• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Wrzesień 2023
  • Ranking firm faktoringowych – Wrzesień 2023
wtorek, 26 września, 2023
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    srebro sztabki

    Inwestowanie w srebro fizyczne – przewidywania, zalety, wady

    stary czlowiek

    Jak oszczędzać na emeryturę – poznaj metody odkładania na świadczenie emerytalne

    pieniadze mapa

    Czy korzystanie z rajów podatkowych jest legalne? Oto Państwa, do których wpływa kapitał największych graczy

    gielda komorka laptopo

    Fundusze ETF. Praktyczny przewodnik dla inwestorów

    skarbonka

    Czy Polacy są świadomi swoich oszczędności w OFE?

  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    zawodowa syrena

    Nietypowe ogłoszenia o pracę – te zawody raczej nie zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję

    telewizor program urzadzenie

    Do czego dzisiaj służy telewizor? Jak zmieniła się rola tego urządzenia

    policja drogowka

    Punkty karne ponownie będą się kasować – czy zmiana w przepisach to ukłon w stronę TSL czy walka o głosy kierowców?

    umowa o prace

    B2B czy UOP – jakie są różnice?

    dubaj zachod slonca

    Miasto kontrastów. Tajemnice Dubaju

  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    gotowka z reki do reki

    Limity płatności gotówkowych w 2024 r. – będzie radykalna obniżka?

    komputer faktura dokument

    Już są! Wymogi pól na fakturze wymagane przez KSeF.

    pytania kawa

    Pytania, na które musisz odpowiedzieć sobie przed wprowadzeniem KSeF

    komputer kawa komorka

    KSeF – czy papierowe faktury znikną całkowicie z obiegu? Co z przedsiębiorcami zagranicą?

    emerytka naczynia

    Emerytura obywatelska – czy równe emerytury to dobry pomysł?

  • Prawo
    kontrola podatkowa

    Przeglądanie komputera, grzebanie w szafkach i przesłuchania. Jak wygląda kontrola ZUS w firmie?

    plac budowy

    Ważne zmiany w prawie budowlanym. Bez kierownika i dziennika budowy

    bron palna cwiczenia

    Zabójca z Poznania – czy naprawdę zawiodły procedury, które powinny pozbawić go broni?

    zmartwiony przedsiebiorca

    Lex Tusk umożliwia nieograniczone kontrole przedsiębiorców

    maska oczy szpital

    Jak uzyskać odszkodowanie za błąd medyczny bez procesu sądowego?

    sprzedaz komputer

    Dlaczego rękojmia konsumencka jest niekorzystna dla sprzedawców

    telewizja program pilot

    Czy Poczta Polska może Cię skontrolować? Wszystko o abonamencie RTV

    gazety media

    Raport o wolności mediów – jak Polska wypada na tle UE?

    podatki nadmiarowe zyski

    Wypłata zachowku w częściach? W tym roku już to możliwe. Sprawdź komu należy się zachowek

  • Technologia
    zawodowa syrena

    Nietypowe ogłoszenia o pracę – te zawody raczej nie zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję

    telewizor program urzadzenie

    Do czego dzisiaj służy telewizor? Jak zmieniła się rola tego urządzenia

    cyberbezpieczenstwo

    Kradzież danych osobowych w Internecie. Cyberprzestępcom będzie teraz trudniej?

    droga tls

    Telematyka i nowe technologie a redukcja kosztów firm transportowych

    elektryki ladowanie

    Po polskich drogach jeździ już 67 tys. aut na prąd. Dużo więcej pieniędzy na dopłaty do elektryków

No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    srebro sztabki

    Inwestowanie w srebro fizyczne – przewidywania, zalety, wady

    stary czlowiek

    Jak oszczędzać na emeryturę – poznaj metody odkładania na świadczenie emerytalne

    pieniadze mapa

    Czy korzystanie z rajów podatkowych jest legalne? Oto Państwa, do których wpływa kapitał największych graczy

    gielda komorka laptopo

    Fundusze ETF. Praktyczny przewodnik dla inwestorów

    skarbonka

    Czy Polacy są świadomi swoich oszczędności w OFE?

  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    zawodowa syrena

    Nietypowe ogłoszenia o pracę – te zawody raczej nie zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję

    telewizor program urzadzenie

    Do czego dzisiaj służy telewizor? Jak zmieniła się rola tego urządzenia

    policja drogowka

    Punkty karne ponownie będą się kasować – czy zmiana w przepisach to ukłon w stronę TSL czy walka o głosy kierowców?

    umowa o prace

    B2B czy UOP – jakie są różnice?

    dubaj zachod slonca

    Miasto kontrastów. Tajemnice Dubaju

  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    gotowka z reki do reki

    Limity płatności gotówkowych w 2024 r. – będzie radykalna obniżka?

    komputer faktura dokument

    Już są! Wymogi pól na fakturze wymagane przez KSeF.

    pytania kawa

    Pytania, na które musisz odpowiedzieć sobie przed wprowadzeniem KSeF

    komputer kawa komorka

    KSeF – czy papierowe faktury znikną całkowicie z obiegu? Co z przedsiębiorcami zagranicą?

    emerytka naczynia

    Emerytura obywatelska – czy równe emerytury to dobry pomysł?

  • Prawo
    kontrola podatkowa

    Przeglądanie komputera, grzebanie w szafkach i przesłuchania. Jak wygląda kontrola ZUS w firmie?

    plac budowy

    Ważne zmiany w prawie budowlanym. Bez kierownika i dziennika budowy

    bron palna cwiczenia

    Zabójca z Poznania – czy naprawdę zawiodły procedury, które powinny pozbawić go broni?

    zmartwiony przedsiebiorca

    Lex Tusk umożliwia nieograniczone kontrole przedsiębiorców

    maska oczy szpital

    Jak uzyskać odszkodowanie za błąd medyczny bez procesu sądowego?

    sprzedaz komputer

    Dlaczego rękojmia konsumencka jest niekorzystna dla sprzedawców

    telewizja program pilot

    Czy Poczta Polska może Cię skontrolować? Wszystko o abonamencie RTV

    gazety media

    Raport o wolności mediów – jak Polska wypada na tle UE?

    podatki nadmiarowe zyski

    Wypłata zachowku w częściach? W tym roku już to możliwe. Sprawdź komu należy się zachowek

  • Technologia
    zawodowa syrena

    Nietypowe ogłoszenia o pracę – te zawody raczej nie zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję

    telewizor program urzadzenie

    Do czego dzisiaj służy telewizor? Jak zmieniła się rola tego urządzenia

    cyberbezpieczenstwo

    Kradzież danych osobowych w Internecie. Cyberprzestępcom będzie teraz trudniej?

    droga tls

    Telematyka i nowe technologie a redukcja kosztów firm transportowych

    elektryki ladowanie

    Po polskich drogach jeździ już 67 tys. aut na prąd. Dużo więcej pieniędzy na dopłaty do elektryków

No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes

Elektryfikacja flot to kwestia czasu?

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2023-06-16
w Biznes
0
transport ciezarowka

W kolejnych latach sektor transportu i logistyki czeka prawdziwa rewolucja. Po podwyżkach cen paliw i wejściu w życie Pakietu Mobilności polskie firmy transportowe muszą zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem, a mianowicie z elektryfikacją flot. W związku z tym dzisiaj pod lupę bierzemy temat ciągników elektrycznych oraz strategii przedsiębiorstw transportowych w obliczu nowych celów UE dotyczących emisji CO2
FINEA BANNER

Spis treści schowaj
1 CBAM i nowe cele Unii Europejskiej dotyczące emisji CO2 dotyczące transportu
2 Co to oznacza dla właścicieli firm transportowych?
3 Elektryfikacja vs. Ekologia w polskich warunkach
4 Jakie kroki mogą podjąć firmy transportowe, aby zminimalizować koszty związane z elektryfikacją floty?
5 Podsumowanie

CBAM i nowe cele Unii Europejskiej dotyczące emisji CO2 dotyczące transportu

Przedstawiciele Komisji Europejskiej prognozują, że do 2040 roku aż 90% nowo dostarczanych na rynek ciężarówek ma być pojazdami elektrycznymi. W związku z tym elektryfikacja floty transportowej wydaje się być nieuniknionym rozwojem wydarzeń, który będzie miał istotne implikacje dla całej branży transportowej.

14 lutego 2023 Komisja Europejska ogłosiła nowe cele w zakresie emisji dwutlenku węgla przez pojazdy ciężarowe od 2030 roku. Nowe normy emisji będą miały zastosowanie do samochodów ciężarowych, autobusów miejskich i autobusów dalekobieżnych, które odpowiadają za ponad 6% całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej i ponad 25% emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego. Propozycja Komisji Europejskiej ma zatem na celu doprowadzenie do tego, by sektor transportu drogowego przyczynił się do przejścia na mobilność bezemisyjną oraz do osiągnięcia celów klimatycznych i założeń zerowej emisji zanieczyszczeń wyznaczonych przez Wspólnotę Europejską.

Podobne artykuły

policja drogowka

Punkty karne ponownie będą się kasować – czy zmiana w przepisach to ukłon w stronę TSL czy walka o głosy kierowców?

2023-09-20
glob swiat

Małaszewicze – co centrum logistyczne na Nowym Jedwabnym Szlaku może dać polskiej gospodarce?

2023-09-15
droga tls

Telematyka i nowe technologie a redukcja kosztów firm transportowych

2023-07-05
elektryki ladowanie

Po polskich drogach jeździ już 67 tys. aut na prąd. Dużo więcej pieniędzy na dopłaty do elektryków

2023-06-27
transport logistyka

Polskie TSL – czy jest otwarte na deglobalizację?

2023-06-02

Jak czytamy na stronie Komisji:

Unijny mechanizm dostosowywania emisji dwutlenku węgla CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism) to przełomowe narzędzie mające na celu ustalenie uczciwej ceny emisji dwutlenku węgla podczas produkcji towarów wysokoemisyjnych, które są importowane do UE, oraz zachęcanie do ekologicznej produkcji przemysłowej w krajach spoza Unii.

Akt ten, będący częścią walki ze zmianami klimatycznymi, przewiduje określone terminy, warunki i obowiązki. W jego ramach zakłada się, że do 2040 roku 90% nowych ciężarówek dostarczanych na rynek powinno być pojazdami elektrycznymi. Oznacza to, że producenci muszą dostosować swoje strategie i oferty, aby spełnić te wymagania. Ponadto, w przepisach mają zostać przewidziane ograniczenia dotyczące emisji CO2 dla istniejących flot transportowych, co zmusi firmy do zwiększenia udziału pojazdów elektrycznych w swoich flotach.

Oto co na ten temat sądzi Rafał Bajczuk, starszy analityk ds. polityki Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych:

Obecnie redukcja emisji CO2 we wszystkich obszarach, także transportu, jest najważniejszym wyzwaniem, które stoi przed Unią Europejską. Chodzi o to, żeby osiągnąć przyjęte cele, czyli redukcję emisji o pięćdziesiąt pięć procent w 2030 roku względem roku 1990, a o sto procent w 2050 roku.

Co to oznacza dla właścicieli firm transportowych?

Mechanizm dostosowania emisji dwutlenku węgla na granicach UE (CBAM) to proponowana przez Unię Europejską strategia, mająca na celu przeciwdziałanie zjawisku tzw. ucieczki emisji (carbon leakage) i zapewnienie równych szans dla branż narażonych na międzynarodową konkurencję. Chociaż dane przepisy mają w głównej mierze dotyczyć energochłonnych sektorów przemysłu, takich jak przemysł hutniczy, cementowy i chemiczny, to już wiadomo, że będą miały również wpływ na firmy transportowe.

W ramach CBAM planowane jest nałożenie ceny emisji dwutlenku węgla na import niektórych towarów do UE. Na mocy tego mechanizmu importerzy byliby zobowiązani do nabycia certyfikatów emisji dwutlenku węgla, odpowiadających poziomowi emisji związanych z importowanymi produktami. Ma to na celu zapobieganie „ucieczce emisji”, czyli sytuacji, w której przedsiębiorstwa przemysłowe przenoszą się do obszarów charakteryzujących się mniej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi ochrony planety, co prowadzi do wzrostu globalnych poziomów emisyjnych.

CBAM oraz elektryfikacja floty mogą mieć wpływ na firmy transportowe pod kilkoma względami. Oto najważniejsze z nich.

Zwiększone koszty transportu

Dodatkowe koszty firm transportowych, wynikających z CBAM zwiększą ceny i opłaty usług transportowych.  Przedsiębiorcy z branży TSL już teraz wspierają się zewnętrznym finansowaniem. Takie oferuje Finea, która od lat wspiera branże transportową. Wojciech Miklaszewski, który jest dyrektorem ds. rozwoju biznesu w Finea zauważa, że na polskim rynku zmienia się nastawienie do nowych technologii:

Rozmawiając z firmami spedycyjnymi można dostrzec zmianę stosunku do technologii, co widać w praktyce. Obecnie poziom zaawansowania technologicznego, a także ilość systemów wspomagających pracę w TSL jest zupełnie inna, niż jeszcze kilka lat temu. Monitoring pracy, wsparcie przy pozyskaniu zleceń, współpraca z dużymi partnerami, eCMR, planowanie przejazdu, a także e-Skonto – wszędzie dominuje technologia i wspieranie się coraz bardziej zautomatyzowanymi systemami. Branża będzie korzystać z każdego rozwiązania, które pozwoli zoptymalizować pracę i być bardziej konkurencyjnym na rynku.

Powyższe wiąże się z tym, że najprawdopodobniej zostaną podniesione koszty transportu, ale czy to nadal będzie się opłacało przewoźnikom?

Opłacalność

Specjaliści z sektora transportowego zaznaczają, że obecnie specyfika samochodów elektrycznych sprawia, że przejście na pojazdy tego typu nie jest opłacalne. Pierwszym czynnikiem, który zniechęca właścicieli firm transportowych, jest koszt elektryków na tle cen samochodów o napędzie spalinowym. Ta sytuacja ma jednak ulec zmianie. Zgodnie z wynikami analizy kosztów pojazdów elektrycznych holenderskiej instytucji badawczej TNO do 2030 roku całkowite koszty posiadania takich pojazdów będą niższe w  porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla przy jednoczesnym zapewnieniu takiego samego zasięgu, ładowności i czasu jazdy z  uwzględnieniem również transportu długodystansowego.

Ładowność

Kolejną sprawą jest ładowność ciężarowych pojazdów elektrycznych. W myśl poprawki do projektu nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych umożliwiono kierowcom poruszanie się autami w pełni elektrycznymi o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,25 tony zamiast tych o masie 3,5 tony. Stało się tak za sprawą znacznie większej wagi pojazdów elektrycznych za sprawą cięższych zestawów akumulatorów.

To zaś wpływa na ładowność. Zgodnie z wyliczeniami RP.pl ładowność samochodu ciężarowego MAN TGE w odmianie spalinowej wynosi 1553 kg, podczas gdy w wersji  elektrycznej ta liczba spada do 1098 kg. Podobnie jest w sytuacji z Oplem Vivaro, którego ładowność w odmianie z Dieslem sięga 1025 kg, a w przyjaznej środowisku 917 kg.

Specjalnie dla nas Grzegorz Pałosz, Kierownik Projektów Optymalizacyjnych i Rozwoju Operacyjnego w jednej z większych firm transportowych, wypowiedział się na temat ograniczeń pojazdów elektrycznych:

Obecnie technologia ciężarowych pojazdów elektrycznych w porównaniu do aut spalinowych jest mocno ograniczona. Mówię tu o najważniejszych cechach aut dostawczych i ciężarowych, takich jak ładowność oraz zasięg – im więcej załaduje się na samochody, tym mniejszy zasięg pojazdu bez ładowania. Spada także konkurencyjność firm stosujących pojazdy elektryczne, ponieważ w ich przypadku niezbędne jest planowanie tras z wyprzedzeniem i uwzględnieniem wagi ładunków. To sprawia, że spedytorzy nie są w stanie szybko reagować na nowe zlecenia o szybkim terminie realizacji.  Ponadto ograniczony jest również wybór zabudowy tych samochodów. Z uwagi na to, że na ten moment znaczna większość pojazdów elektrycznych nie jest wyposażona w zabudowę rampową, niemożliwy jest załadunek w magazynach niedostosowanych pod auta elektryczne. To sprawia, że możliwość załadunku towaru na paletach jest bardzo ograniczona w porównaniu do obecnych aut dostawczych tzw. „firanek”, na które załadujemy kilka do kilkunastu palet dużej wysokości.

Wymogi dotyczące zgodności

Jeśli firmy transportowe są bezpośrednio zaangażowane w import towarów do UE, mogą być zmuszone do wykazania zgodności z przepisami CBAM. Może to obejmować konieczność monitorowania i raportowania poziomu emisji dwutlenku węgla związanego z transportem towarów, co może wymagać dodatkowej obsługi administracyjnej i potencjalnych inwestycji w systemy monitorowania.

Konkurencyjność

CBAM może wpłynąć na konkurencyjność firm transportowych w stosunku do ich odpowiedników w regionach bez podobnych mechanizmów ustalania cen emisji dwutlenku węgla. Jeśli firmy transportowe z krajów spoza UE nie będą musiały ponosić porównywalnych kosztów emisji dwutlenku węgla, może to stworzyć nierówne warunki konkurencji, potencjalnie negatywnie wpływając na konkurencyjność firm europejskich.

Dostępność pojazdów i stacji ładowania

Zastanawia także dostępność elektrycznych pojazdów ciężarowych. W 2023 roku możemy spodziewać się jedynie jednej premiery samochodu elektrycznego uznanej w Europie marki motoryzacyjnej. Swój model samochodu elektrycznego zaprezentuje bowiem Toyota, jednak niezupełnie jest to nowość, ponieważ chodzi o siedemnastoletnią konstrukcję z 2006 roku. Tę niszę zauważyli przedsiębiorczy Chińczycy, którzy szturmem podbijają polski rynek. Niedawno polski importer Inter Trans nawiązał współpracę z dystrybutorem pojazdów ciężarowych i dostawczych BYD, który oferuje samochody elektryczne w niezwykle konkurencyjnych cenach.

Zastanawia także kwestia dostępności stacji ładowania. Zgodnie z danymi na kwiecień 2023 w Polsce działa jedynie 2768 stacji ładowania pojazdów, czyli jedna na około 14,8 pojazdów elektrycznych. Sprawia to, że coraz więcej firm transportowych decyduje się na samodzielną instalację takich stacji.

Jak twierdzi prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Jakub Faryś:

Sieć ładowania jest wciąż niewystarczająca do potrzeb. Bardzo dobry rezultat rejestracji samochodów ciężarowych i przede wszystkim dostawczych wiąże się z tym, że wiele firm użytkujących floty tych pojazdów posiada własne stacje ładowania zlokalizowane w bazach.

Należy zauważyć, że CBAM jest nadal propozycją, a szczegóły jej wdrożenia są przedmiotem dalszych dyskusji i negocjacji w UE. Konkretne konsekwencje dla firm transportowych będą zależeć od ostatecznego wyglądu i zakresu polityki, jednak już dziś wiadomo, że elektryfikacja transportu jest kwestią nieuchronną.

Elektryfikacja vs. Ekologia w polskich warunkach

Czy elektryfikacja ma znaczenie w obliczu zmian klimatycznych, biorąc pod uwagę pochodzenie polskiej energii elektrycznej? Ta kwestia jest ważna, ponieważ źródła energii elektrycznej mają wpływ na ogólny efekt ekologiczny pojazdów elektrycznych. W Polsce, gdzie dominującym źródłem energii jest węgiel, można zwątpić w to, czy korzyści ekologiczne wynikające z elektryfikacji floty będą faktycznie znaczące.

Rozwój energetyki odnawialnej w Polsce nabiera tempa i coraz więcej inwestycji jest kierowanych w tym kierunku. Dlatego perspektywy są obiecujące, ale obecna sytuacja jest zdecydowanie niezadowalająca.

Jakie kroki mogą podjąć firmy transportowe, aby zminimalizować koszty związane z elektryfikacją floty?

Przede wszystkim, warto przeprowadzić analizę opłacalności i efektywności ekonomicznej wprowadzenia samochodów elektrycznych do floty. Zidentyfikowanie obszarów, gdzie elektryczne pojazdy są szczególnie efektywne, pozwoli zoptymalizować ich wykorzystanie. Ponadto firmy mogą skorzystać z dostępnych programów dotacyjnych, zachęt finansowych i ulg podatkowych, które są dostępne dla firm inwestujących w pojazdy elektryczne – więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym poprzednim artykule na temat dofinansowań na rzecz elektromobilności. Warto również rozważyć rozwój infrastruktury ładowania, aby zapewnić dostęp do wystarczającej liczby stacji ładowania dla floty, a także zadbać o zatrudnienie specjalistów i zainwestowanie w rozwiązania z zakresu telematyki.

Podsumowanie

Powszechna elektryfikacja transportu i przejście większości firm na samochody elektryczne w firmach transportowych wydaje się być tylko kwestią czasu. Wprowadzenie elektrycznych pojazdów przyczynia się do redukcji emisji CO2, poprawy jakości powietrza oraz długofalowych oszczędności finansowych dla firm transportowych. Mimo to właściciele firm powinni podjąć odpowiednie kroki, takie jak analiza ekonomiczna, skorzystanie z dostępnych źródeł finansowania i inwestycje w rozwój infrastruktury ładowania, aby zminimalizować koszty związane z nieuniknioną elektryfikacją swojej floty.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Finea

 

Oceń wpis
Tags: branża transportowacbamelektryfikacjaelektryfikacja flotFineasamochody elektrycznetsl
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Copywriter oraz tłumacz języka angielskiego i rosyjskiego. Uzyskała tytuł magistra filologii rosyjskiej z językiem angielskim oraz International Business Law and Arbitration na Uniwersytecie Śląskim i pasjonuje się światem biznesu i słowem pisanym. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości IT, marketingu oraz tajnikach aranżacji wnętrz oraz próbuję swoich sił także w lokalizacji gier i przekładzie audiowizualnym.

Podobne Wpisy

Punkty karne ponownie będą się kasować – czy zmiana w przepisach to ukłon w stronę TSL czy walka o głosy kierowców?

autor Marek Polubiatko
2023-09-20
0
policja drogowka

Od 17 września 2023 r. punkty karne ponownie kasują się po 12 miesiącach. Poprzednie zmiany, częściowo, w tym obszarze utrzymały się więc tylko rok. W Ministerstwie Infrastruktury wskazują, że bardziej liberalne przepisy są podyktowane obawami branży transportowej w związku z dużo większym ryzykiem zatrzymania uprawnień dla zawodowych kierowców. Po części jest to prawda, natomiast branża transportowa ma dużo większe problemy. Mówię: "sprawdzam", przyglądam się zmianom w obszarze punktów karnych i wskazuję na prawdziwe problemy branży transportowej. Niekorzystne zmiany dla kierowców – co zmieniło się w 2022 roku? Kasowanie punktów karnych ponownie po roku to pewien ukłon w stronę kierowców. Przypominam, że w 2022 r. wprowadzono wiele zmian, które były niekorzystne z punktu widzenia zmotoryzowanych, tj.: 1 stycznia 2022 r.: znacząca...

Czytaj więcej

Małaszewicze – co centrum logistyczne na Nowym Jedwabnym Szlaku może dać polskiej gospodarce?

autor Grzegorz Pospieszczyk
2023-09-15
0
glob swiat

Centrum logistyczne w Małaszewiczach ma zostać rozbudowane, a początek tej przebudowy ma nastąpić jeszcze w tym roku. Rozwój tej inwestycji jest nieunikniony, pomimo wątpliwości zasianych przez wojnę w Ukrainie. Dotychczas znana trasa Nowego Jedwabnego Szlaku ma znaczenie i nie ma przesłanek ku temu, by miało to ulec zmianie. Wręcz przeciwnie – spedytorzy i operatorzy logistyczni pokładają w nim wielkie nadzieje. We wsparciu rozwoju centrum logistycznego w Małaszewiczach ma wziąć udział Skarb Państwa. Czy to wpłynie pozytywnie na polską gospodarkę i na rynek transportu w Polsce? Nowy Jedwabny Szlak – co warto o nim wiedzieć? Głównym zadaniem Nowego Jedwabnego Szlaku jest umożliwienie sprawnego transportu kolejowego towarów między Europą, Chinami, Bliskim Wschodem i Azją Środkową. Nowy Jedwabny Szlak to globalna inicjatywa gospodarcza, która angażuje niemal 200 krajów i uwzględnia zarówno transport morski,...

Czytaj więcej

Telematyka i nowe technologie a redukcja kosztów firm transportowych

autor Julia Mraczny
2023-07-05
0
droga tls

Firmy transportowe nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie wydajności i obniżenie kosztów, co pomaga im nadążyć za zmieniającymi się wymogami dotyczącymi emisji dwutlenku węgla i podwyżkami cen paliw. W związku z tym dzisiaj pod lupę bierzemy nowe technologie, oprogramowania i inne sposoby na optymalizację wewnętrznych procesów w sektorze TLS. Nowe technologie a redukcja kosztów w branży TLS Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonymi w 2021 roku przez Webfleet, 74% europejskich firm wdrożyło nowe narzędzia cyfrowe. Na pierwszy ogień poszły rozwiązania przeznaczone do cyfryzacji dokumentacji oraz aplikacje mobilne do organizacji czasu kierowców. Obecnie zmienił się jednak wektor działania za sprawą nowych przepisów UE, oraz kryzysu paliwowego. Teraz w cenie są programy do redukcji kosztów floty. Firmy transportowe nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na optymalizację...

Czytaj więcej

Po polskich drogach jeździ już 67 tys. aut na prąd. Dużo więcej pieniędzy na dopłaty do elektryków

autor Grzegorz Szafraniec
2023-06-27
0
elektryki ladowanie

Łączna pula środków przeznaczonych na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych zwiększyła się z 250 do 400 mln zł. To efekt rosnącej popularności programu Mój elektryk. Od jego wdrożenia w 2021 roku wpłynęło już 7900 wniosków o dopłaty na łączną kwotę 262 mln zł, z czego pozytywnie rozpatrzonych zostało 7300. Przyjrzeliśmy się ile wynosi w br. maksymalna kwota dofinansowania, jakie warunki trzeba spełnić, a także jak wygląda elektromobilność po polsku – jak szeroka jest oferta rynkowa i czy eksploatacja elektryków rzeczywiście jest tańsza niż użytkowanie aut spalinowych. Program Mój elektryk zakłada dwa sposoby wsparcia – dopłatę do zakupu lub dofinansowanie leasingu pojazdów elektrycznych. Dotacje dla osób fizycznych obsługiwane są przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), a ścieżkę leasingową...

Czytaj więcej

Polskie TSL – czy jest otwarte na deglobalizację?

autor Grzegorz Pospieszczyk
2023-06-02
0
transport logistyka

Transport, spedycja i logistyka – te trzy elementy stanowią filary polskiej branży TSL. Przez lata zaszło na tym polu wiele zmian i wciąż pojawiają się nowe szanse. Czy będziemy umieli z nich skorzystać? Na ile polski sektor TSL będzie gotowy na deglobalizację? Deklarowana skala decouplingu i skracania łańcucha dostaw daje wiele nadziei na to, że Polska zyska niepowtarzalną szansę na zdobycie nowych klientów, którzy zaczną szukać rozwiązań dla swoich firm właśnie w Europie. Szanse dla branży TSL w Polsce Świat daje szansę Polsce – mamy realną okazję do tego, aby zawalczyć o względy firm, mających na celu przeniesienie do Europy swoich produkcji lub źródeł zaopatrzenia. Do zyskania jest wiele, ale trzeba działać szybko. Wystarczy wziąć pod uwagę, że ciężka praca może nie przynieść (a przynajmniej nie od razu) zadowalających efektów. Współpraca USA z Chinami nie zmieni charakteru działania z dnia na dzień na dużą skalę. Mimo to proces tzw. decouplingu (rozdzielenie...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Advertisement HVOD_10zl_30dni_Hotel_Paradise_082023

Rekomendowane.

procent

Stało się! Najwyższe stopy od prawie 20 lat!

2022-09-08
Warto czasem zrezygnować z przyjemności

Wakacje kredytowe 2022 i 2023 – wszystko co musisz o nich wiedzieć

2022-08-31
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

zawodowa syrena

Nietypowe ogłoszenia o pracę – te zawody raczej nie zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję

2023-09-26
telewizor program urzadzenie

Do czego dzisiaj służy telewizor? Jak zmieniła się rola tego urządzenia

2023-09-26
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2023 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl

No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
  • Prawo
  • Technologia

© 2023 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ciasteczka
Aby Ci zapewnić jak najlepszą jakość korzystania z naszej witryny używamy plików cookies. Akceptacja wszystkich plików cookie umożliwia nam dostosowanie treści i naszych działań marketingowych do Twoich potrzeb. Pomaga nam również rozwiązać wszelkie problemy, które możesz napotkać na naszej witrynie. Możesz dowiedzieć się więcej, przeglądając naszą pełną Politykę dotyczącą plików cookies. Wybierz „Ustawienia”, aby zarządzać ustawieniami plików cookie, lub „Akceptuję”, aby zaakceptować wszystkie pliki cookie i kontynuować.
UstawieniaAkceptuję

Zarządzaj zgodą

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Funkcjonalny
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajność
Nasza strona internetowa korzysta z plików cookie innych firm, aby pomóc nam zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywana jest nasza strona, w tym jaka jest liczba odwiedzających, częstotliwość wyświetlania strony i ewentualne błędy użytkowników. To pomaga nam zapewnić Ci lepsze wrażenia. Zebrane przez nas informacje obejmują adres IP, odwiedzane strony, typ przeglądarki i system operacyjny.
Analityka
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Reklama
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Pliki cookie
Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc w zapewnieniu dodatkowych funkcji dla użytkowników strony. Obejmuje to możliwość interakcji z nami poprzez Live Chat i wykorzystanie personalizacji w celu dostosowania naszej zawartości do Twoich potrzeb podczas przeglądania strony.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do funkcjonowania witryny i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
SAVE & ACCEPT
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?