• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Lipiec 2025
  • Ranking faktoringu
czwartek, 3 lipca, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    traderzy
    Chcesz obniżyć koszty zatrudnienia w firmie? Sprawdź, jak otrzymać dofinansowanie na pracownika w 2025 roku
    kawa laptop
    Oszczędzaj od pierwszego dnia działalności — najlepsze ulgi i finansowania na start
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    nieruchomosc klucz
    Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce
    traderzy
    Ożywienie czy złudzenie? Gospodarka balansuje na krawędzi
    3 e mail marketing
    Zamknięcie Cieśniny Ormuz. Czy przedsiębiorcy w Polsce mają się czego obawiać?
    foto ranking faktoringu n 4
    Specjalista ds. zakupów – zawód przyszłości, czy strata czasu?
    pytania kawa
    Jak otworzyć kawiarnię – przewodnik krok po kroku
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
    jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash
    Minimalne wynagrodzenie idzie w górę? Zobacz, ile będzie Cię kosztować pracownik
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    traderzy
    Chcesz obniżyć koszty zatrudnienia w firmie? Sprawdź, jak otrzymać dofinansowanie na pracownika w 2025 roku
    kawa laptop
    Oszczędzaj od pierwszego dnia działalności — najlepsze ulgi i finansowania na start
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    nieruchomosc klucz
    Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce
    traderzy
    Ożywienie czy złudzenie? Gospodarka balansuje na krawędzi
    3 e mail marketing
    Zamknięcie Cieśniny Ormuz. Czy przedsiębiorcy w Polsce mają się czego obawiać?
    foto ranking faktoringu n 4
    Specjalista ds. zakupów – zawód przyszłości, czy strata czasu?
    pytania kawa
    Jak otworzyć kawiarnię – przewodnik krok po kroku
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
    jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash
    Minimalne wynagrodzenie idzie w górę? Zobacz, ile będzie Cię kosztować pracownik
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Tak źle jeszcze nie było! Branża transportowa na zakręcie śmierci

Grzegorz Szafraniec autor Grzegorz Szafraniec
2025-03-21
w Biznes pod lupą
0
pexels mike bird 15610896 1

Sektor transportu, spedycji i logistyki wart był w ub.r. około 375 mld zł, co odpowiada 7 proc. PKB. Jeśli chodzi o zatrudnienie, wskaźnik ten sięgnął 6,5 proc. W latach 2010-2022 ta gałąź gospodarki rozwijała się w oszołamiającym tempie 4,9 proc. rocznie. Wszystko super, tylko dlaczego piszę o tym w czasie przeszłym? Dlatego, że mówimy o historii. Branżę zatapiają dziś m.in.: unijny Pakiet Mobilności, lawinowo rosnące koszty, niespotykana wcześniej skala niedoboru zawodowych kierowców, jątrzący się kryzys na wschodniej granicy i niepokojąco wysokie zadłużenie.FINEA BANNER

Przewoźnicy z różnych części kraju alarmują, że polskie firmy transportowe bankrutują pod naporem rosnących kosztów. Żądają od rządu pomocy i ochrony rynku przed nieuczciwą konkurencją. Niezmiennie domagają się przywrócenia dla kierowców zza Buga zezwoleń na tranzytowy przewóz towarów przez terytorium Polski. Protestują przeciwko coraz trudniejszym warunkom prowadzenia działalności gospodarczej i rosnącej konkurencji ze strony przewoźników z Ukrainy.

Czytaj także: Faktoring dla transportu

Spis treści schowaj
1 Znienawidzony Pakiet Mobilności
2 Wąskie gardło europejskiej logistyki
3 Poszukiwany, poszukiwana
4 Branża transportowa tonie w długach
5 Rynek się konsoliduje
6 Apel do rządzących
7 Szukasz finansowania firmy transportowej?

Podobne artykuły

tunel ciezarowka

Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu

2025-06-30
shake hands

Czy Twój kontrahent zapłaci? Sprawdź to, zanim wystawisz fakturę

2025-06-23
partnerzy biznesowi

Kontrahent Cię oszukał? Sprawdź, jak tego uniknąć

2025-05-30
bankrut

Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności

2025-05-09
inflacja w branzy transportowej 2

Nadchodzi lepszy czas dla transportu? Rok 2025 przełomem czy katastrofą?

2025-04-28
zalamany przedsiobiorca z blokada konta

Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców

2025-04-22

Znienawidzony Pakiet Mobilności

Jedną z głównych zmian jest sukcesywne wdrażanie europejskich przepisów znanych szerzej pod nazwą Pakiet Mobilności. Niektóre z regulacji zawartych w unijnej reformie obowiązują już od ładnych kilkunastu miesięcy, np. przepisy dotyczące stosowania tachografów w transporcie międzynarodowym czy obowiązkowy powrót kierowcy do miejsca zamieszkania lub centrali firmy przynajmniej raz na cztery tygodnie.

O ile te zmiany można jeszcze – choć z trudem – racjonalnie wytłumaczyć, o tyle obligatoryjnego powrotu do bazy samej ciężarówki przynajmniej raz na 8 tygodni nie da się już obronić. Nowe przepisy najbardziej uderzają w przedsiębiorstwa, które specjalizują się w kabotażu, czyli świadczeniu usług transportowych na terenie obcego, jednego kraju.

Muszą one zadbać o powrót do Polski swojej floty raz na dwa miesiące, nawet jeśli oznacza to długą podróż pustą ciężarówką. Dodatkowo wprowadzono tzw. okres karencji (ang. cooling off period). Jak to działa? Kierowca, który wykona trzy operacje kabotażowe na terenie danego kraju, musi wstrzymać działalność na kolejne cztery dni.

Udział przewozów realizowanych przez firmy z Polski na wybranych trasach europejskich

Kraj załadunku Kraj rozładunku Przewóz towarów przez firmy z Polski (tys. ton) Udział w rynku firm z Polski

(w proc.)

Francja Niemcy 7 257 33,8
Niemcy Francja 6 801 26,0
Holandia Niemcy 5 551 13,0
Belgia Niemcy 5 456 24,1
Niemcy Holandia 5 257 10,8
Niemcy Belgia 3 918 18,1
Włochy Niemcy 3 128 24,2
Niemcy Włochy 3 007 25,9
Niemcy Austria 2 449 10,3
Austria Niemcy 2 118 12,3
Czechy Niemcy 2 054 14,3
Francja Belgia 1 749 6,7
Niemcy Czechy 1 697 14,9
Niemcy Szwajcaria 1 603 15,9
Belgia Francja 1 337 4,5
Austria Włochy 833 10,6
Holandia Belgia 812 2,6

Źródło: SportData, TLP, 2021

Ponadto dwa lata temu zmieniły się zasady wynagradzania kierowców – obecnie, przekraczając granicę, nie są oni w podróży służbowej, co powoduje zwiększenie obciążeń podatkowych i należności na ubezpieczenia społeczne po stronie pracodawcy. Tylko ten jeden przepis zwiększył koszty pracownicze w firmach transportowych średnio o 30 proc. W rezultacie obniżyła się atrakcyjność ich oferty na rynku unijnym, są też mniej konkurencyjne w stosunku do przewoźników spoza UE.

Czytaj także: Ranking firm faktoringowych. Jaki faktoring jest najlepszy dla transportu?

Wąskie gardło europejskiej logistyki

Transport nieprzypadkowo nazywany jest krwiobiegiem gospodarki, a jego koszty mają istotne znaczenie. Na ich radykalny wzrost bardzo mocno wpływają nie tylko gruntowne zmiany prawne, ale również katastrofalny brak kierowców na rynku. Zjawisko to coraz częściej nazywane bywa wąskim gardłem europejskiej logistyki. Nasz kraj cierpi tutaj najbardziej, bo jesteśmy największym przewoźnikiem w transporcie drogowym w Unii Europejskiej.

W 2022 roku przychody branży transportu drogowego towarów, będącej częścią sektora TSL (transport, spedycja, logistyka), wyniosły 190 mld zł, a zatrudnienie przekroczyło 510 tys. osób (od 2010 roku wzrosło o blisko ćwierć miliona osób). Nasze firmy transportowe mają ogromny wkład nie tylko w polską, ale także w całą europejską gospodarkę. W momencie akcesji polscy przewoźnicy obsługiwali 5 proc. rynku, dziś jest to aż 20 proc. Staliśmy się championem, dystansując Niemcy (15 proc.).

Jednak, według danych GUS, w I kwartale 2023 roku przewieziono w Polsce mniej ładunków niż rok wcześniej. W Europie dostępność frachtów spadła rok do roku o jedną czwartą. Oznacza to mniej pracy dla przewoźników. W takiej sytuacji wyzwaniem staje się przeciwdziałanie wzrostowi kosztów działalności, zwłaszcza tych związanych z utrzymaniem floty pojazdów. Tym bardziej, że tysiące samochodów ciężarowych nie może wyjechać z baz, bo na rynku nie ma wystarczającej liczby kierowców.

Poszukiwany, poszukiwana

Jednym ze sposobów zapełnienia luki na rynku pracy jest zatrudnianie kierowców z zagranicy. Według Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD), obcokrajowcy przebywający w naszym kraju posiadają ponad 104 tys. ważnych świadectw kierowcy. 75 proc. z tej liczby przypada na Ukraińców, a 20 proc. na Białorusinów. Zasoby ludzkie w postaci zawodowych kierowców zza Buga są już jednak na wyczerpaniu, dlatego część firm zastanawia się nad szukaniem pracowników jeszcze dalej, np. w Indiach, Nepalu, Filipinach, Uzbekistanie czy Wietnamie.

Interesującym, choć budzącym wątpliwości niektórych uczestników ruchu drogowego, pomysłem na zwiększenie liczby młodych kierowców jest obniżenie z 21 do 18 lat limitu wieku, od którego można ubiegać się o prawo jazdy kat. C/C+E (pojazd ciężarowy i pojazd ciężarowy z przyczepą ponad 750 kg). Miałoby to spowolnić proces starzenia się pracowników branży transportowej. Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wynika, że aż 29 proc. osób posiadających prawo jazdy kat. C+E ma 65 lat, a zaledwie 14 proc. poniżej 35 lat.

Niedobór kierowców samochodów ciężarowych w Europie (w tys.)

Kraj Liczba wakatów
Polska 124
Wielka Brytania 60-76
Niemcy 45-60
Francja 43
EUROPA 400

Źródło: Transport Intelligence

Wakaty wśród kierowców ciężarówek w UE (w proc.)

Rumunia 19,0
Litwa 12,0
Polska 11,0
Belgia 10,3
Niemcy 9,0
Włochy 9,0
Francja 8,0
Hiszpania 8,0
Dania 7,6
Holandia 7,0
Portugalia 6,0
Węgry 5,8

Źródło: SportData, TLP, IRU

Branża transportowa tonie w długach

Według raportu Krajowego Rejestru Długów (KRD), zaległości firm sektora TSL wzrosły w ostatnim roku o 155 mln zł, osiągając rekordowe 1,3 mld zł. Największe długi mają firmy z Mazowsza – ponad 268 mln zł. Na kolejnych stopniach tego niechlubnego podium znalazły się Śląsk i Wielkopolska.

Ogółem w KRD widnieje aż 29,3 tys. dłużników zajmujących się transportem i gospodarką magazynową.  

Przeważają jednoosobowe działalności gospodarcze. Przeciętny przedsiębiorca ma do uregulowania zaległe faktury na kwotę 44,3 tys. zł – o 4,4 tys. zł więcej niż rok wcześniej

– mówi Adam Łącki, prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.

Dodaje, że dłużnicy najwięcej niezapłaconych zobowiązań mają wobec instytucji finansowych – banków, firm faktoringowych, leasingowych i ubezpieczeniowych. Łącznie jest to ponad pół miliarda złotych. Przedsiębiorstwa z branży TSL same też są wierzycielami – klienci powinni im zapłacić za wykonane usługi ponad 381,2 mln zł. To prawie jedna trzecia tego, co same muszą oddać kontrahentom.

Rynek się konsoliduje

Nad Wisłą działa 102 tys. firm zajmujących się transportem drogowym towarów, z czego 44,5 tys. posiada licencję wspólnotową. Rynek szybko się konsoliduje – rośnie znaczenie średnich i dużych firm kosztem najmniejszych. Po raz pierwszy w Polsce zarejestrowanych jest ponad 100 przedsiębiorstw transportowych zatrudniających co najmniej 250 osób.

Wśród najważniejszych wyzwań dla sektora są zagrożenia makro- i mikroekonomiczne – szybujące wynagrodzenia, niestabilna inflacja, szokujące ceny energii, rosnące składki na ZUS, wysokie stopy procentowe i zmienna koniunktura gospodarcza.

Nasze firmy, kalkulując na podstawie polskich przepisów, nie są w stanie wygrywać przetargów w UE

– mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce (ZMPD), skupiającego ponad 3,2 tys. członków, którzy dysponują flotą ponad 100 tys. pojazdów i zatrudniają 150 tys. pracowników,

TOP 15: Najwięksi operatorzy logistyczni w Polsce

1. Amazon Fulfillment
2. Havi Logistics
3. Raben Logistics
4. Schenker
5. Rohlig SUUS
6. DSV Air & Sea
7. FM Polska
8. Citronex
9. DHL Global
10. JAS-FBG
11. Rhenus Logistics
12. Raben Transport
13. Hellmann Worldwide Logistics
14. Adampol
15. Omega Pilzno

Źródło: SportData, TLP, IRU

TOP 15: Największe firmy kurierskie w Polsce

Firma Przychody (w mld zł)
1. Poczta Polska 6,33
2. InPost 3,40
3. DPD Polska 3,20
4. DHL Parcel 2,07
5. UPS 1,61
6. GLS 1,13

Źródło: SportData, TLP, IRU, 2021 r.

Apel do rządzących

Buczek zaznacza, że cena paliwa stanowi dziś około 40 proc. całkowitych kosztów funkcjonowania standardowej firmy międzynarodowego transportu drogowego. Drugim największym obciążeniem są koszty pracownicze. Nawet niewielki wzrost tych dwóch czynników wyraźnie przekłada się na rentowność biznesu. 

Niezbędne są szybkie działania zabezpieczające i kompensujące wzrost cen paliw. Jednym z możliwych rozwiązań mogłaby być obniżka akcyzy lub, postulowany przez branżę od lat, zwrot części akcyzy od zakupionych paliw wykorzystywanych do napędzania środków transportu

– mówi Jan Buczek.

Pojawił się też problem wiz dla kierowców z Ukrainy i Białorusi, którzy wciąż chcą pracować, ale wygasła ważność ich wiz. Nie mogą wrócić do swych krajów w celu uzyskania nowego dokumentu. Nie ma również opcji wydania ich na terenie Polski. Brak ważnej wizy pozbawia pracodawców możliwości zatrudnienia takich osób, ponieważ wątpliwe jest czy kierowcy posiadający przedłużone na mocy polskich przepisów wizy krajowe będą mogli wykonywać przewozy na obszarze innych państw UE.

Szukasz finansowania firmy transportowej?

Nasz partner Finea specjalizuje się w finansowaniu branży transportowej i nie tylko. To co wyróżnia tę firmę spośród innych to:

✅ Finansowanie za pomocą faktoringu
✅ Sfinansuj swoje faktury
✅ Pieniądze u Ciebie jeszcze tego samego dnia.
✅ Limit do 200.000 PLN
✅ Dedykowany Opiekun dla Twojej firmy

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
5/5 - (3 votes)
Tags: FineaPakiet Moblilnościtsl
Grzegorz Szafraniec

Grzegorz Szafraniec

Dziennikarz gospodarczy i komentator z ponad 20-letnim doświadczeniem w organizacji i prowadzeniu międzynarodowych konferencji, kongresów, szkoleń oraz webinariów. Redaktor naczelny kilku uznanych miesięczników głównie z sektora handlu i FMCG. Z powodzeniem zarządzał niemal 40-osobowym wydawnictwem, tworząc od podstaw redakcje dwóch opiniotwórczych periodyków B2B (Wiadomości Handlowe i Wiadomości Kosmetyczne), ukazujących się w łącznym rocznym nakładzie 1 mln egz. oraz największego portalu internetowego w sektorze retail – wiadomoscihandlowe.pl. Obecnie wydawca programów gospodarczych w TVP S.A.

Podobne Wpisy

Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu

autor Katarzyna Zuba
2025-06-30
0
tunel ciezarowka

Z końcem maja br. rozpoczął się nabór wniosków w programie „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Można w jego ramach starać się o nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing ciężarowych elektryków. Poniżej wyjaśniamy, jakie są zasady dofinansowania i w jaki sposób można składać wnioski o dopłaty do ciężarówek. Na czym polega program dopłat do ciężarówek elektrycznych? Pod pojęciem programu dopłat do ciężarówek elektrycznych należy rozumieć nowy program rządowy o nazwie „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Przewiduje on dofinansowanie do zakupu lub leasingu nowych samochodów ciężarowych lub dostawczych, wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną. Operatorem programu jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), który na jego realizację...

Czytaj więcej

Czy Twój kontrahent zapłaci? Sprawdź to, zanim wystawisz fakturę

autor Dominik Bożek
2025-06-23
0
shake hands

Nowy kontrahent, duże zlecenie, świetne warunki – sytuacja, która wydaje się być idealna. Niestety, w praktyce wielu przedsiębiorców przekonało się, że pozory potrafią mylić. Gdy faktura nie zostaje opłacona, a kontakt się urywa, często jest już za późno na reakcję. Dlatego weryfikacja partnerów biznesowych w B2B to dziś konieczność, a nie formalność. Drugi raz opisujemy, jak ważna jest weryfikacja kontrahenta, ponieważ nadal dochodzą do nas głosy, że dla mikrofirm to istotny problem. Czytaj także: Kontrahent Cię oszukał? Sprawdź, jak tego uniknąć Ryzyko współpracy z niewypłacalnym klientem Z raportów wynika, że aż 3 na 4 firmy z sektora MŚP doświadcza zatorów płatniczych. W przypadku mikrofirm każdy opóźniony przelew może prowadzić do problemów z płynnością, a nawet zagrozić dalszemu funkcjonowaniu firmy. „Jedziesz...

Czytaj więcej

Kontrahent Cię oszukał? Sprawdź, jak tego uniknąć

autor Dominik Bożek
2025-05-30
0
partnerzy biznesowi

W świecie pełnym ryzyka – wiedza to najlepsze zabezpieczenie W świecie biznesu B2B jedno jest pewne – zła decyzja o współpracy może kosztować więcej niż zlecenie zrealizowane bez zysku. Problem niewypłacalnych kontrahentów od lat spędza sen z powiek mikroprzedsiębiorcom, którzy nie mają sztabu analityków czy dyrektorów finansowych do oceny ryzyka. Dla wielu z nich każda faktura to kwestia „być albo nie być” – nie tylko dla firmy, ale i dla ich własnej rodziny. Według danych Faktura.pl, średni czas oczekiwania na przelew w sektorze MŚP w 2024 roku wynosił 13,5 dnia, a w branży transportowej był jeszcze dłuższy – w I kwartale 2025 r. sięgnął aż 21,5 dnia. Im większy kontrahent, tym częściej żąda odroczonych terminów płatności – i tym trudniej...

Czytaj więcej

Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności

autor Dominik Bożek
2025-05-09
0
bankrut

Na pierwszy rzut oka wszystko się zgadza: są klienci, są faktury, są zamówienia. Przychody rosną z roku na rok, a firma ma pełne ręce roboty. A jednak… ogłasza upadłość. Dla wielu przedsiębiorców to scenariusz trudny do wyobrażenia – przecież skoro wpływa tyle pieniędzy, firma powinna kwitnąć. Rzeczywistość bywa jednak brutalna. Wysoki przychód nie gwarantuje przetrwania na rynku. Brutalna lekcja wielu przedsiębiorców Wielu właścicieli firm z dumą prezentuje rosnące słupki sprzedaży. I słusznie – oznaczają, że na ich produkty lub usługi jest popyt. Problem w tym, że faktura wystawiona klientowi nie jest równoznaczna z pieniędzmi, które trafiają do firmowej kasy. To tylko obietnica zapłaty – czasem realizowana po 14, 30, a nawet 60 dniach. W tym czasie firma nadal musi regulować...

Czytaj więcej

Nadchodzi lepszy czas dla transportu? Rok 2025 przełomem czy katastrofą?

autor Dominik Bożek
2025-04-28
0
inflacja w branzy transportowej 2

Po trudnym dla branży TSL okresie, pełnym spadków, wysokich kosztów i fali niewypłacalności, wreszcie pojawiają się pierwsze sygnały poprawy. Dane dotyczące rejestracji nowych pojazdów oraz wzrostu sprzedaży przyczep i naczep wskazują, że rynek powoli się odbudowuje. Przewoźnicy z ostrożnym optymizmem patrzą w przyszłość, licząc na większą liczbę zleceń i poprawę rentowności. Jednocześnie sektor transportu i logistyki wciąż zmaga się z poważnymi wyzwaniami: rosnącą luką pokoleniową wśród kierowców, wydłużającym się czasem oczekiwania na płatności oraz ryzykiem oszustw ze strony nieuczciwych kontrahentów. W tak zmiennym otoczeniu gospodarczym skuteczne zarządzanie płynnością finansową oraz umiejętność szybkiej weryfikacji partnerów biznesowych stają się kluczowe dla utrzymania konkurencyjności. Jak wygląda aktualna kondycja branży i na co muszą przygotować się przedsiębiorcy w 2025 roku? Czy warto wierzyć w...

Czytaj więcej

Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców

autor Magdalena Grochocka
2025-04-22
0
zalamany przedsiobiorca z blokada konta

Nowy rządowy zespół do spraw gospodarki nieformalnej budzi skrajne emocje. Z jednej strony zapowiadana jest bezkompromisowa walka z szarą strefą i nielegalnym zatrudnieniem. Z drugiej – coraz więcej przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: czy to rzeczywiście krok ku uczciwej konkurencji, czy może kolejny sposób na zwiększenie wpływów do budżetu kosztem mikrofirm i samozatrudnionych? W czasach, gdy zaufanie do instytucji państwowych jest kruche, a skomplikowane przepisy pozostawiają szerokie pole do interpretacji, obawy o nadużycia nie są bezzasadne. Nowy zespół rządowy: czym jest i po co powstał? Pod koniec marca rząd ogłosił powołanie Zespołu do spraw Przeciwdziałania Gospodarce Nieformalnej. Brzmi jak coś pomiędzy think-tankiem a grupą operacyjną – i w pewnym sensie tak właśnie ma działać. Formalnie zespół ma charakter międzyresortowy i skupia...

Czytaj więcej

Koniec z flotą na kredyt? Nowy trend: powrót do 2–3 zestawów i jazda „na siebie”

autor Dominik Bożek
2025-03-26
0
transport kierowca

W polskim transporcie drogowym cicho, ale systematycznie rozlewa się nowy trend. Właściciele firm, którzy jeszcze niedawno inwestowali w rozbudowę floty, zatrudniali kierowców i skalowali działalność, dziś coraz częściej… się wycofują. Świadomie ograniczają park maszynowy do 2–3 zestawów, siadają sami za kółko i prowadzą firmę w modelu „mały, ale rentowny”. Skąd ta zmiana podejścia i co to oznacza dla branży? Skalowanie się przestało opłacać Zgodnie z danymi Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD), aż 60% firm transportowych w Polsce planuje ograniczenie floty i redukcję zatrudnienia. Dane rejestracyjne to potwierdzają – w lutym 2025 roku liczba nowych ciężarówek spadła o 7,6% rok do roku. To najmniejsza liczba od 5 lat. Przyczyn takiej zmiany jest kilka: Brak efektu skali – większa liczba pojazdów nie...

Czytaj więcej

Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln

autor Magdalena Grochocka
2025-03-19
0
elektryk

Dziś elektryki są już codziennością na drogach Europy Zachodniej, a w Norwegii stanowią zdecydowaną większość nowo rejestrowanych pojazdów. Tymczasem w Polsce ich udział w rynku wciąż jest marginalny. Mimo wprowadzania kolejnych programów dopłat i dynamicznego wzrostu liczby stacji ładowania, samochody elektryczne wciąż nie zdobyły serc polskich kierowców. Dlaczego elektromobilność w Polsce rozwija się wolniej niż w innych krajach Unii Europejskiej? Co stoi na przeszkodzie szerokiej adopcji elektryków i czy jest szansa na przełom w najbliższych latach? Aktualny stan rynku pojazdów elektrycznych w Polsce Rok 2024 przyniósł dalszy wzrost liczby samochodów elektrycznych na polskich drogach. Na koniec grudnia w kraju zarejestrowanych było 80 699 osobowych i użytkowych pojazdów w pełni elektrycznych (BEV), co oznacza przyrost o 24 223 sztuki w ciągu...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

partnerzy biznesowi

Kontrahent Cię oszukał? Sprawdź, jak tego uniknąć

2025-05-30
najlepszy program do faktur ranking 04

Podsumowanie audytu KSeF

2024-12-23
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

inpost ff sampling3

Biznes oferty InPost dla małych firm, czyli jak uprościć logistykę bez dużych nakładów

2025-07-03
nieruchomosc klucz

Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce

2025-07-03
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?