• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Kwiecień 2023
  • Ranking firm faktoringowych – Kwiecień 2023
niedziela, 2 kwietnia, 2023
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    Ranking firm faktoringowych – Kwiecień 2023

    Kupić dziś i zapłacić za miesiąc, czyli Buy Now Pay Later po polsku

    Czy w 2023 roku spadną ceny mieszkań?

    Rynek nieruchomości wyhamował, zabierając dochód brokerom finansowym? Niekoniecznie

    Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

    Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

    Tarcza antyinflacyjna 2023 – koniec z niskim podatkiem VAT na nawozy, paliwo i energię!

    Nawet leniwi posłowie mogą dostać 20 tysięcy złotych miesięcznie

    Czy naprawdę warto brać wakacje kredytowe w 2022 roku?

    40 tys. zł dofinansowania dla JDG i blisko 130 tys. zł dla DG – dofinansowania firm 2023

  • Biznes
    Ranking firm faktoringowych – Kwiecień 2023

    Kupić dziś i zapłacić za miesiąc, czyli Buy Now Pay Later po polsku

    Ceny mogą znów pójść w górę i nakręcić inflację – producenci żywności zapłacą kolejny parapodatek

    Ceny mogą znów pójść w górę i nakręcić inflację – producenci żywności zapłacą kolejny parapodatek

    Jak upadek SVB Financial wpłynie na Polskę?

    Jak upadek SVB Financial wpłynie na Polskę?

    Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

    Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

    Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

    Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

  • Podatki
    Ceny mogą znów pójść w górę i nakręcić inflację – producenci żywności zapłacą kolejny parapodatek

    Ceny mogą znów pójść w górę i nakręcić inflację – producenci żywności zapłacą kolejny parapodatek

    pieniądze przekazywane od ręki

    Limit płatności gotówką w 2023 i 2024 roku. Będzie niższy niemal o połowę!

    Wyjeżdżasz zagranicę? Zadbaj o EKUZ!

    Ulga na leki – kto może odliczyć leki od podatku?

    Ranking firm faktoringowych – Kwiecień 2023

    Twój e-PIT – jak rozliczyć PIT przez Internet?

    Czy skrócimy dzień pracy?

    Jak przekazać 1,5% podatku na organizację pożytku publicznego (OPP)?

  • Prawo
    Na remontach samochodów zjedli zęby, ale najdroższe auto znaleźli w Grójcu

    Homologacja pojazdów – poradnik dla laików

    Co z tym WIBOREM? Czy będzie tak jak z kredytami frankowymi?

    Koszty wykonywania pracy zdalnej? Od 7 kwietnia 2023 to już nie jest problem pracodawcy

    Co wiąże prawnika z klientem do śmierci?

    Co wiąże prawnika z klientem do śmierci?

    Fiskus prześwietli nasze dane na Allegro, OLX i Vinted

    Fiskus prześwietli nasze dane na Allegro, OLX i Vinted

    Jakie przywileje przewiduje ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora?

    Jakie przywileje przewiduje ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora?

    Masz to jak w banku! – Jak wykorzystać gwarancję bankową w działalności gospodarczej?

    Masz to jak w banku! – Jak wykorzystać gwarancję bankową w działalności gospodarczej?

    Kontrola trzeźwości pracowników po nowemu. Szef z alkomatem w kaburze

    Kontrola trzeźwości pracowników po nowemu. Szef z alkomatem w kaburze

    30-dniowy areszt za zorganizowanie imprezy firmowej z alkoholem? To możliwe!

    30-dniowy areszt za zorganizowanie imprezy firmowej z alkoholem? To możliwe!

    Odnaleziona faktura kosztowa – czy można ją zaksięgować?

    Dyrektywa Omnibus – wszystko co musisz wiedzieć, żeby nie zapłacić 2 mln euro kary

  • Technologia
    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

No Result
View All Result
  • Finanse
    Ranking firm faktoringowych – Kwiecień 2023

    Kupić dziś i zapłacić za miesiąc, czyli Buy Now Pay Later po polsku

    Czy w 2023 roku spadną ceny mieszkań?

    Rynek nieruchomości wyhamował, zabierając dochód brokerom finansowym? Niekoniecznie

    Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

    Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

    Tarcza antyinflacyjna 2023 – koniec z niskim podatkiem VAT na nawozy, paliwo i energię!

    Nawet leniwi posłowie mogą dostać 20 tysięcy złotych miesięcznie

    Czy naprawdę warto brać wakacje kredytowe w 2022 roku?

    40 tys. zł dofinansowania dla JDG i blisko 130 tys. zł dla DG – dofinansowania firm 2023

  • Biznes
    Ranking firm faktoringowych – Kwiecień 2023

    Kupić dziś i zapłacić za miesiąc, czyli Buy Now Pay Later po polsku

    Ceny mogą znów pójść w górę i nakręcić inflację – producenci żywności zapłacą kolejny parapodatek

    Ceny mogą znów pójść w górę i nakręcić inflację – producenci żywności zapłacą kolejny parapodatek

    Jak upadek SVB Financial wpłynie na Polskę?

    Jak upadek SVB Financial wpłynie na Polskę?

    Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

    Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

    Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

    Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

  • Podatki
    Ceny mogą znów pójść w górę i nakręcić inflację – producenci żywności zapłacą kolejny parapodatek

    Ceny mogą znów pójść w górę i nakręcić inflację – producenci żywności zapłacą kolejny parapodatek

    pieniądze przekazywane od ręki

    Limit płatności gotówką w 2023 i 2024 roku. Będzie niższy niemal o połowę!

    Wyjeżdżasz zagranicę? Zadbaj o EKUZ!

    Ulga na leki – kto może odliczyć leki od podatku?

    Ranking firm faktoringowych – Kwiecień 2023

    Twój e-PIT – jak rozliczyć PIT przez Internet?

    Czy skrócimy dzień pracy?

    Jak przekazać 1,5% podatku na organizację pożytku publicznego (OPP)?

  • Prawo
    Na remontach samochodów zjedli zęby, ale najdroższe auto znaleźli w Grójcu

    Homologacja pojazdów – poradnik dla laików

    Co z tym WIBOREM? Czy będzie tak jak z kredytami frankowymi?

    Koszty wykonywania pracy zdalnej? Od 7 kwietnia 2023 to już nie jest problem pracodawcy

    Co wiąże prawnika z klientem do śmierci?

    Co wiąże prawnika z klientem do śmierci?

    Fiskus prześwietli nasze dane na Allegro, OLX i Vinted

    Fiskus prześwietli nasze dane na Allegro, OLX i Vinted

    Jakie przywileje przewiduje ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora?

    Jakie przywileje przewiduje ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora?

    Masz to jak w banku! – Jak wykorzystać gwarancję bankową w działalności gospodarczej?

    Masz to jak w banku! – Jak wykorzystać gwarancję bankową w działalności gospodarczej?

    Kontrola trzeźwości pracowników po nowemu. Szef z alkomatem w kaburze

    Kontrola trzeźwości pracowników po nowemu. Szef z alkomatem w kaburze

    30-dniowy areszt za zorganizowanie imprezy firmowej z alkoholem? To możliwe!

    30-dniowy areszt za zorganizowanie imprezy firmowej z alkoholem? To możliwe!

    Odnaleziona faktura kosztowa – czy można ją zaksięgować?

    Dyrektywa Omnibus – wszystko co musisz wiedzieć, żeby nie zapłacić 2 mln euro kary

  • Technologia
    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Biometria – niedługo będziemy płacić oczami!

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Trendy technologiczne w 2023 roku

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Uwaga na oszustwa z wykorzystaniem BLIKa! Jak im zaradzić?

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Automatyzacja, czyli jak firmy ułatwiają procesy

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

    Kerfuś zrobił furorę! Czy niebawem jedynymi ludźmi w sklepach będą klienci?

No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes

Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

portal autor portal
2023-03-20
w Biznes
Pakiet mobilności – zmiana, która może kosztować 14 mld zł rocznie

W lutym 2022 roku w życie weszły kolejne przepisy, które na zawsze zmieniły realia pracowników i właścicieli przedsiębiorstw transportowych. Czym jest owiany niesławą Pakiet Mobilności? Co oznacza w praktyce? Jakie będzie miał konsekwencje dla przewoźników i w jaki sposób zmieni życie kierowców? I gdzie przewoźnicy mogą znaleźć pomoc w związku ze zmianami przepisów?  Dzisiaj przyjrzymy się tej sprawie z bliska.
FINEA BANNER

Spis treści schowaj
1 Pakiet mobilności – co to takiego?
2 Pakiet Mobilności – co już się zmieniło i co ulegnie zmianie
2.1 Licencja na przewożenie
2.2 Nakaz powrotu do bazy
2.3 System IMI
2.4 Przegląd dokumentacji
2.5 Siedziba firmy
2.6 Gwarancja finansowa
2.7 Reputacja
3 Kolejny zmiany już w następnym roku?
4 Pakiet mobilności – z czego wynika oburzenie przewoźników?
5 Pakiet mobilności – gdzie przewoźnicy mogą szukać wsparcia?

Pakiet mobilności  – co to takiego?

Pakiet mobilności to zbiór regulacji prawnych dotyczących transportu drogowego ogłoszony przez Parlament Europejski latem 2020 roku. Pierwsze zmiany w ramach tego rozporządzenia weszły w życie już sierpniu 2020, kiedy to w celu zapewnienia możliwości należytego wypoczynku i zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, kierowców zobligowano do powrotu do bazy na co najmniej 45 godzin co każde 4 tygodnie, a także zaostrzono zasady dotyczące skróconych odpoczynków tygodniowych. Miało to na celu zachęcenie ich do odpoczynku w domu lub hotelu, zamiast zwyczajowej drzemki w kabinie swojej maszyny. W 2022 roku natomiast weszły w życie kolejne wytyczne w zakresie delegowania kierowców, czasu jazdy, odpoczynków i tachografów  oraz dostępu do rynku transportowego. Nowe regulacje mają umożliwić dokładniejsze i bardziej skuteczne kontrole przewoźników, zarówno w zakresie przestrzegania norm czasu pracy i odpoczynków, a co za tym idzie poprawę warunków pracy kierowców.

Jednak, jak to zwykle bywa, każdy kij ma dwa końce – to, co zapewni kierowcom godne warunki pracy, może stać się gwoździem do trumny ich pracodawców. Przedstawiciele Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska szacowali na koniec 2021 roku, że dostosowanie się do zmian, może kosztować ich aż 14 mld zł rocznie, ponieważ koszt zatrudnienia pracownika wzrośnie dla nich wtedy o co najmniej 20%.

Pakiet Mobilności – co już się zmieniło i co ulegnie zmianie

Pakiet Mobilności to – jak wspominaliśmy wcześniej – szereg regulacji prawnych mających na celu poprawę warunków pracy kierowców pojazdów ciężarowych, którego wdrożenie podzielono na kilka etapów.

W lutym 2020 roku zaczęła obowiązywać pierwsza zmiana dotycząca delegowania i wynagrodzenia minimalnego. Przed tą modyfikacją właściciele firm transportowych mogli wypłacać swoim pracownikom diety oraz ryczałty w ramach wynagrodzenia pracownika za konkretną pracę. Natomiast w myśl tych zmian kierowcom przysługuje wynagrodzenie minimalne adekwatne do kraju, w którym wykonują usługę transportową, w pełnym wymiarze. Dotyczy to także przewożenia towarów na terenie innego kraju członkowskiego Unii oraz przewozów z jednego państwa unijnego do drugiego zwanego cross-trade. Co to oznacza w praktyce? Dzięki tej zmianie polscy kierowcy transportu międzynarodowego na terenie UE będzie zarabiać tyle samo, co kierowca w danym kraju Unii Europejskiej. Mówiąc prościej, jeśli kierowca jedzie z Czech do Austrii, to za czas pracy w obu krajach musi otrzymać co najmniej taką samą płacę minimalną, jaką dostałby kierowca z czeski i austriacki.

Licencja na przewożenie

Wcześniej polskie prawo, w przypadku korzystania z pojazdów o masie przekraczającej 2,5 tony, nie obligowało pracodawcy do posiadania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika. Zmieniło się to lutym. Od tego czasu, jeśli chcesz założyć firmę przewożącą towary poza granicami Polski, będziesz musiał postarać się o zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.

Nakaz powrotu do bazy

Od lutego 2020 roku, pojazdy, które są wykorzystywane w przewozach międzynarodowych, muszą wracać do jednej z baz eksploatacyjnych w państwie członkowskim, nie później niż w ciągu ośmiu tygodni od jej opuszczenia, chociaż wcześniej nie było takiego wymogu.

System IMI

W tym etapie nałożono na przewoźników nałożono także obowiązek korzystania z transportowego systemu IMI. Ta platforma ma służyć do zgłaszania delegowanych kierowców, przesyłania dokumentów dotyczących kontroli przestrzegania przepisów o delegowaniu, oraz ułatwić zagranicznym służbom kontrole dokumentów potwierdzających rozliczenie i wypłatę płacy dla kierowców.

Przegląd dokumentacji

Ostatnia zmiana w lutym 2020 roku nałożyła na kierowców obowiązek posiadania i okazywania podczas kontroli kopii zgłoszenia, listów przewozowych, oraz zapisów tachografu z symbolami państw przekraczania granicy dla ułatwienia kontrolowania poprawności dokumentacji.

W ramach drugiego etapu zmian, który wszedł w życie w czerwcu, przewoźników czekają kolejne obowiązki. Zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 (zmiany zawarto w Rozporządzeniu PE i RADY (UE) 2020/1055), przewoźnik musi spełnić następujące wymogi:

Siedziba firmy

Od czerwca 2022 roku, właściciele firm przewozowych są zobligowani do wyszczególniania w swojej dokumentacji firmowej siedziby swojej działalności.

Gwarancja finansowa

Od tego samego miesiąca przedsiębiorcy realizujący przewozy międzynarodowe pojazdami ciężarowymi są zobowiązania do finansowego zabezpieczenia swoich pojazdów.

  • Kwota zabezpieczenia: Pierwszy pojazd – 1800 euro.
  • Kwota zabezpieczenia: Kolejny pojazd – 900 euro.

Reputacja

Od zeszłego roku za niewywiązywanie się z obowiązków delegowania, nieuczciwym przewoźnikom grożą nie tylko kary finansowe, ale także utrata dobrej reputacji przewoźnika, a co za tym idzie zawieszenie licencji na realizację przewozów międzynarodowych.

Kolejny zmiany już w następnym roku?

W 2024 roku na przewoźników czeka zmiana dotycząca tachografów. Unia Europejska, na mocy Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 (zmiany zawarto w Rozporządzeniu PE i RADY (UE) 2020/1054 – art. 16 ust. 3 lit. a., nałoży na nich obowiązek przechowywania i okazywania do kontroli danych z tachografu z danego dnia i poprzedzających go 56 dni, a także wymiany tachografów analogowych i cyfrowych na smart tachografy drugiej generacji nie później niż w okresie 3 lat od końca roku wejścia w życie szczegółowych przepisów.

Wstępnie w czerwcu 2026 roku zakończy się wieloletni okres zmian i perturbacji. Czwarty etap Pakietu mobilności przewiduje objęcie przepisami rozporządzenia pojazdów o DMC o 2,5 do 3,5 tony. Wtedy to mija ostateczny termin na zastosowanie się do wymogu montażu i użytkowania inteligentnych tachografów oraz stosowania się do reguł dotyczących czasu jazdy i odpoczynku kierowców realizujących komercyjne przewozy międzynarodowe.

Pakiet mobilności – z czego wynika oburzenie przewoźników?

Pakiet mobilności spotkał się z głośną debatą w polskich mediach. Skąd to oburzenie? Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o… Przewoźnicy argumentują swoje niezadowolenie tym, że dane przepisy osłabiają ich konkurencyjność oraz podnoszą koszty prowadzenia działalności. Wcześniej polscy przedsiębiorcy transportowi delegowali kierowców do przejazdów na terytorium krajów UE, płacąc im polskie stawki, co zwiększało ich szansę na zdobycie zleceń tego typu.

Pakiet mobilności – gdzie przewoźnicy mogą szukać wsparcia?

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dla przewoźników Pakiet mobilności oznacza wiele dodatkowych formalności i wydatków. Muszą oni więcej płacić swoim pracownikom, postarać się o licencje na przewozy międzynarodowe, przestrzegać ustawowych czasów pracy i odpoczynku kierowców, a także zgromadzić środki finansowe na zabezpieczenie swoich pojazdów. Trzeba przy tym również podkreślić, że przewoźnicy często wystawiają faktury z odległym terminem płatności, co może im zaburzyć płynność finansową. Z pomocą przychodzi jeszcze nie do końca odkryty na rynku finansowym produkt, jakim jest faktoring. To najprościej rzecz ujmując finansowanie faktur z odległym terminem płatności. Faktoring de facto w transporcie obecny jest od dawna. Dlaczego? Tu wypada zacytować wypowiedź dla TSL Biznes Wojciecha Miklaszewskiego z Finea:

Od lat przedsiębiorcy transportowi są klientami faktoringu, bo jest jednym z narzędzi, które pozwala skutecznie funkcjonować ich działalności i szybciej się rozwijać. Szczególnie gdy terminy płatności wynoszą po 60 dni. Firmy transportowe rzeczywiście często szukają możliwości przyspieszenia płatności za faktury. To pozwala im zasypać lukę przychodową, która powstała w związku z wydłużonymi terminami płatności na dokumentach sprzedażowych. Zwłaszcza w przypadku współpracy małej firmy z dużą siecią normą jest wyznaczanie przez większego partnera dłuższych terminów płatności. Mniejszy podmiot, dbając o relacje z dużym płatnikiem, nie zawsze ma na tyle odwagi, żeby twardo negocjować szybsze przelewy. Jednak współpraca z większym kontrahentem, choć niesie pewne negatywne konsekwencje, jest też ważna w przypadku starania się o finansowanie, np. faktoringowe. W tym przypadku współpraca np. z dużą siecią handlową znacząco zwiększa prawdopodobieństwo wypłacalności, a zatem zwiększa szanse na finansowanie.

Firmy mikrofaktoringowe spoza sektora bankowego zyskują na popularności, dzięki szybkości działania, która w tak dynamicznej branży jak transport jest kluczowa. W bankach proces przyznania finansowania może trwać miesiącami. A jak to wygląda w firmach mikrofaktoringowych. Znów powołamy się na wypowiedź Wojciecha Miklaszewskiego, tym razem dla portal transport manager:

Mówiąc wprost, klient, który zgłosi się do nas o dziewiątej rano we wtorek, jeszcze tego samego dnia ma pieniądze na swoim koncie bankowym z wystawionej i sfinansowanej przez nas faktury. Dla wielu małych firm faktoring to wielokrotnie jedyna możliwość na funkcjonowanie. Proszę sobie przypomnieć moment, kiedy zakładasz przedsiębiorstwo transportowe. Najważniejsze jest posiadanie auta i możliwość opłacenia baków paliwa. Rzadko kiedy masz rezerwy na 8-12 miesięcy prowadzenia biznesu. Brak możliwości otrzymania pieniędzy z usługi natychmiast może zabić młodą firmę. Dla takich podmiotów faktoring jest niezbędny.

Nie dziwne, że faktoring w branży transportowej jest obecny od dawna. Wydaje się, że wobec zmian prawnych w związku z wprowadzeniu Pakietu Mobilności ta forma finansowania będzie coraz popularniejsza w branży transportowej. Nastały ciężkie czasy dla przewoźników, nie tylko przez Pakiet Mobilności, ale i przez całą sytuację gospodarczą. W takiej sytuacji to normalne, że przedsiębiorca szuka alternatywnych źródeł finansowania.

 

Partnerem artykułu jest firma Finea, która specjalizuje się w finansowaniu branży transportowej

Tags: Fineapakiet mobilnościprzewoźnicytransport
ShareShare
Poprzedni

Odchudzanie opakowań produktów to już epidemia

Następny

Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

portal

portal

Następny
Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

Czy w 2023 roku warto inwestować w dobra luksusowe?

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Login
Powiadom o
Please login to comment
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Popularne

  • Limit płatności gotówką w 2023

    Limit płatności gotówką w 2023. Będzie niższy niemal o połowę!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • W co najlepiej inwestować w 2023 roku

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Pamiętaj! Od 2023 roku kasa fiskalna online będzie obowiązkowa! Grzywna to nawet 10 mln zł!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Advertisement _Mix_ramowkowy_ogladaj_nowosci_022023

Najpopularniejsze

Skarbówka zajmie ci konto nawet wtedy, gdy nie masz długu

Skarbówka zajmie ci konto nawet wtedy, gdy nie masz długu

2022-12-15
Jakie są najniebezpieczniejsze zawody w Polsce? Czy są opłacalne?

Jakie są najniebezpieczniejsze zawody w Polsce? Czy są opłacalne?

2023-03-28
W co najlepiej inwestować w 2023 roku

W co najlepiej inwestować w 2023 roku

2023-03-31
Co w 2023 r. można odliczyć od podatku?

Co w 2023 r. można odliczyć od podatku?

2023-03-08

Advertisement HVOD_10zl_30dni_Kuchenne_Rewolucje_nowe_odcinki_wczesniej_02023

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Prawo
  • Technologia
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Prawo
  • Technologia
Współpraca

Najciekawsze

Na remontach samochodów zjedli zęby, ale najdroższe auto znaleźli w Grójcu

Homologacja pojazdów – poradnik dla laików

2023-03-31
Co z tym WIBOREM? Czy będzie tak jak z kredytami frankowymi?

Koszty wykonywania pracy zdalnej? Od 7 kwietnia 2023 to już nie jest problem pracodawcy

2023-03-30
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2023 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl

No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
  • Prawo
  • Technologia

© 2023 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl

Ciasteczka
Aby Ci zapewnić jak najlepszą jakość korzystania z naszej witryny używamy plików cookies. Akceptacja wszystkich plików cookie umożliwia nam dostosowanie treści i naszych działań marketingowych do Twoich potrzeb. Pomaga nam również rozwiązać wszelkie problemy, które możesz napotkać na naszej witrynie. Możesz dowiedzieć się więcej, przeglądając naszą pełną Politykę dotyczącą plików cookies. Wybierz „Ustawienia”, aby zarządzać ustawieniami plików cookie, lub „Akceptuję”, aby zaakceptować wszystkie pliki cookie i kontynuować.
UstawieniaAkceptuję

Zarządzaj zgodą

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Funkcjonalny
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajność
Nasza strona internetowa korzysta z plików cookie innych firm, aby pomóc nam zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywana jest nasza strona, w tym jaka jest liczba odwiedzających, częstotliwość wyświetlania strony i ewentualne błędy użytkowników. To pomaga nam zapewnić Ci lepsze wrażenia. Zebrane przez nas informacje obejmują adres IP, odwiedzane strony, typ przeglądarki i system operacyjny.
Analityka
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Reklama
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Pliki cookie
Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc w zapewnieniu dodatkowych funkcji dla użytkowników strony. Obejmuje to możliwość interakcji z nami poprzez Live Chat i wykorzystanie personalizacji w celu dostosowania naszej zawartości do Twoich potrzeb podczas przeglądania strony.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do funkcjonowania witryny i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
SAVE & ACCEPT
wpDiscuz
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?