• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Lipiec 2025
  • Ranking faktoringu
środa, 2 lipca, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    traderzy
    Chcesz obniżyć koszty zatrudnienia w firmie? Sprawdź, jak otrzymać dofinansowanie na pracownika w 2025 roku
    kawa laptop
    Oszczędzaj od pierwszego dnia działalności — najlepsze ulgi i finansowania na start
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    traderzy
    Ożywienie czy złudzenie? Gospodarka balansuje na krawędzi
    3 e mail marketing
    Zamknięcie Cieśniny Ormuz. Czy przedsiębiorcy w Polsce mają się czego obawiać?
    foto ranking faktoringu n 4
    Specjalista ds. zakupów – zawód przyszłości, czy strata czasu?
    pytania kawa
    Jak otworzyć kawiarnię – przewodnik krok po kroku
    shake hands
    Czy Twój kontrahent zapłaci? Sprawdź to, zanim wystawisz fakturę
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
    jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash
    Minimalne wynagrodzenie idzie w górę? Zobacz, ile będzie Cię kosztować pracownik
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    traderzy
    Chcesz obniżyć koszty zatrudnienia w firmie? Sprawdź, jak otrzymać dofinansowanie na pracownika w 2025 roku
    kawa laptop
    Oszczędzaj od pierwszego dnia działalności — najlepsze ulgi i finansowania na start
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    traderzy
    Ożywienie czy złudzenie? Gospodarka balansuje na krawędzi
    3 e mail marketing
    Zamknięcie Cieśniny Ormuz. Czy przedsiębiorcy w Polsce mają się czego obawiać?
    foto ranking faktoringu n 4
    Specjalista ds. zakupów – zawód przyszłości, czy strata czasu?
    pytania kawa
    Jak otworzyć kawiarnię – przewodnik krok po kroku
    shake hands
    Czy Twój kontrahent zapłaci? Sprawdź to, zanim wystawisz fakturę
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
    jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash
    Minimalne wynagrodzenie idzie w górę? Zobacz, ile będzie Cię kosztować pracownik
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Małaszewicze – co centrum logistyczne na Nowym Jedwabnym Szlaku może dać polskiej gospodarce?

Grzegorz Pospieszczyk autor Grzegorz Pospieszczyk
2025-03-21
w Biznes pod lupą
0
glob swiat

Centrum logistyczne w Małaszewiczach ma zostać rozbudowane, a początek tej przebudowy ma nastąpić jeszcze w tym roku. Rozwój tej inwestycji jest nieunikniony, pomimo wątpliwości zasianych przez wojnę w Ukrainie. Dotychczas znana trasa Nowego Jedwabnego Szlaku ma znaczenie i nie ma przesłanek ku temu, by miało to ulec zmianie. Wręcz przeciwnie – spedytorzy i operatorzy logistyczni pokładają w nim wielkie nadzieje. We wsparciu rozwoju centrum logistycznego w Małaszewiczach ma wziąć udział Skarb Państwa. Czy to wpłynie pozytywnie na polską gospodarkę i na rynek transportu w Polsce?
FINEA BANNER

Spis treści schowaj
1 Nowy Jedwabny Szlak – co warto o nim wiedzieć?
2 Znaczenie centrum logistycznego w Małaszewiczach
3 Moment zawahania się przedsiębiorstw
4 Rządowy projekt wsparciem dla centrum logistycznego w Małaszewiczach
5 Wpływ na rozwój polskiej gospodarki
6 Niepowtarzalna szansa dla Małaszewicz

Nowy Jedwabny Szlak – co warto o nim wiedzieć?

Głównym zadaniem Nowego Jedwabnego Szlaku jest umożliwienie sprawnego transportu kolejowego towarów między Europą, Chinami, Bliskim Wschodem i Azją Środkową.

Nowy Jedwabny Szlak to globalna inicjatywa gospodarcza, która angażuje niemal 200 krajów i uwzględnia zarówno transport morski, jak i kolejowy. Szacuje się, że dzięki realizacji projektu Nowego Jedwabnego Szlaku, do 2040 roku PKB Polski może wzrosnąć o 48 mld dolarów

Podobne artykuły

tunel ciezarowka

Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu

2025-06-30
shake hands

Czy Twój kontrahent zapłaci? Sprawdź to, zanim wystawisz fakturę

2025-06-23
partnerzy biznesowi

Kontrahent Cię oszukał? Sprawdź, jak tego uniknąć

2025-05-30
bankrut

Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności

2025-05-09
inflacja w branzy transportowej 2

Nadchodzi lepszy czas dla transportu? Rok 2025 przełomem czy katastrofą?

2025-04-28
zalamany przedsiobiorca z blokada konta

Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców

2025-04-22

Stworzony system na ten moment działa efektywnie i jest na tyle rozwinięty, że pomaga stworzyć nowe możliwości, zarówno biznesowe, jak i handlowe. Trasa Nowego Jedwabnego Szlaku odbiega od pierwowzoru, który wiódł z historycznego Xi’an do oazy Dunhuang. Tam dzieliła się na północną, przechodzącą przez Hami i Turfan do Kaszgaru, oraz południową przez Czarklik do Kaszgaru. Z Kaszgaru wytyczono trasy m.in. do Gandhary i Morza Śródziemnego. Dodatkowo, w I w. p.n.e. zyskał popularność Morski Szlak Jedwabny, łączący Morze Czerwone z Morzem Południowochińskim przez Indie.

stary jedwabny szlak
Trasa starego Jedwabnego Szlaku

Nowy Jedwabny Szlak nieustannie jest rozwijany i dostosowywany do różnych czynników, m.in. umów międzynarodowych.

Trasa kolejowa Nowego Jedwabnego Szlaku rozpoczyna się w Chinach, przechodzi przez Urumczi, Dostyk, Astanę, Jekaterynburg, Niżny Nowogród, a potem przez Białoruś lub Ukrainę do Polski. W Polsce są węzły logistyczne w Małaszewiczach, Gdańsku, Medyce i Sławkowie, skąd prowadzi do innych krajów Europy.

nowy jedwabny szlak
Trasa nowego Jedwabnego Szlaku

Natomiast morska trasa rozpoczyna się w Kantonie, prowadzi do Singapuru i Kuala Lumpur, a następnie m.in. do Kalkuty, Mombasy i Wenecji. Istnieje też inna trasa morska, która zaczyna się w Quanzhou w prowincji Fuzian, przechodzi przez duże miasta południowych Chin, Cieśninę Malakką i dociera do Kuala Lumpur.

Ze strony Chin pojawiają się nieustanne inwestycje w projekt Nowego Jedwabnego Szlaku, dlatego też Państwo Środka motywuje inne państwa do podjęcia podobnych działań, dzięki którym ta idea będzie się nieustannie i prężnie rozwijać.

Czytaj także: Faktoring dla transportu

Znaczenie centrum logistycznego w Małaszewiczach

Centrum logistyczne w Małaszewiczach odgrywa kluczową rolę. To miejsce o dobrym, strategicznym położeniu geograficznym. Ta miejscowość leży w województwie lubelskim przy magistrali kolejowej E-20 oraz blisko drogi krajowej nr 2 i to właśnie tam krzyżują się kluczowe trasy pomiędzy Europą Środkową, Zachodnią i Chinami. Dzięki temu centrum logistyczne ma możliwość obsługi towarów, które napływają z odległych miejsc. Dodatkowo Małaszewicze posiadają jeden z największych europejskich węzłów kolejowych. To właśnie w tym miejscu z pociągów przyjeżdżających ze Wschodu np. z Białorusi czy Kazachstanu, można przeładować towary na linie europejskie, drogę kolejową albo drogową. Przekraczanie granic dzięki obecności centrum logistycznego w Małaszewiczach jest znacznie łatwiejsze i odbywa się sprawnie. Inwestycja w to miejsce, jak i w Nowy Jedwabny Szlak, może jeszcze ulepszyć transport towarów. Słowa te potwierdzane są przez wielu ekspertów, którzy jawnie wspierają pomysł rozwijania centrum w Małaszewiczach. Dzięki temu w Polsce będzie największe centrum logistyczne na całym Starym Kontynencie.

Czytaj także: Ranking firm faktoringowych. Jaki faktoring jest najlepszy dla transportu?

Moment zawahania się przedsiębiorstw

Wiele przedsiębiorstw, w tym właściciele flot samochodowych, zadawało sobie pytanie: co dalej w związku z wojną w Ukrainie? Pojawiły się obawy, że transport kolejowy i drogowy zostanie wstrzymany. Obawiano się również, że przewóz z Chin zostanie objęty sankcjami. Nie było pewności co do powodzenia transakcji zarówno ze strony chińskiej, jak i polskiej. Opanowanie początkowej paniki zajęło trochę czasu, ale transport na tym nie ucierpiał. Przedsiębiorcy przekonali się, że ich obawy były niesłuszne – transport liniami kolejowymi odbywał się na szczęście poza działaniami zbrojnymi. Zaczęto także korzystać z omijanych wcześniej alternatywnych szlaków jak np. Międzynarodowa Transkaspijska Trasa Transportowa (znana też jako Middle Corridor) czyli szlak kolejowy łączący Chiny z krajami Azji Centralnej, przechodzący przez Morze Kaspijskie, Azerbejdżan, Gruzję, Turcję i region Bałkanów. Pomimo zmniejszenia zainteresowania Nowym Jedwabnym Szlakiem w obliczu działań zbrojnych po inwazji Rosji na Ukrainę, dziś można mówić o wzroście liczby pociągów towarowych wysłanych z Chin do Europy . W okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku z Chin do Europy przetransportowano 5 611 pociągów towarowych, co oznacza wzrost o 17% w stosunku do analogicznego okresu w roku wcześniejszym.

Rządowy projekt wsparciem dla centrum logistycznego w Małaszewiczach

Plany są niezwykle ambitne. Dzięki wsparciu rządowego projektu centrum logistyczne w Małaszewiczach ma zostać wzmocnione. Skarb Państwa zaangażuje się w projekt poprzez odkupienie spółki Cargotor od PKP Cargo i przekazanie jej do zarządcy infrastruktury kolejowej PKP PLK. Ten krok z pewnością da szansę Polsce na rozwój regionu, handlu i gospodarki. Bez wątpienia dla rządu centrum logistyczne w Małaszewiczach jest znaczącym miejscem – inaczej prawdopodobnie nie decydowałby się na inwestycję rzędu 3,2 mld złotych (na tyle właśnie wyceniany jest koszt projektu). Realizacja zadań w ramach wspomnianego rządowego projektu ma rozpocząć się jeszcze w tym roku i zostać zakończona 5 lat później.

Centrum logistyczne w Małaszewiczach ma potencjał do przyspieszenia rozwoju regionu, handlu i gospodarki Polski z kilku powodów:

  • Zwiększenie obrotu towarowego: Centrum logistyczne umożliwi zwiększenie obrotu towarowego pomiędzy państwami Europy i Azji. To oznacza, że więcej towarów będzie przewożonych przez Polskę, co zwiększy dochody z transportu.
  • Tworzenie miejsc pracy: Budowa i eksploatacja centrum logistycznego stworzy nowe miejsca pracy, co przyczyni się do rozwoju lokalnej gospodarki.
  • Wzrost konkurencyjności: Centrum logistyczne w Małaszewiczach ma potencjał stać się najnowocześniejszym i największym hubem przeładunkowym w Europie. To zwiększy konkurencyjność Polski jako kraju transportowego.
  • Zwiększenie dochodów podatkowych: Większa aktywność gospodarcza w regionie przyczyni się do zwiększenia dochodów podatkowych dla budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
  • Rozwój infrastruktury: Inwestycja w centrum logistyczne przyczyni się do rozwoju infrastruktury transportowej w regionie, co może przyciągnąć dodatkowe inwestycje i przyspieszyć rozwój gospodarczy.

Wszystko to razem tworzy szereg korzyści dla Polski, zarówno na poziomie lokalnym, jak i krajowym.

Wpływ na rozwój polskiej gospodarki

Nowy Jedwabny Szlak wciąż będzie miał duży wpływ na rozwój polskiej gospodarki. W transporcie kolejowym pokładane są nadzieje, że przyczyni się on jeszcze intensywniej do wzrostu wpływów z międzynarodowego handlu. Niemniej jednak, by wzrost ten był znaczący, nieuniknione jest nieustanne inwestowanie w infrastrukturę i nie tylko kolejową. Bardzo ważne jest dokończenie projektu odcinka autostrady A2 na trasie Warszawa-Terespol Nacisk kładziony jest również na usprawnianie procesów logistycznych. Planowa realizacja rządowego projektu w latach 2023-2028 z pewnością da szansę Polsce na stanie się naprawdę ważnym graczem na mapie transportowej. Inwestycja ponad 3 mld złotych ma szansę szybko się zwrócić i zaowocować wpływami do Skarbu Państwa w postaci opłat celnych, VAT oraz akcyzach. Wspominaliśmy na początku o tym, że PKB Polski może wzrosnąć do 48 mld dolarów – tak wynika z szacunków Centre for Economics and Business Research. Chińczycy podają, że liczba pociągów do Europy w pierwszym półroczu 2020 r. zwiększyła się stukrotnie przez nieco ponad 7 lat. Te dane powodują, że analiza Centre for Economics and Business Research może być bliska prawdy. Dlatego też tak bardzo ważna jest rozbudowa całej infrastruktury w kraju, zarówno jeśli chodzi o takie projekty, jak rozbudowa autostrady A2, jak i rozbudowanie Centrum Logistycznego w Małaszewiczach.

Jedwabny Szlak to istotny temat nie tylko dla transportu kolejowego, ale i dla tirów. Pociąg, który przyjeżdża do Polski z Państwa Środka średnio jedzie od 11 dni do 2 tygodni. Jedna kolejka ciągnie za sobą nawet do 40-stopowych 50 kontenerów (jeden kontener ma taką samą pojemność, jak TIR). Obecnie tygodniowo przyjeżdża około 20 takich pociągów, przy potencjalnej inwestycji ta liczba z pewnością by się zwiększyła Najczęstszymi towarami importowanymi do Polski są takie sprzęty, jak komputery, czy telefony oraz odzież. Jeżeli chodzi zaś o eksport to znajdziemy tam artykuły spożywcze i samochody. Jak widać, mamy do czynienia więc z naczyniami połączonymi, dzięki którym na inwestycji w Małaszewiczach, potencjalnie zyska nie tylko transport kolejowy, ale i też ten drogowy. Czy zatem branża TSL może odetchnąć z ulgą?

Krzysztof Iwaniuk, wójt gminy Terespol w rozmowie z IntermodalNews.pl zaznacza:

Oprócz inwestycji potrzeba usprawnić procedury, inwestować w nowe wagony. Jeżeli zwiększymy przepustowość Małaszewicz to liczba par pociągów wjeżdżających tu wzrośnie z 16 do ponad 50 a na każdym z nich jest 60 kontenerów. Nie wyobrażam sobie by te ładunki dalej przewozić samochodami. Kolej musi się przygotować na ten wzrost przewozów, co zapewne nie uchroni przed geometrycznym wzrostem transportu TIR-ami.

I tu pojawia się szansa dla branży TSL. Wraz ze wzrostem pociągów z Chin wzrośnie również zapotrzebowanie na transport drogowy, bowiem kolej nie wszędzie dotrze. Można tym samym podsumować, że polska gospodarka, w tym branża transportowa, dzięki tej inwestycji się rozwinie. Dobrze by było, gdyby Państwo mogło również zainwestować w rozwiązania na tu i teraz.

Niepowtarzalna szansa dla Małaszewicz

Możliwość skorzystania ze środków zewnętrznych na rozwój Małaszewicz to sposób na rozwiązanie wielu problemów, w tym poprawę przepustowości. Jak komentuje rzecznik prasowy zaangażowanego w projekt Ministerstwa Infrastruktury, Szymon Huptyś, zwiększenie przepustowości to tylko jedna z zalet udziału resortu w rozwoju Małaszewicz. To będzie również szansa dla wielu osób poszukujących zarobku – pojawią się kolejne miejsca pracy. Jest nadzieja, że zwiększą się także dochody budżetu państwa z podatków, wzrośnie konkurencyjność transportowa kraju. Jest szansa również na to, że polepszy się polska sytuacja gospodarcza. Na tym rozwiązaniu zyska z pewnością Lubelszczyzna, uchodząca za jeden z biedniejszych rejonów w Polsce.

Artykuł napisany przy współpracy z Finea, która specjalizuje się w finansowaniu branży TSL – jeżeli otrzymywać pieniądze natychmiast po wystawieniu faktury, skorzystaj z oferty naszego Partnera.

 

 

 

 

 

5/5 - (1 vote)
Tags: FineaJedwabny SzlakMałaszewiczetransport
Grzegorz Pospieszczyk

Grzegorz Pospieszczyk

Doświadczony Ekspert z udokumentowaną historią pracy w branży doradztwa zarządczego. Specjalista w zakresie procesów biznesowych, biura zarządzania projektami (PMO), Zarządzania Projektami IT i Zarządzania Zmianą. Copywriter, specjalizacja w tekstach wysokiej jakości.

Podobne Wpisy

Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu

autor Katarzyna Zuba
2025-06-30
0
tunel ciezarowka

Z końcem maja br. rozpoczął się nabór wniosków w programie „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Można w jego ramach starać się o nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing ciężarowych elektryków. Poniżej wyjaśniamy, jakie są zasady dofinansowania i w jaki sposób można składać wnioski o dopłaty do ciężarówek. Na czym polega program dopłat do ciężarówek elektrycznych? Pod pojęciem programu dopłat do ciężarówek elektrycznych należy rozumieć nowy program rządowy o nazwie „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Przewiduje on dofinansowanie do zakupu lub leasingu nowych samochodów ciężarowych lub dostawczych, wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną. Operatorem programu jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), który na jego realizację...

Czytaj więcej

Czy Twój kontrahent zapłaci? Sprawdź to, zanim wystawisz fakturę

autor Dominik Bożek
2025-06-23
0
shake hands

Nowy kontrahent, duże zlecenie, świetne warunki – sytuacja, która wydaje się być idealna. Niestety, w praktyce wielu przedsiębiorców przekonało się, że pozory potrafią mylić. Gdy faktura nie zostaje opłacona, a kontakt się urywa, często jest już za późno na reakcję. Dlatego weryfikacja partnerów biznesowych w B2B to dziś konieczność, a nie formalność. Drugi raz opisujemy, jak ważna jest weryfikacja kontrahenta, ponieważ nadal dochodzą do nas głosy, że dla mikrofirm to istotny problem. Czytaj także: Kontrahent Cię oszukał? Sprawdź, jak tego uniknąć Ryzyko współpracy z niewypłacalnym klientem Z raportów wynika, że aż 3 na 4 firmy z sektora MŚP doświadcza zatorów płatniczych. W przypadku mikrofirm każdy opóźniony przelew może prowadzić do problemów z płynnością, a nawet zagrozić dalszemu funkcjonowaniu firmy. „Jedziesz...

Czytaj więcej

Kontrahent Cię oszukał? Sprawdź, jak tego uniknąć

autor Dominik Bożek
2025-05-30
0
partnerzy biznesowi

W świecie pełnym ryzyka – wiedza to najlepsze zabezpieczenie W świecie biznesu B2B jedno jest pewne – zła decyzja o współpracy może kosztować więcej niż zlecenie zrealizowane bez zysku. Problem niewypłacalnych kontrahentów od lat spędza sen z powiek mikroprzedsiębiorcom, którzy nie mają sztabu analityków czy dyrektorów finansowych do oceny ryzyka. Dla wielu z nich każda faktura to kwestia „być albo nie być” – nie tylko dla firmy, ale i dla ich własnej rodziny. Według danych Faktura.pl, średni czas oczekiwania na przelew w sektorze MŚP w 2024 roku wynosił 13,5 dnia, a w branży transportowej był jeszcze dłuższy – w I kwartale 2025 r. sięgnął aż 21,5 dnia. Im większy kontrahent, tym częściej żąda odroczonych terminów płatności – i tym trudniej...

Czytaj więcej

Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności

autor Dominik Bożek
2025-05-09
0
bankrut

Na pierwszy rzut oka wszystko się zgadza: są klienci, są faktury, są zamówienia. Przychody rosną z roku na rok, a firma ma pełne ręce roboty. A jednak… ogłasza upadłość. Dla wielu przedsiębiorców to scenariusz trudny do wyobrażenia – przecież skoro wpływa tyle pieniędzy, firma powinna kwitnąć. Rzeczywistość bywa jednak brutalna. Wysoki przychód nie gwarantuje przetrwania na rynku. Brutalna lekcja wielu przedsiębiorców Wielu właścicieli firm z dumą prezentuje rosnące słupki sprzedaży. I słusznie – oznaczają, że na ich produkty lub usługi jest popyt. Problem w tym, że faktura wystawiona klientowi nie jest równoznaczna z pieniędzmi, które trafiają do firmowej kasy. To tylko obietnica zapłaty – czasem realizowana po 14, 30, a nawet 60 dniach. W tym czasie firma nadal musi regulować...

Czytaj więcej

Nadchodzi lepszy czas dla transportu? Rok 2025 przełomem czy katastrofą?

autor Dominik Bożek
2025-04-28
0
inflacja w branzy transportowej 2

Po trudnym dla branży TSL okresie, pełnym spadków, wysokich kosztów i fali niewypłacalności, wreszcie pojawiają się pierwsze sygnały poprawy. Dane dotyczące rejestracji nowych pojazdów oraz wzrostu sprzedaży przyczep i naczep wskazują, że rynek powoli się odbudowuje. Przewoźnicy z ostrożnym optymizmem patrzą w przyszłość, licząc na większą liczbę zleceń i poprawę rentowności. Jednocześnie sektor transportu i logistyki wciąż zmaga się z poważnymi wyzwaniami: rosnącą luką pokoleniową wśród kierowców, wydłużającym się czasem oczekiwania na płatności oraz ryzykiem oszustw ze strony nieuczciwych kontrahentów. W tak zmiennym otoczeniu gospodarczym skuteczne zarządzanie płynnością finansową oraz umiejętność szybkiej weryfikacji partnerów biznesowych stają się kluczowe dla utrzymania konkurencyjności. Jak wygląda aktualna kondycja branży i na co muszą przygotować się przedsiębiorcy w 2025 roku? Czy warto wierzyć w...

Czytaj więcej

Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców

autor Magdalena Grochocka
2025-04-22
0
zalamany przedsiobiorca z blokada konta

Nowy rządowy zespół do spraw gospodarki nieformalnej budzi skrajne emocje. Z jednej strony zapowiadana jest bezkompromisowa walka z szarą strefą i nielegalnym zatrudnieniem. Z drugiej – coraz więcej przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: czy to rzeczywiście krok ku uczciwej konkurencji, czy może kolejny sposób na zwiększenie wpływów do budżetu kosztem mikrofirm i samozatrudnionych? W czasach, gdy zaufanie do instytucji państwowych jest kruche, a skomplikowane przepisy pozostawiają szerokie pole do interpretacji, obawy o nadużycia nie są bezzasadne. Nowy zespół rządowy: czym jest i po co powstał? Pod koniec marca rząd ogłosił powołanie Zespołu do spraw Przeciwdziałania Gospodarce Nieformalnej. Brzmi jak coś pomiędzy think-tankiem a grupą operacyjną – i w pewnym sensie tak właśnie ma działać. Formalnie zespół ma charakter międzyresortowy i skupia...

Czytaj więcej

Koniec z flotą na kredyt? Nowy trend: powrót do 2–3 zestawów i jazda „na siebie”

autor Dominik Bożek
2025-03-26
0
transport kierowca

W polskim transporcie drogowym cicho, ale systematycznie rozlewa się nowy trend. Właściciele firm, którzy jeszcze niedawno inwestowali w rozbudowę floty, zatrudniali kierowców i skalowali działalność, dziś coraz częściej… się wycofują. Świadomie ograniczają park maszynowy do 2–3 zestawów, siadają sami za kółko i prowadzą firmę w modelu „mały, ale rentowny”. Skąd ta zmiana podejścia i co to oznacza dla branży? Skalowanie się przestało opłacać Zgodnie z danymi Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD), aż 60% firm transportowych w Polsce planuje ograniczenie floty i redukcję zatrudnienia. Dane rejestracyjne to potwierdzają – w lutym 2025 roku liczba nowych ciężarówek spadła o 7,6% rok do roku. To najmniejsza liczba od 5 lat. Przyczyn takiej zmiany jest kilka: Brak efektu skali – większa liczba pojazdów nie...

Czytaj więcej

Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln

autor Magdalena Grochocka
2025-03-19
0
elektryk

Dziś elektryki są już codziennością na drogach Europy Zachodniej, a w Norwegii stanowią zdecydowaną większość nowo rejestrowanych pojazdów. Tymczasem w Polsce ich udział w rynku wciąż jest marginalny. Mimo wprowadzania kolejnych programów dopłat i dynamicznego wzrostu liczby stacji ładowania, samochody elektryczne wciąż nie zdobyły serc polskich kierowców. Dlaczego elektromobilność w Polsce rozwija się wolniej niż w innych krajach Unii Europejskiej? Co stoi na przeszkodzie szerokiej adopcji elektryków i czy jest szansa na przełom w najbliższych latach? Aktualny stan rynku pojazdów elektrycznych w Polsce Rok 2024 przyniósł dalszy wzrost liczby samochodów elektrycznych na polskich drogach. Na koniec grudnia w kraju zarejestrowanych było 80 699 osobowych i użytkowych pojazdów w pełni elektrycznych (BEV), co oznacza przyrost o 24 223 sztuki w ciągu...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

AdobeStock 232105953

Zalety JDG, czyli dlaczego warto zmienić etat na własną firmę

2024-09-23
samochod alkohol

Dlaczego zmiany w konfiskacie pojazdów są konieczne

2025-03-21
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

traderzy

Ożywienie czy złudzenie? Gospodarka balansuje na krawędzi

2025-07-02
foto ranking faktoringu n 6

Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!

2025-07-01
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?