Osoby, która w 2023 roku nie słyszała o nowym filmie Grety Gerwig można ze świecą szukać. Ta bezprecedensowa produkcja wywarła kolosalny wpływ na popkulturę na długo przed tym, zanim Margot Robbie zagościła na srebrnym ekranie w roli nietuzinkowej Barbie. W związku z tym dzisiaj zgłębimy tajniki tego szeroko zakrojonego przedsięwzięcia reklamowego.
Odbudowa wizerunku Barbie i ekspansja firmy Mattel na rynku filmowym
Najnowszy film „Barbie” to nie standardowa, plastikowa opowieść o Barbie, jakiej można by się spodziewać, choćby po materiałach promocyjnych. To opakowany w cukierkowo-różową otoczkę, naszpikowany odniesieniami do popkultury i sztuki, manifest feministyczny i zarazem krytyka patriarchalnego świata z elementami egzystencjalizmu i pacyfizmu w postaci licznych wzmianek na temat wojen w Wietnamie, Afganistanie, czy Iraku. Twórcy filmu sprawnie wykorzystali stereotypy, aby w nietuzinkowy sposób pokazać nam absurdy tego świata. Jednak to nie jedyny przyświecający im cel. Ta produkcja bezsprzecznie jest także próbą odbudowy wizerunku Barbie firmy Mattel – producenta filmu i lalek.
Nawiązujący do „Odysei kosmicznej” Stanleya Kubricka thriller Barbie:
Kłopoty z wizerunkiem Barbie zaczęły się już przed siedemdziesięcioma laty, jednak dopiero na przestrzeni ostatnich dwóch dekad stanowią temat szczególnie popularny. Pierwsza plastikowa lalka, stworzona przez Ruth Handler, właścicielkę firmy Mattel spotkała się z ogromną falą krytyki wkrótce po wyjściu na rynek. Zarówno feministki, jak i konserwatyści w tej kwestii byli zgodni. Epatujące seksapilem i nierealistyczne ciało, wzorowane na niemieckiej bohaterce zabarwionych erotyzmem komiksów publikowanych w magazynie Bild, o imieniu Lilli uznano za nieodpowiednie dla dzieci.
Plastikowa wersja Lili pierwotnie miała zabawnym produktem skierowanym do mężczyzn, będących fanami przygód ekshibicjonistycznej prostytutki. Lalka Lilli została skopiowana i częściowo zmodyfikowana na potrzeby firmy Mattel na polecenie jej współzałożycielki, po tym jak w 1964 roku Mattel nabyła prawa autorskie do Bild Lilli. Wówczas zaprzestano produkcji niemieckiej lalki i zastąpiono ją nową lalką winylową, którą nazwano Barbie.
Źródło: The Harvard Crimson
Pochodzenie Barbie nie wpłynęło tak zgubnie na jej reputację, jak samo wykonanie firmy Mattel. Stworzona przez nich Barbie od ponad sześciu dekad odgrywa ważną rolę na rynku zabawek, ale jednocześnie stanowi przedmiot licznych kontrowersji i zawziętej krytyki w związku z następującymi zarzutami:
Wygląd zewnętrzny – krytycy zwracają uwagę, że wygląd Barbie jest nierealistyczny i promuje nieosiągalne dla człowieka standardy piękna. Lalka ma nienaturalne proporcje, nadmiernie szczupłą sylwetkę, długie nogi i wąską talię, co może wprowadzać młode pokolenia w przekonanie, że powinny starać się osiągnąć te niemożliwe parametry.
Kultura konsumpcjonizmu – świat Barbie kreuje wizję, że posiadanie wielu ubrań, akcesoriów i dóbr materialnych to kwestie nadrzędne, co może promować powierzchowność, konsumpcjonizm i nadmierne przywiązanie do przedmiotów.
Ograniczające role społeczne – do niedawna większość zestawów z Barbie skupiało się na aktywnościach związanych z modą, opieką nad dziećmi i życiem towarzyskim. To może sugerować, że kobiety są przede wszystkim przeznaczone do tych tradycyjnych ról, zamiast krzewić w dzieciach dążenie do ambitnych, zawodowych aspiracji.
Brak różnorodności – przez wiele lat lalka Barbie prezentowała jedynie wąski zakres różnorodności etnicznej i cielesnej. Brak reprezentacji różnych typów ciała i pochodzenia kulturowego może sprawić, że niektórzy konsumenci mogą czuć się niewidoczni.
Utrwalanie stereotypów – Barbie może również wpływać na utrwalanie szkodliwych stereotypów związanych z wyglądem i zachowaniem kobiet, co może ograniczać ich rozwój i wybory życiowe.
Mimo, że krytyka nie wstrzymała sukcesów lalki – firma Mattel przez lata sprzedała ponad miliard egzemplarzy Barbie – właściciele przedsiębiorstwa nie pozostali obojętni na powyższe zarzuty. Od jakiegoś czasu firma Mattel zaczęła produkować lalki różnych typów figury (krągłe, drobne i wysokie Barbie), profesji (Barbie w roli astronauty, prezydenta, czy lekarza), a także Barbie z niepełnosprawnościami, takie jak Barbie na wózku inwalidzkim, czy Barbie z syndromem Downa, stworzona wraz z amerykańskim stowarzyszeniem National Down Syndrome Society.
Jednak ostatnim słowem w tej batalii oraz ostateczną próbą dostosowania świata Barbie do współczesnej retoryki i światowych tendencji stał się właśnie najnowszy film z Margot Robbie w roli głównej. Co ciekawe, w kolejnych latach firma Mattel w następnych latach planuje produkcję kolejnych siedemnastu filmów inspirowanych swoimi zabawkami, a mianowicie, między innymi:
Barney – film o zabawkowym dinozaurze,
Magic 8 Ball – horror z zabawkową kulą, która odpowiada na pytania graczy,
KEN – film o partnerze Barbie,
Polly Pocket – film o serii lalek,
Tomek i przyjaciele – film inspirowany kreskówką o mówiących pociągach,
Bob budowniczy – znany nam w formie kreskówki,
UNO – film nawiązujący do gry karcianej,
Hot Wheels – film nawiązujący do kolekcji resoraków.
Co więcej, we wszystkich tych produkcjach wystąpić mają takie gwiazdy, jak Vin Diesel, czy Tom Hanks. Zgodnie z doniesieniami Variety bardzo prawdopodobne jest też powstanie innych filmów z uniwersum Barbie. Dyrektor generalny Mattel, Ynon Kriez, w następujący sposób wypowiedział się na ten temat w wywiadzie z Variety:
Barbie, jako marka, ma wiele różnych odsłon. Asortyment produktów Barbie jest bardzo szeroki. Oprócz głównej postaci Barbie ma ona rodzinę, a także wiele elementów w swoim uniwersum. To bardzo bogaty wszechświat… To bardzo rozległa i elastyczna marka, jeśli wziąć pod uwagę jej uniwersum
Finanse filmu Barbie
Barbie to amerykańska komedia z elementami fantasy produkcji Warner Bros i wyreżyserowana w 2023 roku przez Gretę Gerwig, która wraz z Noahem Baumbachem odpowiadała także za scenariusz. Jest to pierwszy film fabularny o Barbie, inspirowany lalkami Barbie firmy Mattel, który powstał po wielu animowanych komputerowo produkcjach telewizyjnych i streamingowych.
Bohaterami filmu są Barbie (Margot Robbie) i Ken (Ryan Gosling), którzy wyruszają w podróż samopoznania po doświadczeniu kryzysu egzystencjalnego. Barbie i Ken przyzwyczajeni matriarchatu typowego dla DreamLandu, poznają zgubny wpływ realnego, patriarchalnego świata na jednostkę. Poza Robbie i Goslingiem obsada obejmuje również Americę Ferrerę, Kate McKinnon, Issę Rae, Rheę Perlman i Willa Ferrella.
Zgodnie z danymi opublikowanymi na łamach serwisu Insider budżet marketingowy filmu „Barbie” przekroczył 150 milionów dolarów, podczas gdy na samą produkcję przeznaczono 145 milionów dolarów. Warto jednak zaznaczyć, że oba wydatki szybko się okupiły i podbiły stawkę.
Film „Barbie” zagościł na ekranach kin 21 lipca 2023 roku, a do 31 lipca 2023 roku zarobił 351,4 miliona dolarów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz 423,1 milionadolarów na innych terytoriach, co daje łącznie 774,5 miliona dolarów na całym świecie. To rekordowy sukces kasowy podczas weekendu otwarcia, który ustanowił rekord dla każdego filmu, który nie był sequelem, remakiem ani produkcją z uniwersum superbohaterów.
W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Barbie została wydana wraz z Oppenheimerem i pierwotnie przewidywano, że w weekend otwarcia zarobi 90-125 milionów dolarów z 4 243 kin, z kolei Warner Bros szacowało wartość debiut w wysokości 75 milionów dolarów. Ta podwójna gratka dla widzów okazała się wspaniałą dźwignią dla popularyzacji „Barbie”, bowiem większość widzów, zamiast historii o twórcach bomby atomowej, postawiła na różową produkcję przesyconą rozważaniami egzystencjalnymi. To zjawisko nawet doczekało się swojej nazwy – Barbenheimer.
W tygodniu premierowym AMC Theatres ogłosiło, że ponad 40 000 członków AMC Stubs dokonało wstępnej rezerwacji biletów na oba filmy tego samego dnia, a Warner Bros zarobił 70,5 miliona dolarów w dniu otwarcia, w tym 22,3 miliona dolarów ze środowych i czwartkowych nocnych pokazów przedpremierowych, z których oba były najlepszymi wynikami w 2023 roku. W weekend otwarcia Barbie przyniosła 162 miliony dolarów zysku, co stanowiło największe otwarcie od czasu Czarnej Pantery: Wakanda Forever (181,3 mln USD w listopadzie 2022 r.). Był to również najpopularniejszy film stworzony przez kobietę-reżysera, który prześcignął Kapitan Marvel (2019) i Legion Samobójców (2016), jako najlepszy weekend otwarcia produkcji z Margot Robbie.
Według stanu na 31 lipca 2023 r. pięć największych rynków zbytu tego filmu to: Wielka Brytania (23,7 mln USD), Meksyk (22,9 mln USD), Brazylia (17,6 mln USD), Australia (14,6 mln USD) i Francja (9,9 mln USD). Polska w Europie znalazła się na miejscu siódmym z wynikiem 2,5 mln USD
Marketing Barbie
Mimo że film „Barbie” został okrzyknięty hitem zarówno przez krytyków, jak i widzów, to prawdziwym majstersztykiem w tej produkcji okazały się działania marketingowe, które zostały przeprowadzone z bezprecedensowym rozmachem i we wspaniałym stylu. To właśnie dzięki tej umiejętnej i wielopłaszczyznowej strategii reklamowej Barbie, kolor różowy i wszystko, co z nimi związane króluje w każdym, nawet najodleglejszym zakątku globu.
Źródło: Time
Współpraca z markami
Barbie była promowana za pomocą szeroko zakrojonej kampanii marketingowej. W miesiącach poprzedzających premierę filmu firma Mattel zawarła kilka partnerstw promocyjnych w stylistyce Barbie i współpracowała z różnymi markami, takimi jak:
Airbnb,
Tangle Tezeeer,
PROPER Snacks,
Fossil,
Kitsch,
Aldo,
Bloomingdale’s,
Burger King,
Chi Haircare,
Forever 21,
Gap,
NYX,
Hot Topic,
Krispy Kreme Philippines,
Primark,
Progressive Insurance,
Spirit Halloween,
Ulta,
Crocs,
Dodatkowo spółka macierzysta studia, Warner Bros Discovery, promowała film za pośrednictwem swoich kanałów telewizyjnych, przede wszystkim serialu konkursowego HGTV zatytułowanego Barbie Dreamhouse Challenge, współprodukowanego przez Mattel Television, którego premiera odbyła się na krótko przed premierą filmu. Oto co mówi na ten temat dyrektor generalny Mattel:
Szczerze mówiąc, świat mody sam szybko wykorzystał szansę i dołączyła do tego trendu. Marki chciały stać się jego częścią, ponieważ widziały, w jak dynamiczny sposób ten film odnajduje swoją pozycję w kulturze. To przestała być kampania marketingowa i przybrała wymiar ruchu społecznego.
Najciekawsze kampanie reklamowe z Barbie w roli głównej
Poniżej możesz zapoznać się z najciekawszymi elementami kampanii promocyjnej „Barbie”.
Google
W dzień premiery filmu Google przygotowało różową wersję swojego interface’u. Wystarczy, że wyszukasz w Google frazy, takie jak: Barbie, Margot Robbie, Greta Gerwig czy Ryan Gosling, a zobaczysz feerię różu.
Burger King
Firma Burger King do swojej oferty wprowadziła różowego burgera inspirowanego filmem.
Aldo
Marka obuwia Aldo także dołączyła do Barbiemanii i wprowadziła na rynek kolekcję butów oraz akcesoriów inspirowanych wizerunkiem Barbie.
Biedronka
Firmy spożywcze też nie pozostają w tyle. Oto reklama Biedronki w stylu Barbie.
źródła: Biedronka
Lidl
A w ten sposób do sprawy podszedł Lidl.
Źródło: Lidl
Xbox
Xbox wprowadził na rynek pudrowo-różową wersję swojej najnowszej konsoli oraz serię uroczych kontrolerów w tym stylu.
Źródło: Xbox
Progressive Insurance
Barbie inspirują się także mniej mainstreamowe marki, takie jak agencja ubezpieczeniowa Progressive Insurance, która pokusiła się o taką reklamę:
Airbnb
Od niedawna fani Barbie mają także szansę zamieszkać w jej różowym domu w Malibu. A wszystko to za sprawą kampanii Airbnb w kooperacji z Barbie.
Barbie na TikToku
Film „Barbie” stał się także hitem w mediach społecznościowych. Premiera tej produkcji zainspirowała kilkanaście trendów na platformie TikTok. Najpopularniejsze z nich sprowadzają się do wykorzystywania ścieżki dźwiękowej filmu, generowania filmów typu „Ta Barbie jest…”, a także odtwarzania stylizacji modowych w stylu „Barbie”. Wszystkie cieszą się ogromną popularnością wśród influencerów oraz zwykłych użytkowników i każdego dnia generują miliony wyświetleń, a co za tym idzie, zyski i potencjalne kontrakty reklamowe dla ich autorów.
Oficjalny profil lalki Barbie na TikToku obserwuje 1,7 milionów osób, którzy nagrodzili jego publikacje 19 milionami polubień, z kolei profil filmu śledzi 1,2 miliona obserwujących, którzy docenili publikacje Warner Bros 18.4 milionami reakcji.
Moda w stylu Barbie
W dzisiejszych czasach moda zmienia się z szybkością wprost proporcjonalną do tempa powstawania nowych trendów na TikToku. A tam Barbie robi prawdziwą furorę. Nic więc dziwnego, że w ostatnim czasie na witrynach wirtualnych i stacjonarnych sklepów dominuje róż. Barbiemania zainspirowała nawet popularyzację nowego stylu w modzie – Barbie core.
Zgodnie z wynikami raportu Lyst Year in Fashion na rok 2022, Barbie core okazał się najważniejszym trendem minionego roku, który osiągnął szczyt w czerwcu 2022 r., kiedy to opublikowano zdjęcia Robbie jako Barbie ubranej w różowy westernowy strój. To zdjęcie stało się hitem na portalu TikTok i wywołało 416% wzrost ilości wyszukiwań różowych ubrań w sieci.
Na Tik Toku odnotowano ponad 365 milionów wyświetleń hashtagu #Barbiecore, a przed premierą filmu na rynku pojawiło się mnóstwo modowych kolaboracji Barbie z różnymi markami. Modowi giganci, od Valentino po Forever 21, w 2022 i 2023 roku powitali nas ubraniami i akcesoriami w różnych odcieniach gumy balonowej i intensywnego różu.
Zwolennicy stylu Barbie przepadają z jaskrawym różem, błyskiem i fasonami nawiązującymi do mody lat dwutysięcznych, co szybko podchwyciły największe światowe marki oraz domy mody. W różu od stóp do głów pojawiają się ludzie niezwiązani ze światem mody, modowi celebryci, a także na gwiazdy na czerwonych dywanach najważniejszych modowych wydarzeń, takich jak MET Gala.
Kosmetyki w stylu Barbie
Na koniec warto wspomnieć także o Barbie rewolucji w świecie kosmetyków. W makijażu w stylu Barbie przeważa wyrazistość, oraz wszechobecny róż i blask. Miłośnicy stylu Barbie mają w czym wybierać – w oficjalną współpracę z twórcami Barbie weszli tacy kosmetyczni giganci, jak marki kosmetyków NYX, PUR i MAC, czy producent lakierów do paznokci OPI. A w ich ślady poszły także inne, mniejsze firmy.
Podsumowanie
Film „Barbie” może podobać się w mniejszym lub większym stopniu, jednak niezaprzeczalny sukces jego strategii marketingowej, oraz zmiana wizerunku tej postaci z pewnością przejdą do historii popkultury. Kto by pomyślał, że lalka, która na początku swojego istnienia wzbudzała tyle kontrowersji, stanie się symbolem nowego ruchu społecznego?
Copywriter oraz tłumacz języka angielskiego i rosyjskiego. Uzyskała tytuł magistra filologii rosyjskiej z językiem angielskim oraz International Business Law and Arbitration na Uniwersytecie Śląskim i pasjonuje się światem biznesu i słowem pisanym. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości IT, marketingu oraz tajnikach aranżacji wnętrz oraz próbuję swoich sił także w lokalizacji gier i przekładzie audiowizualnym.
Każdy przedsiębiorca pracujący w handlu prędzej czy później będzie musiał zmierzyć się z reklamacją klienta. Istnieją różne sposoby na załatwianie tego typu roszczeń, nie zawsze zgodne z prawem. Osoby prowadzące działalność gospodarczą zapominają bowiem, że uprawnienia konsumenta i sposób ich realizacji uregulowane są w odpowiednich przepisach. Dziś skupimy się na najbardziej popularnej sytuacji, czyli reklamacji konsumenta, który nabył towar i teraz zgłasza do niego zastrzeżenia. Mój poradnik opieram na zapisach ustawy o prawach konsumenta (dalej: ustawa). 1. Sprawdź, czy jesteś zobowiązany do odpowiedzi na reklamację Zanim w ogóle weźmiemy się za rozpatrywanie reklamacji, należy sprawdzić, czy jesteśmy do tego zobowiązani. Zgodnie z art. 43a ust. 1 ustawy, reklamację powinien rozpoznawać przedsiębiorca, który jest stroną umowy zobowiązującej do przeniesienia własności towaru...
Iga Świątek i Robert Lewandowski to bezsprzecznie dwa najgłośniejsze imiona polskiego sportu ostatnich lat. Świątek to wschodząca gwiazda światowego tenisa i fenomen reklamowy, który swoim potencjałem przyciąga największe marki, natomiast kończący w tym roku trzydzieści pięć lat Lewandowski powoli schodzi z firmamentu i przestaje być tak łakomym kąskiem dla reklamodawców. W związku z tym dzisiaj zastanowimy się, dlaczego wielkie marki mogą preferować współpracę z polską tenisistką. Robert Lewandowski i Iga Świątek w oczach reklamodawców Robert Lewandowski to bezsprzecznie jeden z najlepszych piłkarzy na świecie. Jego sukcesy sportowe wykraczają poza cokolwiek, co kiedykolwiek udało się osiągnąć polskiemu futboliście. Jednak z marketingowego punktu widzenia jego gwiazda przygasa. Spadek dyspozycji w pierwszych meczach tego sezonu, który zauważyli nie tylko kibicie FC Barcelona, ale...
CD Projekt został utworzony w 1994 roku dzięki inicjatywie Marcina Iwińskiego oraz Michała Kicińskiego. Firma od początku zajmowała się dystrybucją, a następnie produkcją gier komputerowych i świetnie sobie radziła, wydając coraz to lepsze tytuły i zgarniając rzesze wiernych fanów. Aktualnie jest to jedno z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych polskich przedsiębiorstw z branży gier komputerowych. Ostatnie miesiące jednak nie przyniosły jej popularności, a przynajmniej nie tej pozytywnej. Z czego znany jest CD Projekt i co się z nim obecnie dzieje? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć poniżej. Trochę historii CD Projekt powstał w 1994 roku z inicjatywy dwóch pasjonatów gier komputerowych, którzy poznali się jeszcze w czasach liceum. Firma na początku zajęła się między innymi tłumaczeniem zagranicznych gier na język polski i ich dystrybucją na naszym rodzimym rynku....
Historia B2C Furniture przypomina opowieść o Dawidzie i Goliacie. Ta niewielka, australijska firma stanęła do boju z takimi gigantami, jak IKEA i pokazała, że można zbudować dochodowy biznes, sprzedając meble, które nie muszą być zrobione szybko, tanio i nieekologicznie – wręcz przeciwnie, świadomi konsumenci chcą kupować wysokiej jakości meble produkowane w zrównoważony sposób. I tak oto z niewielkiej, rodzinnej firmy B2C Furniture stało się przedsiębiorstwem, które w 2022 roku osiągnęło przychód w wysokości 12 milionów dolarów australijskich. A z uwagi na to, że z najlepszych warto brać przykład, dlatego dzisiaj przyjrzymy się tej niezwykłej historii sukcesu. Podstawowe informacje na temat B2C Furniture B2C Furniture to sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży detalicznej mebli, którego celem jest zapewnienie ekologicznej alternatywy dla...
Trolle zrobiły ogromną międzynarodową karierę. W tym roku wypada 64. rocznica debiutu tych zabawek oraz premiera trzeciego filmu z tej serii, a popularność trolli stale rośnie. W związku z tym dzisiaj prześledzimy ich losy i zgłębimy ten fenomen. Historia trolli Troll to rodzaj plastikowej zabawki (początkowo wykonanej z drewna) z włochatymi, zaczesanymi do góry włosami, przedstawiającej trolla, znanej również jako lalka Dam od nazwiska jej twórcy – duńskiego drwala i rybaka Thomasa Dama. Legenda głosi, że były piekarz Dam, nie mógł sobie pozwolić na prezent świąteczny dla swojej córeczki Lili, dlatego postanowił wyrzeźbić z drewna lalkę, inspirowaną jego wyobrażeniem na temat trolli, zaczerpniętych z dawnych baśni skandynawskich. Thomas Dam z kilkoma ze swoich pierwszych trolli. Źródło: The Hustle Magazine Trolle...
Ostatni lipcowy rekord średniej temperatury na całym globie, która przekroczyła 17 stopni Celsjusza pokazuje, że kryzys klimatyczny bez wątpienia stał się faktem. Choć naukowcy biją na alarm już od prawie półwiecza, nie udało się dotąd wprowadzić w światowej gospodarce realnych zmian, które pozwoliłyby na zatrzymanie lub spowolnienie procesu ocieplania klimatu. Dziś świat stanął już nie tylko przed wyzwaniem, ale koniecznością obniżenia emisji gazów cieplarnianych w jak najkrótszym czasie. Aby zatrzymać wzrost temperatury na świecie na poziomie 1,5 stopnia potrzebne jest wprowadzenie gruntownych zmian na stopniu politycznym oraz biznesowym. Działanie dla planety to też działanie dla portfela Oczywiście moc sprawczą w sprawie ratowania klimatu ma każdy przedsiębiorca. Nie da się jednak ukryć, że najwięcej zrobić mogą firmy, posiadające największy kapitał. To...
Aby Ci zapewnić jak najlepszą jakość korzystania z naszej witryny używamy plików cookies. Akceptacja wszystkich plików cookie umożliwia nam dostosowanie treści i naszych działań marketingowych do Twoich potrzeb. Pomaga nam również rozwiązać wszelkie problemy, które możesz napotkać na naszej witrynie. Możesz dowiedzieć się więcej, przeglądając naszą pełną Politykę dotyczącą plików cookies. Wybierz „Ustawienia”, aby zarządzać ustawieniami plików cookie, lub „Akceptuję”, aby zaakceptować wszystkie pliki cookie i kontynuować.
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Nasza strona internetowa korzysta z plików cookie innych firm, aby pomóc nam zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywana jest nasza strona, w tym jaka jest liczba odwiedzających, częstotliwość wyświetlania strony i ewentualne błędy użytkowników. To pomaga nam zapewnić Ci lepsze wrażenia. Zebrane przez nas informacje obejmują adres IP, odwiedzane strony, typ przeglądarki i system operacyjny.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc w zapewnieniu dodatkowych funkcji dla użytkowników strony. Obejmuje to możliwość interakcji z nami poprzez Live Chat i wykorzystanie personalizacji w celu dostosowania naszej zawartości do Twoich potrzeb podczas przeglądania strony.
Te pliki cookie są niezbędne do funkcjonowania witryny i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.