• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Listopad 2025
  • Ranking faktoringu
poniedziałek, 3 listopada, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    mysli przed komputer
    IKE czy IKZE dla przedsiębiorcy. Co wybrać, żeby zyskać na podatku i odłożyć na emeryturę?
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    marjan blan uLsxYsRl440 unsplash
    Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?
    Czy Twoje biuro jest gotowe na KSeF?
    KSeF bez tajemnic. Posłuchaj rozmowy z Samirem Kayyali – ekspertem, którego śledzi 35 tys. przedsiębiorców
    stephen dawson qwtCeJ5cLYs unsplash 1
    Polska gospodarka wyróżnia się na tle Europy. Co prognozy na 2026 rok oznaczają dla przedsiębiorców?
    transport publiczny
    Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków
    biznes sukces
    Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    podatki kalkulator komorka
    Świadczysz usługi na rzecz własnej spółki? Od 2026 roku zapłacisz najwyższą stawkę ryczałtu!
    komputery sala
    Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    faktura vat bez vat
    Nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    mysli przed komputer
    IKE czy IKZE dla przedsiębiorcy. Co wybrać, żeby zyskać na podatku i odłożyć na emeryturę?
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    marjan blan uLsxYsRl440 unsplash
    Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?
    Czy Twoje biuro jest gotowe na KSeF?
    KSeF bez tajemnic. Posłuchaj rozmowy z Samirem Kayyali – ekspertem, którego śledzi 35 tys. przedsiębiorców
    stephen dawson qwtCeJ5cLYs unsplash 1
    Polska gospodarka wyróżnia się na tle Europy. Co prognozy na 2026 rok oznaczają dla przedsiębiorców?
    transport publiczny
    Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków
    biznes sukces
    Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    podatki kalkulator komorka
    Świadczysz usługi na rzecz własnej spółki? Od 2026 roku zapłacisz najwyższą stawkę ryczałtu!
    komputery sala
    Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    faktura vat bez vat
    Nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?

Magdalena Grochocka autor Magdalena Grochocka
2025-09-12
w Biznes pod lupą
0
dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash

Sierpniowy mecz US Open zapowiadał się jak zwykłe sportowe widowisko, ale zakończył się incydentem, który podbił Internet. Gdy tenisista Kamil Majchrzak próbował podarować swoją czapkę młodemu kibicowi, stojący obok milioner Piotr Szczerek niespodziewanie ją przechwycił. Nagranie z tego momentu rozprzestrzeniło się błyskawicznie, wywołując międzynarodową burzę. Kim jest bohater afery i dlaczego jeden gest wywołał kryzys, który może kosztować go reputację i kontrakty?

Spis treści schowaj
1 Kim jest Piotr Szczerek?
2 Jak doszło do „afery czapkowej”?
3 Od milczenia do przeprosin, czyli próby ratowania wizerunku
4 Skutki biznesowe „afery czapkowej”
5 Chcesz uniknąć błędów przy zakładaniu działalności?
6 Ludzki wymiar kryzysu – strach, presja i walka o normalność
7 Co dalej z Piotrem Szczerkiem i Drogbrukiem? Trzy możliwe scenariusze
8 Bolesna lekcja dla biznesu

Kim jest Piotr Szczerek?

Piotr Szczerek, 50-letni przedsiębiorca z Błaszek pod Kaliszem, do niedawna uchodził za jednego z lokalnych symboli sukcesu. Jest właścicielem firmy Drogbruk, jednego z największych producentów kostki brukowej, mieszanek bitumicznych i pelletu w regionie. Przedsiębiorstwo działa na rynku od kilkunastu lat, zatrudnia setki osób i realizuje kontrakty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dużych inwestycji drogowych.

Szczerek przez lata budował wizerunek solidnego i nowoczesnego biznesmena. Inwestował w rozwój parku maszynowego, stawiał na innowacje technologiczne i sukcesywnie poszerzał działalność firmy na kolejne województwa. Jednocześnie aktywnie wspierał lokalne inicjatywy, finansował wydarzenia sportowe, a także sponsorował młodych zawodników, budując wizerunek przedsiębiorcy zaangażowanego w rozwój społeczności. W środowisku biznesowym kojarzono go z ambicją, odwagą i dynamicznym podejściem do rozwoju firmy. Wszystko jednak zmieniło się w jednej chwili.

Podobne artykuły

marjan blan uLsxYsRl440 unsplash

Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?

2025-11-03
stephen dawson qwtCeJ5cLYs unsplash 1

Polska gospodarka wyróżnia się na tle Europy. Co prognozy na 2026 rok oznaczają dla przedsiębiorców?

2025-10-28
transport publiczny

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

2025-10-24
biznes sukces

Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?

2025-10-22
ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50

MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?

2025-10-23
robot czlowiek

2035: 2 miliony mniej pracowników, więcej robotów. Czy jesteś gotów na nową gospodarkę?

2025-10-14

Jak doszło do „afery czapkowej”?

Podczas jednego z sierpniowych meczów US Open 2025 doszło do incydentu, którego nagranie błyskawicznie trafiło do sieci i stało się viralem. Po emocjonującym spotkaniu na korcie, polski tenisista Kamil Majchrzak podszedł do trybun, by wręczyć pamiątkową czapkę młodemu kibicowi. Chłopiec siedział w pierwszym rzędzie, tuż przy korcie, wyraźnie podekscytowany gestem tenisisty.

W tym samym momencie Piotr Szczerek, znajdujący się kilka miejsc dalej, wyciągnął rękę i przechwycił czapkę, zanim trafiła do dziecka. Całą sytuację zarejestrowały kamery, a nagranie niemal natychmiast trafiło do mediów społecznościowych. Dla internautów nie miało znaczenia, kim jest Szczerek ani jakie są jego intencje – liczyła się emocja. W kilka godzin z szanowanego przedsiębiorcy stał się antybohaterem sieci. Wizerunek, który budował przez lata, nagle znalazł się na krawędzi.

Początkowo wydawało się, że to drobny incydent, jednak reakcja internautów była błyskawiczna i druzgocąca. W komentarzach dominowało oburzenie, a samo nagranie zebrało miliony wyświetleń w ciągu kilku godzin. Pojawiły się memy, ironiczne wpisy i ostra krytyka wymierzona w biznesmena, którego zaczęto nazywać „antybohaterem US Open”. Wizerunek Szczerka, do tej pory kojarzonego głównie z działalnością gospodarczą i lokalnymi sukcesami, nagle został zredukowany do jednego, kompromitującego momentu.

Co więcej, sam Szczerek w pierwszych godzinach po aferze nie próbował wyciszyć emocji, a jego zachowanie pogłębiło kryzys. W mediach społecznościowych pojawiły się doniesienia, że miał odpowiadać krytykom w sposób lekceważący, sugerując, że „czapkę zdobywa ten, kto pierwszy po nią sięgnie”. Taka narracja, zamiast uspokoić sytuację, dolała oliwy do ognia i spowodowała, że temat trafił do ogólnopolskich mediów.

Od milczenia do przeprosin, czyli próby ratowania wizerunku

Kiedy skala kryzysu zaczęła wymykać się spod kontroli, Piotr Szczerek zrozumiał, że jego dotychczasowa strategia milczenia i lekceważących komentarzy tylko pogarsza sytuację. Lawina negatywnych wpisów w mediach społecznościowych, hejt wymierzony w jego rodzinę oraz pierwsze nieprzychylne publikacje w mediach ogólnopolskich sprawiły, że biznesmen musiał zareagować.

Pierwsze oświadczenie pojawiło się kilka dni po incydencie. Szczerek wyraził w nim „głębokie ubolewanie” i przeprosił zarówno chłopca, jak i jego rodzinę, podkreślając, że cała sytuacja była wynikiem nieporozumienia. Twierdził, że nie miał złych intencji, a w emocjach meczu nie zauważył, że czapka była przeznaczona dla dziecka. Zapewnił też, że osobiście przekazał pamiątkę małemu kibicowi oraz zadeklarował wsparcie dla lokalnych inicjatyw sportowych.

Jednocześnie przedsiębiorca zatrudnił profesjonalną agencję PR, która zaczęła prowadzić jego komunikację kryzysową. Podjęto próbę pokazania Szczerka jako człowieka, który od lat angażuje się w rozwój sportu w regionie, wspiera kluby młodzieżowe i finansuje stypendia dla uzdolnionych zawodników. Była to próba przestawienia narracji z wizerunku „antybohatera US Open” na obraz przedsiębiorcy, który od lat inwestuje w młodych sportowców.

Mimo tych działań, fala krytyki nie osłabła. W sieci nadal dominowały negatywne komentarze, a profil Google firmy Drogbruk został zalany setkami jedno-gwiazdkowych opinii. Wystarczyły dwa dni, by średnia ocen spadła drastycznie, co zaczęło realnie zagrażać reputacji przedsiębiorstwa.

Skutki biznesowe „afery czapkowej”

Dla Piotra Szczerka afera z US Open błyskawicznie przestała być jedynie problemem wizerunkowym, a stała się realnym zagrożeniem dla jego biznesu i prywatnego życia. Firma Drogbruk, którą budował przez lata, znalazła się w centrum medialnej burzy. Na profilach przedsiębiorstwa w Google, Facebooku i serwisach opinii zaczęły masowo pojawiać się negatywne komentarze. W ciągu kilku dni rating firmy spadł o kilkadziesiąt procent, a w mediach lokalnych zaczęły pojawiać się pytania o kontrakty, wiarygodność i przyszłość marki.

opinie google drog bruk

Na fali tego incydentu część kontrahentów wstrzymała negocjacje, a lokalni dostawcy i partnerzy sygnalizowali obawy o wizerunkowe konsekwencje współpracy. Szczerek, który dotychczas uchodził za solidnego partnera i sponsora licznych inicjatyw sportowych, musiał zmierzyć się z sytuacją, w której jedno nagranie zniweczyło lata budowania marki.

Eksperci PR wskazują, że odbudowa wizerunku może potrwać miesiące, a nawet lata. Wizerunek Szczerka, dotychczas łączony z sukcesem, stabilnością i wsparciem lokalnej społeczności, dziś w dużej mierze definiuje jeden kompromitujący moment.

Chcesz uniknąć błędów przy zakładaniu działalności?

Dzięki pomocy eksperta Adama Abramczyka, założenie działalności gospodarczej zajmie Ci kilka chwil i będzie miłym wspomnieniem w tej ekscytującej podróży.

Adam od lat bezpłatnie pomaga nowym przedsiębiorcom przejść przez cały proces, odpowiada na wszystkie pytania, wyjaśnia wątpliwości i pomaga z formalnościami i dokumentami. Wszystko bez wychodzenia z domu.

Zostaw swój kontakt, a Adam oddzwoni jak najszybciej.

Zakładanie firmy

PROSZĘ O KONTAKT

Ludzki wymiar kryzysu – strach, presja i walka o normalność

Choć początkowo „afera czapkowa” wydawała się medialnym skandalem, dla Piotra Szczerka szybko przerodziła się w osobisty dramat. W ciągu kilku dni z szanowanego lokalnego przedsiębiorcy stał się jedną z najbardziej hejtowanych osób w Polsce. Nagranie z US Open obiegło świat, a jego nazwisko zaczęło pojawiać się w tysiącach komentarzy, memów i artykułów. Wśród fali krytyki pojawiły się także groźby pod jego adresem, co doprowadziło do realnych obaw o bezpieczeństwo jego rodziny.

Według osób z otoczenia Szczerka, biznesmen zatrudnił prywatną ochronę i zainstalował dodatkowe zabezpieczenia w swoim domu. W rozmowach z mediami miał przyznać, że obawia się o życie swoje i bliskich. Skala nagonki przerosła go do tego stopnia, że ograniczył publiczne wystąpienia, unikał komentarzy dla prasy i starał się wyciszyć emocje wokół sprawy.

Nieoficjalnie wiadomo również, że Szczerek wstrzymał część swoich aktywności biznesowych i społecznych, które wcześniej stanowiły fundament jego wizerunku. Dotychczas był znany jako sponsor lokalnych klubów sportowych i mecenas młodych talentów, ale obecnie unika rozgłosu i publicznych wydarzeń. Najbliższe otoczenie przedsiębiorcy potwierdza, że jest pod ogromną presją psychiczną, a jego priorytetem stało się odzyskanie spokoju i bezpieczeństwa rodziny.

Co dalej z Piotrem Szczerkiem i Drogbrukiem? Trzy możliwe scenariusze

„Afera czapkowa” pokazała, jak jeden nieprzemyślany gest może zrujnować lata pracy nad wizerunkiem i reputacją. W przypadku Piotra Szczerka i jego firmy Drogbruk konsekwencje są wyjątkowo dotkliwe, ponieważ przedsiębiorca zbudował swoją markę na solidności, lokalnym zaangażowaniu i społecznej odpowiedzialności biznesu. Wizerunek firmy był ściśle powiązany z osobą właściciela, co sprawiło, że kryzys medialny uderzył bezpośrednio w działalność operacyjną.

Eksperci ds. PR podkreślają, że dla takich przedsiębiorstw kluczowe są dwa elementy: zaufanie i wiarygodność. Oba te filary w przypadku Szczerka zostały mocno zachwiane. Negatywne komentarze w internecie, setki jedno-gwiazdkowych opinii na Google i masowe wezwania do bojkotu firmy sprawiły, że Drogbruk znalazł się w najtrudniejszej sytuacji od lat. Kryzys wizerunkowy już teraz przełożył się na biznes, ponieważ część partnerów wstrzymała negocjacje, a lokalne samorządy, z którymi firma współpracowała, zaczęły bacznie analizować dalsze kontrakty.

Kolejnym problemem jest skala rozgłosu. Incydent z US Open wyszedł daleko poza Polskę: materiał trafił do mediów międzynarodowych, a na TikToku i Instagramie zdobył miliony wyświetleń. W praktyce oznacza to, że odbudowa reputacji będzie znacznie trudniejsza, bo negatywny wizerunek utrwalił się globalnie. Nawet najbardziej zaawansowane działania PR, kampanie CSR czy inwestycje w sponsoring sportowy mogą okazać się niewystarczające, jeśli przedsiębiorca nie odzyska zaufania opinii publicznej.

Specjaliści wskazują trzy możliwe scenariusze na przyszłość. Pierwszy zakłada całkowite wyciszenie medialne i odbudowę wizerunku w długiej perspektywie, poprzez działania CSR, wsparcie inicjatyw sportowych i otwartą komunikację z klientami. Drugi to rebranding, czyli oddzielenie nazwiska Szczerka od marki Drogbruk i stworzenie nowej strategii komunikacji. Trzeci, najbardziej ryzykowny, zakłada konfrontację i próbę zmiany narracji poprzez procesy sądowe, dementowanie nieprawdziwych informacji i aktywną obronę reputacji.

Bez względu na wybrany wariant jedno jest pewne:  kryzys potrwa długo, a jego konsekwencje mogą być kosztowne. Wizerunek Piotra Szczerka, budowany przez dekady, został w kilka dni zastąpiony łatką „antybohatera US Open”, a jego firma musi zmierzyć się z największym wyzwaniem w swojej historii.
zaloz firme z fakturapl

z nami zalozysz firme w kilka minut

Bolesna lekcja dla biznesu

„Afera czapkowa” to przykład kryzysu dobitnie pokazujący, jak w erze mediów społecznościowych jeden nieprzemyślany gest może doprowadzić do lawiny o trudnych do opanowania skutkach. Piotr Szczerek, przez lata budujący wizerunek lokalnego lidera biznesu i mecenasa sportu, w kilka godzin stał się symbolem braku empatii i antybohaterem międzynarodowej sceny.

W dobie natychmiastowej komunikacji czas na reakcję jest mierzony w minutach, a nie dniach. Początkowe milczenie i lekceważące komentarze Szczerka tylko spotęgowały kryzys, a jego późniejsze przeprosiny, choć konieczne, nie wystarczyły, by zatrzymać spiralę negatywnych emocji. Skala zasięgu nagrania, od polskich mediów po globalne platformy społecznościowe sprawiła, że problem przestał być lokalny i trafił na poziom międzynarodowy.

Dla firmy Drogbruk konsekwencje mogą być odczuwalne przez długie miesiące, a nawet lata. Utrata zaufania klientów, wstrzymane negocjacje z kontrahentami i setki negatywnych opinii w sieci to wyzwania, z którymi przedsiębiorstwo będzie musiało się zmierzyć. Kryzys ten pokazuje, jak ważne jest strategiczne zarządzanie reputacją i szybka, przemyślana komunikacja w sytuacjach kryzysowych.

Wizerunek marki to dziś jeden z kluczowych zasobów biznesowych, a jego utrata może kosztować więcej niż jakiekolwiek straty finansowe. W przypadku Piotra Szczerka odzyskanie zaufania opinii publicznej będzie wymagało nie tylko dobrze zaplanowanych działań PR, ale też konsekwentnego budowania narracji opartej na autentyczności, empatii i transparentności.

1.9/5 - (422 votes)
Tags: biznes pod lupąPiotr Szczerekus open
Magdalena Grochocka

Magdalena Grochocka

Dziennikarka, copywriterka, marketingowiec. Ukończyła Międzywydziałowe Studia Wschodniosłowiańskie i dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Od wielu lat związana z digital marketingiem. W ostatnim czasie skupia się już wyłącznie na tworzeniu treści. W kręgu jej zainteresowań jest szeroko pojęty marketing, ale również nowoczesne technologie (w tym AI), biznes czy ESG. W wolnych chwilach trenuje grę w scrabble i bywa na ogólnopolskich turniejach organizowanych przez Polską Federację Scrabble. W związku z tym zainteresowaniem zgłębia tajniki nie tylko strategii, ale także poznaje nieznane słowa, studiując słowniki.

Podobne Wpisy

Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?

autor Julia Mraczny
2025-11-03
0
marjan blan uLsxYsRl440 unsplash

Jesienią 2025 roku posłowie podjęli decyzję, która ma zakończyć długie spory społeczne dotyczące etyczności w kontrze do „tradycji”. W październiku odbyło się głosowanie ponad podziałami partyjnymi dotyczące zakazu hodowli zwierząt na futra. Za nowelizacją ustawy głosowało 339 posłów KO, PiS, Lewicy, Polska2025 i PSL, 78 posłów z Konfederacji i część z PiS było przeciw, a 19 osób wstrzymało się od wyrażenia swojej opinii w tej sprawie.  Sejm przyjął harmonogram likwidacji ferm do końca 2033 r., a dla tych, którzy zakończą działalność wcześniej, przewidziano mechanizmy odszkodowawcze. A zatem najwyższa pora przyjrzeć się temu procederowi i zastanowić, jaki wpływ na naszą gospodarkę będzie miał zakaz. Futrzarski interes po polsku, duńsku, a może holendersku? Polska, choć w ostatnich latach doświadczyła dramatycznego spadku liczby...

Czytaj więcej

Polska gospodarka wyróżnia się na tle Europy. Co prognozy na 2026 rok oznaczają dla przedsiębiorców?

autor Dominik Bożek
2025-10-28
0
stephen dawson qwtCeJ5cLYs unsplash 1

Choć Europa wciąż zmaga się z następstwami wojny handlowej, wysokich kosztów energii i strukturalnych problemów gospodarczych, Polska pozostaje jednym z nielicznych krajów, które utrzymują stabilne i relatywnie wysokie tempo wzrostu. Z najnowszego raportu EY European Economic Outlook wynika, że nasz kraj w 2026 roku odnotuje wzrost PKB na poziomie 3,4%, co czyni go jednym z liderów wśród państw Unii Europejskiej. Wzrostowi towarzyszy spadek inflacji, zapowiedzi obniżek stóp procentowych oraz systematyczne odbudowywanie inwestycji prywatnych. To wszystko daje realną szansę na poprawę warunków prowadzenia działalności gospodarczej – szczególnie dla małych i średnich firm, które stanowią fundament polskiej gospodarki. Jednak na tle tych pozytywnych sygnałów nie brakuje także wyzwań: od pogarszającej się kondycji finansów publicznych, przez efekty polityki celnej USA, aż po długie...

Czytaj więcej

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

autor Julia Mraczny
2025-10-24
0
transport publiczny

Czy bieda to naprawdę stan umysłu, jak niedawno stwierdziła znana aktorka i piosenkarka na antenie TVN? Zdecydowanie łatwiej wierzyć w to i swoją unikalność, gdy urodziłeś się w zamożnej rodzinie słynnego polskiego artysty w stolicy Polski, gdzie dostęp do edukacji, koneksji i możliwości jest znacząco łatwiejszy, niż w innych częściach kraju. Jednak nie wszyscy mają to szczęście. Zjawisko wykluczenia transportowego wciąż stanowi przeszkodę dla ogromnego odsetka Polaków. Znaczna część naszego społeczeństwa mierzy się z problemami infrastrukturalnymi i społecznymi, które mają swoje źródło nie tylko w biedzie, ale także w ograniczonym dostępie do podstawowych usług i możliwości. Zastanówmy się zatem jaka jest skala problemu, z jakich przywilejów korzystają osoby urodzone w dużych miastach i jak wyrównać szanse dla wszystkich Polaków. Na...

Czytaj więcej

Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?

autor Magdalena Grochocka
2025-10-22
0
biznes sukces

Ponad ćwierć tysiąclecia historii i wciąż na rynku. Gerlach, marka obecna od 1760 roku, przetrwała zabory, wojny, komunizm i transformację ustrojową, a dziś pozostaje symbolem jakości i elegancji. W czasach, gdy firmy częściej znikają z rynku, niż zdążą się na nim zadomowić, Gerlach pokazuje, że tradycja może być najtrwalszym fundamentem sukcesu – jeśli potrafi się ją skutecznie łączyć z nowoczesnością. Historia marki Gerlach – od kuźnic żelaza po symbole elegancji Korzenie marki sięgają roku 1760, kiedy w Kuźnicach Drzewickich na Mazowszu rozpoczęła działalność huta żelaza. W XVIII wieku była to jedna z najważniejszych kuźni w regionie – miejsce, gdzie tradycja rzemiosła spotykała się z rodzącym się duchem nowoczesności. Właśnie z tego przemysłowego zaplecza wyrosła późniejsza marka Gerlach, której nazwa na...

Czytaj więcej

MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?

autor Dominik Bożek
2025-10-23
0
ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50

To koniec kultowej ery. Paramount Global ogłosił, że do końca 2025 roku MTV przestanie nadawać swoje muzyczne kanały w Europie. Nie wytrzymała konkurencji z YouTube’em, TikTokiem i streamingiem. Co oprócz tego doprowadziło do upadku jednej z najsilniejszych marek telewizyjnych? I co z tej historii mogą wyciągnąć przedsiębiorcy, menedżerowie i firmy z sektora MŚP? Historia, która zmieniła świat muzyki 1 sierpnia 1981 roku na ekranie zadebiutował pierwszy klip MTV – „Video Killed the Radio Star” zespołu The Buggles. To był symboliczny moment: rozpoczęcie rewolucji muzyczno-telewizyjnej. MTV nie tylko pokazywała teledyski, MTV tworzyła kulturę. To właśnie tam debiutował „Thriller” Michaela Jacksona, „Unplugged” Nirvany, a także dziesiątki artystów, których kariery eksplodowały dzięki tej antenie. Od 1987 roku MTV zaczęło nadawać w Europie, w...

Czytaj więcej

2035: 2 miliony mniej pracowników, więcej robotów. Czy jesteś gotów na nową gospodarkę?

autor Magdalena Grochocka
2025-10-14
0
robot czlowiek

Za dziesięć lat Polska nie będzie już krajem młodych pracowników, lecz starzejącego się społeczeństwa. W 2035 roku ludzi do pracy będzie coraz mniej, a przewagę zyskają firmy, które potrafią robić więcej – mniejszym zespołem. Stan demografii jest przesądzony. Jak firmy mogą się do niej dostosować? Demografia 2035: liczby, których nie można zignorować Jutro polskiej gospodarki będzie miało siwe włosy. W 2035 roku przestaniemy rywalizować „liczbą rąk do pracy”, a zaczniemy przewagą produktywności, automatyzacji i umiejętnością obsłużenia klienta 50+. Demografia nie pyta, czy jesteśmy gotowi – po prostu zmienia reguły gry. Firmy, które dziś przestawią procesy, ofertę i HR na realia starzejącej się Polski, w niedalekiej przyszłości będą wygrane. Populacja Polski będzie mniejsza i starsza. Oficjalne prognozy pokazują, że do 2035...

Czytaj więcej

Zaczęli w domowej kuchni, dziś zarabiają miliony. Jak pudełkowy biznes może zostać złotym interesem?

autor Julia Mraczny
2025-10-10
0
richard r 5aZ80momNb4 unsplash

Gdy w 2017 roku Maczfit raportował przychód około 40 mln zł i planował ponad 50-procentowy wzrost rok do roku, nikt nie zakładał, że rynek diet pudełkowych w Polsce urośnie do wartości ponad 3 miliardów złotych w 2023 roku.  W tamtym czasie na rynku operowało jedynie kilkaset firm, głównie lokalnych graczy, pracujący w domowej kuchni lub małej hali. Dzisiaj liderzy inwestują setki milionów, budują nowe zakłady produkcyjne, rozwijają logistykę i technologie. Arsenał wymagań formalnych, oczekiwań konsumenckich i kosztów operacyjnych potrafi przytłoczyć, ale równocześnie daje ogromną szansę tym, którzy potrafią działać strategicznie. Zastanówmy się zatem, czy warto wejść w biznes cateringowy i jak to zrobić. Rynek cateringu dietetycznego w Polsce Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Forsal w 2017 r. rynek tzw. diety...

Czytaj więcej

Polacy kupują jak nigdy wcześniej – gospodarka na plusie

autor Julia Mraczny
2025-09-29
0
zakupy online

Polska gospodarka od kilku lat zmaga się z niepewnymi sygnałami płynącymi z rynku konsumpcji. Wysoka inflacja, rosnące stopy procentowe oraz presja kosztowa na gospodarstwa domowe wpływały na ostrożność wydatkową Polaków. Wielu ekonomistów zastanawiało się, czy wzrost PKB może być w 2025 roku utrzymany, skoro główny motor wzrostu, czyli konsumpcja prywatna, przez dłuższy czas wykazywała oznaki spowolnienia. Dane publikowane przez Główny Urząd Statystyczny okazały się jednak pozytywnym zaskoczeniem. Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 4,8 proc. rok do roku i o 4,4 proc. w ujęciu miesięcznym. Co to oznacza dla naszej gospodarki? Dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce Sprzedaż detaliczna od lat jest jednym z najważniejszych wskaźników kondycji polskiej gospodarki. W 2022 i 2023 roku dynamika sprzedaży wahała się niejako. Miesiące...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

kurier InPost

Dokumentacja w firmie nie musi być skomplikowana. Poznaj usługę e-SmartCourier

2025-01-28
vat ue

NIP europejski – czym jest, do czego służy, jak wyrobić?

2022-09-01
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

marjan blan uLsxYsRl440 unsplash

Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?

2025-11-03
podatki kalkulator komorka

Świadczysz usługi na rzecz własnej spółki? Od 2026 roku zapłacisz najwyższą stawkę ryczałtu!

2025-10-31
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Listopad 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?