Historia B2C Furniture przypomina opowieść o Dawidzie i Goliacie. Ta niewielka, australijska firma stanęła do boju z takimi gigantami, jak IKEA i pokazała, że można zbudować dochodowy biznes, sprzedając meble, które nie muszą być zrobione szybko, tanio i nieekologicznie – wręcz przeciwnie, świadomi konsumenci chcą kupować wysokiej jakości meble produkowane w zrównoważony sposób. I tak oto z niewielkiej, rodzinnej firmy B2C Furniture stało się przedsiębiorstwem, które w 2022 roku osiągnęło przychód w wysokości 12 milionów dolarów australijskich. A z uwagi na to, że z najlepszych warto brać przykład, dlatego dzisiaj przyjrzymy się tej niezwykłej historii sukcesu.
Podstawowe informacje na temat B2C Furniture
B2C Furniture to sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży detalicznej mebli, którego celem jest zapewnienie ekologicznej alternatywy dla „szybkich mebli” i inspirowanie przyszłościowego rozwoju branży meblarskiej.
B2C Furniture oferuje doskonałe połączenie zjawiskowego wzornictwa i praktycznej funkcjonalności, odznaczające się dbałością o szczegóły. Firma oferuje wytrzymałe meble z litego drewna dla konsumentów świadomych problemów środowiska naturalnego. Firma B2C Furniture dysponuje szeroką gamą wysokiej klasy mebli, takich jak łóżeczka dziecięce, łóżka piętrowe, meble ogrodowe, dywaniki, krzesła do jadalni, stoły do jadalni, zestawy sypialniane, meble do salonu, domowe pakiety mebli startowych i wiele innych. Jej internetowa oferta, która składa się z niedrogich, ale przyjaznych dla środowiska wzorów w roku obrotowym 2021 osiągnęła spektakularny wzrost przychodów o 132%.
Anesley Clarke uzyskał stopień licencjata w dziedzinie inżynierii lotniczej i kosmicznej na Royal Melbourne University of Technology (RMIT), ale jak powiedział w rozmowie ze Starter Story, jego prawdziwą pasją stało się rodzicielstwo. Na rynku meblarskim pojawił się 11 lat temu, w 2012 roku i szybko dostrzegł fatalną wadę branży, polegającą na tym, że większość sprzedawców detalicznych wykorzystuje to, co w B2C Furniture określa się mianem „szybkich mebli” (masowa produkcja wielu modeli mebli jak najniższym kosztem z wykorzystaniem nieekologicznych i szkodliwych materiałów z pominięciem kwestii ich wytrzymałości) i w celu generowania stałych przychodów.
Jak powiedział w wywiadzie dla portalu Starter Story:
Dorastałem w czasach, gdy po raz pierwszy zaczęto mówić o zmianach klimatycznych i ich konsekwencjach. Minęło 30 lat – mam teraz czterdzieści lat i na własnej skórze doświadczam ich negatywnego wpływu. Zostałem ojcem mniej więcej w tym samym czasie, gdy rozpocząłem nowe przedsięwzięcie w branży meblarskiej i zacząłem postrzegać wszystko w nowym świetle, zarówno w wymiarze osobistym, jak i zawodowym. Myśl o pozostawieniu córce zrujnowanej planety z powodu naszego marnotrawstwa i niedbałego stylu życia sprawiła, że krew zastygła w moich żyłach. Co miałbym jej powiedzieć, kiedy dorośnie i zapyta mnie: „Jak mogłeś wiedzieć, że tak się stanie i nic z tym nie zrobić?
To właśnie wtedy podjął świadomą decyzję o skupieniu się na zrównoważonej produkcji mebli z drewna liściastego stanowiących fundament działalności marki B2C Furniture.
Kulisy strategii marketingowej B2C Furniture
W przeciwieństwie do większości nowych firm, które korzystają z istniejących platform handlowych, takich jak eBay, Amazon, twórca B2C Furniture postanowił zbudować swoją własną rozpoznawalną markę i zdecydował się przeznaczyć większość budżetu marketingowego na płatne reklamy Google (reklamy handlowe i tekstowe), SEO, e-mail marketing, media społecznościowe i marketing afiliacyjny. To pozwoliło firmie zdobyć popularność jako marka i pozostać wiernym swojej misji – sprzedaży ponadczasowych mebli przy minimalizacji szkodliwego wpływu na środowisko naturalne.
Oto pięć wstępnych celów marketingowych, na których skupiono się na początku promocji firmy:
- Przekształcenie strony internetowej w witrynę sklepową – pierwsze wrażenie konsumenta jest kluczowe, a nacisk na jakość powinien być widoczny już od pierwszego kliknięcia myszy. W związku z tym niezbędne są wysokiej jakości zdjęcia prezentujące całą gamę produktów wraz ze szczegółowymi i atrakcyjnymi opisami.
- Rozszerzenie oferty e-commerce i poprawa doświadczenia zakupowego online dla konsumenta (UX czyli User Experience) – zapewnienie intuicyjnej, szybkiej i łatwej w nawigacji strony internetowej, oraz skupienie się na optymalizacji pod kątem zakupów mobilnych to podstawa.
- Zapewnienie szybkiej dostawy na terenie całego kraju – przykład Amazon udowadnia, jak skuteczna jest ta strategia w konwersji sprzedaży online.
- Utrzymywanie doskonałego poziomu obsługi klienta – w tak konkurencyjnej branży, w której większość transakcji detalicznych jest pozbawiona emocji, zapewnienie wyjątkowego doświadczenia konsumenckiego, które inspiruje do wyrażania pozytywnych opinii, jest świetną strategią budowania przywiązania do marki.
- Skoncentrowanie większości budżetu marketingowego na cyfrowych platformach reklamowych – ma to sens, ponieważ coraz więcej osób spędza więcej czasu w domach i dokonuje zakupów za pośrednictwem platform internetowych, a najskuteczniejszy marketing w celu pozyskania sprzedaży odbywa się za pośrednictwem ukierunkowanych metod reklamy cyfrowej.
Anesley Clarke, założyciel i dyrektor generalny określa misję swojej firmy w następujący sposób:
Jesteśmy prawdziwą, w 100% australijską firmą typu B2C. Odcięcie się od pośredników pozwala nam oferować wyjątkowe projekty za połowę ceny naszych konkurentów, dzięki czemu nasi klienci cieszą się znacznymi oszczędnościami.
Oto dokładna strategia marketingu cyfrowego stosowana przez B2C Furniture według jej założyciela. Poniższa tabela pokazuje dokładnie, z jakich platform marketingu cyfrowego korzystali specjaliści przedsiębiorstwa B2C Furniture i jaki procent budżetu przeznaczyli na każdą z nich na początkowym etapie promocji.
Platforma marketingu cyfrowego | proc. budżetu marketingowego |
Płatna reklama w Google: · Google – reklamy zakupowe · Google – reklamy tekstowe · Google – YouTube · Google – Display
|
50% |
Organiczna reklama w Google: · Blogi · Strategia linków zwrotnych
|
20% |
Marketing e-mailowy
|
10% |
Media społecznościowe:
|
10% |
Marketing afiliacyjny
|
10% |
Należy zauważyć, że meble są produktem, gdzie walory estetyczne mają ogromne znaczenie. W związku z tym B2C Furniture odkryło, że kampanie oparte na zdjęciach, takie jak reklamy zakupowe Google, działają lepiej niż kampanie tekstowe, takie jak reklamy tekstowe Google. Jednak w przypadku firm opartych na usługach podział cyfrowych kampanii marketingowych będzie inny niż w przypadku działalności B2C Furniture – każda firma musi eksperymentować z różnymi formami kampanii i wybrać te, które jej odpowiadają.
Misja B2C Furniture
Jak twierdzi właściciel, firma została zbudowana od podstaw, skupiając się na następujących fundamentach – meblach wykonanych z litego drewna, które są przyjazne dla środowiska i przystępne cenowo. Jak niejednokrotnie podkreślał Clarke w licznych wywiadach prasowych:
B2C Furniture od konkurencji odróżnia głęboka niechęć do „szybkich mebli”, które ostatecznie trafiają na wysypiska śmieci. Naszą misją jest dostarczanie ponadczasowych, trwałych mebli, przy jednoczesnym oferowaniu doskonałej obsługi klienta. Sprawiamy, że jakość i styl stają się przystępne cenowo, dzięki bezpośredniemu pozyskiwaniu mebli od zaufanych producentów i wyeliminowaniu zawyżonych marży pośredników.
B2C Furniture twierdzi, że pozyskuje drewno wyłącznie w sposób zrównoważony, co sprawia, że każdy klient otrzymuje produkty najwyższej wartości, co jednocześnie motywuje społeczność odbiorców do proekologicznego stylu życia poprzez kształtowanie zrównoważonych nawyków konsumenckich i zmniejszanie szkodliwego wpływu „szybkich mebli” na planetę.
Jak czytamy na stronie internetowej B2C Furniture:
Zrównoważony rozwój nie musi oznaczać kompromisu. Naszą misją jest udowodnienie konsumentom, że zrównoważone materiały są nie tylko przyszłościową alternatywą dla innych, mniej przyjaznych dla środowiska materiałów, ale mogą również pasować do dowolnej estetyki wystroju. Nasze produkty są zaprojektowane tak, aby były tak ponadczasowe, jak solidne. To sprawia, że pozostaną w domach klientów tak długo, jak to możliwe, a co ważniejsze, przetrwają próbę czasu i będą przekazywane z pokolenia na pokolenie.
Podłoże sukcesu B2C Furniture
Oferta firmy B2C Furniture sprowadza się do sprzedaży mebli wykonanych z litego drewna, a jej wyjątkowość i popularność wśród odbiorców sprowadza się do następujących założeń.
Wytrzymałość i ponadczasowość
Firma szczyci się produkcją ponadczasowych mebli zarówno pod względem designu, jak i faktycznej wytrzymałości uzyskanej za sprawą wykorzystania najwyższej jakości materiałów. B2C Furniture tworzy stylowe, nowoczesne meble, które mają służyć przez wiele lat. Jak czytamy na stronie internetowej firmy:
Nie zajmujemy się produkcją „szybkich mebli”, tym samym unikając konieczności zastąpienia konkretnych modeli po 12 miesiącach, gdy nadejdzie kolejny trend.
Ekologia
Misją B2C Furniture jest zminimalizowanie szkodliwego wpływu na środowisko naturalne poprzez zrównoważoną produkcję i ponowne wykorzystanie materiałów.
Wysokiej jakości drewno liściaste
Drewno liściaste stanowi jeden z najlepszych zasobów energii odnawialnej na świecie. Do produkcji mebli B2C Furniture wykorzystuje malezyjskie drewno kauczukowe, a także eukaliptus i akację, które zostało certyfikowane przez zarząd przemysłu drzewnego w Malezji (MTIB), a także Forest Stewardship Council®. Oznacza to, że akredytowany podmiot trzeci uznał, że produkty i procesy są zrównoważone i przyjazne dla środowiska w perspektywie długoterminowej.
Nieszkodliwe tkaniny
Większość tkanin wykorzystywanych przez B2C Furniture jest wykonana z włókien naturalnych, a jej skład pozbawiony jest wszelkich szkodliwych substancji, takich jak ftaleiny, formaldehyd, chrom, barwniki azowi, kadm, fenol, ołów i mangan. W znaczącej większości skład tkanin wykorzystywanych przez B2C Furniture obejmuje 18% lnu, 30% bawełny, 42% poliestru i 10% wiskozy.
Wytrzymała stal
Stal jest jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów na świecie. Jest trwała, zawsze nadaje się do ponownego użycia i stanowi jedną z najczęściej poddawanych recyklingowi substancji na naszej planecie. Jak czytamy na stronie B2C Furniture:
Kiedy wyruszyliśmy na naszą misję, aby utorować sobie drogę jako liderzy w zrównoważonej produkcji mebli z drewna liściastego zajmujących się sprzedażą bezpośrednią, wiedzieliśmy, że aby nie zbaczać z naszej świętej ścieżki odpowiedzialności za środowisko, takie zasady muzą być zakorzenione w DNA naszej marki
Stal może być wielokrotnie poddawana recyklingowi bez uszczerbku dla jakości, a następnie ponownie wykorzystywana i zmieniana, umożliwiając jej udział w produkcji w obiegu zamkniętym. Zastosowanie stali umożliwia zmniejszenie zużycia materiałów budowlanych, oszczędność energii i zasobów, a także modyfikację lub rozbudowę konstrukcji w przyszłości.
Tworzywa sztuczne z recyklingu
Korzystając z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, B2C Furniture przyczynia się do zmniejszenia ilości odpadów w ekosystemie, a tym samym do oszczędności energii i zasobów zużywanych w procesie produkcyjnym.
Podsumowanie
Popularność firmy B2C Furniture w dużej mierze sprowadza się do dostosowania technik produkcji oraz działań marketingowych do aktualnej retoryki ekologicznej. To świetny dowód na to, że kluczem do sukcesu w biznesie nie jest ograniczenie kosztów, ale zrozumienie swoich odbiorców. Firma B2C Furniture skierowała swoje produkty do konsumentów świadomych zagrożeń klimatycznych, którzy dość mieli tanich, krótkowiecznych i zunifikowanych mebli szwedzkiego producenta i nieźle na tym wyszła – a ich pomysł może być z łatwością zaadaptowany przez polskich producentów mebli i stolarzy.
Fot. Strona internetowa B2C Furniture
Jakie są korzyści korzystania ze wsparcia eFaktor?
Współpraca z eFaktor pozwala:
✅ Przyspieszyć płatności z faktur terminowych
✅ Uzyskać finansowanie do 15 mln złotych najszybciej na rynku
✅ Uzyskać finansowanie przyszłych faktur kosztowych