• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Maj 2025
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Maj 2025
piątek, 16 maja, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
    kawa laptop
    Przeczytaj zanim założysz Jednoosobową Działalność Gospodarczą. Poradnik dla kandydatów na przedsiębiorców
    prad ceny
    Płatność za prąd jak za Netflixa? Czy nadchodzi nowa era rachunków za energię?
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    mieszkanie klucze malzenstwo
    Pierwsze klucze 2025 – kto, kiedy i na jakich warunkach z niego skorzysta?
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    element5 digital T9CXBZLUvic unsplash
    Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?
    nick fewings 2lJGRIY5P0 unsplash
    Unia zmusi Polaków do płacenia za puszki i butelki – kto zarobi, a kto zapłaci?
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    shahadat rahman BfrQnKBulYQ unsplash
    Wyciek danych, który może kosztować miliony – czego uczy nas afera z Empikiem?
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Będą nowe limity płatności gotówką w UE
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    kredyt na wesele
    Stopy procentowe w dół. Sprawdź, o ile spadnie Twoja rata kredytu!
    2 e mail marketing
    Obowiązkowa skrzynka e-Doręczeń już wkrótce! Sprawdź, czy cię to dotyczy
    zalamany przedsiobiorca z blokada konta
    Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców
  • Prawo
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
    samochod alkohol
    Dlaczego zmiany w konfiskacie pojazdów są konieczne
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
    kawa laptop
    Przeczytaj zanim założysz Jednoosobową Działalność Gospodarczą. Poradnik dla kandydatów na przedsiębiorców
    prad ceny
    Płatność za prąd jak za Netflixa? Czy nadchodzi nowa era rachunków za energię?
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    mieszkanie klucze malzenstwo
    Pierwsze klucze 2025 – kto, kiedy i na jakich warunkach z niego skorzysta?
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    element5 digital T9CXBZLUvic unsplash
    Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?
    nick fewings 2lJGRIY5P0 unsplash
    Unia zmusi Polaków do płacenia za puszki i butelki – kto zarobi, a kto zapłaci?
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    shahadat rahman BfrQnKBulYQ unsplash
    Wyciek danych, który może kosztować miliony – czego uczy nas afera z Empikiem?
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Będą nowe limity płatności gotówką w UE
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    kredyt na wesele
    Stopy procentowe w dół. Sprawdź, o ile spadnie Twoja rata kredytu!
    2 e mail marketing
    Obowiązkowa skrzynka e-Doręczeń już wkrótce! Sprawdź, czy cię to dotyczy
    zalamany przedsiobiorca z blokada konta
    Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców
  • Prawo
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
    samochod alkohol
    Dlaczego zmiany w konfiskacie pojazdów są konieczne
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

1,3 mld zł długu branży TSL. Co dalej z jedną z najważniejszych gałęzi polskiej gospodarki?

Marek Polubiatko autor Marek Polubiatko
2025-03-21
w Biznes pod lupą
0
tunel ciezarowka

Nie ma wątpliwości co do tego, że sektor transportowy jest bardzo istotnym elementem polskiej gospodarki. Otóż firmy funkcjonujące w branży transportowo-spedycyjno-logistycznej (TSL) generują blisko 6 proc. Produktu Krajowego Brutto (PKB). Jednocześnie od 2022 roku branża ta znajduje się w ogromnym kryzysie. Potwierdzają to liczby. Jak wskazuje Krajowy Rejestr Długów (KRD), sektor TSL ma przeszło 1,3 mld zł długu, a tylko w trzy pierwsze miesiące 2024 roku z rynku zniknęło ponad 180 firm świadczących usługi w tej branży.FINEA BANNER

Spis treści schowaj
1 Z czego wynikają problemy firm z branży TSL?
2 Fala upadłości firm transportowych
3 Szukasz finansowania firmy transportowej?
4 Jak unikać zatorów płatniczych w branży TSL?

Z czego wynikają problemy firm z branży TSL?

Przyczyn problemów branży TSL jest przynajmniej kilka, natomiast większość z nich ma jeden mianownik – konflikt za naszą wschodnią granicą. Po wznowieniu wojny pomiędzy Rosją a Ukrainą wiele polskich firm musiało zawiesić działalność na wschodnim rynku. Co więcej, firmy ze wschodnim kapitałem, zwłaszcza ukraińskim, otrzymały liczne przywileje. Nieuczciwa konkurencja firm ze Wschodu jest zabójcza dla polskiego biznesu.

Przeczytaj też: „Strajk polskich przewoźników – branża transportowa walczy z nieuczciwą konkurencją ze Wschodu„

Podobne artykuły

bankrut

Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności

2025-05-09
inflacja w branzy transportowej 2

Nadchodzi lepszy czas dla transportu? Rok 2025 przełomem czy katastrofą?

2025-04-28
zalamany przedsiobiorca z blokada konta

Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców

2025-04-22
transport kierowca

Koniec z flotą na kredyt? Nowy trend: powrót do 2–3 zestawów i jazda „na siebie”

2025-03-26
elektryk

Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln

2025-03-19
stluczka

Rewolucja w ubezpieczeniach komunikacyjnych – co kierowcy zyskają, a co stracą?

2025-03-06

Natomiast walka z nieuczciwą konkurencją w formie firm ze wschodnim kapitałem to tylko jeden z problemów branży. Łatwo wskazać także inne czynniki, które są przyczyną trudnej sytuacji branży transportowej. Część z nich to wynik konfliktu, ale nie wszystkie:

  • Wysokie ceny paliwa – paliwo stanowi nawet 40 proc. kosztów operacyjnych firm transportowych.
  • Wysokie ceny energii – prąd w Polsce jest najdroższy w Europie, a przecież kolejne podwyżki cen energii są przed nami.
  • Pakiet Mobilności – nie po raz pierwszy zmiana przepisów miała przynieść liczne korzyści przedsiębiorcom z branży TSL, natomiast dały odwrotny efekt, na przykład wydłużając czas świadczenia usług.
  • Regularne podnoszenie płacy minimalnej – naturalnie kierowcy nie pracują za pensję minimalną, jednak branża TSL to również magazynierzy czy pracownicy biurowi. Poza tym przy wzroście minimalnego wynagrodzenia podwyżek żądają także osoby pracujące za wyższe stawki. To wszystko mocno obciąża i napina budżety firm transportowych.
  • Niejasne umowy handlowe – wielokrotnie firmy transportowe są narażone na bardzo wysokie kary umowne.
  • Długie cykle rozliczeniowe i brak terminowych wpływów – faktury wystawiane przez przedsiębiorstwa transportowe często mają terminy płatności rzędu 45 czy 60 dni, a i tak wielu kontrahentów nie wywiązuje się z płatności w terminie. Zatory płatnicze także są dużym problemem branży.
  • Spadek popytu na usługi transportowe – w porównaniu z rokiem 2022, rok później popyt na usługi transportowe spadł o 15-20 proc.
  • Brak rąk do pracy – w branży brakuje kierowców, ale także magazynierów, specjalistów od logistyki i ekspertów IT.
  • Wysokie ceny utrzymania pojazdów – wszystkie koszty poza paliwem związane z serwisowaniem, naprawami czy przeglądami pojazdów, ale też na przykład koniecznością korzystania z najnowszej generacji tachografów cyfrowych.
  • Redukcja CO2 – wszystkie regulacje dotyczące redukcji śladu węglowego.

Czytaj także: Faktoring dla transportu

Fala upadłości firm transportowych

W związku z tym, że wiele firm w branży TSL nie może podnieść cen usług ze względu na konkurencję i stratę klientów, nic dziwnego, że płynność finansowa przedsiębiorców działających w tym sektorze została mocno ukrócona. Szczególnie, że tak jak wspominaliśmy wcześniej, w tym sektorze często występują faktury z odległym terminem płatności. Statystyki są bardzo niepokojące. Krajowy Rejestr Długów podaje, że branża ma przeszło 1,3 mld zł zaległych zobowiązań, z czego:

  • ponad 1 mld zł – transport drogowy towarów;
  • około 136,5 mln zł – drogowy transport pasażerski (m.in. przewoźnicy miejscy i podmiejscy, firmy prowadzące działalność taksówkarską);
  • 85,7 mln zł – firmy wspomagające przewoźników;
  • 37,5 mln zł – firmy prowadzące działalność pocztową i kurierską.

Łącznie zadłużenie ma blisko 29,5 tys. firm, z czego aż 20 tys. to jednoosobowe działalności gospodarcze. Średnio jeden dłużnik jest winny 46 tys. złotych, jednak rekordziści muszą oddać dużo więcej. Na przykład przedsiębiorca transportowy z województwa łódzkiego jest winien aż 10 mln zł na rzecz dostawcy energii. Na środki od przewoźników czekają głównie fundusze sekurytyzacyjne i firmy windykacyjne, a następnie leasingodawcy, banki, ubezpieczyciele oraz dostawcy paliw i prądu.

Pod kątem lokalizacji najwięcej zadłużonych firm w branży TSL swoje siedziby ma w województwie mazowieckim (5658). Dalej są województwa śląskie (3613) i wielkopolskie (3192).

Krajowy Rejestr Długów wskazuje też na wyraźny wzrosty odsetka firm transportowych ocenionych na kategorie „F” i „H”, co oznacza najmniej rzetelnych kontrahentów. Tym samym wedle analizy nawet 13 proc. wszystkich firm w tym sektorze cechuje wysokie ryzyko transakcyjne (67 proc. ma wysoką wiarygodność, a 20 proc. – średnią wiarygodność).

Duża część długów wynika z odsuwania w nieskończoność terminów zapłaty. Zaczyna się od negocjowania jak najodleglejszej daty przelewu po wykonanej usłudze. Wg danych Faktura.pl w TSL to już przeciętnie ponad 21 dni, najwięcej z wszystkich branż. To jednak średnia, w przypadku branży transportowej 45% faktur ma termin płatności miesiąc lub dłużej. Zdarzają się też trzy miesiące. Po 60 – 90 dniach łatwo o takim przelewie „zapomnieć”, więc powstaje przeterminowany dług

ocenia Jerzey Dąbrowski, członek zarządu Finea, firmy mikrofaktoringowej specjalizującej się w finansowaniu TSL.

Niestety, trudną sytuację widać także w liczbie firm, które ogłosiły upadłość lub restrukturyzację. W 2023 roku w sektorze TSL było 527 takich podmiotów. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku będzie jeszcze gorzej. Otóż tylko w ciągu trzech miesięcy, od stycznia do marca, taki krok podjęło wobec 183 przedsiębiorstw.

Czytaj także: Ranking firm faktoringowych. Jaki faktoring jest najlepszy dla transportu?


Szukasz finansowania firmy transportowej?

Nasz partner Finea specjalizuje się w finansowaniu branży transportowej i nie tylko. To co wyróżnia tę firmę spośród innych to:

✅ Finansowanie za pomocą faktoringu
✅ Sfinansuj swoje faktury
✅ Pieniądze u Ciebie jeszcze tego samego dnia.
✅ Limit do 200.000 PLN
✅ Dedykowany Opiekun dla Twojej firmy

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY

Jak unikać zatorów płatniczych w branży TSL?

Naturalnie firmy w branży TSL również mają swoich dłużników. W tym przypadku jest to kwota 561 mln zł, jednak przede wszystkim dotyczy to transportu pasażerskiego i wynika z podróżowania bez ważnego biletu (ok. 450 mln zł). Dużo mniejsze zaległości mają kontrahenci z sektora handlowego (40 mln zł) czy przemysłowego (15,5 mln zł). Natomiast blisko 32 mln zł to wzajemne długi firm z sektora TSL.

Ściągnięcie środków zawsze jest czasochłonne, a firmy z problemami z płynnością tego czasu nie mają. Dlatego najbezpieczniej zapobiegać takim sytuacjom poprzez weryfikację kontrahentów w formie raportów gospodarczych lub w formie faktoringu – narzędzia, które nie tylko skraca czas oczekiwania na wpłynięcie środków, ale też i weryfikuje kontrahenta pod względem jego wypłacalności.

Stosunkowo łatwo można też rozwiązać problem z długim terminem płatności na fakturze. Jeżeli kontrahent nie chce zgodzić się na skrócenie terminu, lepiej zaakceptować dłuższy okres na uregulowanie należności, ale zachować klienta. W tym wypadku również można skorzystać z usługi faktoringu. W związku z problemami w obszarze płynności finansowej firmy świadczące finansowanie z zewnątrz szybko zyskują na znaczeniu.

Przeczytaj też: „Przez Polskę przetacza się fala zwolnień. Czy są powody do niepokoju dla pracowników na etacie?„

Faktoring to najprostsza forma finansowania, bez potrzeby podpisywania długoterminowych i skomplikowanych umów. Jest to najchętniej wybierana forma ratowania płynności zwłaszcza przez mikro- i małe firmy z branży TSL, potrzebujące środków na bieżące wydatki, na przykład na wynagrodzenia pracowników czy paliwo. W ten sposób można utrzymać płynność przy fakturach z długimi terminami płynności.

Zainteresował Cię ten artykuł? Czytaj więcej takich treści w ramach cyklu „Biznes pod lupą”

5/5 - (1 vote)
Tags: długiFineatsl
Marek Polubiatko

Marek Polubiatko

Przedsiębiorca, który pracę na etacie porzucił w 2011 roku. Prywatnie sarkastyczny introwertyk, indywidualista i nonkonformista, który charakteryzuje się samodzielnym myśleniem i lubi mieć własne zdanie. Finansami zainteresowany i z uwagi na prowadzenie JDG, i jako miłośnik inwestowania na giełdzie oraz w inne aktywa. Lubiący dobre kino i książki, interesujący się również sportem i historią.

Podobne Wpisy

Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności

autor Dominik Bożek
2025-05-09
0
bankrut

Na pierwszy rzut oka wszystko się zgadza: są klienci, są faktury, są zamówienia. Przychody rosną z roku na rok, a firma ma pełne ręce roboty. A jednak… ogłasza upadłość. Dla wielu przedsiębiorców to scenariusz trudny do wyobrażenia – przecież skoro wpływa tyle pieniędzy, firma powinna kwitnąć. Rzeczywistość bywa jednak brutalna. Wysoki przychód nie gwarantuje przetrwania na rynku. Brutalna lekcja wielu przedsiębiorców Wielu właścicieli firm z dumą prezentuje rosnące słupki sprzedaży. I słusznie – oznaczają, że na ich produkty lub usługi jest popyt. Problem w tym, że faktura wystawiona klientowi nie jest równoznaczna z pieniędzmi, które trafiają do firmowej kasy. To tylko obietnica zapłaty – czasem realizowana po 14, 30, a nawet 60 dniach. W tym czasie firma nadal musi regulować...

Czytaj więcej

Nadchodzi lepszy czas dla transportu? Rok 2025 przełomem czy katastrofą?

autor Dominik Bożek
2025-04-28
0
inflacja w branzy transportowej 2

Po trudnym dla branży TSL okresie, pełnym spadków, wysokich kosztów i fali niewypłacalności, wreszcie pojawiają się pierwsze sygnały poprawy. Dane dotyczące rejestracji nowych pojazdów oraz wzrostu sprzedaży przyczep i naczep wskazują, że rynek powoli się odbudowuje. Przewoźnicy z ostrożnym optymizmem patrzą w przyszłość, licząc na większą liczbę zleceń i poprawę rentowności. Jednocześnie sektor transportu i logistyki wciąż zmaga się z poważnymi wyzwaniami: rosnącą luką pokoleniową wśród kierowców, wydłużającym się czasem oczekiwania na płatności oraz ryzykiem oszustw ze strony nieuczciwych kontrahentów. W tak zmiennym otoczeniu gospodarczym skuteczne zarządzanie płynnością finansową oraz umiejętność szybkiej weryfikacji partnerów biznesowych stają się kluczowe dla utrzymania konkurencyjności. Jak wygląda aktualna kondycja branży i na co muszą przygotować się przedsiębiorcy w 2025 roku? Czy warto wierzyć w...

Czytaj więcej

Walka z szarą strefą może uderzyć w uczciwych przedsiębiorców

autor Magdalena Grochocka
2025-04-22
0
zalamany przedsiobiorca z blokada konta

Nowy rządowy zespół do spraw gospodarki nieformalnej budzi skrajne emocje. Z jednej strony zapowiadana jest bezkompromisowa walka z szarą strefą i nielegalnym zatrudnieniem. Z drugiej – coraz więcej przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: czy to rzeczywiście krok ku uczciwej konkurencji, czy może kolejny sposób na zwiększenie wpływów do budżetu kosztem mikrofirm i samozatrudnionych? W czasach, gdy zaufanie do instytucji państwowych jest kruche, a skomplikowane przepisy pozostawiają szerokie pole do interpretacji, obawy o nadużycia nie są bezzasadne. Nowy zespół rządowy: czym jest i po co powstał? Pod koniec marca rząd ogłosił powołanie Zespołu do spraw Przeciwdziałania Gospodarce Nieformalnej. Brzmi jak coś pomiędzy think-tankiem a grupą operacyjną – i w pewnym sensie tak właśnie ma działać. Formalnie zespół ma charakter międzyresortowy i skupia...

Czytaj więcej

Koniec z flotą na kredyt? Nowy trend: powrót do 2–3 zestawów i jazda „na siebie”

autor Dominik Bożek
2025-03-26
0
transport kierowca

W polskim transporcie drogowym cicho, ale systematycznie rozlewa się nowy trend. Właściciele firm, którzy jeszcze niedawno inwestowali w rozbudowę floty, zatrudniali kierowców i skalowali działalność, dziś coraz częściej… się wycofują. Świadomie ograniczają park maszynowy do 2–3 zestawów, siadają sami za kółko i prowadzą firmę w modelu „mały, ale rentowny”. Skąd ta zmiana podejścia i co to oznacza dla branży? Skalowanie się przestało opłacać Zgodnie z danymi Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD), aż 60% firm transportowych w Polsce planuje ograniczenie floty i redukcję zatrudnienia. Dane rejestracyjne to potwierdzają – w lutym 2025 roku liczba nowych ciężarówek spadła o 7,6% rok do roku. To najmniejsza liczba od 5 lat. Przyczyn takiej zmiany jest kilka: Brak efektu skali – większa liczba pojazdów nie...

Czytaj więcej

Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln

autor Magdalena Grochocka
2025-03-19
0
elektryk

Dziś elektryki są już codziennością na drogach Europy Zachodniej, a w Norwegii stanowią zdecydowaną większość nowo rejestrowanych pojazdów. Tymczasem w Polsce ich udział w rynku wciąż jest marginalny. Mimo wprowadzania kolejnych programów dopłat i dynamicznego wzrostu liczby stacji ładowania, samochody elektryczne wciąż nie zdobyły serc polskich kierowców. Dlaczego elektromobilność w Polsce rozwija się wolniej niż w innych krajach Unii Europejskiej? Co stoi na przeszkodzie szerokiej adopcji elektryków i czy jest szansa na przełom w najbliższych latach? Aktualny stan rynku pojazdów elektrycznych w Polsce Rok 2024 przyniósł dalszy wzrost liczby samochodów elektrycznych na polskich drogach. Na koniec grudnia w kraju zarejestrowanych było 80 699 osobowych i użytkowych pojazdów w pełni elektrycznych (BEV), co oznacza przyrost o 24 223 sztuki w ciągu...

Czytaj więcej

Rewolucja w ubezpieczeniach komunikacyjnych – co kierowcy zyskają, a co stracą?

autor Magdalena Grochocka
2025-03-06
0
stluczka

Podwyższone sumy gwarancyjne, nowe zasady dotyczące ruchu pojazdu, dodatkowe zabezpieczenia dla poszkodowanych – to tylko część zmian, które wchodzą w życie po nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Co to oznacza dla kierowców? Czy możemy spodziewać się wzrostu składek OC? Jakie nowe obowiązki nałożono na ubezpieczycieli? Nowe regulacje w ubezpieczeniach komunikacyjnych – co warto wiedzieć? W 2024 roku wprowadzono istotne zmiany w przepisach dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych, które wpłyną zarówno na kierowców, jak i na rynek ubezpieczeniowy. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, uchwalona 13 września 2024 r., dostosowuje polskie regulacje do unijnych dyrektyw oraz wprowadza mechanizmy zwiększające ochronę poszkodowanych. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, uchwalona 13 września 2024 roku, została ogłoszona 22 października 2024 roku i weszła w życie 6 listopada 2024...

Czytaj więcej

3,3 miliarda zł długu w branży TSL – poznaj 7 przyczyn tej katastrofy

autor Marek Polubiatko
2025-03-19
0
ciezarowka tsl

Branża TSL nadal chyli się ku upadkowi. Liczby nie kłamią, a informacje podane przez BIG InfoMonitor są bardzo niepokojące. Według danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor na koniec listopada 2024 roku dług sektora TSL przekroczył 3,3 mld złotych. Oznacza to, że w rok zadłużenie urosło o ponad 15 proc. Przyczyn wzrostu zadłużenia jest kilka. Niestety, nie ma gwarancji, że w 2025 roku będzie lepiej. Fatalne dane branży TSL – zadłużenie mocno w górę Według danych Krajowego Rejestru Długów sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny (TSL) jest zadłużony na przeszło 1,4 mld zł. Zadłużonych jest blisko 31 tys. firm, z czego ponad 21 tys. to jednoosobowe działalności gospodarcze. Średnio dłużnik z sektora TSL musi oddać niespełna 47 tys. zł. Największy procent ogólnego zadłużenia generują firmy zarejestrowane...

Czytaj więcej

Miliony euro dla firm. Jak RED III zmienia rynek i kto na tym skorzysta?

autor Magdalena Grochocka
2025-02-14
0
pedzacy samochod

Unia Europejska wprowadza kolejne rewolucyjne zmiany w energetyce. RED III to dyrektywa, która na dobre zmieni zasady gry w transporcie, przemyśle i ciepłownictwie. Biopaliwa, zielony wodór, odnawialne źródła energii – to już nie tylko ekologiczne hasła, ale konkretne wymogi, które Polska musi spełnić. Firmy, które odpowiednio wcześnie dostosują się do tych zmian, mogą liczyć na ogromne dotacje i rynkowe przewagi. Kto zyska, a kto zostanie w tyle? Gdzie leżą największe szanse inwestycyjne dla polskich przedsiębiorstw?  Dyrektywa RED III – co to jest i jakie są jej główne założenia? Dyrektywa RED III (Renewable Energy Directive III) to trzecia wersja unijnej dyrektywy dotyczącej promowania energii ze źródeł odnawialnych. Została przyjęta jako część pakietu „Fit for 55”, którego celem jest redukcja emisji gazów...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

temida rzezba

Wykrywacz kłamstw – drogie badanie, które można oszukać

2024-04-09
kalkulator dokumenty

Limity podatkowe na 2025 rok – co warto wiedzieć?

2025-01-16
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

element5 digital T9CXBZLUvic unsplash

Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?

2025-05-16
jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash

Będą nowe limity płatności gotówką w UE

2025-05-15
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Maj 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?