• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Wrzesień 2025
  • Ranking faktoringu
środa, 17 września, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    pedzacy samochod
    Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    lotnisko
    CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców
    dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash
    Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?
    joyce wu bzaUOm SI Y unsplash
    Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?
    Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu
    Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kalkulator pieniadze
    Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków
    tabletki pieniadze zus
    Składki ZUS pójdą w górę w 2026 roku – jak przedsiębiorcy mogą się przed tym chronić?
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    pedzacy samochod
    Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    lotnisko
    CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców
    dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash
    Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?
    joyce wu bzaUOm SI Y unsplash
    Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?
    Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu
    Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kalkulator pieniadze
    Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków
    tabletki pieniadze zus
    Składki ZUS pójdą w górę w 2026 roku – jak przedsiębiorcy mogą się przed tym chronić?
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Jak można zarobić na rodzicielstwie?

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2024-04-09
w Biznes pod lupą, Player
0
matka z dziecmi
Spis treści schowaj
1 Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy
2 Internetowe mamy podbijają świat
3 Dlaczego momfluencerki są tak atrakcyjne dla reklamodawców?
4 Cztery powody, które sprawiają, że momfluencerki sprzedają
5 Ile zarabiają internetowe mamy?
6 Za co krytykuje się momfluencerki?
7 Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy
8 Podsumowanie

Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy

W ciągu ostatniej dekady nastąpił prawdziwy przewrót sposobie postrzegania dzieci i rodzicielstwa. Z dnia na dzień rośnie grono świadomych rodziców, którzy za azymut biorą sobie wychowanie szczęśliwych dzieci. A wartościowe porady pedagogiczne i dydaktyczne są w cenie, jak nigdy dotąd. Ta tendencja znajduje także odzwierciedlenie w biznesie. Z czego wynika potencjał biznesowy parentingowych influencerów? I jak zmonetyzować rodzicielstwo.faktura

Internetowe mamy podbijają świat

Momfluencerki, czyli mamy, które dzielą się szczegółami swojego życia rodzinnego, wychowania dzieci i codziennością na platformach społecznościowych, stały się jednym z najbardziej wpływowych postaci w świecie influencerów. To zjawisko ma swoje korzenie w potrzebie dzielenia się doświadczeniami, radami i inspiracjami z innymi rodzicami. Początkowo blogi mam miały na celu rzucić światło na tabuizowane problemy, jakich doświadczały matki, takie jak depresja poporodowa, samotne rodzicielstwo, czy kwestie dyscypliny, a także znalezienie wsparcia w innych użytkownikach, a nie monetyzację treści.  To zmieniło się wraz ze wzrostem popularności mediów społecznościowych i ich transformacji w platformy reklamowe o niezwykłym potencjale biznesowym.

Przesyt influencerów, nieskazitelnych pod względem wizerunkowym, którzy wstają o 5 rano na zajęcia jogi i wiodą idealne życia w szykownych, utrzymanych w neutranej kolorystyce apartamentach, sprawił, że użytkownicy zwrócili się w zupełnie inną stronę. Pandemia i kryzysy ekonomiczne wywołały spadek zainteresowania śledzeniem niedoścignionych ideałów. Od tego czasu w cenie jest szczerość i prostota, a momfluencerki okazały się tym, czego szukały tłumy. Internetowe mamy zyskały zaufanie swoich obserwatorów za sprawą autentyczności i szczerości, z jaką dzieliły się swoim nieidealnym życiem, obawami i trikami wychowawczymi. Dzięki temu obserwujący mieli kogoś, z kim mogą się utożsamiać i kogoś u kogo mogą szukać wsparcia i rady, co w połączeniu ze wzrostem świadomości pedagogicznej rodziców, popularyzacją psychologii i naciskiem na świadome rodzicielstwo przełożyło się na ogromne zasięgi i wyniki rodziców-blogerów.

Podobne artykuły

lotnisko

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

2025-09-16
dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash

Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?

2025-09-12
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

2025-09-14
Błędy przy zakładaniu firmy

Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?

2025-09-12
store entrance white logo

Sukces w Polsce, fiasko w Niemczech. Dlaczego model Pepco działa tylko u nas?

2025-09-02
david kristianto rXczQOaeru4 unsplash

Pluszak, który pokonał Barbie i Hello Kitty. Labubu zarabia miliardy

2025-08-29

To z kolei sprawiło, że momfluencerki stały się łakomym kąskiem dla reklamodawców. Jak twierdzi Hannah Ryan, starsza dyrektor ds. kampanii w przodującej agencji influencerów The Goat, fani momfluencerek stanowią jedną z najbardziej oddanych społeczności, co często przekłada się na fantastyczne wyniki sprzedażowe.

Przez lata prowadziliśmy kampanie dla dużych marek z sektora dóbr szybkozbywalnych codziennego użytku, co pozwoliło nam zauważyć, że pułap sprzedaży organicznej, jaką obserwujemy w przypadku produktów, o których opowiadają momfluencerki, jest znacząca. Momfluencerki stanowią jedne z najpotężniejszych i najbardziej przekonujących głosów online

Dlaczego momfluencerki są tak atrakcyjne dla reklamodawców?

Siła nabywcza od zawsze równała się władzy, a obecnie coraz więcej władzy i pieniędzy leży w rękach kobiet. Zgodnie z badaniem opublikowanym na łamach Forbes kobiety w Stanach Zjednoczonych podejmują aż 83% decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych. Jednak USA nie stanowi odosobnionego przypadku. Ta tendencja widoczna jest na całym świecie. Mimo, że zaledwie połowa kobiet na świecie jest aktywna zawodowo, specjaliści portalu Campaign twierdzą, że kobiety są odpowiedzialne za 70-80% wszystkich decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych usytuowanych w każdym zakątku globu.

Eksperci twierdzą, że kobiety, zwłaszcza mamy, nie tylko podejmują decyzje zakupowe dotyczące produktów dla siebie i swoich dzieci, ale także mają wpływ na decyzje zakupowe innych członków rodziny. Ich rola jako głównych zarządzających budżetem domowym sprawia, że są kluczowym segmentem rynku konsumenckiego, co nie mogło umknąć specjalistom od marketingu.  W wyniku tego stanu rzeczy reklamy przestają być ukierunkowane na upodobania mężczyzn – czasy reklam rodem z serialu „Mad Man” dawno odeszły do lamusa. Teraz marketing skupia się na kobietach i ich oczekiwaniach.

Specjaliści ds. marketingu od dawna kierują się założeniami, które lokują kobiety w centrum kultury konsumpcyjnej – historycy XX wieku używali nawet określenia „Pan Żywiciel i Pani Konsumpcjonistka”. Jednak pomimo tego, że role płciowe uległy znacznej ewolucji w ciągu ostatniego stulecia, konstrukt społeczny dotyczący kobiet jako konsumentek pozostaje aktualny

– komentuje Brooke Erin Duffy, profesor nadzwyczajna na Wydziale Komunikacji Uniwersytetu Cornella.

Rozkwit popularności blogujących mam stał się ogólnoświatowym trendem, dzięki któremu niektóre z nich uzyskują znaczne dochody z tytułu swojej osobistej „marki” i pozycji w mediach społecznościowych. Najsprytniejsze momfluencerki określane mianem „prosumentów” (tj. konsumenci, którzy stali się producentami) są obiektem pożądania międzynarodowych marek i organizacji.  Współpraca z mamami aktywnymi na platformach społecznościowych jest skutecznym sposobem dotarcia do różnych grup docelowych. Ponadto, jak czytamy w Forbes, kobiety (także mamy) są coraz bardziej świadome swojej siły nabywczej i oczekują, aby marki angażowały się w autentyczny sposób, dostarczając im wartościowych treści i produktów odpowiadających ich potrzebom.

Cztery powody, które sprawiają, że momfluencerki sprzedają

Mamy-influencerki są atrakcyjne dla reklamodawców z kilku powodów. Po pierwsze, posiadają zaangażowaną i lojalną publiczność, która często identyfikuje się z nimi i wyznawanymi przez nie wartościami. Dzięki temu reklamy umieszczone na profilach momfluencerek są bardziej skuteczne i mają większe zasięgi. Po drugie, internetowe mamy często prezentują produkty i usługi w kontekście swojego życia rodzinnego, co sprawia, że reklamy stają się bardziej naturalne i autentyczne. Po trzecie, wizerunek mamy sprzyja budowaniu relacji opartych na zaufaniu, skutkując tym, że ich rekomendacje są bardziej wiarygodne i skuteczne, co przekłada się na rzeczywiste sprzedaże produktów i usług. I na koniec, oprócz tego, że momfluencerki są postrzegane jako wysoce wiarygodne, ich popularność wśród obserwujących wynika również z potrzeby interakcji z innymi rodzicami, wymiany doświadczeń, dzielenia się historiami i tworzenia poczucia wspólnoty.

Ile zarabiają internetowe mamy?

Jo Piazza, prowadząca „Under the Influence”, podcast o biznesie momfluencingu, w następujący sposób przedstawiła realia tej branży w USA:

Podczas gdy kilka osób z najwyższej półki zarabia miliony, rzadkością jest przekształcenie momfluencingu w świetne źródło utrzymania. Niektóre kobiety na próby osiągnięcia sukcesu jako influencerki wydadzą więcej pieniędzy, niż kiedykolwiek zarobią. Zarabiają 100 dolarów za 10 000 obserwujących w poście sponsorowanym przez markę. A nie można po prostu kupić obserwujących i udawać; trzeba mieć prawdziwych fanów. Według szacunków Piazza kobiety te pracują od 50 do 60 godzin tygodniowo, wykonując pracę, która nie zapewnia im żadnych świadczeń ani zabezpieczenia. Może się to wydawać bardziej atrakcyjne niż jazda Uberem, ale wciąż pozostaje to niepewnym zajęciem.

W tym miejscu warto dodać, że Instagram nie dyskryminuje na podstawie położenia geograficznego i nawet 100 dolarów za post w polskich realiach stanowi całkiem niezły zarobek. Co więcej, z innych raportów wynika, że w 2024 roku zarobki influencerów z monetyzacji są znacznie wyższe.

Typ influencera Liczba obserwujących Zarobek za post
Nanoinfluencerzy 1-10 tys. 195 dolarów
Influencerzy średniego szczebla 10-100 tys. 1 211 dolarów
Makro influencerzy 100 tys.-milion 1 804 dolarów
Mega influencerzy/celebryci Powyżej miliona ponad 5 000 dolarów

Źródło: Statista

Mimo to rynek influencerów jest przesycony, przez co eksperci wróżą rychły koniec niebotycznych zarobków i stopniowe unormowanie się cen rynkowych. Jak twierdzi Faith Hitchon pracująca w sferze influencerskiego marketingu:

Myślę, że czasy, kiedy influencerzy bezmyślnie rzucają niebotycznymi stawkami, szybko się kończą, ponieważ jest ich tak wielu. Sami się kanibalizują, rozumiesz? Mikro influencerzy są często bardziej skuteczni niż makro influencerzy, więc jeśli za post, za który zapłaciłem influencerowi 7,000.00 dolarów, mogę uzyskać taki sam zwrot, jak za post, za który zapłaciłem influencerowi 2,500.00 dolarów, to dlaczego nie miałbym wybrać osoby, która chce mniej pieniędzy?

Jednocześnie wskazuje, że od tej reguły są wyjątki, czyli momfluencerki, na które firmy wciąż wydają mnóstwo pieniędzy, a te inwestycje się zwracają. Mowa tu na przykład o Rachel Parcell, która za każdy post sponsorowany zamówiony przez firmę Amazon zarabia sześciocyfrową sumę, ale i przynosi ogromne sprzedaże marce.

Za co krytykuje się momfluencerki?

Momfluencerki, podobnie jak inne influencerki, są krytykowane z różnych powodów. Oto najczęstsze zarzuty wobec momfluencerek.

Niedostateczna transparentność

Niektórzy uważają, że momfluencerki nie zawsze są wystarczająco transparentne co do współpracy z markami i promocji płatnych treści, co może wprowadzać w błąd ich obserwatorów. Chodzi tutaj o nieoznaczanie postów sponsorowanych i sprzedawanie ich jako swoje znaleziska.

momfluencerka
Story Rachel Parcell, dotyczący bikini poniżej 29 dolarów, niezawierający informacji o tym, że jest to reklama marki Amazon.

Idealizacja i komercjalizacja rodzicielstwa

Krytycy zarzucają momfluencerkom, że komercjalizują swoje rodzicielstwo poprzez promowanie produktów i usług w sposób, który może być postrzegany jako nieautentyczny lub nieodpowiedni. Internetowe mamy posądza się o tworzenie wyidealizowanego obrazu rodzicielstwa i zmuszanie do tego dzieci. To z kolei  może mieć negatywny wpływ na psychikę obserwujących, którzy dążą do osiągnięcia nieosiągalnego, oraz potomstwa influencerek, nienauczonych radzenia sobie z całym spektrum emocji.

Przykładem zachowania tego są szumny skandal dotyczący tiktokerki publikującej pod pseudonimem Ballerina Farm,  która w mediach społecznościowych nawoływała do powrotu do tradycji i odrzucenia dóbr materialnych, a także kreowała się na zwykłą mieszkankę wsi – podczas gdy okazuje się, że kobieta jest żoną spadkobiercy jednej z najbogatszych rodzin mormońskich. Ten fałsz w połączeniu z innymi informacjami dotyczącymi propagandy mormońskich wartości w mediach społecznościowych i głosów, że to mormoni mają stać za popularyzacją trendu „Trad Wife” (tradycyjna żona, rodem z idealistycznych wizji na temat wyższej klasy średniej w USA lat 50 i 60), wywołał oburzenie obserwatorów złaknionych prostego życia, którzy nie odziedziczyli milionów po tacie i których nie stać na „tradycyjny” model rodziny.

Tak wielu ludzi, którzy naprawdę utrzymują się z uprawy ziemi, jest w tak rozpaczliwej sytuacji, co sprawia, że kiedy Ballerina Farm udaje, że ich rzeczywistość jest jej rzeczywistością, ci ludzie są wymazywani z pamięci

Eksploatacja dzieci

Ostatnią kwestią, która jest bardzo często poruszana w kontekście momfluencingu jest zagadnienie prawa do prywatności dzieci, a także ich eksploatacja. Krytycy zwracają uwagę na nadmierne eksponowanie dzieci w mediach społecznościowych, budzić obawy dotyczące ich bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego. Co więcej, niektórzy zauważają trend panujący wśród influencerów parentingowych dotyczący płodzenia kolejnych dzieci, gdy dotychczasowe podrastają w celu monetyzacji ich dzieciństwa, a także wskazują na psychiczne reperkusje zmuszania do noszenia określonej maski i podlegania zewnętrznym ocenom od najmłodszych lat – z czym nie można się nie zgodzić, analizując choćby życiorysy niektórych dziecięcych gwiazd.

Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy

Wśród najpopularniejszych momainfluencerek na świecie znajdują się m.in. Jessica Alba, założycielka marki Honest Company, która oferuje ekologiczne produkty dla dzieci i domu, oraz Joanna Gaines, prowadząca własną linię produktów dla domu i dzieci, Rachel Hollis, autorka bestsellerów i założycielka społeczności Girl, Wash Your Face, czy Gabrielle Union, aktorka i założycielka marki odzieżowej dla dzieci. Te momfluencerki nie tylko dzielą się swoim życiem rodzinnym na platformach społecznościowych, ale także prowadzą własne biznesy, które odniosły sukces zarówno w mediach społecznościowych, jak i poza nimi.

Savannah LaBrant

Savannah LaBrant to momfluencerka i bizneswoman znana z vlogów rodzinnych i treści dotyczących stylu życia. Według szacunków wartość marki osobistej Savannah LaBrant wynosi około 3 milionów dolarów. Savannah i jej mąż, Cole LaBrant, prowadzą kanał na YouTube o nazwie „The LaBrant Family”, który ma aż 13 milionów subskrybentów na YouTube, a instagramowy profil Savannah śledzi 7,2 miliona osób. Savannah i Cole uruchomili własną linię odzieży o nazwie „Posh Kids” oraz linię biżuterii o nazwie „Everleigh Rose”. Te przedsięwzięcia biznesowe przyczyniły się do ogólnego majątku i sukcesu Savannah jako przedsiębiorczyni.

momfluencerka post na ig

Jednak poza zachwytami ta influencerska rodzina spotkała się także z burzą krytyki, dotyczącą licznych kłamstw, sfingowania pożaru w swoim domu, wykorzystywania dzieci (zwłaszcza starszej córki, która jest zmuszana do wychowywania pozostałych), nieuprzejmości i przemocy pary, czy upublicznienia fałszywej diagnozy dotyczącej nowotworu u jednego z dzieci dla nabrania większych zasięgów.

Louise Pentland

Louise Pentland, znana również jako Sprinkle of Glitter, to brytyjska youtuberka, autorka i osobowość mediów społecznościowych znana z treści dotyczących stylu życia, urody i rodzicielstwa. Louise Pentland zbudowała udaną karierę dzięki swojemu kanałowi YouTube, współpracy z markami i przedsięwzięciom biznesowym, które sprawiły, że jej wartość netto wynosi około 4 milionów dolarów. Influencerka jest też autorką kilku książek, w tym „Life with a Sprinkle of Glitter” i „Wilde Like Me”, które zostały dobrze przyjęte przez jej fanów i czytelników. Wprowadziła również na rynek własną linię produktów i współpracowała z różnymi markami z branży kosmetycznej i lifestyle’owej.

momfluencerka ig post

Tej influencerki krytyka także nie obeszła bokiem. Luise była negowana za wybory rodzicielskie, ślepą pogoń za pieniądzem i promowanie niskiej jakości produktów, oraz eksploatacje swojego potomstwa, co spowodowało znaczny spadek zaangażowania jej blisko czteromilionowej publiczności na Instagramie.

Podsumowanie

Momfluencerki stały się nieodłączną częścią świata influencer marketingu. Ich wpisy nie tylko inspirują i motywują innych rodziców, ale także stanowią skuteczne narzędzie reklamowe dla marek i firm. Dzięki swoim biznesom i markom instamatki nie tylko zarabiają miliony, ale także wpływają na kształtowanie trendów, jednak są też zażarcie krytykowane za swój wygląd, nieszczerość i styl wychowawczy.

 

Oceń wpis
Tags: biznes pod lupąmomfluencingPlayer
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Doświadczony copywriter, redaktor, twórca cyfrowy oraz tłumacz języka angielskiego, oraz rosyjskiego. Pierwszy tytuł magistra uzyskała na kierunku filologia rosyjska z językiem angielskim na Uniwersytecie Śląskim, a drugi na kierunku International Business Law and Arbitration. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Pasjonuje się światem biznesu, socjologią i słowem pisanym. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości finansów i inwestycji, a także tajników marketingu. Spełnia się także jako mentorka aspirujących tłumaczy i copywriterów, angażując się w prowadzenie kursów swojego autorstwa.

Podobne Wpisy

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

autor Dominik Bożek
2025-09-16
0
lotnisko

Centralny Port Komunikacyjny – wielka nadzieja polskiej infrastruktury i jednocześnie jedno z najbardziej kontrowersyjnych przedsięwzięć ostatnich lat. W 2026 roku wartość ogłaszanych przetargów ma sięgnąć 40 mld zł. Przez kolejne dwa lata – kolejne dziesiątki miliardów. Tylko jak do tego tortu mają dobrać się polskie firmy, zwłaszcza z sektora MŚP? Kluczowa będzie jedna rzecz: dostęp do gotówki. Bez niej – można co najwyżej przyglądać się z boku. Gra o miliardy, którą wygrają… gotowi. Ale gotowi finansowo, nie tylko kompetencyjnie Spółka CPK zapowiada prawdziwe trzęsienie ziemi w polskim krajobrazie inwestycyjnym. Od 2026 do 2028 roku planuje ogłosić niemal 100 przetargów, każdy o wartości przekraczającej milion złotych. Łączna wartość planowanych przetargów w samym 2026 roku to około 40 miliardów złotych. Dla porównania...

Czytaj więcej

Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?

autor Magdalena Grochocka
2025-09-12
0
dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash

Sierpniowy mecz US Open zapowiadał się jak zwykłe sportowe widowisko, ale zakończył się incydentem, który podbił Internet. Gdy tenisista Kamil Majchrzak próbował podarować swoją czapkę młodemu kibicowi, stojący obok milioner Piotr Szczerek niespodziewanie ją przechwycił. Nagranie z tego momentu rozprzestrzeniło się błyskawicznie, wywołując międzynarodową burzę. Kim jest bohater afery i dlaczego jeden gest wywołał kryzys, który może kosztować go reputację i kontrakty? Kim jest Piotr Szczerek? Piotr Szczerek, 50-letni przedsiębiorca z Błaszek pod Kaliszem, do niedawna uchodził za jednego z lokalnych symboli sukcesu. Jest właścicielem firmy Drogbruk, jednego z największych producentów kostki brukowej, mieszanek bitumicznych i pelletu w regionie. Przedsiębiorstwo działa na rynku od kilkunastu lat, zatrudnia setki osób i realizuje kontrakty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dużych inwestycji...

Czytaj więcej

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

autor Wojciech Miklaszewski
2025-09-14
0
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

W ostatni czwartek miałem okazję wziąć udział w webinarze „Sytuacja gospodarcza i perspektywy dla sektora transportu”, organizowanym przez Magazyn Transport Manager. Spotkanie było poświęcone kondycji sektora TSL i – mówiąc szczerze – było jak jazda trasą S3 o świcie: trochę mgły, trochę świateł, a trochę dziur w nawierzchni. Z jednej strony usłyszeliśmy sporo twardych danych – i tych twardych nie sposób ignorować. Z drugiej jednak, podskórnie czułem, że branża ma w sobie gen przetrwania. Tylko, że coraz częściej walczy nie z rynkiem, a z... płynnością. Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu Z danych, które miałem okazję przedstawić podczas webinaru, wynika jasno: zadłużenie firm z sektora TSL rośnie każdego dnia o milion złotych. Milion. Codziennie. To nie jest metafora...

Czytaj więcej

Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?

autor Dominik Bożek
2025-09-12
0
Błędy przy zakładaniu firmy

Czy firma może upaść, mimo że "na papierze" wszystko wygląda dobrze? Może – i niestety często tak się dzieje. W pierwszym odcinku naszego cyklu „Zysk to mit – o prawdziwej sile finansowej firmy” stworzonego we współpracy z eFaktor, przyglądamy się paradoksowi: czemu dodatnie EBITDA nie chroni przed problemami? Zysk nie wystarczy – prawdziwa siła leży w gotówce W świadomości wielu przedsiębiorców – zwłaszcza tych, którzy prowadzą firmę od kilku lat i bazują na tradycyjnych wskaźnikach finansowych – zysk jawi się jako święty Graal biznesu. Jeśli bilans się zgadza, a rachunek zysków i strat pokazuje wynik „na plusie”, można spać spokojnie, prawda? Nie do końca. A często – zupełnie nie. Zysk to obraz na papierze. Gotówka to tlen. To ona pozwala...

Czytaj więcej

Sukces w Polsce, fiasko w Niemczech. Dlaczego model Pepco działa tylko u nas?

autor Magdalena Grochocka
2025-09-02
0
store entrance white logo

Pepco, polska sieć dyskontowa, stoi dziś w biznesowym rozkroku: w Niemczech wprowadziła specjalne postępowanie ochronne, by przetrwać kryzys, podczas gdy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej jej wyniki wciąż rosną. Zaskakujące kontrasty strategii i wyników sprawiają, że przypadek Pepco to doskonały materiał do analizy: co różni rynek niemiecki i polski, jakie mechanizmy wpływają na sukces lub porażkę dużych sieci i jakie lekcje mogą z tego wyciągnąć inne międzynarodowe marki? Polskie korzenie, globalne ambicje, czyli krótka historia Pepco Pepco zaczynało w 2004 roku jako niewielka polska sieć sklepów z tanimi ubraniami i artykułami codziennego użytku. W ciągu dwóch dekad rozrosło się do roli jednego z największych detalistów w Europie, prowadząc dziś ponad 4 tysiące sklepów w 19 krajach. Choć marka powstała w...

Czytaj więcej

Pluszak, który pokonał Barbie i Hello Kitty. Labubu zarabia miliardy

autor Magdalena Grochocka
2025-08-29
0
david kristianto rXczQOaeru4 unsplash

Labubu to pluszak, który w krótkim czasie stał się globalnym fenomenem i napędził spektakularny wzrost chińskiego producenta Pop Mart. Zaprojektowany przez Kasinga Lunga stworek o charakterystycznym uśmiechu i nietypowym wyglądzie podbił rynek kolekcjonerskich zabawek, a jego popularność przełożyła się na imponujące wyniki finansowe spółki. W pierwszej połowie 2025 roku Pop Mart potroił przychody i niemal czterokrotnie zwiększył zysk netto, wyprzedzając pod względem kapitalizacji takich gigantów jak Mattel czy Sanrio. Fenomen Labubu stał się symbolem nowej ery kolekcjonerstwa, w której emocje i storytelling kształtują globalne trendy. Czym jest Labubu i jak Pop Mart zbudował swoje imperium? Labubu to uroczo-straszny pluszak, który w kilka lat stał się jednym z największych fenomenów popkultury i rynku kolekcjonerskich zabawek na świecie. Zaprojektowany przez hongkońskiego artystę...

Czytaj więcej

Firmy, które przetrwały PRL nie przetrwały 2025 roku. Przedsiębiorstwa znikają z rynku jak nigdy dotąd

autor Marek Polubiatko
2025-08-27
0
alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash

Dane za 2024 oraz pierwszą połowę 2025 r. wskazują, że w Polsce mamy do czynienia z wysokim poziomem upadłości i zawieszania działalności. Wyraźny wzrost widać zwłaszcza w przypadku spółek kapitałowych, pośród których 90% to spółki z o.o. Problem dotyczy nawet przedsiębiorstw o bardzo długiej, kilkudziesięcioletniej historii. Dziś przegrywają walkę z rosnącymi kosztami energii, pracy i nowymi regulacjami. Zamykanie i zawieszanie działalności w statystykach Przegląd upadłości firm należy rozpocząć od jednoosobowych działalności gospodarczych, ponieważ średnio 3 na 4 przedsiębiorstwa to właśnie JDG z liczbą zbliżoną do 4 mln podmiotów. W I półroczu 2024 r. w Polsce zamknięto około 99,6 tys. działalności zarejestrowanych w CEIDG, a zawieszono – 179,1 tys. Dane dla pierwszych sześciu miesięcy 2025 r. są bardzo zbliżone – 99,8...

Czytaj więcej

Największy wstrząs handlu od lat 30. XX wieku – rekordowe cła uderzą w światową gospodarkę

autor Julia Mraczny
2025-08-25
0
history in hd 05QvOWAzN3I unsplash scaled e1756128244722

7 sierpnia 2025 roku rozpoczął się nowy rozdział wojny celnej wytoczonej przez Stany Zjednoczone całemu światu. Od dziś ponad 70 krajów, w tym cała Unia Europejska, trafia na amerykańską listę partnerów znajdujących się pod specjalnym nadzorem, co w praktyce przekłada się wyższe koszty eksportu i sygnał, że jedna z czołowych gospodarek świata nie zamierza bawić się w subtelności. Polska, choć nie jest największym eksporterem do Stanów, zostaje wciągnięta w sam środek tej wojny handlowej. To nie spór o stal czy aluminium, jaki pamiętamy sprzed kilku lat. To początek nowego etapu globalnej konfrontacji gospodarczej. Jaka będzie stawka? Miliardy dolarów, miejsca pracy i zmiana oblicza światowego handlu. Nowe stadium wojny celnej 7 sierpnia 2025 roku weszły w życie nowe stawki celne ogłoszone...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

klimatyzacja

Dotacje na klimatyzację 2024. Jak uzyskać dofinansowanie?

2024-08-12
fajerwerki

Finansowe kulisy WOŚP

2024-04-09
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

kalkulator pieniadze

Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków

2025-09-17
lotnisko

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

2025-09-16
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?