• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Lipiec 2025
  • Ranking faktoringu
poniedziałek, 14 lipca, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    partnerzy biznesowi
    Sezonowość sprzedaży = sezonowość przychodów? Niekoniecznie!
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Polska flaga
    Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?
    cesar salazar z hrdevcNIg unsplash
    Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    magazyn
    Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    partnerzy biznesowi
    Sezonowość sprzedaży = sezonowość przychodów? Niekoniecznie!
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz, jaka księgowość będzie dla Ciebie najlepsza?
    tunel ciezarowka
    Ruszyły dopłaty do ciężarówek elektrycznych. Można dostać nawet 750 tys. zł dotacji na zakup lub leasing pojazdu
    najlepszy program do faktur ranking 03
    Jak wybrać odpowiedni kod PKD dla Twojej działalności?
    zlobek jak otworzyc
    Trwa boom na żłobki. Jak otworzyć żłobek i zarabiać na swoim?
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Polska flaga
    Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?
    cesar salazar z hrdevcNIg unsplash
    Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    magazyn
    Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora
    Nowe interpretacje podatkowe. Szkolenia przed założeniem firmy mogą być kosztem podatkowym
    foto ranking faktoringu n 6
    Wyższy limit zwolnienia z VAT od 2026 roku!
    flaga unia europejska
    Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne
    sprzedaz komputer
    Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową? Prosty przewodnik krok po kroku
    podatki okulary
    Rewolucja w Ordynacji Podatkowej 2025 – co się zmieniło i dlaczego warto o tym wiedzieć?
  • Prawo
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Player

Czy Iga Świątek lepiej wykorzystuje swoją markę, niż Lewandowski?

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2024-04-09
w Player, Biznes pod lupą
0
swiatek ucieszona

Iga Świątek i Robert Lewandowski to bezsprzecznie dwa najgłośniejsze imiona polskiego sportu ostatnich lat. Świątek to wschodząca gwiazda światowego tenisa i fenomen reklamowy,  który swoim potencjałem przyciąga największe marki, natomiast kończący w tym roku trzydzieści pięć lat Lewandowski powoli schodzi z firmamentu i przestaje być tak łakomym kąskiem dla reklamodawców. W związku z tym dzisiaj zastanowimy się, dlaczego wielkie marki mogą preferować współpracę z polską tenisistką.
faktura

Spis treści schowaj
1 Robert Lewandowski i Iga Świątek w oczach reklamodawców
2 Iga Świątek na tle innych sportsmenek
3 Sportowe sukcesy Igi Świątek
4 Finansowe sukcesy Igi Świątek
5 Iga Świątek w mediach społecznościowych
6 Kontrakty reklamowe Igi Świątek
7 Podsumowanie

Robert Lewandowski i Iga Świątek w oczach reklamodawców

Robert Lewandowski to bezsprzecznie jeden z najlepszych piłkarzy na świecie. Jego sukcesy sportowe wykraczają poza cokolwiek, co kiedykolwiek udało się osiągnąć polskiemu futboliście. Jednak z marketingowego punktu widzenia jego gwiazda przygasa. Spadek dyspozycji w pierwszych meczach tego sezonu, który zauważyli nie tylko kibicie FC Barcelona, ale i eksperci, oraz zaawansowany, jak na piłkarza wiek, ujawniły znaczący problem, który może być powodem, dla którego Lewandowski nie może pochwalić się wieloma nowymi kampaniami reklamowymi – wartość reklamowa Lewandowskiego jest poniekąd uzależniona od jego formy i wyników, bo jego powściągliwy charakter nie wzbudza większej sympatii ani zaufania ludzi spoza świata piłki nożnej.

Jak Lewandowski wypada na tle gwiazd światowego futbolu na Instagramie?

Podobne artykuły

Polska flaga

Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?

2025-07-11
cesar salazar z hrdevcNIg unsplash

Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?

2025-07-10
grafika gg 03

Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?

2025-07-08
magazyn

Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata

2025-07-07
nieruchomosc klucz

Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce

2025-07-03
3 e mail marketing

Zamknięcie Cieśniny Ormuz. Czy przedsiębiorcy w Polsce mają się czego obawiać?

2025-06-27
Piłkarz Liczba obserwujących na Instagramie
Cristiano Ronaldo 601 mln
Leo Messi 484 mln
Robert Lewandowski 35 mln
Kylian Mbappe 107 mln
Vinicius JR 41,2 mln
Erling Haaland 34,9 mln

Marka osobista Roberta Lewandowskiego bazuje głównie na jego popisach sportowych, a nie jego osobowości. Lewandowski nie dzieli się swoim życiem, ani poglądami na ważne społecznie tematy, a jego instagramowy profil składa się w przeważającej mierze z wyretuszowanych i dość sztucznie wyglądających fotografii do postów sponsorowanych. W rezultacie nawet oddani fani Lewandowskiego nie mieli możliwości poznać go jako człowieka, a przez to kampanie reklamowe z jego udziałem nie dają już takich rezultatów, jak na początku kariery. Dowodem na to jest malejąca liczba kontraktów z rozpoznawalnymi, zagranicznymi markami, oraz fakt, że nowe umowy sponsorskie (4F, LIDL, czy STORM) dotyczą tandemu Robert i Anna Lewandowscy, aniżeli samego Roberta. Znaczący jest także spadek zysku agencji marketingowej, której właścicielem jest Lewandowski – Stor9_ w ubiegłym roku zanotowała spadek zysku netto z 503,3 do 137,4 tys. zł.

Post reklamowy Roberta Lewandowskiego dla sieci LIDL

lewy lidl

Co więcej, prawdopodobnie na alarm bije także zespół managerski Lewandowskiego, bo inaczej trudno wyjaśnić ich ostatni blamaż z OSHEE. Otóż niedawno na łamach portalu Wirtualne Media można było przeczytać, że firma OSHEE nie zdecydowała się naprzedłużenie kontraktu reklamowego z piłkarzem, a zamiast tego postawiła na umowę sponsorską z Igą Świątek. I rzeczywiście, tak się stało. Jednak na tym nie koniec historii. Otóż w odpowiedzi na wzmianki Lewandowski zlecił prawnikom, aby wystosowali do serwisu Wirtualne Media oraz niegdyś popularnego, portalu humorystycznego Kwejk.pl wezwanie do sprostowania tej sprawy i zaznaczenia, że to On nie życzył sobie przedłużenia umowy. Cała sprawa stała się pożywką dla mediów i komentatorów, którzy zgodnie wyśmiali Lewandowskiego za tę nieudaną próbę ratowania swojego wizerunku, co  wygenerowało kolejną falę memów z piłkarzem w roli głównej.

Współprace Lewandowskiego i Świątek

Robert Lewandowski Iga Świątek
Lidl Rolex
Totalizator Sportowy VISA
Gillette Oshee
Nike On running
4F Tecnifibre
SM Storm Bikes PZU
Porshe

Z kolei wizerunek Igi Świątek ma wszystko to, czego brakuje Lewandowskiemu – młodość, otwartość, lekkość przekazu oraz autentyczność. Atrakcyjność marki Igi Świątek pod względem marketingowym wynika z tego, że poza ogromnymi sukcesami sportowymi, Świątek dała się poznać swoim fanom także z innej strony. To osoba otwarta, która równie chętnie, co triumfami na boisku, dzieli się swoimi pasjami i śmiało wyraża swoje zdanie na tematy społeczne, takie jak inwazja Rosji na Ukrainę, prawa osób należących do społeczności LGBTQ+. Tenisistka często porusza również tematy związane z problemami psychicznymi. Chociaż profile Igi są zdominowane przez sukcesy sportowe, to poza nimi, publikuje także posty lifestyle’owe, dzięki czemu bardziej wiarygodna w oczach swoich odbiorców, a tym samym bardziej atrakcyjna dla potencjalnych reklamodawców.

Iga Świątek w mediach jest osobą interesującą, sympatyczną i otwartą przez co jej poczynania śledzą także ludzie niezainteresowani tenisem. Istotą wizerunku Igi Świątek jest szczerość i otwartość, a to, w dzisiejszych czasach, gdzie reklama czyha na nas na każdym rogu, sprzedaje znacznie lepiej, niż zdystansowanie i powściągliwość Roberta Lewandowskiego.

Iga Świątek na tle innych sportsmenek

Z roku na rok kobiecy sport przyciąga coraz więcej fanów. Oglądalność dwudziestu pięciu meczów rozgrywanych w ramach Women’s National Basketball Association w sezonie 2022 wzrosła o 19% w porównaniu do 2021 roku, co stanowi najwyższy wynik od 15 lat. Podobne wyniki ma kobiecy futbol. Podczas turnieju Mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet UEFA EURO 2022, który odbył się w Anglii w lipcu ubiegłego roku, ustanowiono nowe rekordy frekwencji zarówno dla pojedynczego meczu (87 192), jak i całego turnieju (574 875). W parze z wzrostem oglądalności idzie wzrost kontraktów sponsorskim – w 2022 roku liczba sponsorów w profesjonalnym sporcie kobiet wzrosła o 20% w stosunku do 2021 roku.

Jak Świątek wypada na tle gwiazd kobiecego tenisa na Instagramie?

Tenisistka Liczba obserwujących na Instagramie
Iga Świątek 1,3 mln
Naomi Osaka 2,7 mln
Ons Jabeur 1,1 mln
Aryna Sabalenka 0,86 mln
Coco Gauf 0,9 mln
Elina Switolina 1,2 mln

Zgodnie z danymi na 2022 rok, najpopularniejszymi sportsmenkami w świecie mediów społecznościowych jest gimnastyczka Olivia Dunne, Iga Świątek i piłkarka Alisha Lehman. Te trzy gwiazdy były jedynymi zawodniczkami, które uzyskały średnio ponad 1 mln zaangażowań każda dla swoich sponsorów. Zaangażowanie w WTA i NWSL zdominowały Iga Świątek (48%) i Alexa Morgan (40%). Mimo młodego wieku, Świątek znalazła się także w pierwszej trójce pod względem zaangażowania reklamowego wśród odbiorców ogółem. Wyprzedziły ją jedynie zwyciężczyni tegorocznej edycji Australian Open Emma Raducanu, oraz legendarna tenisistka Serena Williams.

Tenisistki sklasyfikowane według zaangażowania odbiorców ich postów we współpracy z markami za rok 2022

zawodniczki w porownaniu ze swiatek
Źródło: Raport Women in Sports 2022

Sportowe sukcesy Igi Świątek

Iga Świątek to jedna ze wschodzących gwiazd światowego tenisa. W wieku 19 lat została pierwszą polską zawodniczką, która zdobyła tytuł singlowy Wielkiego Szlema, dzięki zwycięstwu w turnieju French Open 2020. Od tego czasu przeszła długą drogę i obecnie jest uznawana za pierwszą rakietę świata.

French Open był ogromnym sukcesem, ponieważ 19-latka wygrała turniej, nie oddając ani jednego seta i przegrywając zaledwie 28 meczów w całym turnieju. W drodze po tytuł pokonała takie zawodniczki jak Simona Halep i Sofia Kenin. W sezonie 2022 Świątek zdobyła 6 kolejnych tytułów, w tym kolejny tytuł French Open w 2023 roku, który był jej trzecim tytułem Wielkiego Szlema w karierze. Oprócz tego miała rekordową passę 37 niepokonanych meczów, która została niedawno przerwana przez Alize Cornet na Wimbledonie.

Finansowe sukcesy Igi Świątek

Jak podaje Forbes, w 2022 roku Iga Światek zajęła piąte miejsce wśród najlepiej opłacanych sportsmenek na świecie. W zeszłym roku wartość netto marki osobistej Igi Świątek wyniosła co najmniej 10 milionów dolarów, natomiast według stanu na czerwiec 2023 roku szacuje się ją na 20 milionów dolarów. W swojej krótkiej, ale intensywnej karierze Iga Świątek otrzymała nagrody pieniężne w łącznej wysokości 19 154 913 dolarów. Sama wygrana w turnieju French Open 2023 dała jej 2 300 000 euro.

Iga Świątek w mediach społecznościowych

Zanim przejdziemy do wielomilionowych kontraktów sponsorskich Igi Świątek, warto przyjrzeć się jej Instagramowi, który jak wiadomo stanowi jedną z największych platform reklamowych na świecie. Jej profil obserwuje 1,3 mln użytkowników i choć trzeba przyznać, że ta platforma służy jej głównie do dzielenia się sportowymi sukcesami, to od czasu do czasu Iga promuje marki na zasadach płatnych i barterowych.  Ostatnio tego niewątpliwego zaszczytu dostąpiły takie marki, jak luksusowe biuro podróży Planet Escape, czy Xiaomi (tej ostatniej współpracy nie przedłużyła z uwagi na to, że Xiaomi kontynuuje swoją działalność na rynku rosyjskim po inwazji Rosji na Ukrainę).

Post Igi Świątek

Post Igi SwiatekKontrakty reklamowe Igi Świątek

Zdaniem specjalistów tenisistka co roku zgarnia 5 milionów dolarów z tytułu umów sponsorskich. Co więcej, już drugi raz z rzędu została liderką w rankingu najbardziej wartościowych kobiecych marek osobistych w Polsce, w przedbiegach wygrywając z  celebrytkami pokroju Anny Lewandowskiej i Małgorzaty Rozenek-Majdan. Zgodnie z doniesieniami Forbes Women, gdzie po analizie poddano łącznie ponad 3,2 mln publikacji, jej wartość reklamowa na rok 2022 wynosiła 713 mln złotych i najprawdopodobniej będzie rosnąć, biorąc pod uwagę to, że już 73. tydzień utrzymuje się na pozycji nr 1 w rankingu WTA.

W przeszłości Iga Świątek współpracowała z takimi gigantami, jak Nike, Red Bull, czy Toyota Lexus. Obecnie jej portfolio partnerskie nieco się zmieniło. Oto aktualne kontrakty polskiej tenisistki.

PZU Group

Od 2021 roku głównym sponsorem Igi Świątek jest PZU Group. Zgodnie z szacunkami agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight rezultatem współpracy czołowego polskiego ubezpieczyciela z Igą Świątek w 2021 roku było 42 mln zł ekwiwalentu reklamowego, co oznacza, że właśnie tyle PZU musiałby wydać na reklamę, żeby osiągnąć podobny rezonans. Co więcej, w zeszłym roku ten imponujący wynik był niemal trzykrotnie wyższy. Zgodnie z danymi Sponsoring Insight, od stycznia do grudnia 2022 roku w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów reklamowych, gdzie Iga Świątek eksponowała markę PZU, co przełożyło się przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego.

Tecnifibre

Marka Tecnifibre dostarcza Idze Świątek rakiet i akcesoriów do gry. Kiedy Iga Świątek zdobyła w Paryżu szósty tytuł WTA, w ramach gratulacji marka symbolicznie zmieniła nawet swoją nazwę na  Swiateknifibre, a specjaliści firmy opracowali dla niej model  rakiety, dostosowany specjalnie do jej potrzeb  – T-Rebound 298 IGA – który towarzyszy jej podczas wszystkich meczów tego sezonu.

Iga Świątek o rakiecie Tecnifibre Tempo 298 Iga

 

OSHEE

W lutym 2023 roku czterokrotna zwyciężczyni Wielkiego Szlema ogłosiła zawarcie umowy z polską marką napojów izotonicznych OSHEE. Zgodnie z umową polska gwiazda tenisa pojawi się na produktach marki napojów, a także będzie zaangażowana w globalne kampanie marketingowe.

Reklama OSHEE z Igą Świątek

 

On Running

W 2021 roku Polska gwiazda tenisa została pierwszą kobietą, która podpisała kontrakt ze szwajcarską marką odzieży sportowej Asics i trwała przy tym kontrakcie przez ostatnie trzy lata, jednak sezonie 2023 tenisistkę ubierać ma inna marka.

Spot reklamowy Igi Świątek dla Asics

Na miejsce Asisc przyszła spółka legendarnego tenisisty Rogera Federera, która zajmie się nie tylko turniejowymi kreacjami Igi, ale obiecała stworzyć unikalne obuwie sportowe dostosowane do jej preferencji z serii The Roger Pro.

Iga Świątek o współpracy z ON Running:

To ekscytujący rok newsów i kolejnych kroków w moim rozwoju. Bardzo się cieszę, że mogę ogłosić zostanie jedyną tenisistką, z którą współpracuje marka On. Bardzo doceniam to, że zespół ON wierzy we mnie jako tenisistkę i jako człowieka przede wszystkim. Mamy zamiar wspólnie się rozwijać i pozytywnie wykorzystywać nasz wpływ. Zobaczycie mnie w całkowicie nowych strojach podczas kolejnych meczów i mam nadzieję, że polubicie je tak jak ja.

Więcej o współpracy Świątek z On przeczytacie TUTAJ

Porsche

Znajomość Igi Świątek z Porsche rozpoczęła się od dwóch wygranych samochodów tej marki. Tenisistka wygrała je w 2022 i 2023 roku, kiedy triumfowała w turnieju WTA 500 w Stuttgarcie. Najprawdopodobniej wówczas dział marketingu Porsche stwierdził, że jest to postać, z którą warto być kojarzonym, dlatego w marcu 2023 marka złożyła jej oficjalną propozycję sponsorstwa.

Oto w jaki sposób na ten temat wypowiada się sportsmenka:

To jeden z moich ulubionych turniejów. Odkąd wygrałam tam w ubiegłym roku, marka Porsche zaczęła kojarzyć mi się nie tylko ze świetnymi sportowymi samochodami, ale też z emocjami, jakie przeżywałam na korcie i z tym, jakie możliwości daje sport. Gdy jako zwyciężczyni turnieju już dwukrotnie wjechałam na kort w Porsche, które wygrałam, przemknęło mi przez myśl, że to naturalna współpraca dla mnie.

Kulisy sesji zdjęciowej dla Porsche

VISA

17 sierpnia 2023 roku Iga Świątek została pierwszą tenisistką, która podpisała umowę sponsorską z firmą VISA obsługującą płatności kartami. W ramach umowy Iga została ogłoszona globalnym ambasadorem VISA i będzie współpracować z innymi sportowcami, którzy podpisali umowę z amerykańską firmą przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 roku.  Długość i warunki finansowe tej umowy nie zostały ujawnione[1].

Iga Świątek na temat współpracy z VISA:

Zaczęłam swoją tenisową karierę w młodym wieku i mimo że wciąż się uczę, staram się być wzorem dla innych młodych ludzi. Znalezienie się w gronie Team Visa wśród tak wielu niezwykłych sportowców pomoże mi dalej działać na rzecz spraw bliskich mojemu sercu, zarówno w kwestiach sportowych, jak i społecznych, które są dla mnie ważne.

Podsumowanie

Iga Świątek miała bardzo udany zeszły rok, zarówno pod względem formy, jak i finansów. Przez lata najlepszą polską twarzą, z której korzystały zagraniczne marki, był Robert Lewandowski. To zaczyna się zmieniać wraz z tym, jak dobrze tenisistka radzi sobie na korcie i poza nim. A obecny sezon wydaje się obfitować w jeszcze więcej możliwości dla tej już wybitnej Polki. I serdecznie życzymy jej wykorzystania wszystkich w pełni. Dobrą okazją do pokazania się szerszej publiczności i zachęcenia nowych marek do współpracy będzie nadchodzący turniej Wielkiego Szlema US Open, który rozpoczyna się w poniedziałek 28 sierpnia.

Transmisje na żywo z tego turnieju można obejrzeć na platformie Player.pl

 

Fot. Materiały prasowe / igaswiatek.pl

Oceń wpis
Tags: biznes pod lupąIga ŚwiątekmarketingPlayerreklamaRobert Lewandowskiwspółprace
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Doświadczony copywriter, redaktor, twórca cyfrowy oraz tłumacz języka angielskiego, oraz rosyjskiego. Pierwszy tytuł magistra uzyskała na kierunku filologia rosyjska z językiem angielskim na Uniwersytecie Śląskim, a drugi na kierunku International Business Law and Arbitration. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Pasjonuje się światem biznesu, socjologią i słowem pisanym. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości finansów i inwestycji, a także tajników marketingu. Spełnia się także jako mentorka aspirujących tłumaczy i copywriterów, angażując się w prowadzenie kursów swojego autorstwa.

Podobne Wpisy

Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?

autor Julia Mraczny
2025-07-11
0
Polska flaga

Najnowsze dane z GUS napawają optymizmem. W pierwszym kwartale 2025 roku Polskie PKB wzrosło o 3,2% w skali rok do roku, czyli o więcej 2,2% względem analogicznego okresu w 2024 roku. Co więcej, w ujęciu sezonowo skorygowanym gospodarka poszła w górę  o 0,7% w odniesieniu do czwartego kwartału 2024 roku. To sugeruje, że Polska znajduje się w dobrej kondycji gospodarczej w porównaniu z przeciętną stopą wzrostu 1,1%  w strefie euro prognozowaną przez Komisję Europejską na 2025 r. Czy tak jest w rzeczywistości? Jak Polska gospodarka wypada na tle Europy? Gospodarka Polski i Niemiec w 2024 roku Gospodarka w 2024 roku zdawała się zatrzymać w półtaktu. Indeks PMI dla przemysłu w strefie euro spadł do poziomów 43–44 pkt, bynajmniej nie zwiastując eskalacji...

Czytaj więcej

Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?

autor Magdalena Grochocka
2025-07-10
0
cesar salazar z hrdevcNIg unsplash

Trudno dziś wyobrazić sobie świat bez Volkswagena – marki, która przez dekady zdobywała zaufanie milionów kierowców na całym globie. Ale czy wiesz, że jej początki były ściśle powiązane z propagandową machiną Trzeciej Rzeszy? Historia „samochodu dla ludu” to opowieść pełna paradoksów: od narodzin w cieniu totalitaryzmu, przez kultowy status Garbusa, aż po marketingową rewolucję z kampanią „Think Small”. Volkswagen przeszedł drogę od symbolu niemieckiego porządku po globalny koncern stojący w obliczu kryzysów i wyzwań transformacji energetycznej. To fascynująca historii marki, która nie tylko przetrwała największe zawirowania XX i XXI wieku, ale też wielokrotnie potrafiła się na nowo wymyślić. Początki marki: auto dla ludu i propaganda sukcesu (1937–1945) Volkswagen został powołany do życia w 1937 roku z inicjatywy Niemieckiego Frontu Pracy...

Czytaj więcej

Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?

autor Marek Polubiatko
2025-07-08
0
grafika gg 03

Gadu-Gadu to doskonały przykład, że brak długoterminowej wizji i zbyt późne reagowanie na pojawiające się trendy, może szybko zniweczyć nawet doskonale prosperujący projekt. Komunikator internetowy przeszedł drogę od najpopularniejszego narzędzia w swojej kategorii do niemal nieużywanej i całkowicie zapomnianej aplikacji. Kilkukrotna rewitalizacja marki skończyła się niepowodzeniem, ale obecny właściciel raz jeszcze spróbuje przywrócić świetność kultowego "słoneczka". Plany są ambitne, ale mam wrażenie, że wprowadzenie marki na poziom z czasów największej świetności jest zwyczajnie niemożliwe. Historia komunikatora Gadu-Gadu Komunikator internetowy Gadu-Gadu zadebiutował w 2000 roku. To produkt autorstwa programisty Łukasza Foltyna, który miał inspirować się podobnym narzędziem – ICQ. Oznacza to, że od powstania GG minęło ćwierć wieku. Żeby uzmysłowić, jakie to były czasy, wystarczy wskazać na kilka wydarzeń z tego...

Czytaj więcej

Nie inwestujesz w magazyny? Możesz tego żałować za 3 lata

autor Julia Mraczny
2025-07-07
0
magazyn

Jeszcze przed pięcioma laty nikt nie przypuszczał, że magazyny, dotąd kojarzone z szarymi, niepozornymi halami, przekształcą się w strategiczny filar polskiej gospodarki. Obecnie, w połowie 2025 roku, gdy spojrzymy na twarde dane, dostrzeżemy imponujące liczby — 34,5 mln m² nowoczesnej powierzchni magazynowej zgodnie z danymi koniec pierwszego kwartału 2025 roku — będące bezpośrednim rezultatem długoletnich inwestycji infrastrukturalnych oraz przekształceń w strukturze globalnej gospodarki. Przyjrzyjmy się zatem sytuacji na rynku nieruchomości magazynowych. 2024 – rok stabilizacji i nowej nadziei na rynku magazynowym Rok 2024 rozpoczął się pod znakiem licznych wyzwań na arenie międzynarodowej. Nadal odczuwalne były skutki pandemii, które w połączeniu z napięciami geopolitycznymi i rosnącymi kosztami finansowania inwestycji, wpływały na ostrożniejsze podejście firm i inwestorów do ekspansji. Mimo to, polski...

Czytaj więcej

Ceny mieszkań na widoku! Deweloperzy w panice, kupujący zacierają ręce

autor Magdalena Grochocka
2025-07-03
0
nieruchomosc klucz

Już od 11 lipca 2025 roku deweloperzy muszą codziennie publikować i aktualizować ceny mieszkań – jawnie, przejrzyście i bez ukrytych kosztów. To największa zmiana na rynku pierwotnym od lat, która może wstrząsnąć sposobem, w jaki Polacy kupują nieruchomości. Co dokładnie się zmieni i kto na tym zyska? Dlaczego „jawność cen” to rewolucja na rynku nieruchomości? Nowe przepisy wprowadzają obowiązek publikowania pełnej ceny każdego mieszkania (zarówno za metr, jak i całkowitej) na stronie internetowej dewelopera oraz w materiałach reklamowych. Deweloperzy będą musieli codziennie aktualizować dane, archiwizować historię zmian i zgłaszać je do specjalnego rejestru publicznego. Przepisy obejmują również obowiązek publikacji cen za dodatkowe elementy, takie jak miejsce postojowe czy komórka lokatorska, które wcześniej często były „domyślnie” ukrywane. Ustawa została podpisana na...

Czytaj więcej

Zamknięcie Cieśniny Ormuz. Czy przedsiębiorcy w Polsce mają się czego obawiać?

autor Magdalena Grochocka
2025-06-27
0
3 e mail marketing

Cieśnina Ormuz znów staje się jednym z najbardziej zapalnych punktów na mapie świata. W obliczu rosnącego napięcia na linii Izrael–Iran przedsiębiorcy coraz częściej zadają sobie pytanie: co stanie się z rynkami, jeśli szlak zostanie zablokowany? Skutki mogą być odczuwalne globalnie – także w Polsce. Dynamiczna sytuacja na Bliskim Wschodzie Oczy całego świata znów zwróciły się na Bliski Wschód. Po serii wymian ognia i groźnych deklaracji między Izraelem a Iranem, Donald Trump ogłosił zawieszenie broni i zadeklarował zaangażowanie w próbę dyplomatycznego zażegnania konfliktu. W praktyce jednak porozumienie pozostaje niestabilne – obie strony regularnie je naruszają, a napięcie nie słabnie. Iran, który od lat traktuje Cieśninę Ormuz jako strategiczny element nacisku, ponownie sugeruje możliwość jej zablokowania. Tym razem groźba wydaje się wyjątkowo...

Czytaj więcej

Specjalista ds. zakupów – zawód przyszłości, czy strata czasu?

autor Julia Mraczny
2025-06-26
0
foto ranking faktoringu n 4

Mamy połowę 2025 roku. Mimo niższych współczynników inflacji i bezrobocia gospodarka wciąż odczuwa skutki turbulencji: pandemii, inflacji i globalnych napięć geopolitycznych. Właściciele firm już dawno zrozumieli, że najistotniejsze nie są niskie koszty pracy, lecz umiejętność zabezpieczenia biznesu przed turbulencjami zewnętrznymi w współpraca z dostawcami. W tej nowej rzeczywistości wielu przedsiębiorców zaczyna dostrzegać możliwości w automatyzacji i outsourcingu, a część zawodów znika, by ich miejsce zajęły zupełnie nowe profesje. A jednak jest jeden zawód, który jak dotąd opiera się digitalizacji. W raporcie „Rola i wyzwania działów zakupów w Polsce” aż 72% ekspertów na tym stanowisku dostrzega dobrą przyszłość tej ścieżki kariery, a 26% ocenia perspektywy jako bardzo obiecujące. Jak jest w rzeczywistości? Jak zostać specjalistą ds. zakupów i ile można na...

Czytaj więcej

Polska wdrażając unijne przepisy, regularnie rozszerza je o własne regulacje, choć nie jest to konieczne

autor Katarzyna Zuba
2025-06-25
0
flaga unia europejska

Jako członek Unii Europejskiej mamy obowiązek wdrażać do polskiego systemu prawnego unijne przepisy. Jednak polscy ustawodawcy często przy okazji ich implementacji dopisują dodatkowe regulacje, które niepotrzebnie komplikują porządek prawny i tworzą kolejne ograniczenia lub obciążenia dla przedsiębiorców i obywateli. Zjawisko to dokładniej zbadał zespół Rafała Brzoski, który w swoim raporcie na temat tzw. gold-platingu wskazał konkretne przykłady takich nadregulacji. Raport na temat gold-platingu i nadregulacji w Polsce Zjawisko wprowadzania dodatkowych regulacji przy okazji wdrażania przepisów unijnych nosi nazwę gold-platingu (z ang. pozłacanie). Jego występowanie w Polsce opisał dość dokładnie zespół deregulacyjny Rafała Brzoski SprawdzaMY w raporcie „Gold-plating i nadregulacja przy implementacji prawa UE do polskiego porządku prawnego”. Raport powstał w maju tego roku we współpracy z Fundacją Wsparcia Przedsiębiorczości oraz...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

rejestracja w zus pue

Data sprzedaży a data wystawienia faktury jako obowiązek PIT i VAT

2024-09-23
mieszkanie klucze malzenstwo

Pierwsze klucze 2025 – kto, kiedy i na jakich warunkach z niego skorzysta?

2025-02-26
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

partnerzy biznesowi

Sezonowość sprzedaży = sezonowość przychodów? Niekoniecznie!

2025-07-14
Polska flaga

Francja i Niemcy w recesji, Polska idzie w górę – dlaczego?

2025-07-11
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?