pyta, czy jesteśmy gotowi – po prostu zmienia reguły gry. Firmy, które dziś przestawią procesy, ofertę i HR na realia starzejącej się Polski, w niedalekiej przyszłości będą wygrane. Populacja Polski będzie mniejsza i starsza. Oficjalne prognozy pokazują, że do 2035...

Czytaj więcej

Zaczęli w domowej kuchni, dziś zarabiają miliony. Jak pudełkowy biznes może zostać złotym interesem?

autor Julia Mraczny
2025-10-10
0
richard r 5aZ80momNb4 unsplash

Gdy w 2017 roku Maczfit raportował przychód około 40 mln zł i planował ponad 50-procentowy wzrost rok do roku, nikt nie zakładał, że rynek diet pudełkowych w Polsce urośnie do wartości ponad 3 miliardów złotych w 2023 roku.  W tamtym czasie na rynku operowało jedynie kilkaset firm, głównie lokalnych graczy, pracujący w domowej kuchni lub małej hali. Dzisiaj liderzy inwestują setki milionów, budują nowe zakłady produkcyjne, rozwijają logistykę i technologie. Arsenał wymagań formalnych, oczekiwań konsumenckich i kosztów operacyjnych potrafi przytłoczyć, ale równocześnie daje ogromną szansę tym, którzy potrafią działać strategicznie. Zastanówmy się zatem, czy warto wejść w biznes cateringowy i jak to zrobić. Rynek cateringu dietetycznego w Polsce Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Forsal w 2017 r. rynek tzw. diety...

Czytaj więcej

Leasing czy wynajem długoterminowy samochodu? Co się bardziej opłaca przedsiębiorcy?

autor Katarzyna Zuba
2025-10-08
0
ciezarowka samochod pojazd

Leasing i wynajem długoterminowy to dzisiaj dwa najpopularniejsze sposoby na sfinansowanie samochodu w firmie bez angażowania dużej kwoty środków własnych. Oba rozwiązania są także tylko pozornie do siebie podobne, ponieważ różnią się kosztami czy też zakresem usług. Poniżej dowiesz się, na czym polegają te różnice i co się bardziej opłaca – leasing czy wynajem długoterminowy samochodu. Czym jest leasing samochodu? Leasing samochodu to forma finansowania, w której przedsiębiorca korzysta z pojazdu należącego do firmy leasingowej przez określony czas i w zamian za to reguluje comiesięczne raty leasingowe. Co ważne, zazwyczaj nie obejmują one kosztów serwisowania, przeglądów czy też ubezpieczenia, a więc koszty te leasingobiorca musi ponosi dodatkowo. Sprawdź, jaki leasing wybrać? W Polsce przedsiębiorcy mają do wyboru dwa rodzaje leasingu:...

Czytaj więcej

Koniec taryfy ulgowej. Specjaliści z IT zapłacą wyższe podatki

autor Julia Mraczny
2025-10-02
0
christina wocintechchat com 6Dv3pe JnSg unsplash

Branża IT w Polsce od lat uchodzi za jeden z najlepiej prosperujących sektorów gospodarki. Zawdzięcza to nie tylko globalnemu boomowi na nowe technologie, ale i szczególnie korzystnym rozwiązaniom podatkowym, które pozwalały programistom i firmom technologicznym ograniczać obciążenia fiskalne. Dzięki temu specjaliści osiągający wysokie dochody często płacili mniejsze podatki niż osoby zarabiające przeciętnie, ale zatrudnione na umowie o pracę. Teraz po latach taryfy ulgowej, rząd, stojący w obliczu konieczności zwiększenia wpływów do budżetu i ograniczenia deficytu, postanowił przyjrzeć się temu zjawisku. W oficjalnych komunikatach Ministerstwa Finansów podkreślono, że IT przez lata korzystało z nieproporcjonalnych przywilejów. W konsekwencji przygotowano zmiany, które mają podnieść podatki dla informatyków oraz ograniczyć dostęp do dotychczasowych ulg. Czy specjaliści z IT rzeczywiście będą musieli zapłacić wyższe podatki?...

Czytaj więcej

Polacy kupują jak nigdy wcześniej – gospodarka na plusie

autor Julia Mraczny
2025-09-29
0
zakupy online

Polska gospodarka od kilku lat zmaga się z niepewnymi sygnałami płynącymi z rynku konsumpcji. Wysoka inflacja, rosnące stopy procentowe oraz presja kosztowa na gospodarstwa domowe wpływały na ostrożność wydatkową Polaków. Wielu ekonomistów zastanawiało się, czy wzrost PKB może być w 2025 roku utrzymany, skoro główny motor wzrostu, czyli konsumpcja prywatna, przez dłuższy czas wykazywała oznaki spowolnienia. Dane publikowane przez Główny Urząd Statystyczny okazały się jednak pozytywnym zaskoczeniem. Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 4,8 proc. rok do roku i o 4,4 proc. w ujęciu miesięcznym. Co to oznacza dla naszej gospodarki? Dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce Sprzedaż detaliczna od lat jest jednym z najważniejszych wskaźników kondycji polskiej gospodarki. W 2022 i 2023 roku dynamika sprzedaży wahała się niejako. Miesiące...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

pexels jeremy wong 1023233

Czy małżeństwo w Polsce się opłaca?

2024-04-09
kawa laptop

Przeczytaj zanim założysz Jednoosobową Działalność Gospodarczą. Poradnik dla kandydatów na przedsiębiorców

2025-10-02
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

transport publiczny

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

2025-10-24
komputery sala

Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów

2025-10-23
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Październik 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?