• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Maj 2025
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Maj 2025
piątek, 16 maja, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
    kawa laptop
    Przeczytaj zanim założysz Jednoosobową Działalność Gospodarczą. Poradnik dla kandydatów na przedsiębiorców
    prad ceny
    Płatność za prąd jak za Netflixa? Czy nadchodzi nowa era rachunków za energię?
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    mieszkanie klucze malzenstwo
    Pierwsze klucze 2025 – kto, kiedy i na jakich warunkach z niego skorzysta?
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    element5 digital T9CXBZLUvic unsplash
    Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?
    nick fewings 2lJGRIY5P0 unsplash
    Unia zmusi Polaków do płacenia za puszki i butelki – kto zarobi, a kto zapłaci?
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    shahadat rahman BfrQnKBulYQ unsplash
    Wyciek danych, który może kosztować miliony – czego uczy nas afera z Empikiem?
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Będą nowe limity płatności gotówką w UE
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    kredyt na wesele
    Stopy procentowe w dół. Sprawdź, o ile spadnie Twoja rata kredytu!
    2 e mail marketing
    Obowiązkowa skrzynka e-Doręczeń już wkrótce! Sprawdź, czy cię to dotyczy
    zalamany przedsiobiorca z blokada konta
    Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców
  • Prawo
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
    samochod alkohol
    Dlaczego zmiany w konfiskacie pojazdów są konieczne
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
    kawa laptop
    Przeczytaj zanim założysz Jednoosobową Działalność Gospodarczą. Poradnik dla kandydatów na przedsiębiorców
    prad ceny
    Płatność za prąd jak za Netflixa? Czy nadchodzi nowa era rachunków za energię?
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    mieszkanie klucze malzenstwo
    Pierwsze klucze 2025 – kto, kiedy i na jakich warunkach z niego skorzysta?
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    element5 digital T9CXBZLUvic unsplash
    Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?
    nick fewings 2lJGRIY5P0 unsplash
    Unia zmusi Polaków do płacenia za puszki i butelki – kto zarobi, a kto zapłaci?
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    shahadat rahman BfrQnKBulYQ unsplash
    Wyciek danych, który może kosztować miliony – czego uczy nas afera z Empikiem?
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Będą nowe limity płatności gotówką w UE
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    kredyt na wesele
    Stopy procentowe w dół. Sprawdź, o ile spadnie Twoja rata kredytu!
    2 e mail marketing
    Obowiązkowa skrzynka e-Doręczeń już wkrótce! Sprawdź, czy cię to dotyczy
    zalamany przedsiobiorca z blokada konta
    Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców
  • Prawo
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
    samochod alkohol
    Dlaczego zmiany w konfiskacie pojazdów są konieczne
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Poradnik przedsiębiorcy

Jak sprawnie wprowadzić podwyżkę usług w biurze rachunkowym?

Grzegorz Pospieszczyk autor Grzegorz Pospieszczyk
2024-12-23
w Poradnik przedsiębiorcy
0
kontrola podatkowa

Podwyżki są nieuchronne. Mówi się, że wszystko drożeje – nie da się prowadzić żadnego biznesu na zasadach sprzed kilku lat. I choć wiadomo, że to nieuniknione, to szalenie trudno poinformować o podwyżkach klienta. Zwykle w takiej sytuacji dominuje strach, obawa o to, jak zareaguje, czy podwyżka nie popsuje waszej relacji. Informację o podwyżce za usługi biura rachunkowego trzeba przekazać tak, aby finalnie nie stracić klienta. Podpowiadamy, jak to zrobić.A 970x250 1

Spis treści schowaj
1 Co tak naprawdę składa się na twoją pracę?
2 Dlaczego podwyżki w biurze rachunkowym to konieczność?
3 Jak NIE podnosić cen?
4 Jak skutecznie wprowadzać podwyżki?
5 3 sposoby informowania o podwyżce
6 Uzasadnij!
7 Tego nie rób! Tak nie informuj o podwyżce
8 Efekt HALO
9 Sprawdzone sposoby na wprowadzenie podwyżki
10 Jak wprowadzić podwyżkę w biurze rachunkowym – podsumowanie
11 Czy Twoje biuro jest gotowe na nowe rozwiązania?

Co tak naprawdę składa się na twoją pracę?

Czy zdarzyło ci się kiedyś wpaść w wir myśli skierowany ku temu, że nie masz podstaw do podniesienia cen za swoje usługi? Jeśli tak, zapomnij o tym. Wartość ma nie tylko twoja usługa księgowa. Nie zapominaj o innych aspektach współpracy z klientem, na które poświęcasz czas i pieniądze.

Na cenę za twoją usługę składa się mnóstwo czynników dodatkowych, a wśród nich są:

Podobne artykuły

sejm wiejska

Nowy potwór biurokracji! 'Super-Urząd’ prześwietli każdą Twoją fakturę

2025-04-15
komputer ksef

Nowy obowiązek dla firm w 2026 roku — czy Twoja księgowość jest gotowa?

2025-04-15
podatki nadmiarowe zyski

Wybrało go zaledwie 1673 podatników. Dlaczego Kasowy PIT to niewypał?

2025-03-28
kalkulator biurko

Faktura online – jak szybko i bezbłędnie wystawić dokument?

2025-03-25
mezczyzna przy komputerze

Nie zdążyłeś zmienić formy rozliczania do 20 lutego? Nie panikuj, sprawdź przelew – przełomowy wyrok NSA

2025-03-10
puste miejsce w biurze

Rozliczenia roczne 2024: Ulga na złe długi PIT, CIT i VAT – remedium na zatory płatnicze, czy haczyk ustawodawcy?

2025-02-12
  • szeroka oferta biura zapewniająca klientowi kompleksową obsługę – nie musi korzystać z usług kilku firm, wszystko może załatwić u ciebie, a to się ceni,
  • godziny pracy (nierzadko niestandardowe, dopasowane do indywidualnego zapotrzebowania klienta),
  • parking i dostępność biura (pamiętasz, że za to też ponosisz koszty?),
  • szybki czas reakcji na pytania ze strony klientów – jesteś dla nich niemal 24/7,
  • różne opcje kontaktu z biurem – dostęp różnymi kanałami to dla klienta ułatwienie, dla ciebie być może dodatkowe opłaty,
  • integracja z systemami klienta,
  • pozytywne opinie o biurze (tak, pozycja na rynku również się liczy i ma wpływ na końcową cenę za usługi).

Czy nadal uważasz, że nie możesz myśleć o podwyżkach?

Sprawdź ranking programów księgowych

Dlaczego podwyżki w biurze rachunkowym to konieczność?

Właścicielom biur rachunkowych nieustannie towarzyszy lęk przed podniesieniem cen, nawet jeśli wiedzą, że są one uzasadnione. Przedsiębiorcy boją się utraty klientów i czasami sami skazują się na brak rentowności biura. Miejmy też na uwadze inflację. Brak wzrostu cen przy wzroście inflacji jest niczym działanie odwrotne, czyli obniżenie ceny. Chociażby dlatego podwyżki w biurze rachunkowym to konieczność. Czy tylko to? Oczywiście, że nie.

Na księgowych spada coraz więcej zadań i obowiązków. Są również obligowani do dokształcana się, uczestnictwa w szkoleniach, podążania za zmianami w przepisach itd. Często robią to kosztem czasu wolnego.

Podniesienie cen może przynieść wiele korzyści. Firma zyska szansę (i środki finansowe) na rozwój i ulepszanie oferowanych usług.

Jak NIE podnosić cen?

Załóżmy, że podejmujesz decyzję o podwyżce. Mamy dla ciebie jedną zasadniczą radę, jak tego nie robić.

Nie podwyższaj cen gwałtownie. Nagła i znaczna podwyżka będzie bardziej odczuwalna i zauważalna dla klienta. Jeśli płacił on za twoje usługi przez rok po 300 zł miesięcznie, a nagle dostanie rachunek na 360 zł, będzie to dla niego trudne do zaakceptowania.

Zatem jak zrobić to „bezboleśnie”?

Jak skutecznie wprowadzać podwyżki?

Skuteczne wprowadzanie podwyżki powinno odbywać się etapami. Możesz osiągnąć to samo, co zostało wspomniane w powyższym akapicie bez szoku dla klienta. Zmieniaj cenę stopniowo, stosując mechanizm tzw. ledwie zauważalnej różnicy. Z 300 zł przejdź do 315 zł. W kolejnym miesiącu wystaw fakturę już na 330 zł. W następnym na 345 zł. Za chwilę wystawisz na oczekiwane 360 zł, ale wprowadzając zmiany małymi krokami, klient łatwiej zaakceptuje tę podwyżkę. Z reguły podwyżki do 5% są przyjmowane pozytywnie.

W usługach księgowych podwyżka powinna mieć miejsce przynajmniej raz w roku, optymalnie jest zwiększać należną kwotę do pół roku. Argumentem podwyżki trudnym do podważenia jest wzrost płac oraz inflacja.

3 sposoby informowania o podwyżce

Postanawiasz, że podwyższasz ceny i przychodzi ten najtrudniejszy moment konfrontacji z klientem. Musisz mu jakoś o tym powiedzieć, a wiadomo, że boisz się reakcji i ewentualnych konsekwencji. Mamy na to metody.

Jak poinformować klienta o podwyżce?

  1. WCALE. Nie informuj, wystaw wyższą fakturę. Pamiętaj jednak, że ta metoda dobrze działa tylko w przypadku, gdy w umowie macie zapis o możliwych podwyżkach spowodowanych np. inflacją. Klient raczej nie pokusi się o szukanie alternatyw dla twoich usług.
  2. PRZY FAKTURZE. Przy wystawianiu faktury powiedz, że będzie wyższa. Taka nagła, a do tego znacząca podwyżka może wywołać niemałe zaskoczenie. Nie wpływa pozytywnie na relację z klientem. W większości przypadków degraduje ją. W takiej sytuacji klient pozostaje niejako bez wyjścia, musi opłacić dokument i zrobi to, ale nie bez konsekwencji dla ciebie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zacznie szukać innego rozwiązania i że z czasem zrezygnuje z twoich usług.
  3. Z WYPRZEDZENIEM. Rozmowa może wiele zmienić. Klient przygotowany na podwyżkę, uprzedzony, że rachunek będzie wyższy, inaczej zareaguje. Takie podejście pozytywnie wpływa na relację biuro-klient i ją buduje.

Kluczem do podniesienia cen jest ich właściwe zakomunikowanie. Tak naprawdę możesz skorzystać z każdej z wymienionych metod, ale liczy się to, w jaki sposób to zrobisz. I jakich argumentów użyjesz.

Uzasadnij!

Znasz już trzy szkoły wprowadzania podwyżek w biurach rachunkowych, a żadna z nich nie kładzie nacisku na odpowiednie uzasadnienie decyzji. A jest ono naprawdę bardzo istotne. Szczera rozmowa z klientem, podczas której przedstawisz mu, dlaczego podnosisz ceny i udowodnisz, że nie chodzi wyłącznie o twój powiększony zysk, zmienia perspektywę.

Podczas wyjaśniania i tłumaczenia stosuj wspomniane uzasadnienie. Włącz do swojego słownika te trzy spójniki: bo…, ponieważ…, gdyż….

Zamiast krótkiego komunikatu „Ceny za nasze usługi wzrosną o 15% od następnego miesiąca”, powiedz „Ceny za nasze usługi w przyszłym miesiącu wzrosną o 15%, ponieważ musimy pokryć nieustannie rosnące koszty związane z utrzymaniem bezpieczeństwa danych naszych klientów”.

Nie mów tylko: „W IV kwartale podniesiemy ceny o 10%”. Dodaj: „W IV kwartale podniesiemy ceny o 10%, bo jesteśmy zobowiązani pokryć wyższe koszty wynagrodzeń. To konieczne, jeśli chcemy utrzymać doświadczoną kadrę, oferującą wysoką jakość obsługi”.

Z właściwym argumentowaniem nie da się dyskutować. Klient rozumie, z czego wynika podwyżka i że jest konieczna.

Tego nie rób! Tak nie informuj o podwyżce

Jedną z dróg komunikacji pomiędzy klientem a biurem rachunkowym jest droga mailowa. To tez nie najgorszy sposób na przekazanie informacji o podwyżce. Trzeba tylko pamiętać, aby zrobić o umiejętnie.

E-mail napisany w zbyt chłodny oficjalny sposób to nie jest to, czego oczekuje klient. Chciałby czuć, że po drugiej stronie jest człowiek, a nie „automat”. W wiadomości warto od razu poinformować o skali podwyżki – wiadomość bez konkretnej ceny lub wyznacznika procentowego nic nie wnosi, wzbudza tylko niepotrzebne emocje.

Pisząc maila, też należy pamiętać o właściwym uzasadnieniu, klient od razu powinien wiedzieć, z czego wynikają zapowiadane podwyżki. Nie może mieć wrażenie, że przedstawicielom biura rachunkowego na nim nie zależy. Argumentacja powinna zawierać informację o tym, że podwyżki np. wpłyną na jakość usług, są dyktowane dbaniem o klienta itd.

Efekt HALO

Czy efekt aureoli ma coś wspólnego z podwyżkami? Skupmy się najpierw nad tym, czym efekt aureoli (efekt halo) jest.

Efekt halo to przypisywanie człowiekowi cech na podstawie przesłanek powierzchownych. Za przykład mogą posłużyć osoby zamożne uważane zwykle za inteligentne, uśmiechnięte za miłe, powolne za leniwe, punktualne za niezwykle rzeczowe itd. Efekt wpływa na rozmówcę, który obserwując cię, wysnuwa wnioski na twój temat.

Dbając o to, jak odbierają cię inni, możesz osiągnąć lepsze efekty, gdy zakomunikujesz podwyżkę.

Sprawdzone sposoby na wprowadzenie podwyżki

Daj klientowi pewność, że nie masz już wyboru – dotąd udawało się unikać podwyżki, ale teraz jest konieczna i wprowadzasz ją poniekąd dla jego dobra. Wyjaśnij, jaki wysiłek został podjęty, by uniknąć wyższych podwyżek.

Podczas rozmowy (niezależnie od tego, czy będzie mailowa, czy bezpośrednia), nie zapomnij podziękować klientowi, że jest z tobą od lat. Zapewnij o chęci do rozmowy, możliwości dodatkowych wyjaśnień itd. Daj mu odczuć, że jesteś dla niego.

Zaproponuj coś więcej – pokaż klientowi, że zapłaci wyższą kwotę, ale dostanie coś ekstra. Czasami wystarczy niewielki dodatek, rabat na kolejną usługę, korzystny pakiet. Cokolwiek, co sprawi, że klient poczuje się doceniony i przy okazji wyróżni cię na tle konkurencji.

Jak wprowadzić podwyżkę w biurze rachunkowym – podsumowanie

Jak wprowadzić podwyżkę w biurze rachunkowym? Jak poinformować o tym klienta? Krótko mówiąc – dobrym rozwiązaniem jest poinformowanie klienta z wyprzedzeniem.

Nie ma też co owijać w bawełnę, ale szybko przejść do rzeczy i przekazać kluczową informację. Operuj konkretami (datami, procentami lub kwotami podwyżki). Nie zapomnij wskazać na elementy, które wpływają na podwyżkę, a tak naprawdę nie są zależne od ciebie (np. inflacja, wzrost kosztów utrzymania budynku, w którym znajduje się biuro).

Ważne, aby pojawiła się także właściwa argumentacja podwyżek. Uzasadnij, z czego wynika taka, a nie inna decyzja. Zapewnij klienta, że zależy ci na utrzymaniu jakości usług, na szkoleniu pracowników, by byli coraz lepszymi ekspertami w tym, co robią.

Nie zapomnij pokazać działań, które udało ci się podjąć wcześniej, aby uniknąć podwyżki albo zminimalizować jej wysokość.

Droga mailowa do wysyłania tego typu komunikatów jest w porządku, ale klient z pewnością lepiej odbierze kontakt osobisty (spotkanie) albo rozmowę telefoniczną. Podczas rozmowy możesz posługiwać się narracją pierwszoosobową w liczbie pojedynczej (ja) lub w mnogiej (my), gdy wypowiadasz się w imieniu zarządu/pracowników.

Bądź odważny i pewny tego, że podwyżki są koniecznością, a nie wymysłem. Miej na uwadze, jak szeroki zakres obowiązków spada na twoją firmę przy każdej usłudze dla klienta i że rozwój wymaga nakładów finansowych. Skorzystaj z naszych porad, a wprowadzenie podwyżki w biurze rachunkowym nie odstraszy żadnego ze stałych klientów.

Czy Twoje biuro jest gotowe na nowe rozwiązania?

Spotkajmy się. Na spotkaniu wysłuchamy wyzwań, które stoją przed Twoim biurem odnośnie wdrożenia KSeF i innych nowych rozwiązań. Jako doświadczeni specjaliści, pomożemy Ci je pogrupować i finalnie rozwiązać. Co istotne, większość problemów da się rozwiązać już podczas pierwszego spotkania, tak wynika z naszej praktyki. Co poza tym możemy zrobić dla Twojego biura?

✅ Otrzymasz wsparcie techniczne
✅ Otrzymasz wsparcie merytoryczne
✅ Będziemy infolinią KSeF dla Twoich klientów
✅ Pokażemy Ci narzędzie dla klientów zintegrowane z KSeF

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
Oceń wpis
Tags: Biuro rachunkowefaktura.plpodwyżki
Grzegorz Pospieszczyk

Grzegorz Pospieszczyk

Doświadczony Ekspert z udokumentowaną historią pracy w branży doradztwa zarządczego. Specjalista w zakresie procesów biznesowych, biura zarządzania projektami (PMO), Zarządzania Projektami IT i Zarządzania Zmianą. Copywriter, specjalizacja w tekstach wysokiej jakości.

Podobne Wpisy

Nowy potwór biurokracji! 'Super-Urząd’ prześwietli każdą Twoją fakturę

autor Aleksandra Pluta
2025-04-15
0
sejm wiejska

Jeszcze niedawno premier Donald Tusk deklarował, że Polska musi "odbiurokratyzować się", że "trzeba zdjąć kaganiec regulacyjny z przedsiębiorców". W świetle tych deklaracji, jego osobista prośba skierowana do Rafała Brzoski – prezesa InPostu – o pomoc w przygotowaniu planu deregulacji, została przyjęta z umiarkowaną nadzieją przez środowiska gospodarcze. Jednak zaledwie kilka tygodni później Ministerstwo Finansów ogłosiło rozpoczęcie prac nad tworem, który budzi grozę wśród wszystkich przedsiębiorców – nowym "Super-urzędem", którego celem ma być maksymalizacja ściągalności podatków. Przed „Super-urzędem” nic się nie ukryje… Oficjalnie „Super-urząd” ma być kolegialnym ciałem międzyresortowym, które zintegruje działania Krajowej Administracji Skarbowej, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Państwowej Inspekcji Pracy, Straży Granicznej, a nawet... policji. Podstawowym celem jego działalności ma być "uszczelnienie systemu i lepsza koordynacja kontroli". Tyle w teorii....

Czytaj więcej

Nowy obowiązek dla firm w 2026 roku — czy Twoja księgowość jest gotowa?

autor Dominik Bożek
2025-04-15
0
komputer ksef

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi wielkimi krokami. Ministerstwo Finansów opublikowało wyniki weryfikacji założeń biznesowych i technicznych KSeF, przedstawiając szereg zmian i aktualizacji harmonogramu. Przygotowanie się na nowe wymagania to kluczowy element działalności każdej firmy. Sprawdźmy, jakie zmiany czekają przedsiębiorców w nadchodzących miesiącach. Aktualny harmonogram wdrażania KSeF Nowa struktura wdrożenia zakłada kilka kluczowych terminów: Czerwiec 2025 – publikacja struktury FA(3) i dokumentacji API KSeF 2.0. Wrzesień 2025 – start testów otwartych API. Listopad 2025 – dostęp do certyfikatów produkcyjnych oraz testowej Aplikacji Podatnika KSeF 2.0. Luty 2026 – start obowiązkowego KSeF 2.0 dla przedsiębiorców o sprzedaży powyżej 200 mln zł (rok bazowy: 2024, nie 2025). Kwiecień 2026 – obowiązek dla pozostałych przedsiębiorców. Ważna zmiana Podstawą ustalenia, kiedy firma wchodzi do...

Czytaj więcej

Wybrało go zaledwie 1673 podatników. Dlaczego Kasowy PIT to niewypał?

autor Dorota Tkocz
2025-03-28
0
podatki nadmiarowe zyski

Do 20 lutego podatnicy mieli czas, by zgłosić skarbówce chęć rozliczania się z podatku dochodowego metodą kasową. W mniemaniu rządu ma ona stanowić remedium na zatory płatnicze i poprawić płynność finansową przedsiębiorców. Inaczej na kasowy PIT zapatrują się eksperci i jak widać, podatnicy. Jakie są przyczyny jego porażki? Dlaczego przedsiębiorcy nie chcą korzystać z tej formy rozliczenia PIT? Co to jest kasowy PIT? Od 1 stycznia 2025 roku podatnicy mogą korzystać z nowego sposobu rozliczania przychodów i kosztów. Kasowy PIT zakłada opodatkowanie dochodów dopiero w dacie otrzymania płatności za wystawioną fakturę sprzedaży towaru lub usługi. Do tej pory kwoty wynikające z dokumentów sprzedaży należało wliczyć w podstawę opodatkowania w dacie przeprowadzenia transakcji lub wystawienia faktury. Tak też nadal rozliczają się...

Czytaj więcej

Faktura online – jak szybko i bezbłędnie wystawić dokument?

autor Dominik Bożek
2025-03-25
0
kalkulator biurko

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej staje się coraz popularniejsze. Według najnowszych danych, na tym terenie funkcjonuje tysiące firm, które każdego miesiąca wystawiają dziesiątki faktur dla swoich klientów. Wielu przedsiębiorców poszukuje skutecznych rozwiązań, które pozwolą im szybko i bezbłędnie wystawiać dokumenty księgowe, eliminując przy tym czasochłonne formalności. W odpowiedzi na te potrzeby pojawiają się nowoczesne narzędzia do fakturowania online, takie jak faktura online na Faktura.pl, które pomagają w szybkim i sprawnym wystawianiu faktur. Zalety fakturowania online Korzystanie z nowoczesnych narzędzi do fakturowania nie tylko przyspiesza proces wystawiania dokumentów, ale także pozwala uniknąć błędów oraz zapewnia dostęp do faktur z dowolnego miejsca. Zobacz, jakie najważniejsze zalety fakturowania online, które mogą usprawnić prowadzenie biznesu. 1. Oszczędność czasu Tradycyjne fakturowanie wymaga uzupełniania dokumentów ręcznie, co...

Czytaj więcej

Nie zdążyłeś zmienić formy rozliczania do 20 lutego? Nie panikuj, sprawdź przelew – przełomowy wyrok NSA

autor Aleksandra Pluta
2025-03-10
0
mezczyzna przy komputerze

Wybór formy opodatkowania jest jedną z podstawowych decyzji, które musi podjąć każda osoba prowadząca działalność gospodarczą  w Polsce. W zależności od zmiennej sytuacji rynkowej czy planów inwestycyjnych przedsiębiorcy, przedsiębiorca powinien co roku weryfikować swój wybór i korzystać z prawa do zmiany formy opłacania podatku dochodowego. Tradycyjnie, zmiana formy opodatkowania wymagała złożenia pisemnego oświadczenia do właściwego naczelnika urzędu skarbowego lub za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jednak, najnowsze orzecznictwo wprowadziło nowe spojrzenie na tę kwestię. Przedsiębiorco, zapomniałeś złożyć deklarację o wyborze formy opodatkowania na 2025 rok? Sprawdź, czy skorzystasz na nowej linii orzeczniczej! Tradycyjne podejście organów skarbowych - wymóg formalny Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT), podatnicy dokonujący wyboru...

Czytaj więcej

Rozliczenia roczne 2024: Ulga na złe długi PIT, CIT i VAT – remedium na zatory płatnicze, czy haczyk ustawodawcy?

autor Aleksandra Pluta
2025-02-12
0
puste miejsce w biurze

Ulga na złe długi jest mechanizmem podatkowym, który umożliwia podatnikom skorygowanie należnego podatku dochodowego (PIT, CIT) oraz podatku od towarów i usług (VAT) w sytuacji, gdy kontrahent nie uregulował zobowiązań w określonym terminie. Rozwiązanie to może poprawić płynność finansową przedsiębiorstwa i znacznie ograniczyć negatywne skutki braku zapłaty faktury przez kontrahenta. Niestety, nie zawsze będzie miało ono zastosowanie. Przedsiębiorco, nie korzystasz z ulgi na złe długi? Sprawdź, czy możesz odzyskać część swoich pieniędzy w PIT za 2024 rok! Warunki stosowania ulgi w PIT i CIT Zgodnie z art. 18f ustawy o CIT i art. 26i ustawy o PIT, podatnik może pomniejszyć podstawę opodatkowania o wartość nieuregulowanych należności, jeśli spełnione są następujące warunki: Upływ 90 dni od terminu płatności – ulga przysługuje,...

Czytaj więcej

Z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?

autor Dorota Tkocz
2025-02-06
0
podatki okulary

W 2025 roku nie wprowadzono żadnych nowych ulg podatkowych dla przedsiębiorców, jednak katalog tych, z których wciąż mogą korzystać, jest szeroki. Stosując wybrane preferencje, obniżysz podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym, a w rezultacie zmniejszysz kwotę obciążenia. Przedstawiamy ulgi, z których przedsiębiorcy mogą skorzystać w 2025 roku składając zeznanie za rok 2024. Ulga IP BOX Ulga IP BOX skierowana jest do innowacyjnych przedsiębiorstw, które uzyskują dochody z praw własności intelektualnej. Dzięki niej mogą skorzystać z preferencyjnej, 5-procentowej stawki podatku. Dotyczy ona dochodów z komercjalizacji kwalifikowanych praw własności intelektualnej (tzw. kwalifikowane IP): patentów, wzorów użytkowych, praw autorskich do programów komputerowych, znaków towarowych. Warunki dla ulgi IP BOX są następujące: kwalifikowane IP zostało rozwinięte, wytworzone lub ulepszone w ramach działalności badawczo-rozwojowej, kwalifikowane IP podlega...

Czytaj więcej

Co zdrożeje w 2025 roku? Podwyżki dotkną konsumentów i przedsiębiorców

autor Katarzyna Zuba
2025-01-15
0
zalamany przedsiebiorca wykresy

W 2025 roku mocno zdrożeją papierosy, ale droższe mają być także inne produkty i usługi. Firmy zapłacą też większy ZUS i wyższe rachunki za energię.

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

zona pilkarza

Jak żony polskich piłkarzy stają się milionerkami?

2024-04-09
zalamany przedsiebiorca wykresy

Co zdrożeje w 2025 roku? Podwyżki dotkną konsumentów i przedsiębiorców

2025-01-15
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

element5 digital T9CXBZLUvic unsplash

Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?

2025-05-16
jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash

Będą nowe limity płatności gotówką w UE

2025-05-15
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Maj 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?