• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Wrzesień 2025
  • Ranking faktoringu
czwartek, 18 września, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    pedzacy samochod
    Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    dino logo
    Założył Dino w wieku 26 lat. Dziś z powodzeniem konkuruje z Lidlem i Biedronką
    lotnisko
    CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców
    dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash
    Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?
    joyce wu bzaUOm SI Y unsplash
    Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kalkulator pieniadze
    Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków
    tabletki pieniadze zus
    Składki ZUS pójdą w górę w 2026 roku – jak przedsiębiorcy mogą się przed tym chronić?
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    pedzacy samochod
    Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    dino logo
    Założył Dino w wieku 26 lat. Dziś z powodzeniem konkuruje z Lidlem i Biedronką
    lotnisko
    CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    Zmiany w prawie pracy 2025: nowe obowiązki pracodawców
    dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash
    Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?
    joyce wu bzaUOm SI Y unsplash
    Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kalkulator pieniadze
    Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków
    tabletki pieniadze zus
    Składki ZUS pójdą w górę w 2026 roku – jak przedsiębiorcy mogą się przed tym chronić?
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Założył Dino w wieku 26 lat. Dziś z powodzeniem konkuruje z Lidlem i Biedronką

Marek Polubiatko autor Marek Polubiatko
2025-09-18
w Biznes pod lupą
0
dino logo

Sieć sklepów Dino nadal ustępuje międzynarodowym korporacjom typu Lidl i Biedronka. Natomiast warto zwrócić uwagę na ten dyskont. Po pierwsze – jest to jedna z niewielu sieci spożywczych z polskim kapitałem. Po drugie – w ciągu kilku lat spółka przeszła drogę od lokalnego gracza do jednej z najważniejszych marek w krajowym handlu spożywczym. Sukces Dino nie jest dziełem przypadku. Wręcz przeciwnie – to wynik przemyślanej strategii, konsekwencji i dobrego zrozumienia potrzeb klientów. Uważam, że historia Dino może być inspiracją dla innych polskich przedsiębiorców, dlatego spróbuję wskazać przyczyny sukcesu polskiego dyskontu założonego przez Tomasza Biernackiego.

Spis treści schowaj
1 Historia Dino – od lokalnego sklepu do ogólnopolskiej sieci
2 Model działania Dino – czym różni się od konkurencji?
3 Za co klienci cenią sklepy Dino?
4 Sieć na tle konkurencji – Dino vs. Lidl i Biedronka
5 Co dalej z Dino?

Historia Dino – od lokalnego sklepu do ogólnopolskiej sieci

Za sukcesem marki Dino stoi Tomasz Biernacki. To on w 1999 roku, zaledwie w wieku niespełna 26 lat, otworzył pierwszy sklep w swojej rodzinnej miejscowości – Krotoszynie w województwie wielkopolskim. Początkowo była to lokalna inicjatywa odpowiadająca na podstawowe potrzeby mieszkańców. W jednym miejscu połączono bliskość znaną z małych sklepów z efektywnością i skalą dużych dyskontów.

Szybko okazało się, że to jest to recepta na sukces, ponieważ już w 2010 roku Dino liczyło ponad 100 sklepów. W ciągu kolejnej dekady sieć rozrosła się do blisko 1500 placówek, żeby w 2025 r. liczyć niemal 3000 sklepów. Wszystko bez medialnego rozgłosu i spektakularnych kampanii reklamowych, które towarzyszą sieciom Biedronka czy Lidl.

Podobne artykuły

lotnisko

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

2025-09-16
dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash

Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?

2025-09-12
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

2025-09-14
Błędy przy zakładaniu firmy

Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?

2025-09-12
store entrance white logo

Sukces w Polsce, fiasko w Niemczech. Dlaczego model Pepco działa tylko u nas?

2025-09-02
david kristianto rXczQOaeru4 unsplash

Pluszak, który pokonał Barbie i Hello Kitty. Labubu zarabia miliardy

2025-08-29

Ważną datą w historii firmy był dzień 19 kwietnia 2017 roku, kiedy spółka Dino Polska S.A. zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW). W chwili pisania artykułu jedna akcja spółki kosztuje ponad 46 zł, co oznacza, że od momentu debiutu notowania urosły o ponad 1000%. Z pewnością jest to jedna z najbardziej perspektywicznych polskich spółek giełdowych, która zaczęła przyciągać uwagę analityków i inwestorów.

Przeczytaj też: „Firmy, które przetrwały PRL nie przetrwały 2025 roku. Przedsiębiorstwa znikają z rynku jak nigdy dotąd„

Model działania Dino – czym różni się od konkurencji?

Sukces Dino nie jest wynikiem wyłącznie niskich cen i bogatej oferty. Faktem jest, że sklepy dyskontu mają wszystko, co jest niezbędne konsumentom. Natomiast oferta jest uboższa, aniżeli w przypadku zagranicznej konkurencji. Podobnie sklepy nie oferują tak spektakularnych promocji, chociaż to pewnie jest dużo bardziej złożone, a więc i w Dino można znaleźć tańsze produkty. Jednak fenomen dyskontu wynika z przemyślanego modelu biznesowego, szczególnie w obszarze lokalizacji i logistyki:

  • Miasta powiatowe, wsie i przedmieścia – konkurencyjne supermarkety mają swoje siedziby w dużych aglomeracjach. Natomiast sklepy Dino to przede wszystkim mniejsze miejscowości i miasta powiatowe. Sklepy są często zlokalizowane na przedmieściach, a więc w miejscach, gdzie brakowało supermarketów. Skutkuje to lojalnością klientów znaną z mniejszych punktów osiedlowych. Zawsze sklepy sieci znajdują się przy głównych drogach lub na osiedlach mieszkaniowych, dlatego są łatwo dostępne dla klientów.
  • Własne centra dystrybucyjne – drugim filarem działalności są własne centra dystrybucyjne. Przekłada się to na szybkie i terminowe dostawy przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych.
  • Wysoka jakość produktów –  sieć jest też ceniona za wysoką jakość produktów, w tym mięs i wędlin. To akurat zasługa spółki Agro-Rydzyna, która należy do grupy kapitałowej Dino Polska. Firma istnieje od 1992 roku, a jej główna działalność polega na produkcji świeżego mięsa, wędlin oraz przetworów mięsnych. To wyłączny dostawca do sklepów Dino mięsa wieprzowego oraz wędlin. Spółka pośredniczy również w zakupie mięsa drobiowego.
  • Brak franczyzy – Dino nie prowadzi sieci franczyzowej, jak jest w przypadku na przykład Żabki. Wszystkie sklepy są własnością spółki, co pozwala zachować spójne standardy jakości obsługi. Dzięki temu spółka ma pełną kontrolę nad ofertą, personelem i logistyką, a klient w każdym sklepie otrzymuje podobne doświadczenia zakupowe.

Przeczytaj też: „Restrukturyzacja: zamiast zwijać biznes – zawalcz o jego przyszłość„

Bezpieczne finansowanie

Czy wiesz, że 8 na 10 firm upada z powodu problemów z płynnością finansową?

Sprawdź, z jakiego bezpiecznego narzędzia skorzystać, aby utrzymać zdrowy cash flow i uchronić firmę przed zatorami płatniczymi.

Dowiedz się więcej

Za co klienci cenią sklepy Dino?

Za sukcesem Dino bez wątpienia stoi Tomasz Biernacki. Jednak nie byłoby kilku tysięcy sklepów i debiutu na GPW, gdyby nie klienci. To ich pozytywne doświadczenia zakupowe sprawiły, że Dino zyskało zaufanie w skali krajowej, ponieważ swoje punkty sieć ma w każdym z 16 województw. Zadowolenie klienta to połączenie kilku obszarów:

  • Niska cena – konsumenci podkreślają atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Wskazywałem już, że Dino nie walczy o klienta najniższą ceną. Po prostu oferuje wysokiej jakości produkt we wciąż dobrej, atrakcyjnej cenie. To szczególnie istotne dla osób zwracających uwagę na skład produktów spożywczych.
  • Szeroka oferta – w sklepach Dino można znaleźć wszystko, co jest niezbędne do przygotowania nawet bardziej wyrafinowanych dań. To również jakościowe produkty, w tym mięso z zakładów Agro-Rydzyna, ale też świeże pieczywo, warzywa i owoce. Dlatego w Dino można zrobić codzienne zakupy, ale też uzupełnić zapasy na dłuższy okres.
  • Atrakcyjna lokalizacja – sieć unika centrów miast, a swoje placówki lokalizuje na przedmieściach i osiedlach w mniejszych miejscowościach. W ten sposób ich mieszkańcy mogą zrobić zakupy bez potrzeby dojazdu do centrum czy innego miasta. Doceniają to nie tylko seniorzy.
  • Rozsądny marketing – reklama dźwignią handlu, ale w Dino widzą to inaczej. Sieć nie inwestuje w masowe kampanie telewizyjne czy billboardy, a przynajmniej robi w skali dużo mniejszej od konkurencji. Ograniczony jest też sponsoring. Przeważa reklama tradycyjna i naturalny marketing szeptany oparty na pozytywnych opiniach i ocenach klientów. Dzięki temu Dino ma wizerunek autentycznej firmy, która skupia się na potrzebach zwykłych ludzi. Ten sposób budowania lojalności przypada coraz większej grupie konsumentów, szczególnie w dobie przesytu reklam.

grafika na portal

grafika na portal mobile

Sieć na tle konkurencji – Dino vs. Lidl i Biedronka

Polski rynek handlu detalicznego jest dziś zdominowany przez koncerny zagraniczne. Najwięcej sklepów mają Lidl i Biedronka, mniej – Netto, Kaufland czy Carrefour. Dino udowodniło, że przy rozsądnej i konsekwentnej strategii nadal można skutecznie rozepchać się na tak silnie nasyconym rynku.

W starciu Dino vs. Biedronka i Lidl polska sieć nie skupia się wyłącznie na cenie. To zupełnie inna strategia cenowa. O ile konkurencja rywalizuje na promocje i superokazje, Dino nie skupia się na konkretnych kategoriach, ale całym koszyku zakupowym. Promocje w Dino dużo rzadziej zmuszają do zakupu produktów w „wielosztukach”. Zaoszczędzić można już na pojedynczych zakupach, kupując tyle, ile jest to niezbędne. Daje to poczucie stabilności i przewidywalności.

Dino to również przejrzystość i minimalizm. W porównaniu z konkurencją liczba akcji promocyjnych jest mocno ograniczona. Sama oferta w sklepach jest przejrzysta, bez nadmiernej ekspozycji towaru i agresywnej sprzedaży. Zwiększa to komfort klienta, który łatwo odnajduje się w sklepie i nie musi przedzierać się przez palety pozostawione w alejkach.

Przeczytaj też: „Giganci zarabiają dużo i płacą mało? Ten podatek może to zmienić„

Co dalej z Dino?

Bez wątpienia Dino jest już stałym elementem pośród największych sieci handlowych w Polsce. Co więcej, w najbliższych latach firma może rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie. Zarząd nie ukrywa, że celem jest dalsza ekspansja i poszerzenie skali działania. Ponadto sieć chce umocnić relacje z lokalnymi społecznościami oraz zapewnić klientom jeszcze łatwiejszy dostęp do sklepów.

Spółka inwestuje też w infrastrukturę, czego przykładem są sklepy całkowicie samoobsługowe. To placówki działające w formacie 24/7, wymagające jedynie karty płatniczej. W ten sposób Dino odchodzi od strategii cenionej przez lojalnych, lokalnych klientów, którzy nawiązują pewną więź ze sklepem i jego personelem. Z drugiej strony inwestycja w cyfryzację jest niezbędna, żeby sprostać rosnącym wymaganiom młodszych konsumentów. Dlatego takie rozwiązania muszą być wprowadzane ostrożnie. W innym wypadku firma utraci przyjazny charakter.

Czas pokaże, czy Dino nadal będzie opierać się silnej konkurencji międzynarodowych koncernów. Wydaje się, że tak, ponieważ dziś jest to już marka o ugruntowanej pozycji i coraz lepszych opiniach. Co ważniejsze, sklepy Dino nie przyciągają wyłącznie promocjami, co wielokrotnie ma miejsce w przypadku Lidla i Biedronki. To wynik oferowania wysokiej jakości produktów we wciąż dobrych cenach. Przykład Dino pokazuje, że agresywny marketing nie musi być jedyną skuteczną drogą pozyskiwania lojalnych klientów. To model oparty na bliskości, prostocie i zaufaniu. Oby tak dalej, ponieważ warto kibicować polskiemu biznesowi.

Fot. Materiały prasowe Dino.

Oceń wpis
Tags: biznes pod lupąDino
Marek Polubiatko

Marek Polubiatko

Przedsiębiorca, który pracę na etacie porzucił w 2011 roku. Prywatnie sarkastyczny introwertyk, indywidualista i nonkonformista, który charakteryzuje się samodzielnym myśleniem i lubi mieć własne zdanie. Finansami zainteresowany i z uwagi na prowadzenie JDG, i jako miłośnik inwestowania na giełdzie oraz w inne aktywa. Lubiący dobre kino i książki, interesujący się również sportem i historią.

Podobne Wpisy

CPK: Marzenie gospodarcze czy czarna dziura budżetowa? Przedsiębiorcy muszą mieć gotówkę, jeśli chcą się załapać

autor Dominik Bożek
2025-09-16
0
lotnisko

Centralny Port Komunikacyjny – wielka nadzieja polskiej infrastruktury i jednocześnie jedno z najbardziej kontrowersyjnych przedsięwzięć ostatnich lat. W 2026 roku wartość ogłaszanych przetargów ma sięgnąć 40 mld zł. Przez kolejne dwa lata – kolejne dziesiątki miliardów. Tylko jak do tego tortu mają dobrać się polskie firmy, zwłaszcza z sektora MŚP? Kluczowa będzie jedna rzecz: dostęp do gotówki. Bez niej – można co najwyżej przyglądać się z boku. Gra o miliardy, którą wygrają… gotowi. Ale gotowi finansowo, nie tylko kompetencyjnie Spółka CPK zapowiada prawdziwe trzęsienie ziemi w polskim krajobrazie inwestycyjnym. Od 2026 do 2028 roku planuje ogłosić niemal 100 przetargów, każdy o wartości przekraczającej milion złotych. Łączna wartość planowanych przetargów w samym 2026 roku to około 40 miliardów złotych. Dla porównania...

Czytaj więcej

Afera czapkowa z US Open. Jak jedno nagranie zniszczyło wizerunek polskiego milionera?

autor Magdalena Grochocka
2025-09-12
0
dylan freedom kIVLl SHKcM unsplash

Sierpniowy mecz US Open zapowiadał się jak zwykłe sportowe widowisko, ale zakończył się incydentem, który podbił Internet. Gdy tenisista Kamil Majchrzak próbował podarować swoją czapkę młodemu kibicowi, stojący obok milioner Piotr Szczerek niespodziewanie ją przechwycił. Nagranie z tego momentu rozprzestrzeniło się błyskawicznie, wywołując międzynarodową burzę. Kim jest bohater afery i dlaczego jeden gest wywołał kryzys, który może kosztować go reputację i kontrakty? Kim jest Piotr Szczerek? Piotr Szczerek, 50-letni przedsiębiorca z Błaszek pod Kaliszem, do niedawna uchodził za jednego z lokalnych symboli sukcesu. Jest właścicielem firmy Drogbruk, jednego z największych producentów kostki brukowej, mieszanek bitumicznych i pelletu w regionie. Przedsiębiorstwo działa na rynku od kilkunastu lat, zatrudnia setki osób i realizuje kontrakty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dużych inwestycji...

Czytaj więcej

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

autor Wojciech Miklaszewski
2025-09-14
0
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

W ostatni czwartek miałem okazję wziąć udział w webinarze „Sytuacja gospodarcza i perspektywy dla sektora transportu”, organizowanym przez Magazyn Transport Manager. Spotkanie było poświęcone kondycji sektora TSL i – mówiąc szczerze – było jak jazda trasą S3 o świcie: trochę mgły, trochę świateł, a trochę dziur w nawierzchni. Z jednej strony usłyszeliśmy sporo twardych danych – i tych twardych nie sposób ignorować. Z drugiej jednak, podskórnie czułem, że branża ma w sobie gen przetrwania. Tylko, że coraz częściej walczy nie z rynkiem, a z... płynnością. Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu Z danych, które miałem okazję przedstawić podczas webinaru, wynika jasno: zadłużenie firm z sektora TSL rośnie każdego dnia o milion złotych. Milion. Codziennie. To nie jest metafora...

Czytaj więcej

Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?

autor Dominik Bożek
2025-09-12
0
Błędy przy zakładaniu firmy

Czy firma może upaść, mimo że "na papierze" wszystko wygląda dobrze? Może – i niestety często tak się dzieje. W pierwszym odcinku naszego cyklu „Zysk to mit – o prawdziwej sile finansowej firmy” stworzonego we współpracy z eFaktor, przyglądamy się paradoksowi: czemu dodatnie EBITDA nie chroni przed problemami? Zysk nie wystarczy – prawdziwa siła leży w gotówce W świadomości wielu przedsiębiorców – zwłaszcza tych, którzy prowadzą firmę od kilku lat i bazują na tradycyjnych wskaźnikach finansowych – zysk jawi się jako święty Graal biznesu. Jeśli bilans się zgadza, a rachunek zysków i strat pokazuje wynik „na plusie”, można spać spokojnie, prawda? Nie do końca. A często – zupełnie nie. Zysk to obraz na papierze. Gotówka to tlen. To ona pozwala...

Czytaj więcej

Sukces w Polsce, fiasko w Niemczech. Dlaczego model Pepco działa tylko u nas?

autor Magdalena Grochocka
2025-09-02
0
store entrance white logo

Pepco, polska sieć dyskontowa, stoi dziś w biznesowym rozkroku: w Niemczech wprowadziła specjalne postępowanie ochronne, by przetrwać kryzys, podczas gdy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej jej wyniki wciąż rosną. Zaskakujące kontrasty strategii i wyników sprawiają, że przypadek Pepco to doskonały materiał do analizy: co różni rynek niemiecki i polski, jakie mechanizmy wpływają na sukces lub porażkę dużych sieci i jakie lekcje mogą z tego wyciągnąć inne międzynarodowe marki? Polskie korzenie, globalne ambicje, czyli krótka historia Pepco Pepco zaczynało w 2004 roku jako niewielka polska sieć sklepów z tanimi ubraniami i artykułami codziennego użytku. W ciągu dwóch dekad rozrosło się do roli jednego z największych detalistów w Europie, prowadząc dziś ponad 4 tysiące sklepów w 19 krajach. Choć marka powstała w...

Czytaj więcej

Pluszak, który pokonał Barbie i Hello Kitty. Labubu zarabia miliardy

autor Magdalena Grochocka
2025-08-29
0
david kristianto rXczQOaeru4 unsplash

Labubu to pluszak, który w krótkim czasie stał się globalnym fenomenem i napędził spektakularny wzrost chińskiego producenta Pop Mart. Zaprojektowany przez Kasinga Lunga stworek o charakterystycznym uśmiechu i nietypowym wyglądzie podbił rynek kolekcjonerskich zabawek, a jego popularność przełożyła się na imponujące wyniki finansowe spółki. W pierwszej połowie 2025 roku Pop Mart potroił przychody i niemal czterokrotnie zwiększył zysk netto, wyprzedzając pod względem kapitalizacji takich gigantów jak Mattel czy Sanrio. Fenomen Labubu stał się symbolem nowej ery kolekcjonerstwa, w której emocje i storytelling kształtują globalne trendy. Czym jest Labubu i jak Pop Mart zbudował swoje imperium? Labubu to uroczo-straszny pluszak, który w kilka lat stał się jednym z największych fenomenów popkultury i rynku kolekcjonerskich zabawek na świecie. Zaprojektowany przez hongkońskiego artystę...

Czytaj więcej

Firmy, które przetrwały PRL nie przetrwały 2025 roku. Przedsiębiorstwa znikają z rynku jak nigdy dotąd

autor Marek Polubiatko
2025-08-27
0
alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash

Dane za 2024 oraz pierwszą połowę 2025 r. wskazują, że w Polsce mamy do czynienia z wysokim poziomem upadłości i zawieszania działalności. Wyraźny wzrost widać zwłaszcza w przypadku spółek kapitałowych, pośród których 90% to spółki z o.o. Problem dotyczy nawet przedsiębiorstw o bardzo długiej, kilkudziesięcioletniej historii. Dziś przegrywają walkę z rosnącymi kosztami energii, pracy i nowymi regulacjami. Zamykanie i zawieszanie działalności w statystykach Przegląd upadłości firm należy rozpocząć od jednoosobowych działalności gospodarczych, ponieważ średnio 3 na 4 przedsiębiorstwa to właśnie JDG z liczbą zbliżoną do 4 mln podmiotów. W I półroczu 2024 r. w Polsce zamknięto około 99,6 tys. działalności zarejestrowanych w CEIDG, a zawieszono – 179,1 tys. Dane dla pierwszych sześciu miesięcy 2025 r. są bardzo zbliżone – 99,8...

Czytaj więcej

Największy wstrząs handlu od lat 30. XX wieku – rekordowe cła uderzą w światową gospodarkę

autor Julia Mraczny
2025-08-25
0
history in hd 05QvOWAzN3I unsplash scaled e1756128244722

7 sierpnia 2025 roku rozpoczął się nowy rozdział wojny celnej wytoczonej przez Stany Zjednoczone całemu światu. Od dziś ponad 70 krajów, w tym cała Unia Europejska, trafia na amerykańską listę partnerów znajdujących się pod specjalnym nadzorem, co w praktyce przekłada się wyższe koszty eksportu i sygnał, że jedna z czołowych gospodarek świata nie zamierza bawić się w subtelności. Polska, choć nie jest największym eksporterem do Stanów, zostaje wciągnięta w sam środek tej wojny handlowej. To nie spór o stal czy aluminium, jaki pamiętamy sprzed kilku lat. To początek nowego etapu globalnej konfrontacji gospodarczej. Jaka będzie stawka? Miliardy dolarów, miejsca pracy i zmiana oblicza światowego handlu. Nowe stadium wojny celnej 7 sierpnia 2025 roku weszły w życie nowe stawki celne ogłoszone...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

AdobeStock 292954493

Kiedy wejdzie obowiązek wpisywania numeru KSeF w ewidencji sprzedaży i JPK_V7?

2025-09-10
dziecko pieniadze

„1200 Plus” – kto może uzyskać rozszerzone wsparcie finansowe

2024-08-12
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

dino logo

Założył Dino w wieku 26 lat. Dziś z powodzeniem konkuruje z Lidlem i Biedronką

2025-09-18
kalkulator pieniadze

Zmiany podatkowe w 2026 roku – jak ucierpią finanse banków i Polaków

2025-09-17
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?