• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Maj 2025
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Maj 2025
piątek, 23 maja, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Jaką formę opodatkowania wybrać, zakładając działalność gospodarczą?
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
    kawa laptop
    Przeczytaj zanim założysz Jednoosobową Działalność Gospodarczą. Poradnik dla kandydatów na przedsiębiorców
    prad ceny
    Płatność za prąd jak za Netflixa? Czy nadchodzi nowa era rachunków za energię?
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    polski sejm
    Przyjęto Pierwszy Pakiet Deregulacyjny, a kolejny czeka na uchwalenie. Co się zmieni dla przedsiębiorców?
    element5 digital T9CXBZLUvic unsplash
    Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?
    nick fewings 2lJGRIY5P0 unsplash
    Unia zmusi Polaków do płacenia za puszki i butelki – kto zarobi, a kto zapłaci?
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    shahadat rahman BfrQnKBulYQ unsplash
    Wyciek danych, który może kosztować miliony – czego uczy nas afera z Empikiem?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    pokoj streamera
    Fiskus poluje na streamerów! Koniec raju podatkowego dla donejtów
    pexels pixabay 48148
    Firmy rodzinne zyskają na nowych przepisach – wielkie zmiany w spadkach i darowiznach
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Będą nowe limity płatności gotówką w UE
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    kredyt na wesele
    Stopy procentowe w dół. Sprawdź, o ile spadnie Twoja rata kredytu!
  • Prawo
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
    samochod alkohol
    Dlaczego zmiany w konfiskacie pojazdów są konieczne
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Jaką formę opodatkowania wybrać, zakładając działalność gospodarczą?
    bankrut
    Dlaczego firmy bankrutują mimo milionowych faktur? Te liczby nie uratują Twojej firmy bez płynności
    kawa laptop
    Przeczytaj zanim założysz Jednoosobową Działalność Gospodarczą. Poradnik dla kandydatów na przedsiębiorców
    prad ceny
    Płatność za prąd jak za Netflixa? Czy nadchodzi nowa era rachunków za energię?
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    polski sejm
    Przyjęto Pierwszy Pakiet Deregulacyjny, a kolejny czeka na uchwalenie. Co się zmieni dla przedsiębiorców?
    element5 digital T9CXBZLUvic unsplash
    Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?
    nick fewings 2lJGRIY5P0 unsplash
    Unia zmusi Polaków do płacenia za puszki i butelki – kto zarobi, a kto zapłaci?
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    shahadat rahman BfrQnKBulYQ unsplash
    Wyciek danych, który może kosztować miliony – czego uczy nas afera z Empikiem?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    pokoj streamera
    Fiskus poluje na streamerów! Koniec raju podatkowego dla donejtów
    pexels pixabay 48148
    Firmy rodzinne zyskają na nowych przepisach – wielkie zmiany w spadkach i darowiznach
    jakub zerdzicki 9PwLeZA RGc unsplash
    Będą nowe limity płatności gotówką w UE
    towfiqu barbhuiya JhevWHCbVyw unsplash
    Przedsiębiorco, zbliża się termin rocznego rozliczenia składki zdrowotnej za 2024 rok
    kredyt na wesele
    Stopy procentowe w dół. Sprawdź, o ile spadnie Twoja rata kredytu!
  • Prawo
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
    transport kierowca
    Absurd, czy konieczny krok? Nowelizacja niezrealizowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.
    samochod alkohol
    Dlaczego zmiany w konfiskacie pojazdów są konieczne
  • Technologia
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
    76a4044
    Jeden pracownik magazynu na 2 hektary – jak to możliwe?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

PESEL to tylko liczba – jak granfluencerzy podbijają social media

Magda Zawartka autor Magda Zawartka
2024-04-09
w Biznes pod lupą, Player
0
stary czlowiek

W wyniku starzenia się społeczeństwa w Polsce, Europie i krajach rozwiniętych na całym świecie, osoby w dojrzałym wieku stają się z roku na rok co raz większą jego częścią. W 2019 roku udzie w wieku 65+ stanowiły ponad 20% ogólnej liczby ludności w Unii Europejskiej. Wg przewidywań ekspertów w 2100 roku współczynnik ten wzrośnie do ponad 31%. Tak samo jak w każdej innej sferze życia, aktywność osób w dojrzałym wieku staje się bardziej widoczna również w social mediach. Kiedyś bierni obserwatorzy internetowej rzeczywistości, dziś nierzadko przejmują stery i sami wyznaczają trendy na Facebooku, Instagramie, czy Tiktoku.
faktura

Spis treści schowaj
1 Kim są granfluencerzy?
2 Marki, które już odkryły potencjał granfluencerów
3 Najbardziej popularne konta granfluencerskie na Instagramie
4 Od sprzedawcy owoców do popularnego streetwearowego influencera
5 Dlaczego warto podejmować współpracę z granfluencerami i granfluencerkami?
6 Podsumowanie
7 Jesteś ciekaw, jaka jest recepta na długowieczność?

Kim są granfluencerzy?

Jak łatwo można się domyślić, granfluencerzy to pojęcie określające influencerów w dojrzałym wieku. Nie ma konkretnej granicy wiekowej, po której przekroczeniu stajemy się granfluencerami. Pojęcie służy raczej oddzieleniu w sposób czysto intuicyjny pewnej grupy wpływowych użytkowników social mediów, ale dla ułatwienia można przyjąć, że dotyczy ono osób w wieku emerytalnym. Pojęcie zostało po raz pierwszy użyte na łamach dziennika The Guardian i okazało się być tak trafne, że na dobre zagościło w dyskursie. Choć nad jego poprawnością polityczną można byłoby dyskutować (inne grupy wiekowe nie mają dedykowanych nazw), z pewnością jest ono odpowiedzią na stosunkowo nowe, ale można przypuszczać – trwałe zjawisko w social mediach.

Granfluencerzy mają oczywiście swoich odbiorców wśród osób w tej samej grupie wiekowej, jednak nie tylko. Rzesze obserwujących ich fanów to osoby znacznie młodsze. Dlaczego? Granfluencerzy są przede wszystkim autentyczni, treści na ich profilach często charakteryzuje poczucie humoru oraz dystans do siebie i świata. Paradoksalnie, osoby starsze wniosły do świata mediów internetowych od dawna wyczekiwane – świeże spojrzenie. Co więcej, komunikacja międzypokoleniowa zawsze była, jest i będzie potrzebna – a media społecznościowe znacząco ją upraszczają. Starsi użytkownicy weszli zatem do zarezerwowanego dotychczas dla młodych wirtualnego świata, gdzie jak się okazuje – od dawna czekało na nich miejsce.

Podobne artykuły

polski sejm

Przyjęto Pierwszy Pakiet Deregulacyjny, a kolejny czeka na uchwalenie. Co się zmieni dla przedsiębiorców?

2025-05-21
element5 digital T9CXBZLUvic unsplash

Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?

2025-05-16
euro pieniadze

Wynagrodzenia rosną, ale zyski maleją. Polska wśród najtańszych krajów kosztów pracy, a mimo to przedsiębiorcy mają dość

2025-05-06
adrian zandberg

Czy wizja Adriana Zandberga odpowiada potrzebom przedsiębiorców?

2025-05-05
banki

Banki zarabiają miliony na kredytach, Polacy ubożeją, a rozwój gospodarczy hamuje

2025-04-23
alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash

Milionowe długi polskich firm. Przybywa podmiotów z siedmiocyfrowym zadłużeniem!

2025-04-11

Profile granfluencerów przedstawiają bardzo różnorodne treści. Znajdziemy wśród nich zarówno profile lifestylowe, modowe, promujące aktywność fizyczną, czy zdrowe odżywianie. Możemy znaleźć także konta parentingowe, a w zasadzie grandparentingowe, kulinarne, podróżnicze, a także te łączące wszystkie te sfery i inspirujące do atrakcyjnego spędzania czasu. Ten ogromny wachlarz tematyczny, to także jeszcze nie do końca zagospodarowane pole dla influencer marketingu. Zatem jakie produkty sprzedają i mogą sprzedawać influencerscy silversi?

Marki, które już odkryły potencjał granfluencerów

Odpowiedź na pytanie, jakie produkty można promować z pomocą granfluncerów jest prosta. Tak naprawdę – z małymi wyjątkami – wszystkie. Póki co jednak stosunkowo niewiele marek odkryło nowy obszar influencer marketingu. Do prekursorów należą jednak m.in.:

  • Aura Frames – w 2020 roku marka, zajmująca się technologią cyfrowych ramek do zdjęć zaangażowała do działań promocyjnych 65-letnią influencerkę @travelingblackwidow. Post okazał się najskuteczniejszą sprzedażowo reklamą marki w 2020 roku. Zaangażowanie użytkowników było sześciokrotnie większe niż w przypadku jakiejkolwiek innej kreacji reklamowej marki.
  • Fashion Nova – to marka modowa, będąca prekursorem, jeśli chodzi o współpracę z granfluencerami. Już w 2018 roku zorganizowała bowiem kampanię z 90-letnią influencerką Helen Van Winke (@baddiewinkle). Po jej sukcesie marka poszła za ciosem i nawiązała współpracę z Irvinem Randle (@irvinrandle) w celu promocji nowej linii mody męskiej.
  • Amazon – podczas pandemii Covid-19 Amazon stworzył z udziałem granfluencerów reklamę swojego nowego produktu – inteligentnego głośnika Amazon Echo Show. Kampania łączyła w sobie funkcję sprzedażową oraz społeczną – reklama pokazywała, jak rodziny mogą pozostawać w kontakcie w czasie świąt Bożego Narodzenia, dzięki wykorzystaniu reklamowanego urządzenia, wskazując jednocześnie na to, że najstarsze pokolenia są centralnym elementem świąt, ostoją tradycji i wartości. W reklamie udział wzięli najbardziej popularni granfluencerzy, jak Baddie Winkle (@baddiewinkle), Nancy Fuller (@fullerfarmer), Lily Droniak (grandma_droniak) i Granny Coy (@grannycoybundy).
  • Nutella – producent najbardziej popularnego kremu kakaowego podjął współpracę z ponad 80-letnią granfluencerką kulinarną – Nonną Pia (@nonnapia_insta). Wspólnie stworzyli oni kampanię „The Nutella Nonna”, w której na swoim profilu Nonna pokazywała przepisy na świąteczne potrawy z wykorzystaniem Nutelli.
  • Answear – sklep internetowy z modą premium w reklamie swojej zimowej kolekcji w 2020 roku podjął współpracę z polską granfluencerką, znaną m.in. z filmu dokumentalnego „Lekcja miłości”, Jolantą Janus (@jolanta_janus_official).

Powyższe przykłady to tylko niektóre marki, które zdecydowały się na współpracę z granfluencerami. Trendy pokazują, że w przyszłości osoby 60+ staną się potężną siłą w influencer marketingu. Analizując przedstawione współprace, warto zwrócić uwagę na fakt, że żadna z marek nie jest marką dedykowaną dla seniorów, ale dla osób w każdym wieku. Być może era wiecznej młodości w social mediach dobiega właśnie końca – najbliższe lata pozwolą nam się o tym przekonać.

Najbardziej popularne konta granfluencerskie na Instagramie

Konta prowadzone przez granfluencerów mają nierzadko ogromne, nawet kilkumilionowe zasięgi. Poniżej przedstawiam wybrane konta instagramowe influencerów 65+ ze świata:

  • @brunchwithbabs (3,3 mln obserwujących) – to konto z typowo lifestylowymi treściami, mocno skupione na przepisach kulinarnych. Jego autorka – Babs – podjęła współprace m.in. z markami takimi jak Pillsbury, Roth Cheese, czy Talbots. Szacowany zasięg konta sięga 467 tys. użytkowników.
  • @iconaccidental (763 tys. obserwujących) – to konto modowe. Lyn Slater pokazuje na nim rozmaite modowe stylizacje, od eleganckich kreacji po sportowe outfity. Potencjał na współpracę z Lyn odkryły marki takie jak: Chanel, Hermes, czy Marimekko.
  • @rizalramli.official (388 tys. obserwujących) – to indonezysjki influencer, który przedstawia na swoim koncie dość różnorodne treści, bo zarówno podróżnicze, lifestylowe, jak i modowe. Jest popularny przede wszystkim w Indonezji, co nie ogranicza wcale możliwości współprac partnerskich, które stanowią aż 21% treści na jego profilu.
  • @lilihayes (1,2 mln obserwujących) – to konto z treściami komediowymi, którego autorka ma do siebie ogromny dystans. Wskaźnik zaangażowania wynosi na nim aż 4,02%, co jest bardzo wysokim wynikiem. Lily jest popularna przede wszystkim wśród kobiet w USA, Meksyku i Kanadzie. @Lilyhayes należy do grona naprawdę dobrze zarabiających influencerek. Wg estymacji przeprowadzonej przez brytyjski portal Pensionbee, roczne przychody ze współprac w social mediach wynoszą u Lily Hayes  ponad 34 tysiące funtów, co stanowi dwukrotność zarobków przeciętnego Anglika.
  • @baddiewinkle (3,1 mln obserwujących) – to 96-letnia influencerka, która specjalizuje się w treściach lifestylowych oraz modowych. Baddie współpracuje przede wszystkim z markami modowymi oraz kosmetycznymi. Tworzy posty, relacje oraz rolki i całkiem dobrze na tym zarabia! Roczne przychody z jej działalności w internecie zostały oszacowane na ok. 32 tysiące funtów, co stanowi 186% średnich zarobków mieszkańca Wielkiej Brytanii.
  • @grandadjoe1933 to jeden z najlepiej zarabiających brytyjskich granfluencerów. Wg wyliczeń portalu Pensionbee jego roczne zarobki jako influencera są osiem razy większe niż dochody przeciętnego Brytyjczyka. Joe Allington prezentuje na swoich kanałach głównie treści lifestylowe – dzieli się swoim życiem codziennym, przepisami, czasem spędzonym z rodziną. Znajdziemy u niego również sporo treści komediowych. Pan Joe działa głównie na Tiktoku, gdzie obserwuje go ponad 4 miliony użytkowników!

W Polsce również co raz więcej osób w dojrzałym wieku decyduje się na podjęcie aktywności w social mediach. Poniżej przedstawiam kilka najbardziej znanych kont influencerskich na polskim Instagramie:

  • @madrababcia (13,3 tys. obserwujących) – na tym profilu znajdziemy bardzo różnorodne treści – lifestylowe, psychologiczne, kulinarne. @Madrababcia pokazuje życie babci od kuchni, ale jest to bardzo aktywne życie. Poza Instagramem działa aktywnie na Facebooku, np. organizując cotygodniowe spotkania live ze swoimi fanami, a także na Tiktoku, prowadząc profil @silvertv.pl. Współpracuje z dużymi markami, m. in. Leroy Merlin.
  • @janadamskieu (63,9 tys. obserwujących) – to profil pana Jana Adamskiego, na którym prezentuje on modne, eleganckie stylizacje męskie. Jest konto typowo modowe. Jak można się domyślić, Pan Jan współpracuje z markami odzieżowymi, oznaczając ich produkty w swoich postach.
  • @eliza_betka (128 tys. obserwujących) – profil Pani Ewy Klepackiej poświęcony jest zdrowemu odżywianiu. W jej postach i reelsach znajdziemy współprace z producentami produktów spożywczych oraz autorami książek kucharskich.
  • @helenanorowicz (18,4 tys. obserwujących) – to profil znanej polskiej aktorki i modelki, która kilka lat temu postanowiła dołożyć kolejną cegiełkę do swojego portfolio, zostając influencerką. Na profilu Pani Heleny znajdziemy dużo współprac z markami odzieżowymi (np. Deni Cler) i kosmetycznymi (np. Pantene, Dermika). Pani Helena sporo miejsca w swoich social mediach poświęca również działaniom charytatywnym (np. profilaktyce raka piersi w ramach akcji Różowa Wstążka).

Od sprzedawcy owoców do popularnego streetwearowego influencera

Niekiedy drogi do zostania granfluencerami wiodą nietypowymi, często niezaplanowanymi ścieżkami. Tak właśnie było w przypadku pana Lance’a Walsha, dziś znanego raczej jako @dinneranddance. 56-letni Lance Walsh prowadził przez lata stragan z owocami na bazarku przy Berwick Street w Londynie, a po pracy pochłaniało go przede wszystkim wychowywanie trójki swoich dzieci. W swoim zwykłym życiu, Lance miał jedną pasję – była nią moda. Jak sam wspomina w wywiadach – zawsze lubił tworzyć modne, codzienne stylizacje. Kolorowe kreacje Lance’a budziły zainteresowanie przechodniów i klientów. Jak się okazało jednym z nich był fotograf Ben Awin. Gdy ten za zgodą Lance’a opublikował w sieci jego zdjęcie w stylizacji złożonej w całości z ubrań młodzieżowej marki Supreme – zyskało ono niesamowitą popularność. Zachęcony tym zdarzeniem, Lance założył z pomocą swoich dzieci konto w social mediach i zaczął publikować regularnie swoje stylizacje. Z czasem stał się promotorem marki Supreme. Dziś konto Lance’a na Instagramie obserwuje prawie 42 tysiące jego fanów, a on sam przebiera w propozycjach promowania marek odzieżowych. Ceniąc sobie komfort i wygodę, influencer nie podejmuje się jednak współpracy z markami, które nie są spójne z jego stylem. Z przypadkowego, nieco ekscentrycznego sprzedawcy stał się jednak ikoną stylu i modowym wzorem dla tysięcy młodych ludzi. Social media pozwoliły mu rozwinąć swoją życiową pasję, a także zacząć na niej zarabiać.

Dlaczego warto podejmować współpracę z granfluencerami i granfluencerkami?

Badanie przeprowadzone przez portal affable.ai wskazało na kilka mocnych stron granfluencerów, o które często trudniej u influencerów w młodszych grupach wiekowych. Jedną z takich cech jest autentyczność. Przekaz granfluencerów (nawet kiedy dotyczy reklamowania produktu) jest szczery. Publikowane materiały często nie są idealnie dopracowane, dzięki czemu dystans pomiędzy influncerem a obserwującymi go użytkownikami się skraca. Inną, ważną wskazywaną cechą kont prowadzonych przez starszych użytkowników jest bazowanie na doświadczeniach – np. doświadczeniu rodzicielstwa, bycia babcią czy dziadkiem, posiadania firmy, osiągnięcia kariery zawodowej. Szerokie spektrum doświadczeń pozwala na znalezienie i inspirowanie bardzo dużej grupy odbiorców. Kolejnym ważnym wyznacznikiem jest różnorodność wśród profili granfluencerów. Naprawdę trudno jest wśród nich znaleźć dwa podobne do siebie konta.

Wszystkie wyżej wymienione cechy powodują, że od strony technicznej konta granfluencerskie mają dużo większy potencjał na organiczny wzrost popularności postów. Dla partnerów oznacza to możliwość promowania produktów bez ogromnych inwestycji w reklamę na Facebooku, Instagramie, Youtube, czy Tiktoku.

granfluencing
źródło: affable.ai

Co ciekawe, jeśli chodzi o same platformy – największa liczba granfluencerów działa na Facebooku, jednak wskaźnik zaangażowania użytkowników w prezentowane przez nich treści jest tam najniższy ze wszystkich platform. Największym zaangażowaniem odbiorców granfluencerzy mogą cieszyć się na Instagramie, Tiktoku oraz Youtube, dlatego właśnie w tych aplikacjach szanse na zdobycie popularności są dla nich największe.

Podsumowanie

Pojawienie się granfluencerów w social mediach to stosunkowo nowe zjawisko. Patrząc na dane demograficzne trend ten będzie jednak przybierał na sile. Granfluencerzy wprowadzili do świata social mediów świeżość i autentyczność, której od pewnego czasu tam brakowało. Wśród ich obserwatorów widzimy przedstawicieli wszystkich grup wiekowych, co sprawia, że prowadzone przez nich konta mają ogromny potencjał marketingowy. Jak się okazuje przeniesienie życia do internetu nie jest jedynie domeną młodzieży. Co raz częściej wnuki i dziadkowie mogą wzajemnie lajkować swoje posty na Facebooku, Instagramie, a nawet Tiktoku. W Polsce granfluencing dopiero raczkuje, ale z pewnością w najbliższych latach będzie się mocno rozwijał i być może stanie się alternatywną formą zarabiania niemałych pieniędzy przez dojrzałych użytkowników mediów społecznościowych.

Jesteś ciekaw, jaka jest recepta na długowieczność?

Zapraszamy na platformę Player.pl, gdzie możesz obejrzeć m.in. program „Życie zaczyna się po 60-tce”. Co poza tym znajdziesz na tej aplikacji?

✅ Nowości kinowe
✅ Interesujące reality show
✅ Aktualne informacje z Polski i ze Świata
✅ Kultowe seriale
✅ Produkcje z najlepszymi aktorami na świecie

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
Oceń wpis
Tags: biznes pod lupąGranfluencingPlayer
Magda Zawartka

Magda Zawartka

Magister socjologii stosowanej i antropologii społecznej oraz polityk społeczny. Zainteresowana sprawami społecznymi, szczególnie wsparciem ze strony organizacji pozarządowych. Od lat związana z branżą filmową. Zajmuje się dystrybucją kinową, a od pewnego czasu także rynkiem usług VOD. W czasie wolnym uwielbia chodzić do kina i eksplorować z psem okoliczne tereny.

Podobne Wpisy

Przyjęto Pierwszy Pakiet Deregulacyjny, a kolejny czeka na uchwalenie. Co się zmieni dla przedsiębiorców?

autor Katarzyna Zuba
2025-05-21
0
polski sejm

Zgodnie z obietnicą rząd stopniowo wprowadza zmiany w przepisach i procedurach administracyjnych, które maja ułatwić przedsiębiorcom prowadzenie biznesu w Polsce. Pod koniec kwietnia Sejm uchwalił Pierwszy Pakiet Deregulacyjny, ale w kolejce czekają następne projekty, które zostały przyjęte przez Radę Ministrów już w maju. Poniżej wyjaśniamy, jakie zmiany przyniosą one dla przedsiębiorców. Pierwszy Pakiet Deregulacyjny – najważniejsze zmiany Pierwszy Pakiet Deregulacyjny został przyjęty przez Sejm większością głosów w dniu 24 kwietnia 2025 r. Przewiduje on wprowadzenie w sumie aż 40 rozwiązań i zmian w przepisach, które mają pomóc w prowadzeniu działalności gospodarczej. Co ważne, większość z nich ma zacząć obowiązywać jeszcze w tym roku. Najważniejsze z tych zmian przedstawiamy poniżej. Prawo gospodarcze przyjazne przedsiębiorcom Pierwszy Pakiet Deregulacyjny wprowadza przede wszystkim nowe...

Czytaj więcej

Ile kosztowałoby spełnienie obietnic?

autor Julia Mraczny
2025-05-16
0
element5 digital T9CXBZLUvic unsplash

Wybory prezydenckie zbliżają się wielkimi krokami, a kandydaci tradycyjnie prześcigają się w obietnicach, których realizacja mogłaby (gdyby w ogóle prezydent posiadał takie kompetencje) znacząco obciążyć finanse publiczne. W niniejszym artykule przeanalizujemy koszty związane z organizacją wyborów, kampaniami wyborczymi oraz potencjalnymi wydatkami wynikającymi z realizacji programów poszczególnych kandydatów. Wybory prezydenckie 2025 Pierwsza tura wyborów prezydenckich odbędzie się 18 maja 2025 roku. Jeśli żaden z kandydatów nie uzyska ponad 50% głosów, druga tura zostanie przeprowadzona 1 czerwca. Ile kosztują wybory prezydenckie? Organizacja wyborów prezydenckich w 2025 roku będzie kosztować budżet państwa rekordowe 552,6 mln zł, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do 319,7 mln zł wydanych w 2020 roku. Wzrost kosztów wynika z inflacji, konieczności zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego oraz modernizacji infrastruktury wyborczej....

Czytaj więcej

Wynagrodzenia rosną, ale zyski maleją. Polska wśród najtańszych krajów kosztów pracy, a mimo to przedsiębiorcy mają dość

autor Katarzyna Zuba
2025-05-06
0
euro pieniadze

Według najnowszych danych Eurostatu średni godzinowy koszt pracy w całej Unii Europejskiej wyniósł w zeszłym roku 33,5 euro. W Polsce był on natomiast niemal o połowę niższy, ale w ciągu roku wzrósł aż o 12,8 proc. Z danych Eurostatu wynika zatem, że dla pracodawców jesteśmy wciąż jednym z najtańszych krajów w Europie. Jednak dla polskich firm rosnące koszty pracy są poważną barierą w rozwoju. Najwyższe koszty pracy są w Luksemburgu, a najniższe w Bułgarii W 2024 roku taki średni godzinowy koszt pracy w całej Unii Europejskiej wyniósł 33,5 euro, natomiast w strefie euro 37,3 euro. W poszczególnych krajach wskaźnik ten był jednak bardzo zróżnicowany, co najlepiej pokazuje poniższa mapa. Źródło: Eurostat Jak wynika zatem z danych Eurostatu, najwięcej za godzinę...

Czytaj więcej

Czy wizja Adriana Zandberga odpowiada potrzebom przedsiębiorców?

autor Julia Mraczny
2025-05-05
0
adrian zandberg

Jeszcze kilka lat temu Adrian Zandberg był postacią niszową – kojarzoną głównie z merytorycznym wystąpieniem w telewizyjnej debacie liderów w 2015 roku. Dziś jego nazwisko pojawia się coraz częściej w sondażach prezydenckich, a on sam urasta do rangi jednego z głównych graczy lewicy. Jako lider Partii Razem i kandydat na najwyższy urząd w państwie, Zandberg przyciąga uwagę wyborców z różnych środowisk: od socjalnych idealistów, przez rozczarowanych centrowców, aż po zmęczonych politycznym marketingiem wyborców Konfederacji. Co ma do ukrycia? Co składa się na jego majątek? I jakie poglądy głosi? Lewactwo wyssane z mlekiem matki Adrian Tadeusz Zandberg pochodzi z ziemiańskiej rodziny o długich tradycjach politycznych. Jego przodkowie byli zaangażowani w działalność niepodległościową i społeczną. Jego prapradziadek Piotr Chryzostom Danysz, syn mieszczanina pniewskiego Antoniego, był...

Czytaj więcej

Banki zarabiają miliony na kredytach, Polacy ubożeją, a rozwój gospodarczy hamuje

autor Dorota Tkocz
2025-04-23
0
banki

W 2024 roku wynik finansowy netto banków wzrósł aż o 51,9 proc. w porównaniu do roku 2023. W sumie zarobiły one 42 001 mln zł, głównie dzięki wysoko oprocentowanym kredytom i nisko oprocentowanym depozytom. Podczas, gdy banki bogacą się i rosną w siłę, Polacy ubożeją, a rozwój gospodarczy hamuje. Problem dostrzega minister funduszy Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, ale czy władza ma pomysł na to, aby mu zaradzić? Gigantyczne zyski banków za 2024 rok W 2024 roku banki zarobiły krocie. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, wynik finansowy netto wyniósł aż 42 001 mln zł, a suma bilansowa w porównaniu do roku 2023 była wyższa o 10,8 procent. Dla porównania tylko w I półroczu 2024 roku wynik finansowy netto przedsiębiorstw spadł o 28,2 proc....

Czytaj więcej

Milionowe długi polskich firm. Przybywa podmiotów z siedmiocyfrowym zadłużeniem!

autor Marek Polubiatko
2025-04-11
0
alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash

Własna działalność gospodarcza niesie w sobie pewne zalety, w tym korzyści finansowe. Jednak może również nastręczać wielu problemów, szczególnie w trudnym otoczeniu gospodarczym. Rosnące koszty pracy i energii, wysoka inflacja i zawiłości prawne – to wszystko sprawia, że utrzymanie firmy w Polsce staje się coraz trudniejsze. Niestety, wiele podmiotów nie potrafi sprostać otoczeniu, przez co ich firmy popadają w spiralę zadłużenia. To natomiast kończy się zawieszeniem działalności, procesem restrukturyzacji lub bankructwem. Jak pokazują dane Krajowego Rejestru Długów, szybko rośnie liczba firm mających zadłużenie rzędu miliona złotych i wyższe. Blisko 900 dłużników z siedmiocyfrowym zadłużeniem Firmy, które zaniechają zapłaty za wykonane usługi lub dostarczone towary, są coraz liczniejsze. Nie zawsze jest to brak kompetencji po stronie przedsiębiorców. Przyczyn problemów finansowych może...

Czytaj więcej

Rekordowo niskie poparcie dla euro. Dlaczego Polacy nie chcą wspólnej waluty?

autor Dorota Tkocz
2025-04-09
0
euro pieniadze

Tak niskiego poparcia dla euro nie było od czasu, gdy Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Według raportu Warsaw Enterprise Institute opierającego się na badaniu Maison&Partners, aż 74% Polaków jest przeciwnych zmianie złotówki na euro. Co ciekawe, nawet osoby popierające członkostwo Polski w UE, w większości nie chcą wspólnej waluty. Przyczyny tej zmiany nastawienia mają nie tylko podłoże ekonomiczne, ale również społeczne, a nawet tożsamościowe. Sprawdź, co sprawiło, że Polacy ze zwolenników euro stali się jego przeciwnikami. Poparcie dla euro spada Jeszcze kilka lat temu za wprowadzeniem euro było blisko 35 proc. Polaków. Dziś takie rozwiązanie wpisuje się w poglądy jedynie 26 proc. naszych rodaków. Natomiast aż 74 proc. z nich uważa, że nie jesteśmy gotowi na pożegnanie złotówki. Co...

Czytaj więcej

Polska straci 10 miliardów złotych, a świat pogrążyć się w recesji – konsekwencje ceł USA

autor Julia Mraczny
2025-04-09
0
donald melania trump

Wojna ekonomiczna, jaką Donald Trump wypowiedział całemu światu, łącznie z wyspami zamieszkanymi wyłącznie przez pingwiny i foki, odbiła się szerokim echem w Białym Domu, na światowych giełdach i wśród społeczeństwa USA. Tłumy Amerykanów wyszły na ulice największych miast, a sieć zalała fala gorzkich filmów nagrywanych byłych popleczników frakcji Republikanów. Zgubne skutki polityki Trumpa odczuła już giełda, najubożsi, którzy nie mogą pozwolić sobie na zakup jajek w wywindowanej od dwóch miesięcy cenie, a nawet technologiczni oligarchowie u jego boku. Nic więc dziwnego, że również polscy politycy, przedsiębiorcy i konsumenci z niepokojem obserwują, jak globalna sieć handlowa zaczyna się chwiać, a koszty importu rosną na naszych oczach. Czym zakończy się to dla Polski i świata? Na czym polega cło? Na początek warto...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

proces

Depp wydał 6 milionów dolarów na proces o rozwód. Czy to się opłacało?

2024-04-09
Dobry program do faktur nie potrzebuje kalkulatora

Wezwanie do korekty PIT za 2023? Nie lekceważ! Sprawdź, co grozi za nieskorygowanie deklaracji w terminie!

2024-10-02
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

pokoj streamera

Fiskus poluje na streamerów! Koniec raju podatkowego dla donejtów

2025-05-23
wybor formy opodatkowania portalfpl

Jaką formę opodatkowania wybrać, zakładając działalność gospodarczą?

2025-05-22
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Maj 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?