Iga Świątek i Robert Lewandowski to bezsprzecznie dwa najgłośniejsze imiona polskiego sportu ostatnich lat. Świątek to wschodząca gwiazda światowego tenisa i fenomen reklamowy, który swoim potencjałem przyciąga największe marki, natomiast kończący w tym roku trzydzieści pięć lat Lewandowski powoli schodzi z firmamentu i przestaje być tak łakomym kąskiem dla reklamodawców. W związku z tym dzisiaj zastanowimy się, dlaczego wielkie marki mogą preferować współpracę z polską tenisistką.
Robert Lewandowski i Iga Świątek w oczach reklamodawców
Robert Lewandowski to bezsprzecznie jeden z najlepszych piłkarzy na świecie. Jego sukcesy sportowe wykraczają poza cokolwiek, co kiedykolwiek udało się osiągnąć polskiemu futboliście. Jednak z marketingowego punktu widzenia jego gwiazda przygasa. Spadek dyspozycji w pierwszych meczach tego sezonu, który zauważyli nie tylko kibicie FC Barcelona, ale i eksperci, oraz zaawansowany, jak na piłkarza wiek, ujawniły znaczący problem, który może być powodem, dla którego Lewandowski nie może pochwalić się wieloma nowymi kampaniami reklamowymi – wartość reklamowa Lewandowskiego jest poniekąd uzależniona od jego formy i wyników, bo jego powściągliwy charakter nie wzbudza większej sympatii ani zaufania ludzi spoza świata piłki nożnej.
Jak Lewandowski wypada na tle gwiazd światowego futbolu na Instagramie?
Marka osobista Roberta Lewandowskiego bazuje głównie na jego popisach sportowych, a nie jego osobowości. Lewandowski nie dzieli się swoim życiem, ani poglądami na ważne społecznie tematy, a jego instagramowy profil składa się w przeważającej mierze z wyretuszowanych i dość sztucznie wyglądających fotografii do postów sponsorowanych. W rezultacie nawet oddani fani Lewandowskiego nie mieli możliwości poznać go jako człowieka, a przez to kampanie reklamowe z jego udziałem nie dają już takich rezultatów, jak na początku kariery. Dowodem na to jest malejąca liczba kontraktów z rozpoznawalnymi, zagranicznymi markami, oraz fakt, że nowe umowy sponsorskie (4F, LIDL, czy STORM) dotyczą tandemu Robert i Anna Lewandowscy, aniżeli samego Roberta.Znaczący jest także spadek zysku agencji marketingowej, której właścicielem jest Lewandowski – Stor9_ w ubiegłym roku zanotowała spadek zysku netto z 503,3 do 137,4 tys. zł.
Post reklamowy Roberta Lewandowskiego dla sieci LIDL
Co więcej, prawdopodobnie na alarm bije także zespół managerski Lewandowskiego, bo inaczej trudno wyjaśnić ich ostatni blamaż z OSHEE. Otóż niedawno na łamach portalu Wirtualne Media można było przeczytać, że firma OSHEE nie zdecydowała się naprzedłużenie kontraktu reklamowego z piłkarzem, a zamiast tego postawiła na umowę sponsorską z Igą Świątek. I rzeczywiście, tak się stało. Jednak na tym nie koniec historii. Otóż w odpowiedzi na wzmianki Lewandowski zlecił prawnikom, aby wystosowali do serwisu Wirtualne Media oraz niegdyś popularnego, portalu humorystycznego Kwejk.pl wezwanie do sprostowania tej sprawy i zaznaczenia, że to On nie życzył sobie przedłużenia umowy. Cała sprawa stała się pożywką dla mediów i komentatorów, którzy zgodnie wyśmiali Lewandowskiego za tę nieudaną próbę ratowania swojego wizerunku, co wygenerowało kolejną falę memów z piłkarzem w roli głównej.
Współprace Lewandowskiego i Świątek
Robert Lewandowski
Iga Świątek
Lidl
Rolex
Totalizator Sportowy
VISA
Gillette
Oshee
Nike
On running
4F
Tecnifibre
SM Storm Bikes
PZU
Porshe
Z kolei wizerunek Igi Świątek ma wszystko to, czego brakuje Lewandowskiemu – młodość, otwartość, lekkość przekazu oraz autentyczność. Atrakcyjność marki Igi Świątek pod względem marketingowym wynika z tego, że poza ogromnymi sukcesami sportowymi, Świątek dała się poznać swoim fanom także z innej strony. To osoba otwarta, która równie chętnie, co triumfami na boisku, dzieli się swoimi pasjami i śmiało wyraża swoje zdanie na tematy społeczne, takie jak inwazja Rosji na Ukrainę, prawa osób należących do społeczności LGBTQ+. Tenisistka często porusza również tematy związane z problemami psychicznymi. Chociaż profile Igi są zdominowane przez sukcesy sportowe, to poza nimi, publikuje także posty lifestyle’owe, dzięki czemu bardziej wiarygodna w oczach swoich odbiorców, a tym samym bardziej atrakcyjna dla potencjalnych reklamodawców.
Iga Świątek w mediach jest osobą interesującą, sympatyczną i otwartą przez co jej poczynania śledzą także ludzie niezainteresowani tenisem. Istotą wizerunku Igi Świątek jest szczerość i otwartość, a to, w dzisiejszych czasach, gdzie reklama czyha na nas na każdym rogu, sprzedaje znacznie lepiej, niż zdystansowanie i powściągliwość Roberta Lewandowskiego.
Iga Świątek na tle innych sportsmenek
Z roku na rok kobiecy sport przyciąga coraz więcej fanów. Oglądalność dwudziestu pięciu meczów rozgrywanych w ramach Women’s National Basketball Association w sezonie 2022 wzrosła o 19% w porównaniu do 2021 roku, co stanowi najwyższy wynik od 15 lat. Podobne wyniki ma kobiecy futbol. Podczas turnieju Mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet UEFA EURO 2022, który odbył się w Anglii w lipcu ubiegłego roku, ustanowiono nowe rekordy frekwencji zarówno dla pojedynczego meczu (87 192), jak i całego turnieju (574 875). W parze z wzrostem oglądalności idzie wzrost kontraktów sponsorskim – w 2022 roku liczba sponsorów w profesjonalnym sporcie kobiet wzrosła o 20% w stosunku do 2021 roku.
Jak Świątek wypada na tle gwiazd kobiecego tenisa na Instagramie?
Tenisistka
Liczba obserwujących na Instagramie
Iga Świątek
1,3 mln
Naomi Osaka
2,7 mln
Ons Jabeur
1,1 mln
Aryna Sabalenka
0,86 mln
Coco Gauf
0,9 mln
Elina Switolina
1,2 mln
Zgodnie z danymi na 2022 rok, najpopularniejszymi sportsmenkami w świecie mediów społecznościowych jest gimnastyczka Olivia Dunne, Iga Świątek i piłkarka Alisha Lehman. Te trzy gwiazdy były jedynymi zawodniczkami, które uzyskały średnio ponad 1 mln zaangażowań każda dla swoich sponsorów. Zaangażowanie w WTA i NWSL zdominowały Iga Świątek (48%) i Alexa Morgan (40%). Mimo młodego wieku, Świątek znalazła się także w pierwszej trójce pod względem zaangażowania reklamowego wśród odbiorców ogółem. Wyprzedziły ją jedynie zwyciężczyni tegorocznej edycji Australian Open Emma Raducanu, oraz legendarna tenisistka Serena Williams.
Tenisistki sklasyfikowane według zaangażowania odbiorców ich postów we współpracy z markami za rok 2022
Sportowe sukcesy Igi Świątek
Iga Świątek to jedna ze wschodzących gwiazd światowego tenisa. W wieku 19 lat została pierwszą polską zawodniczką, która zdobyła tytuł singlowy Wielkiego Szlema, dzięki zwycięstwu w turnieju French Open 2020. Od tego czasu przeszła długą drogę i obecnie jest uznawana za pierwszą rakietę świata.
French Open był ogromnym sukcesem, ponieważ 19-latka wygrała turniej, nie oddając ani jednego seta i przegrywając zaledwie 28 meczów w całym turnieju. W drodze po tytuł pokonała takie zawodniczki jak Simona Halep i Sofia Kenin. W sezonie 2022 Świątek zdobyła 6 kolejnych tytułów, w tym kolejny tytuł French Open w 2023 roku, który był jej trzecim tytułem Wielkiego Szlema w karierze. Oprócz tego miała rekordową passę 37 niepokonanych meczów, która została niedawno przerwana przez Alize Cornet na Wimbledonie.
Finansowe sukcesy Igi Świątek
Jak podaje Forbes, w 2022 roku Iga Światek zajęła piąte miejsce wśród najlepiej opłacanych sportsmenek na świecie. W zeszłym roku wartość netto marki osobistej Igi Świątek wyniosła co najmniej 10 milionów dolarów, natomiast według stanu na czerwiec 2023 roku szacuje się ją na 20 milionów dolarów. W swojej krótkiej, ale intensywnej karierze Iga Świątek otrzymała nagrody pieniężne w łącznej wysokości 19 154 913 dolarów. Sama wygrana w turnieju French Open 2023 dała jej 2 300 000 euro.
Iga Świątek w mediach społecznościowych
Zanim przejdziemy do wielomilionowych kontraktów sponsorskich Igi Świątek, warto przyjrzeć się jej Instagramowi, który jak wiadomo stanowi jedną z największych platform reklamowych na świecie. Jej profil obserwuje 1,3 mln użytkowników i choć trzeba przyznać, że ta platforma służy jej głównie do dzielenia się sportowymi sukcesami, to od czasu do czasu Iga promuje marki na zasadach płatnych i barterowych. Ostatnio tego niewątpliwego zaszczytu dostąpiły takie marki, jak luksusowe biuro podróży Planet Escape, czy Xiaomi (tej ostatniej współpracy nie przedłużyła z uwagi na to, że Xiaomi kontynuuje swoją działalność na rynku rosyjskim po inwazji Rosji na Ukrainę).
Post Igi Świątek
Kontrakty reklamowe Igi Świątek
Zdaniem specjalistów tenisistka co roku zgarnia 5 milionów dolarów z tytułu umów sponsorskich. Co więcej, już drugi raz z rzędu została liderką w rankingu najbardziej wartościowych kobiecych marek osobistych w Polsce, w przedbiegach wygrywając z celebrytkami pokroju Anny Lewandowskiej i Małgorzaty Rozenek-Majdan. Zgodnie z doniesieniami Forbes Women, gdzie po analizie poddano łącznie ponad 3,2 mln publikacji, jej wartość reklamowa na rok 2022 wynosiła 713 mln złotych i najprawdopodobniej będzie rosnąć, biorąc pod uwagę to, że już 73. tydzień utrzymuje się na pozycji nr 1 w rankingu WTA.
W przeszłości Iga Świątek współpracowała z takimi gigantami, jak Nike, Red Bull, czy Toyota Lexus. Obecnie jej portfolio partnerskie nieco się zmieniło. Oto aktualne kontrakty polskiej tenisistki.
PZU Group
Od 2021 roku głównym sponsorem Igi Świątek jest PZU Group. Zgodnie z szacunkami agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight rezultatem współpracy czołowego polskiego ubezpieczyciela z Igą Świątek w 2021 roku było 42 mln zł ekwiwalentu reklamowego, co oznacza, że właśnie tyle PZU musiałby wydać na reklamę, żeby osiągnąć podobny rezonans. Co więcej, w zeszłym roku ten imponujący wynik był niemal trzykrotnie wyższy. Zgodnie z danymi Sponsoring Insight, od stycznia do grudnia 2022 roku w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów reklamowych, gdzie Iga Świątek eksponowała markę PZU, co przełożyło się przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego.
Tecnifibre
Marka Tecnifibre dostarcza Idze Świątek rakiet i akcesoriów do gry. Kiedy Iga Świątek zdobyła w Paryżu szósty tytuł WTA, w ramach gratulacji marka symbolicznie zmieniła nawet swoją nazwę na Swiateknifibre, a specjaliści firmy opracowali dla niej model rakiety, dostosowany specjalnie do jej potrzeb – T-Rebound 298 IGA – który towarzyszy jej podczas wszystkich meczów tego sezonu.
Iga Świątek o rakiecie Tecnifibre Tempo 298 Iga
OSHEE
W lutym 2023 roku czterokrotna zwyciężczyni Wielkiego Szlema ogłosiła zawarcie umowy z polską marką napojów izotonicznych OSHEE. Zgodnie z umową polska gwiazda tenisa pojawi się na produktach marki napojów, a także będzie zaangażowana w globalne kampanie marketingowe.
Reklama OSHEE z Igą Świątek
On Running
W 2021 roku Polska gwiazda tenisa została pierwszą kobietą, która podpisała kontrakt ze szwajcarską marką odzieży sportowej Asics i trwała przy tym kontrakcie przez ostatnie trzy lata, jednak sezonie 2023 tenisistkę ubierać ma inna marka.
Spot reklamowy Igi Świątek dla Asics
Na miejsce Asisc przyszła spółka legendarnego tenisisty Rogera Federera, która zajmie się nie tylko turniejowymi kreacjami Igi, ale obiecała stworzyć unikalne obuwie sportowe dostosowane do jej preferencji z serii The Roger Pro.
Iga Świątek o współpracy z ON Running:
To ekscytujący rok newsów i kolejnych kroków w moim rozwoju. Bardzo się cieszę, że mogę ogłosić zostanie jedyną tenisistką, z którą współpracuje marka On. Bardzo doceniam to, że zespół ON wierzy we mnie jako tenisistkę i jako człowieka przede wszystkim. Mamy zamiar wspólnie się rozwijać i pozytywnie wykorzystywać nasz wpływ. Zobaczycie mnie w całkowicie nowych strojach podczas kolejnych meczów i mam nadzieję, że polubicie je tak jak ja.
Znajomość Igi Świątek z Porsche rozpoczęła się od dwóch wygranych samochodów tej marki. Tenisistka wygrała je w 2022 i 2023 roku, kiedy triumfowała w turnieju WTA 500 w Stuttgarcie. Najprawdopodobniej wówczas dział marketingu Porsche stwierdził, że jest to postać, z którą warto być kojarzonym, dlatego w marcu 2023 marka złożyła jej oficjalną propozycję sponsorstwa.
Oto w jaki sposób na ten temat wypowiada się sportsmenka:
To jeden z moich ulubionych turniejów. Odkąd wygrałam tam w ubiegłym roku, marka Porsche zaczęła kojarzyć mi się nie tylko ze świetnymi sportowymi samochodami, ale też z emocjami, jakie przeżywałam na korcie i z tym, jakie możliwości daje sport. Gdy jako zwyciężczyni turnieju już dwukrotnie wjechałam na kort w Porsche, które wygrałam, przemknęło mi przez myśl, że to naturalna współpraca dla mnie.
Kulisy sesji zdjęciowej dla Porsche
VISA
17 sierpnia 2023 roku Iga Świątek została pierwszą tenisistką, która podpisała umowę sponsorską z firmą VISA obsługującą płatności kartami. W ramach umowy Iga została ogłoszona globalnym ambasadorem VISA i będzie współpracować z innymi sportowcami, którzy podpisali umowę z amerykańską firmą przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 roku. Długość i warunki finansowe tej umowy nie zostały ujawnione[1].
Iga Świątek na temat współpracy z VISA:
Zaczęłam swoją tenisową karierę w młodym wieku i mimo że wciąż się uczę, staram się być wzorem dla innych młodych ludzi. Znalezienie się w gronie Team Visa wśród tak wielu niezwykłych sportowców pomoże mi dalej działać na rzecz spraw bliskich mojemu sercu, zarówno w kwestiach sportowych, jak i społecznych, które są dla mnie ważne.
Podsumowanie
Iga Świątek miała bardzo udany zeszły rok, zarówno pod względem formy, jak i finansów. Przez lata najlepszą polską twarzą, z której korzystały zagraniczne marki, był Robert Lewandowski. To zaczyna się zmieniać wraz z tym, jak dobrze tenisistka radzi sobie na korcie i poza nim. A obecny sezon wydaje się obfitować w jeszcze więcej możliwości dla tej już wybitnej Polki. I serdecznie życzymy jej wykorzystania wszystkich w pełni. Dobrą okazją do pokazania się szerszej publiczności i zachęcenia nowych marek do współpracy będzie nadchodzący turniej Wielkiego Szlema US Open, który rozpoczyna się w poniedziałek 28 sierpnia.
Copywriter oraz tłumacz języka angielskiego i rosyjskiego. Uzyskała tytuł magistra filologii rosyjskiej z językiem angielskim oraz International Business Law and Arbitration na Uniwersytecie Śląskim i pasjonuje się światem biznesu i słowem pisanym. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości IT, marketingu oraz tajnikach aranżacji wnętrz oraz próbuję swoich sił także w lokalizacji gier i przekładzie audiowizualnym.
W 2023 roku w stosunku do roku 2022 zarobki w branży marketingowej wzrosły o 8%. Brzmi dobrze, jednak realnie wciąż nie jest to satysfakcjonujący wynik, biorąc pod uwagę wysokość inflacji, która w ubiegłym roku cały czas utrzymywała się na wysokim poziomie. Choć sytuacja znacznie poprawiła się w porównaniu do poprzednich lat, nastroje wśród pracowników w branży są mieszane. Doskonale sprawdza się tu znana maksyma – punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Sprawdźmy zatem, na jakich stanowiskach marketingowcy zarabiano najwięcej w 2023 roku. Ile zarabiali marketingowcy w 2023 roku? Wzrost wysokości zarobków w branży, wynoszący 8% znacznie przewyższył wynik z 2022 roku, kiedy wynosił on 5% (w stosunku do roku poprzedniego). Dodatkowo wysokość inflacji spadła z 14,4% w 2022 roku do...
W mediach społecznościowych sprzedaje się wszystko, także mormońskie wartości opakowane w wyidealizowane fotografie i filmy wiecznie uśmiechniętych dzieci, nieobecnych mężów i idealnie wystylizowanych pań domu, które w markowych ubraniach własnoręcznie mielą mąkę na ulubiony chleb swojego wybranka. Okazuje się jednak, że niekoniecznie jest to inicjatywa samych zainteresowanych. Trend „Trad Wife”, który opanowuje świat, to dobrze przemyślany trik marketingowy, który ma na celu przyciągnięcie wiernych i datków do Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich, którego reputacja mocno ucierpiała z powodu zarzutów dotyczących oszustw podatkowych, wielożeństwa, wykorzystywania nieletnich, nadużyć seksualnych, oraz dyskryminacji na tle rasy, religii, orientacji seksualnej i przede wszystkim, płci. Joseph Smith – wielki prorok, czy sprytny kanciarz? Mormoni to grupa religijna i kulturowa, która obecnie liczy sobie 15...
Od kilku tygodni przez media przetaczają się informacje o masowych zwolnieniach w Polsce. Łącznie jest to już przynajmniej kilkadziesiąt firm, które poinformowały urzędy pracy o cięciu przynajmniej kilkudziesięciu, a często kilkuset etatów. Co zrozumiałe, może to mocno niepokoić społeczeństwo. Zwłaszcza, że często są to światowi giganci. Sprawdzamy, które firmy tną etaty, jakie są tego przyczyny i najważniejsze – czy są powody do niepokoju i co przyniesie przyszłość. Tysiące osób do zwolnienia w całej Polsce Fala zwolnień przetacza się przez cały kraj. Dotyczy to większych ośrodków miejskich oraz mniejszych miast, a wiele przedsiębiorstw to podmioty dobrze znane i rozpoznawalne w swoich barażach. Poniżej wskazujemy takie przypadki: ING (Warszawa) – 1500 osób (w latach 2024-2026). BNP Paribas (Warszawa) – 900 osób (w...
Każdy, kto nawet w małym stopniu ma do czynienia z grafiką, zna narzędzie, jakim jest Canva. Prosta i bardziej skomplikowana ilustracja, prezentacja, ulotka, plakat, CV – to tylko część projektów, które w prosty i intuicyjny sposób można wykonać za pomocą narzędzia, używając jedynie komputera osobistego z dostępem do Internetu. Śmiało można powiedzieć, że Canva zrewolucjonizowała świat grafiki i marketingu, pozwalając każdemu zostać twórcą. A wszystko to za sprawą 19-latki z Perth, która odkryła, że nauka Photoshopa jest dla wielu osób zbyt skomplikowana. W ten sposób Melanie Perkins odkryła lukę na rynku, dzięki której została najmłodszą miliarderką w Australii. Sportowa ambicja Melanie Perkins od dziecka była bardzo zdeterminowana. Kiedy była małą dziewczynką myślała, że zostanie sportowcem. Z uwagi na poranne treningi...
Kilka tygodni temu szerokim echem odbiło się w mediach badanie jakości snu Polaków. UCE Research oraz portal ePsycholodzy.pl zbadali jakość snu mieszkańców Polski oraz odnieśli ją do wpływu na gospodarkę naszego kraju. Okazuje się, że nawet drobne wahania procentowe w jakości snu mogą nieść poważne implikacje dla stanu gospodarki, nie tylko na naszym rodzimym gruncie. W tym artykule przedstawię wyniki dwóch badań poświęconych problemowi jakości snu oraz kilka uwag wskazujących na potrzebę bardziej wnikliwego zajęcia się tym tematem. Jakość snu Zacznijmy od pewnego wprowadzenia. Dobry sen jest podstawą funkcjonowania każdego człowieka. Składają się na niego długość snu (dla osoby dorosłej optymalne jest 7-8 godzin), jakość snu (obliczana między innymi jako stosunek czasu spędzanego w łóżku do faktycznego snu) oraz jego...
Podczas gdy za naszą zachodnią granicą panuje zjawisko dekryminalizacji marihuany, u nas kwitnie nielegalny handel narkotykami wszelkiej maści. Cyfrowi dilerzy wypierają bywalców klubów, a rynek narkotyków przeniósł się z ulic do aplikacji. Telegram sprawia, że narkotyki są wszechobecnie dostępne, a ich skład jest coraz bardziej niebezpieczny. Amfetamina produktem eksportowym Polski Okazuje się, że polskim produktem eksportowym jest nie tylko rzepak, czy oscypki, ale także amfetamina. Zwiększona liczba wykryć laboratoryjnych i konfiskat półproduktów sugeruje, że Polska może być ważnym miejscem produkcji syntetycznego katynonu wykorzystywanego do produkcji amfetaminy i metamfetaminy w Europie i eksportu na inne rynki. W 2021 r. siedem państw członkowskich UE zgłosiło likwidację 105 laboratoriów amfetaminy (dla porównania w 2020 r. było ich 102). Były to: Niemcy (35 laboratoriów),...
Liczba zwolnień lekarskich przyznanych pracownikom w 2023 roku wyniosła 27 milionów. W sumie na L4 Polacy spędzili 287 milionów dni. Wynik ten brzmi zatrważająco i taki też jest - kiedy w 2018 roku liczba dni, które aktywni zawodowo Polacy spędzili na zwolnieniu lekarskim wyniosła nieco mniej niż 277 milionów, ZUS zapowiedział wzmożone kontrole osób, pobierających świadczenie. Chorujemy dużo. Najczęściej powodem absencji w pracy są choroby układu mięśniowo-szkieletowego. Niepokojącą tendencją jest również stale utrzymujący się wysoki procent zwolnień spowodowanych zaburzeniami psychicznymi. Być może poza czynnikami osobistymi, na poważną chorobę cierpi również polski rynek pracy i to na tym polu należy szukać recepty na rosnącą liczbę zachorowań wśród aktywnych zawodowo Polaków. Absencja chorobowa Polaków w ostatnich latach Wyraźny wzrost czasu, jaki Polacy...
Najpopularniejsze momfluencerki i ich biznesy W ciągu ostatniej dekady nastąpił prawdziwy przewrót sposobie postrzegania dzieci i rodzicielstwa. Z dnia na dzień rośnie grono świadomych rodziców, którzy za azymut biorą sobie wychowanie szczęśliwych dzieci. A wartościowe porady pedagogiczne i dydaktyczne są w cenie, jak nigdy dotąd. Ta tendencja znajduje także odzwierciedlenie w biznesie. Z czego wynika potencjał biznesowy parentingowych influencerów? I jak zmonetyzować rodzicielstwo. Internetowe mamy podbijają świat Momfluencerki, czyli mamy, które dzielą się szczegółami swojego życia rodzinnego, wychowania dzieci i codziennością na platformach społecznościowych, stały się jednym z najbardziej wpływowych postaci w świecie influencerów. To zjawisko ma swoje korzenie w potrzebie dzielenia się doświadczeniami, radami i inspiracjami z innymi rodzicami. Początkowo blogi mam miały na celu rzucić światło na tabuizowane...