• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Październik 2025
  • Ranking faktoringu
niedziela, 26 października, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    transport publiczny
    Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków
    biznes sukces
    Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    pani zagląda do dokumentów
    Spółka cywilna – co warto wiedzieć przed jej założeniem?
    ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50
    MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    komputery sala
    Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    faktura vat bez vat
    Nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
    kontrola podatkowa
    Podzielna płatność VAT – czy nadal będzie chronić podatników?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    transport publiczny
    Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków
    biznes sukces
    Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    pani zagląda do dokumentów
    Spółka cywilna – co warto wiedzieć przed jej założeniem?
    ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50
    MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    komputery sala
    Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    faktura vat bez vat
    Nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
    kontrola podatkowa
    Podzielna płatność VAT – czy nadal będzie chronić podatników?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Jak można zarobić na rodzicielstwie?

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2024-04-09
w Biznes pod lupą, Player
0
matka z dziecmi
Spis treści schowaj
1 Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy
2 Internetowe mamy podbijają świat
3 Dlaczego momfluencerki są tak atrakcyjne dla reklamodawców?
4 Cztery powody, które sprawiają, że momfluencerki sprzedają
5 Ile zarabiają internetowe mamy?
6 Za co krytykuje się momfluencerki?
7 Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy
8 Podsumowanie

Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy

W ciągu ostatniej dekady nastąpił prawdziwy przewrót sposobie postrzegania dzieci i rodzicielstwa. Z dnia na dzień rośnie grono świadomych rodziców, którzy za azymut biorą sobie wychowanie szczęśliwych dzieci. A wartościowe porady pedagogiczne i dydaktyczne są w cenie, jak nigdy dotąd. Ta tendencja znajduje także odzwierciedlenie w biznesie. Z czego wynika potencjał biznesowy parentingowych influencerów? I jak zmonetyzować rodzicielstwo.faktura

Internetowe mamy podbijają świat

Momfluencerki, czyli mamy, które dzielą się szczegółami swojego życia rodzinnego, wychowania dzieci i codziennością na platformach społecznościowych, stały się jednym z najbardziej wpływowych postaci w świecie influencerów. To zjawisko ma swoje korzenie w potrzebie dzielenia się doświadczeniami, radami i inspiracjami z innymi rodzicami. Początkowo blogi mam miały na celu rzucić światło na tabuizowane problemy, jakich doświadczały matki, takie jak depresja poporodowa, samotne rodzicielstwo, czy kwestie dyscypliny, a także znalezienie wsparcia w innych użytkownikach, a nie monetyzację treści.  To zmieniło się wraz ze wzrostem popularności mediów społecznościowych i ich transformacji w platformy reklamowe o niezwykłym potencjale biznesowym.

Przesyt influencerów, nieskazitelnych pod względem wizerunkowym, którzy wstają o 5 rano na zajęcia jogi i wiodą idealne życia w szykownych, utrzymanych w neutranej kolorystyce apartamentach, sprawił, że użytkownicy zwrócili się w zupełnie inną stronę. Pandemia i kryzysy ekonomiczne wywołały spadek zainteresowania śledzeniem niedoścignionych ideałów. Od tego czasu w cenie jest szczerość i prostota, a momfluencerki okazały się tym, czego szukały tłumy. Internetowe mamy zyskały zaufanie swoich obserwatorów za sprawą autentyczności i szczerości, z jaką dzieliły się swoim nieidealnym życiem, obawami i trikami wychowawczymi. Dzięki temu obserwujący mieli kogoś, z kim mogą się utożsamiać i kogoś u kogo mogą szukać wsparcia i rady, co w połączeniu ze wzrostem świadomości pedagogicznej rodziców, popularyzacją psychologii i naciskiem na świadome rodzicielstwo przełożyło się na ogromne zasięgi i wyniki rodziców-blogerów.

Podobne artykuły

transport publiczny

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

2025-10-24
biznes sukces

Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?

2025-10-22
ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50

MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?

2025-10-23
robot czlowiek

2035: 2 miliony mniej pracowników, więcej robotów. Czy jesteś gotów na nową gospodarkę?

2025-10-14
richard r 5aZ80momNb4 unsplash

Zaczęli w domowej kuchni, dziś zarabiają miliony. Jak pudełkowy biznes może zostać złotym interesem?

2025-10-10
zakupy online

Polacy kupują jak nigdy wcześniej – gospodarka na plusie

2025-09-29

To z kolei sprawiło, że momfluencerki stały się łakomym kąskiem dla reklamodawców. Jak twierdzi Hannah Ryan, starsza dyrektor ds. kampanii w przodującej agencji influencerów The Goat, fani momfluencerek stanowią jedną z najbardziej oddanych społeczności, co często przekłada się na fantastyczne wyniki sprzedażowe.

Przez lata prowadziliśmy kampanie dla dużych marek z sektora dóbr szybkozbywalnych codziennego użytku, co pozwoliło nam zauważyć, że pułap sprzedaży organicznej, jaką obserwujemy w przypadku produktów, o których opowiadają momfluencerki, jest znacząca. Momfluencerki stanowią jedne z najpotężniejszych i najbardziej przekonujących głosów online

Dlaczego momfluencerki są tak atrakcyjne dla reklamodawców?

Siła nabywcza od zawsze równała się władzy, a obecnie coraz więcej władzy i pieniędzy leży w rękach kobiet. Zgodnie z badaniem opublikowanym na łamach Forbes kobiety w Stanach Zjednoczonych podejmują aż 83% decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych. Jednak USA nie stanowi odosobnionego przypadku. Ta tendencja widoczna jest na całym świecie. Mimo, że zaledwie połowa kobiet na świecie jest aktywna zawodowo, specjaliści portalu Campaign twierdzą, że kobiety są odpowiedzialne za 70-80% wszystkich decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych usytuowanych w każdym zakątku globu.

Eksperci twierdzą, że kobiety, zwłaszcza mamy, nie tylko podejmują decyzje zakupowe dotyczące produktów dla siebie i swoich dzieci, ale także mają wpływ na decyzje zakupowe innych członków rodziny. Ich rola jako głównych zarządzających budżetem domowym sprawia, że są kluczowym segmentem rynku konsumenckiego, co nie mogło umknąć specjalistom od marketingu.  W wyniku tego stanu rzeczy reklamy przestają być ukierunkowane na upodobania mężczyzn – czasy reklam rodem z serialu „Mad Man” dawno odeszły do lamusa. Teraz marketing skupia się na kobietach i ich oczekiwaniach.

Specjaliści ds. marketingu od dawna kierują się założeniami, które lokują kobiety w centrum kultury konsumpcyjnej – historycy XX wieku używali nawet określenia „Pan Żywiciel i Pani Konsumpcjonistka”. Jednak pomimo tego, że role płciowe uległy znacznej ewolucji w ciągu ostatniego stulecia, konstrukt społeczny dotyczący kobiet jako konsumentek pozostaje aktualny

– komentuje Brooke Erin Duffy, profesor nadzwyczajna na Wydziale Komunikacji Uniwersytetu Cornella.

Rozkwit popularności blogujących mam stał się ogólnoświatowym trendem, dzięki któremu niektóre z nich uzyskują znaczne dochody z tytułu swojej osobistej „marki” i pozycji w mediach społecznościowych. Najsprytniejsze momfluencerki określane mianem „prosumentów” (tj. konsumenci, którzy stali się producentami) są obiektem pożądania międzynarodowych marek i organizacji.  Współpraca z mamami aktywnymi na platformach społecznościowych jest skutecznym sposobem dotarcia do różnych grup docelowych. Ponadto, jak czytamy w Forbes, kobiety (także mamy) są coraz bardziej świadome swojej siły nabywczej i oczekują, aby marki angażowały się w autentyczny sposób, dostarczając im wartościowych treści i produktów odpowiadających ich potrzebom.

Cztery powody, które sprawiają, że momfluencerki sprzedają

Mamy-influencerki są atrakcyjne dla reklamodawców z kilku powodów. Po pierwsze, posiadają zaangażowaną i lojalną publiczność, która często identyfikuje się z nimi i wyznawanymi przez nie wartościami. Dzięki temu reklamy umieszczone na profilach momfluencerek są bardziej skuteczne i mają większe zasięgi. Po drugie, internetowe mamy często prezentują produkty i usługi w kontekście swojego życia rodzinnego, co sprawia, że reklamy stają się bardziej naturalne i autentyczne. Po trzecie, wizerunek mamy sprzyja budowaniu relacji opartych na zaufaniu, skutkując tym, że ich rekomendacje są bardziej wiarygodne i skuteczne, co przekłada się na rzeczywiste sprzedaże produktów i usług. I na koniec, oprócz tego, że momfluencerki są postrzegane jako wysoce wiarygodne, ich popularność wśród obserwujących wynika również z potrzeby interakcji z innymi rodzicami, wymiany doświadczeń, dzielenia się historiami i tworzenia poczucia wspólnoty.

Ile zarabiają internetowe mamy?

Jo Piazza, prowadząca „Under the Influence”, podcast o biznesie momfluencingu, w następujący sposób przedstawiła realia tej branży w USA:

Podczas gdy kilka osób z najwyższej półki zarabia miliony, rzadkością jest przekształcenie momfluencingu w świetne źródło utrzymania. Niektóre kobiety na próby osiągnięcia sukcesu jako influencerki wydadzą więcej pieniędzy, niż kiedykolwiek zarobią. Zarabiają 100 dolarów za 10 000 obserwujących w poście sponsorowanym przez markę. A nie można po prostu kupić obserwujących i udawać; trzeba mieć prawdziwych fanów. Według szacunków Piazza kobiety te pracują od 50 do 60 godzin tygodniowo, wykonując pracę, która nie zapewnia im żadnych świadczeń ani zabezpieczenia. Może się to wydawać bardziej atrakcyjne niż jazda Uberem, ale wciąż pozostaje to niepewnym zajęciem.

W tym miejscu warto dodać, że Instagram nie dyskryminuje na podstawie położenia geograficznego i nawet 100 dolarów za post w polskich realiach stanowi całkiem niezły zarobek. Co więcej, z innych raportów wynika, że w 2024 roku zarobki influencerów z monetyzacji są znacznie wyższe.

Typ influencera Liczba obserwujących Zarobek za post
Nanoinfluencerzy 1-10 tys. 195 dolarów
Influencerzy średniego szczebla 10-100 tys. 1 211 dolarów
Makro influencerzy 100 tys.-milion 1 804 dolarów
Mega influencerzy/celebryci Powyżej miliona ponad 5 000 dolarów

Źródło: Statista

Mimo to rynek influencerów jest przesycony, przez co eksperci wróżą rychły koniec niebotycznych zarobków i stopniowe unormowanie się cen rynkowych. Jak twierdzi Faith Hitchon pracująca w sferze influencerskiego marketingu:

Myślę, że czasy, kiedy influencerzy bezmyślnie rzucają niebotycznymi stawkami, szybko się kończą, ponieważ jest ich tak wielu. Sami się kanibalizują, rozumiesz? Mikro influencerzy są często bardziej skuteczni niż makro influencerzy, więc jeśli za post, za który zapłaciłem influencerowi 7,000.00 dolarów, mogę uzyskać taki sam zwrot, jak za post, za który zapłaciłem influencerowi 2,500.00 dolarów, to dlaczego nie miałbym wybrać osoby, która chce mniej pieniędzy?

Jednocześnie wskazuje, że od tej reguły są wyjątki, czyli momfluencerki, na które firmy wciąż wydają mnóstwo pieniędzy, a te inwestycje się zwracają. Mowa tu na przykład o Rachel Parcell, która za każdy post sponsorowany zamówiony przez firmę Amazon zarabia sześciocyfrową sumę, ale i przynosi ogromne sprzedaże marce.

Za co krytykuje się momfluencerki?

Momfluencerki, podobnie jak inne influencerki, są krytykowane z różnych powodów. Oto najczęstsze zarzuty wobec momfluencerek.

Niedostateczna transparentność

Niektórzy uważają, że momfluencerki nie zawsze są wystarczająco transparentne co do współpracy z markami i promocji płatnych treści, co może wprowadzać w błąd ich obserwatorów. Chodzi tutaj o nieoznaczanie postów sponsorowanych i sprzedawanie ich jako swoje znaleziska.

momfluencerka
Story Rachel Parcell, dotyczący bikini poniżej 29 dolarów, niezawierający informacji o tym, że jest to reklama marki Amazon.

Idealizacja i komercjalizacja rodzicielstwa

Krytycy zarzucają momfluencerkom, że komercjalizują swoje rodzicielstwo poprzez promowanie produktów i usług w sposób, który może być postrzegany jako nieautentyczny lub nieodpowiedni. Internetowe mamy posądza się o tworzenie wyidealizowanego obrazu rodzicielstwa i zmuszanie do tego dzieci. To z kolei  może mieć negatywny wpływ na psychikę obserwujących, którzy dążą do osiągnięcia nieosiągalnego, oraz potomstwa influencerek, nienauczonych radzenia sobie z całym spektrum emocji.

Przykładem zachowania tego są szumny skandal dotyczący tiktokerki publikującej pod pseudonimem Ballerina Farm,  która w mediach społecznościowych nawoływała do powrotu do tradycji i odrzucenia dóbr materialnych, a także kreowała się na zwykłą mieszkankę wsi – podczas gdy okazuje się, że kobieta jest żoną spadkobiercy jednej z najbogatszych rodzin mormońskich. Ten fałsz w połączeniu z innymi informacjami dotyczącymi propagandy mormońskich wartości w mediach społecznościowych i głosów, że to mormoni mają stać za popularyzacją trendu „Trad Wife” (tradycyjna żona, rodem z idealistycznych wizji na temat wyższej klasy średniej w USA lat 50 i 60), wywołał oburzenie obserwatorów złaknionych prostego życia, którzy nie odziedziczyli milionów po tacie i których nie stać na „tradycyjny” model rodziny.

Tak wielu ludzi, którzy naprawdę utrzymują się z uprawy ziemi, jest w tak rozpaczliwej sytuacji, co sprawia, że kiedy Ballerina Farm udaje, że ich rzeczywistość jest jej rzeczywistością, ci ludzie są wymazywani z pamięci

Eksploatacja dzieci

Ostatnią kwestią, która jest bardzo często poruszana w kontekście momfluencingu jest zagadnienie prawa do prywatności dzieci, a także ich eksploatacja. Krytycy zwracają uwagę na nadmierne eksponowanie dzieci w mediach społecznościowych, budzić obawy dotyczące ich bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego. Co więcej, niektórzy zauważają trend panujący wśród influencerów parentingowych dotyczący płodzenia kolejnych dzieci, gdy dotychczasowe podrastają w celu monetyzacji ich dzieciństwa, a także wskazują na psychiczne reperkusje zmuszania do noszenia określonej maski i podlegania zewnętrznym ocenom od najmłodszych lat – z czym nie można się nie zgodzić, analizując choćby życiorysy niektórych dziecięcych gwiazd.

Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy

Wśród najpopularniejszych momainfluencerek na świecie znajdują się m.in. Jessica Alba, założycielka marki Honest Company, która oferuje ekologiczne produkty dla dzieci i domu, oraz Joanna Gaines, prowadząca własną linię produktów dla domu i dzieci, Rachel Hollis, autorka bestsellerów i założycielka społeczności Girl, Wash Your Face, czy Gabrielle Union, aktorka i założycielka marki odzieżowej dla dzieci. Te momfluencerki nie tylko dzielą się swoim życiem rodzinnym na platformach społecznościowych, ale także prowadzą własne biznesy, które odniosły sukces zarówno w mediach społecznościowych, jak i poza nimi.

Savannah LaBrant

Savannah LaBrant to momfluencerka i bizneswoman znana z vlogów rodzinnych i treści dotyczących stylu życia. Według szacunków wartość marki osobistej Savannah LaBrant wynosi około 3 milionów dolarów. Savannah i jej mąż, Cole LaBrant, prowadzą kanał na YouTube o nazwie „The LaBrant Family”, który ma aż 13 milionów subskrybentów na YouTube, a instagramowy profil Savannah śledzi 7,2 miliona osób. Savannah i Cole uruchomili własną linię odzieży o nazwie „Posh Kids” oraz linię biżuterii o nazwie „Everleigh Rose”. Te przedsięwzięcia biznesowe przyczyniły się do ogólnego majątku i sukcesu Savannah jako przedsiębiorczyni.

momfluencerka post na ig

Jednak poza zachwytami ta influencerska rodzina spotkała się także z burzą krytyki, dotyczącą licznych kłamstw, sfingowania pożaru w swoim domu, wykorzystywania dzieci (zwłaszcza starszej córki, która jest zmuszana do wychowywania pozostałych), nieuprzejmości i przemocy pary, czy upublicznienia fałszywej diagnozy dotyczącej nowotworu u jednego z dzieci dla nabrania większych zasięgów.

Louise Pentland

Louise Pentland, znana również jako Sprinkle of Glitter, to brytyjska youtuberka, autorka i osobowość mediów społecznościowych znana z treści dotyczących stylu życia, urody i rodzicielstwa. Louise Pentland zbudowała udaną karierę dzięki swojemu kanałowi YouTube, współpracy z markami i przedsięwzięciom biznesowym, które sprawiły, że jej wartość netto wynosi około 4 milionów dolarów. Influencerka jest też autorką kilku książek, w tym „Life with a Sprinkle of Glitter” i „Wilde Like Me”, które zostały dobrze przyjęte przez jej fanów i czytelników. Wprowadziła również na rynek własną linię produktów i współpracowała z różnymi markami z branży kosmetycznej i lifestyle’owej.

momfluencerka ig post

Tej influencerki krytyka także nie obeszła bokiem. Luise była negowana za wybory rodzicielskie, ślepą pogoń za pieniądzem i promowanie niskiej jakości produktów, oraz eksploatacje swojego potomstwa, co spowodowało znaczny spadek zaangażowania jej blisko czteromilionowej publiczności na Instagramie.

Podsumowanie

Momfluencerki stały się nieodłączną częścią świata influencer marketingu. Ich wpisy nie tylko inspirują i motywują innych rodziców, ale także stanowią skuteczne narzędzie reklamowe dla marek i firm. Dzięki swoim biznesom i markom instamatki nie tylko zarabiają miliony, ale także wpływają na kształtowanie trendów, jednak są też zażarcie krytykowane za swój wygląd, nieszczerość i styl wychowawczy.

 

Oceń wpis
Tags: biznes pod lupąmomfluencingPlayer
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Doświadczony copywriter, redaktor, twórca cyfrowy oraz tłumacz języka angielskiego, oraz rosyjskiego. Pierwszy tytuł magistra uzyskała na kierunku filologia rosyjska z językiem angielskim na Uniwersytecie Śląskim, a drugi na kierunku International Business Law and Arbitration. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Pasjonuje się światem biznesu, socjologią i słowem pisanym. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości finansów i inwestycji, a także tajników marketingu. Spełnia się także jako mentorka aspirujących tłumaczy i copywriterów, angażując się w prowadzenie kursów swojego autorstwa.

Podobne Wpisy

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

autor Julia Mraczny
2025-10-24
0
transport publiczny

Czy bieda to naprawdę stan umysłu, jak niedawno stwierdziła znana aktorka i piosenkarka na antenie TVN? Zdecydowanie łatwiej wierzyć w to i swoją unikalność, gdy urodziłeś się w zamożnej rodzinie słynnego polskiego artysty w stolicy Polski, gdzie dostęp do edukacji, koneksji i możliwości jest znacząco łatwiejszy, niż w innych częściach kraju. Jednak nie wszyscy mają to szczęście. Zjawisko wykluczenia transportowego wciąż stanowi przeszkodę dla ogromnego odsetka Polaków. Znaczna część naszego społeczeństwa mierzy się z problemami infrastrukturalnymi i społecznymi, które mają swoje źródło nie tylko w biedzie, ale także w ograniczonym dostępie do podstawowych usług i możliwości. Zastanówmy się zatem jaka jest skala problemu, z jakich przywilejów korzystają osoby urodzone w dużych miastach i jak wyrównać szanse dla wszystkich Polaków. Na...

Czytaj więcej

Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?

autor Magdalena Grochocka
2025-10-22
0
biznes sukces

Ponad ćwierć tysiąclecia historii i wciąż na rynku. Gerlach, marka obecna od 1760 roku, przetrwała zabory, wojny, komunizm i transformację ustrojową, a dziś pozostaje symbolem jakości i elegancji. W czasach, gdy firmy częściej znikają z rynku, niż zdążą się na nim zadomowić, Gerlach pokazuje, że tradycja może być najtrwalszym fundamentem sukcesu – jeśli potrafi się ją skutecznie łączyć z nowoczesnością. Historia marki Gerlach – od kuźnic żelaza po symbole elegancji Korzenie marki sięgają roku 1760, kiedy w Kuźnicach Drzewickich na Mazowszu rozpoczęła działalność huta żelaza. W XVIII wieku była to jedna z najważniejszych kuźni w regionie – miejsce, gdzie tradycja rzemiosła spotykała się z rodzącym się duchem nowoczesności. Właśnie z tego przemysłowego zaplecza wyrosła późniejsza marka Gerlach, której nazwa na...

Czytaj więcej

MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?

autor Dominik Bożek
2025-10-23
0
ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50

To koniec kultowej ery. Paramount Global ogłosił, że do końca 2025 roku MTV przestanie nadawać swoje muzyczne kanały w Europie. Nie wytrzymała konkurencji z YouTube’em, TikTokiem i streamingiem. Co oprócz tego doprowadziło do upadku jednej z najsilniejszych marek telewizyjnych? I co z tej historii mogą wyciągnąć przedsiębiorcy, menedżerowie i firmy z sektora MŚP? Historia, która zmieniła świat muzyki 1 sierpnia 1981 roku na ekranie zadebiutował pierwszy klip MTV – „Video Killed the Radio Star” zespołu The Buggles. To był symboliczny moment: rozpoczęcie rewolucji muzyczno-telewizyjnej. MTV nie tylko pokazywała teledyski, MTV tworzyła kulturę. To właśnie tam debiutował „Thriller” Michaela Jacksona, „Unplugged” Nirvany, a także dziesiątki artystów, których kariery eksplodowały dzięki tej antenie. Od 1987 roku MTV zaczęło nadawać w Europie, w...

Czytaj więcej

2035: 2 miliony mniej pracowników, więcej robotów. Czy jesteś gotów na nową gospodarkę?

autor Magdalena Grochocka
2025-10-14
0
robot czlowiek

Za dziesięć lat Polska nie będzie już krajem młodych pracowników, lecz starzejącego się społeczeństwa. W 2035 roku ludzi do pracy będzie coraz mniej, a przewagę zyskają firmy, które potrafią robić więcej – mniejszym zespołem. Stan demografii jest przesądzony. Jak firmy mogą się do niej dostosować? Demografia 2035: liczby, których nie można zignorować Jutro polskiej gospodarki będzie miało siwe włosy. W 2035 roku przestaniemy rywalizować „liczbą rąk do pracy”, a zaczniemy przewagą produktywności, automatyzacji i umiejętnością obsłużenia klienta 50+. Demografia nie pyta, czy jesteśmy gotowi – po prostu zmienia reguły gry. Firmy, które dziś przestawią procesy, ofertę i HR na realia starzejącej się Polski, w niedalekiej przyszłości będą wygrane. Populacja Polski będzie mniejsza i starsza. Oficjalne prognozy pokazują, że do 2035...

Czytaj więcej

Zaczęli w domowej kuchni, dziś zarabiają miliony. Jak pudełkowy biznes może zostać złotym interesem?

autor Julia Mraczny
2025-10-10
0
richard r 5aZ80momNb4 unsplash

Gdy w 2017 roku Maczfit raportował przychód około 40 mln zł i planował ponad 50-procentowy wzrost rok do roku, nikt nie zakładał, że rynek diet pudełkowych w Polsce urośnie do wartości ponad 3 miliardów złotych w 2023 roku.  W tamtym czasie na rynku operowało jedynie kilkaset firm, głównie lokalnych graczy, pracujący w domowej kuchni lub małej hali. Dzisiaj liderzy inwestują setki milionów, budują nowe zakłady produkcyjne, rozwijają logistykę i technologie. Arsenał wymagań formalnych, oczekiwań konsumenckich i kosztów operacyjnych potrafi przytłoczyć, ale równocześnie daje ogromną szansę tym, którzy potrafią działać strategicznie. Zastanówmy się zatem, czy warto wejść w biznes cateringowy i jak to zrobić. Rynek cateringu dietetycznego w Polsce Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Forsal w 2017 r. rynek tzw. diety...

Czytaj więcej

Polacy kupują jak nigdy wcześniej – gospodarka na plusie

autor Julia Mraczny
2025-09-29
0
zakupy online

Polska gospodarka od kilku lat zmaga się z niepewnymi sygnałami płynącymi z rynku konsumpcji. Wysoka inflacja, rosnące stopy procentowe oraz presja kosztowa na gospodarstwa domowe wpływały na ostrożność wydatkową Polaków. Wielu ekonomistów zastanawiało się, czy wzrost PKB może być w 2025 roku utrzymany, skoro główny motor wzrostu, czyli konsumpcja prywatna, przez dłuższy czas wykazywała oznaki spowolnienia. Dane publikowane przez Główny Urząd Statystyczny okazały się jednak pozytywnym zaskoczeniem. Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 4,8 proc. rok do roku i o 4,4 proc. w ujęciu miesięcznym. Co to oznacza dla naszej gospodarki? Dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce Sprzedaż detaliczna od lat jest jednym z najważniejszych wskaźników kondycji polskiej gospodarki. W 2022 i 2023 roku dynamika sprzedaży wahała się niejako. Miesiące...

Czytaj więcej

Założył Dino w wieku 26 lat. Dziś z powodzeniem konkuruje z Lidlem i Biedronką

autor Marek Polubiatko
2025-09-18
0
dino logo

Sieć sklepów Dino nadal ustępuje międzynarodowym korporacjom typu Lidl i Biedronka. Natomiast warto zwrócić uwagę na ten dyskont. Po pierwsze – jest to jedna z niewielu sieci spożywczych z polskim kapitałem. Po drugie – w ciągu kilku lat spółka przeszła drogę od lokalnego gracza do jednej z najważniejszych marek w krajowym handlu spożywczym. Sukces Dino nie jest dziełem przypadku. Wręcz przeciwnie – to wynik przemyślanej strategii, konsekwencji i dobrego zrozumienia potrzeb klientów. Uważam, że historia Dino może być inspiracją dla innych polskich przedsiębiorców, dlatego spróbuję wskazać przyczyny sukcesu polskiego dyskontu założonego przez Tomasza Biernackiego. Historia Dino – od lokalnego sklepu do ogólnopolskiej sieci Za sukcesem marki Dino stoi Tomasz Biernacki. To on w 1999 roku, zaledwie w wieku niespełna 26 lat, otworzył...

Czytaj więcej

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

autor Dominik Bożek
2025-09-16
0
lotnisko

Centralny Port Komunikacyjny – wielka nadzieja polskiej infrastruktury i jednocześnie jedno z najbardziej kontrowersyjnych przedsięwzięć ostatnich lat. W 2026 roku wartość ogłaszanych przetargów ma sięgnąć 40 mld zł. Przez kolejne dwa lata – kolejne dziesiątki miliardów. Tylko jak do tego tortu mają dobrać się polskie firmy, zwłaszcza z sektora MŚP? Kluczowa będzie jedna rzecz: dostęp do gotówki. Bez niej – można co najwyżej przyglądać się z boku. Gra o miliardy, którą wygrają… gotowi. Ale gotowi finansowo, nie tylko kompetencyjnie Spółka CPK zapowiada prawdziwe trzęsienie ziemi w polskim krajobrazie inwestycyjnym. Od 2026 do 2028 roku planuje ogłosić niemal 100 przetargów, każdy o wartości przekraczającej milion złotych. Łączna wartość planowanych przetargów w samym 2026 roku to około 40 miliardów złotych. Dla porównania...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

lotnisko wylot

Gdzie Polki robią największą karierę za granicą? Znamy listę krajów.

2024-04-09
flaga unia europejska

Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania

2025-09-25
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

transport publiczny

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

2025-10-24
komputery sala

Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów

2025-10-23
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Październik 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?