• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Listopad 2025
  • Ranking faktoringu
wtorek, 4 listopada, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    mysli przed komputer
    IKE czy IKZE dla przedsiębiorcy. Co wybrać, żeby zyskać na podatku i odłożyć na emeryturę?
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    marjan blan uLsxYsRl440 unsplash
    Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?
    Czy Twoje biuro jest gotowe na KSeF?
    KSeF bez tajemnic. Posłuchaj rozmowy z Samirem Kayyali – ekspertem, którego śledzi 35 tys. przedsiębiorców
    stephen dawson qwtCeJ5cLYs unsplash 1
    Polska gospodarka wyróżnia się na tle Europy. Co prognozy na 2026 rok oznaczają dla przedsiębiorców?
    transport publiczny
    Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków
    biznes sukces
    Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    podatki kalkulator komorka
    Świadczysz usługi na rzecz własnej spółki? Od 2026 roku zapłacisz najwyższą stawkę ryczałtu!
    komputery sala
    Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    faktura vat bez vat
    Nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    mysli przed komputer
    IKE czy IKZE dla przedsiębiorcy. Co wybrać, żeby zyskać na podatku i odłożyć na emeryturę?
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    uop czy b2b
    Praca na etacie vs. B2B – ile zarobisz i co się bardziej opłaca?
    jeshoots com fzOITuS1DIQ unsplash
    Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa
    flaga unia europejska
    Wprowadzenie ETS2 – szykują się podwyżki cen paliw i ogrzewania
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    marjan blan uLsxYsRl440 unsplash
    Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?
    Czy Twoje biuro jest gotowe na KSeF?
    KSeF bez tajemnic. Posłuchaj rozmowy z Samirem Kayyali – ekspertem, którego śledzi 35 tys. przedsiębiorców
    stephen dawson qwtCeJ5cLYs unsplash 1
    Polska gospodarka wyróżnia się na tle Europy. Co prognozy na 2026 rok oznaczają dla przedsiębiorców?
    transport publiczny
    Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków
    biznes sukces
    Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    podatki kalkulator komorka
    Świadczysz usługi na rzecz własnej spółki? Od 2026 roku zapłacisz najwyższą stawkę ryczałtu!
    komputery sala
    Koniec ulgi IP Box dla samozatrudnionych. Zmiana, która uderza w programistów i innowatorów
    kontrola podatkowa
    Fiskus bierze się za internetowych sprzedawców. Zobacz, czy musisz zapłacić podatek
    faktura vat bez vat
    Nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
    biznesman musi być cały czas pod telefonem
    Fiskus uderza w fundacje rodzinne. Od 2026 r. zapłacą podwójnie
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Player

Czy Iga Świątek lepiej wykorzystuje swoją markę, niż Lewandowski?

Julia Mraczny autor Julia Mraczny
2024-04-09
w Player, Biznes pod lupą
0
swiatek ucieszona

Iga Świątek i Robert Lewandowski to bezsprzecznie dwa najgłośniejsze imiona polskiego sportu ostatnich lat. Świątek to wschodząca gwiazda światowego tenisa i fenomen reklamowy,  który swoim potencjałem przyciąga największe marki, natomiast kończący w tym roku trzydzieści pięć lat Lewandowski powoli schodzi z firmamentu i przestaje być tak łakomym kąskiem dla reklamodawców. W związku z tym dzisiaj zastanowimy się, dlaczego wielkie marki mogą preferować współpracę z polską tenisistką.
faktura

Spis treści schowaj
1 Robert Lewandowski i Iga Świątek w oczach reklamodawców
2 Iga Świątek na tle innych sportsmenek
3 Sportowe sukcesy Igi Świątek
4 Finansowe sukcesy Igi Świątek
5 Iga Świątek w mediach społecznościowych
6 Kontrakty reklamowe Igi Świątek
7 Podsumowanie

Robert Lewandowski i Iga Świątek w oczach reklamodawców

Robert Lewandowski to bezsprzecznie jeden z najlepszych piłkarzy na świecie. Jego sukcesy sportowe wykraczają poza cokolwiek, co kiedykolwiek udało się osiągnąć polskiemu futboliście. Jednak z marketingowego punktu widzenia jego gwiazda przygasa. Spadek dyspozycji w pierwszych meczach tego sezonu, który zauważyli nie tylko kibicie FC Barcelona, ale i eksperci, oraz zaawansowany, jak na piłkarza wiek, ujawniły znaczący problem, który może być powodem, dla którego Lewandowski nie może pochwalić się wieloma nowymi kampaniami reklamowymi – wartość reklamowa Lewandowskiego jest poniekąd uzależniona od jego formy i wyników, bo jego powściągliwy charakter nie wzbudza większej sympatii ani zaufania ludzi spoza świata piłki nożnej.

Jak Lewandowski wypada na tle gwiazd światowego futbolu na Instagramie?

Podobne artykuły

marjan blan uLsxYsRl440 unsplash

Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?

2025-11-03
stephen dawson qwtCeJ5cLYs unsplash 1

Polska gospodarka wyróżnia się na tle Europy. Co prognozy na 2026 rok oznaczają dla przedsiębiorców?

2025-10-28
transport publiczny

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

2025-10-24
biznes sukces

Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?

2025-10-22
ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50

MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?

2025-10-23
robot czlowiek

2035: 2 miliony mniej pracowników, więcej robotów. Czy jesteś gotów na nową gospodarkę?

2025-10-14
Piłkarz Liczba obserwujących na Instagramie
Cristiano Ronaldo 601 mln
Leo Messi 484 mln
Robert Lewandowski 35 mln
Kylian Mbappe 107 mln
Vinicius JR 41,2 mln
Erling Haaland 34,9 mln

Marka osobista Roberta Lewandowskiego bazuje głównie na jego popisach sportowych, a nie jego osobowości. Lewandowski nie dzieli się swoim życiem, ani poglądami na ważne społecznie tematy, a jego instagramowy profil składa się w przeważającej mierze z wyretuszowanych i dość sztucznie wyglądających fotografii do postów sponsorowanych. W rezultacie nawet oddani fani Lewandowskiego nie mieli możliwości poznać go jako człowieka, a przez to kampanie reklamowe z jego udziałem nie dają już takich rezultatów, jak na początku kariery. Dowodem na to jest malejąca liczba kontraktów z rozpoznawalnymi, zagranicznymi markami, oraz fakt, że nowe umowy sponsorskie (4F, LIDL, czy STORM) dotyczą tandemu Robert i Anna Lewandowscy, aniżeli samego Roberta. Znaczący jest także spadek zysku agencji marketingowej, której właścicielem jest Lewandowski – Stor9_ w ubiegłym roku zanotowała spadek zysku netto z 503,3 do 137,4 tys. zł.

Post reklamowy Roberta Lewandowskiego dla sieci LIDL

lewy lidl

Co więcej, prawdopodobnie na alarm bije także zespół managerski Lewandowskiego, bo inaczej trudno wyjaśnić ich ostatni blamaż z OSHEE. Otóż niedawno na łamach portalu Wirtualne Media można było przeczytać, że firma OSHEE nie zdecydowała się naprzedłużenie kontraktu reklamowego z piłkarzem, a zamiast tego postawiła na umowę sponsorską z Igą Świątek. I rzeczywiście, tak się stało. Jednak na tym nie koniec historii. Otóż w odpowiedzi na wzmianki Lewandowski zlecił prawnikom, aby wystosowali do serwisu Wirtualne Media oraz niegdyś popularnego, portalu humorystycznego Kwejk.pl wezwanie do sprostowania tej sprawy i zaznaczenia, że to On nie życzył sobie przedłużenia umowy. Cała sprawa stała się pożywką dla mediów i komentatorów, którzy zgodnie wyśmiali Lewandowskiego za tę nieudaną próbę ratowania swojego wizerunku, co  wygenerowało kolejną falę memów z piłkarzem w roli głównej.

Współprace Lewandowskiego i Świątek

Robert Lewandowski Iga Świątek
Lidl Rolex
Totalizator Sportowy VISA
Gillette Oshee
Nike On running
4F Tecnifibre
SM Storm Bikes PZU
Porshe

Z kolei wizerunek Igi Świątek ma wszystko to, czego brakuje Lewandowskiemu – młodość, otwartość, lekkość przekazu oraz autentyczność. Atrakcyjność marki Igi Świątek pod względem marketingowym wynika z tego, że poza ogromnymi sukcesami sportowymi, Świątek dała się poznać swoim fanom także z innej strony. To osoba otwarta, która równie chętnie, co triumfami na boisku, dzieli się swoimi pasjami i śmiało wyraża swoje zdanie na tematy społeczne, takie jak inwazja Rosji na Ukrainę, prawa osób należących do społeczności LGBTQ+. Tenisistka często porusza również tematy związane z problemami psychicznymi. Chociaż profile Igi są zdominowane przez sukcesy sportowe, to poza nimi, publikuje także posty lifestyle’owe, dzięki czemu bardziej wiarygodna w oczach swoich odbiorców, a tym samym bardziej atrakcyjna dla potencjalnych reklamodawców.

Iga Świątek w mediach jest osobą interesującą, sympatyczną i otwartą przez co jej poczynania śledzą także ludzie niezainteresowani tenisem. Istotą wizerunku Igi Świątek jest szczerość i otwartość, a to, w dzisiejszych czasach, gdzie reklama czyha na nas na każdym rogu, sprzedaje znacznie lepiej, niż zdystansowanie i powściągliwość Roberta Lewandowskiego.

Iga Świątek na tle innych sportsmenek

Z roku na rok kobiecy sport przyciąga coraz więcej fanów. Oglądalność dwudziestu pięciu meczów rozgrywanych w ramach Women’s National Basketball Association w sezonie 2022 wzrosła o 19% w porównaniu do 2021 roku, co stanowi najwyższy wynik od 15 lat. Podobne wyniki ma kobiecy futbol. Podczas turnieju Mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet UEFA EURO 2022, który odbył się w Anglii w lipcu ubiegłego roku, ustanowiono nowe rekordy frekwencji zarówno dla pojedynczego meczu (87 192), jak i całego turnieju (574 875). W parze z wzrostem oglądalności idzie wzrost kontraktów sponsorskim – w 2022 roku liczba sponsorów w profesjonalnym sporcie kobiet wzrosła o 20% w stosunku do 2021 roku.

Jak Świątek wypada na tle gwiazd kobiecego tenisa na Instagramie?

Tenisistka Liczba obserwujących na Instagramie
Iga Świątek 1,3 mln
Naomi Osaka 2,7 mln
Ons Jabeur 1,1 mln
Aryna Sabalenka 0,86 mln
Coco Gauf 0,9 mln
Elina Switolina 1,2 mln

Zgodnie z danymi na 2022 rok, najpopularniejszymi sportsmenkami w świecie mediów społecznościowych jest gimnastyczka Olivia Dunne, Iga Świątek i piłkarka Alisha Lehman. Te trzy gwiazdy były jedynymi zawodniczkami, które uzyskały średnio ponad 1 mln zaangażowań każda dla swoich sponsorów. Zaangażowanie w WTA i NWSL zdominowały Iga Świątek (48%) i Alexa Morgan (40%). Mimo młodego wieku, Świątek znalazła się także w pierwszej trójce pod względem zaangażowania reklamowego wśród odbiorców ogółem. Wyprzedziły ją jedynie zwyciężczyni tegorocznej edycji Australian Open Emma Raducanu, oraz legendarna tenisistka Serena Williams.

Tenisistki sklasyfikowane według zaangażowania odbiorców ich postów we współpracy z markami za rok 2022

zawodniczki w porownaniu ze swiatek
Źródło: Raport Women in Sports 2022

Sportowe sukcesy Igi Świątek

Iga Świątek to jedna ze wschodzących gwiazd światowego tenisa. W wieku 19 lat została pierwszą polską zawodniczką, która zdobyła tytuł singlowy Wielkiego Szlema, dzięki zwycięstwu w turnieju French Open 2020. Od tego czasu przeszła długą drogę i obecnie jest uznawana za pierwszą rakietę świata.

French Open był ogromnym sukcesem, ponieważ 19-latka wygrała turniej, nie oddając ani jednego seta i przegrywając zaledwie 28 meczów w całym turnieju. W drodze po tytuł pokonała takie zawodniczki jak Simona Halep i Sofia Kenin. W sezonie 2022 Świątek zdobyła 6 kolejnych tytułów, w tym kolejny tytuł French Open w 2023 roku, który był jej trzecim tytułem Wielkiego Szlema w karierze. Oprócz tego miała rekordową passę 37 niepokonanych meczów, która została niedawno przerwana przez Alize Cornet na Wimbledonie.

Finansowe sukcesy Igi Świątek

Jak podaje Forbes, w 2022 roku Iga Światek zajęła piąte miejsce wśród najlepiej opłacanych sportsmenek na świecie. W zeszłym roku wartość netto marki osobistej Igi Świątek wyniosła co najmniej 10 milionów dolarów, natomiast według stanu na czerwiec 2023 roku szacuje się ją na 20 milionów dolarów. W swojej krótkiej, ale intensywnej karierze Iga Świątek otrzymała nagrody pieniężne w łącznej wysokości 19 154 913 dolarów. Sama wygrana w turnieju French Open 2023 dała jej 2 300 000 euro.

Iga Świątek w mediach społecznościowych

Zanim przejdziemy do wielomilionowych kontraktów sponsorskich Igi Świątek, warto przyjrzeć się jej Instagramowi, który jak wiadomo stanowi jedną z największych platform reklamowych na świecie. Jej profil obserwuje 1,3 mln użytkowników i choć trzeba przyznać, że ta platforma służy jej głównie do dzielenia się sportowymi sukcesami, to od czasu do czasu Iga promuje marki na zasadach płatnych i barterowych.  Ostatnio tego niewątpliwego zaszczytu dostąpiły takie marki, jak luksusowe biuro podróży Planet Escape, czy Xiaomi (tej ostatniej współpracy nie przedłużyła z uwagi na to, że Xiaomi kontynuuje swoją działalność na rynku rosyjskim po inwazji Rosji na Ukrainę).

Post Igi Świątek

Post Igi SwiatekKontrakty reklamowe Igi Świątek

Zdaniem specjalistów tenisistka co roku zgarnia 5 milionów dolarów z tytułu umów sponsorskich. Co więcej, już drugi raz z rzędu została liderką w rankingu najbardziej wartościowych kobiecych marek osobistych w Polsce, w przedbiegach wygrywając z  celebrytkami pokroju Anny Lewandowskiej i Małgorzaty Rozenek-Majdan. Zgodnie z doniesieniami Forbes Women, gdzie po analizie poddano łącznie ponad 3,2 mln publikacji, jej wartość reklamowa na rok 2022 wynosiła 713 mln złotych i najprawdopodobniej będzie rosnąć, biorąc pod uwagę to, że już 73. tydzień utrzymuje się na pozycji nr 1 w rankingu WTA.

W przeszłości Iga Świątek współpracowała z takimi gigantami, jak Nike, Red Bull, czy Toyota Lexus. Obecnie jej portfolio partnerskie nieco się zmieniło. Oto aktualne kontrakty polskiej tenisistki.

PZU Group

Od 2021 roku głównym sponsorem Igi Świątek jest PZU Group. Zgodnie z szacunkami agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight rezultatem współpracy czołowego polskiego ubezpieczyciela z Igą Świątek w 2021 roku było 42 mln zł ekwiwalentu reklamowego, co oznacza, że właśnie tyle PZU musiałby wydać na reklamę, żeby osiągnąć podobny rezonans. Co więcej, w zeszłym roku ten imponujący wynik był niemal trzykrotnie wyższy. Zgodnie z danymi Sponsoring Insight, od stycznia do grudnia 2022 roku w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów reklamowych, gdzie Iga Świątek eksponowała markę PZU, co przełożyło się przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego.

Tecnifibre

Marka Tecnifibre dostarcza Idze Świątek rakiet i akcesoriów do gry. Kiedy Iga Świątek zdobyła w Paryżu szósty tytuł WTA, w ramach gratulacji marka symbolicznie zmieniła nawet swoją nazwę na  Swiateknifibre, a specjaliści firmy opracowali dla niej model  rakiety, dostosowany specjalnie do jej potrzeb  – T-Rebound 298 IGA – który towarzyszy jej podczas wszystkich meczów tego sezonu.

Iga Świątek o rakiecie Tecnifibre Tempo 298 Iga

 

OSHEE

W lutym 2023 roku czterokrotna zwyciężczyni Wielkiego Szlema ogłosiła zawarcie umowy z polską marką napojów izotonicznych OSHEE. Zgodnie z umową polska gwiazda tenisa pojawi się na produktach marki napojów, a także będzie zaangażowana w globalne kampanie marketingowe.

Reklama OSHEE z Igą Świątek

 

On Running

W 2021 roku Polska gwiazda tenisa została pierwszą kobietą, która podpisała kontrakt ze szwajcarską marką odzieży sportowej Asics i trwała przy tym kontrakcie przez ostatnie trzy lata, jednak sezonie 2023 tenisistkę ubierać ma inna marka.

Spot reklamowy Igi Świątek dla Asics

Na miejsce Asisc przyszła spółka legendarnego tenisisty Rogera Federera, która zajmie się nie tylko turniejowymi kreacjami Igi, ale obiecała stworzyć unikalne obuwie sportowe dostosowane do jej preferencji z serii The Roger Pro.

Iga Świątek o współpracy z ON Running:

To ekscytujący rok newsów i kolejnych kroków w moim rozwoju. Bardzo się cieszę, że mogę ogłosić zostanie jedyną tenisistką, z którą współpracuje marka On. Bardzo doceniam to, że zespół ON wierzy we mnie jako tenisistkę i jako człowieka przede wszystkim. Mamy zamiar wspólnie się rozwijać i pozytywnie wykorzystywać nasz wpływ. Zobaczycie mnie w całkowicie nowych strojach podczas kolejnych meczów i mam nadzieję, że polubicie je tak jak ja.

Więcej o współpracy Świątek z On przeczytacie TUTAJ

Porsche

Znajomość Igi Świątek z Porsche rozpoczęła się od dwóch wygranych samochodów tej marki. Tenisistka wygrała je w 2022 i 2023 roku, kiedy triumfowała w turnieju WTA 500 w Stuttgarcie. Najprawdopodobniej wówczas dział marketingu Porsche stwierdził, że jest to postać, z którą warto być kojarzonym, dlatego w marcu 2023 marka złożyła jej oficjalną propozycję sponsorstwa.

Oto w jaki sposób na ten temat wypowiada się sportsmenka:

To jeden z moich ulubionych turniejów. Odkąd wygrałam tam w ubiegłym roku, marka Porsche zaczęła kojarzyć mi się nie tylko ze świetnymi sportowymi samochodami, ale też z emocjami, jakie przeżywałam na korcie i z tym, jakie możliwości daje sport. Gdy jako zwyciężczyni turnieju już dwukrotnie wjechałam na kort w Porsche, które wygrałam, przemknęło mi przez myśl, że to naturalna współpraca dla mnie.

Kulisy sesji zdjęciowej dla Porsche

VISA

17 sierpnia 2023 roku Iga Świątek została pierwszą tenisistką, która podpisała umowę sponsorską z firmą VISA obsługującą płatności kartami. W ramach umowy Iga została ogłoszona globalnym ambasadorem VISA i będzie współpracować z innymi sportowcami, którzy podpisali umowę z amerykańską firmą przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 roku.  Długość i warunki finansowe tej umowy nie zostały ujawnione[1].

Iga Świątek na temat współpracy z VISA:

Zaczęłam swoją tenisową karierę w młodym wieku i mimo że wciąż się uczę, staram się być wzorem dla innych młodych ludzi. Znalezienie się w gronie Team Visa wśród tak wielu niezwykłych sportowców pomoże mi dalej działać na rzecz spraw bliskich mojemu sercu, zarówno w kwestiach sportowych, jak i społecznych, które są dla mnie ważne.

Podsumowanie

Iga Świątek miała bardzo udany zeszły rok, zarówno pod względem formy, jak i finansów. Przez lata najlepszą polską twarzą, z której korzystały zagraniczne marki, był Robert Lewandowski. To zaczyna się zmieniać wraz z tym, jak dobrze tenisistka radzi sobie na korcie i poza nim. A obecny sezon wydaje się obfitować w jeszcze więcej możliwości dla tej już wybitnej Polki. I serdecznie życzymy jej wykorzystania wszystkich w pełni. Dobrą okazją do pokazania się szerszej publiczności i zachęcenia nowych marek do współpracy będzie nadchodzący turniej Wielkiego Szlema US Open, który rozpoczyna się w poniedziałek 28 sierpnia.

Transmisje na żywo z tego turnieju można obejrzeć na platformie Player.pl

 

Fot. Materiały prasowe / igaswiatek.pl

Oceń wpis
Tags: biznes pod lupąIga ŚwiątekmarketingPlayerreklamaRobert Lewandowskiwspółprace
Julia Mraczny

Julia Mraczny

Doświadczony copywriter, redaktor, twórca cyfrowy oraz tłumacz języka angielskiego, oraz rosyjskiego. Pierwszy tytuł magistra uzyskała na kierunku filologia rosyjska z językiem angielskim na Uniwersytecie Śląskim, a drugi na kierunku International Business Law and Arbitration. Od kilku lat jest wolnym strzelcem i zajmuje się korektą, przekładem i tworzeniem treści w języku polskim, rosyjskim i angielskim. Pasjonuje się światem biznesu, socjologią i słowem pisanym. Ostatnio najwięcej pisze na temat meandrów prawnych, zawiłości finansów i inwestycji, a także tajników marketingu. Spełnia się także jako mentorka aspirujących tłumaczy i copywriterów, angażując się w prowadzenie kursów swojego autorstwa.

Podobne Wpisy

Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?

autor Julia Mraczny
2025-11-03
0
marjan blan uLsxYsRl440 unsplash

Jesienią 2025 roku posłowie podjęli decyzję, która ma zakończyć długie spory społeczne dotyczące etyczności w kontrze do „tradycji”. W październiku odbyło się głosowanie ponad podziałami partyjnymi dotyczące zakazu hodowli zwierząt na futra. Za nowelizacją ustawy głosowało 339 posłów KO, PiS, Lewicy, Polska2025 i PSL, 78 posłów z Konfederacji i część z PiS było przeciw, a 19 osób wstrzymało się od wyrażenia swojej opinii w tej sprawie.  Sejm przyjął harmonogram likwidacji ferm do końca 2033 r., a dla tych, którzy zakończą działalność wcześniej, przewidziano mechanizmy odszkodowawcze. A zatem najwyższa pora przyjrzeć się temu procederowi i zastanowić, jaki wpływ na naszą gospodarkę będzie miał zakaz. Futrzarski interes po polsku, duńsku, a może holendersku? Polska, choć w ostatnich latach doświadczyła dramatycznego spadku liczby...

Czytaj więcej

Polska gospodarka wyróżnia się na tle Europy. Co prognozy na 2026 rok oznaczają dla przedsiębiorców?

autor Dominik Bożek
2025-10-28
0
stephen dawson qwtCeJ5cLYs unsplash 1

Choć Europa wciąż zmaga się z następstwami wojny handlowej, wysokich kosztów energii i strukturalnych problemów gospodarczych, Polska pozostaje jednym z nielicznych krajów, które utrzymują stabilne i relatywnie wysokie tempo wzrostu. Z najnowszego raportu EY European Economic Outlook wynika, że nasz kraj w 2026 roku odnotuje wzrost PKB na poziomie 3,4%, co czyni go jednym z liderów wśród państw Unii Europejskiej. Wzrostowi towarzyszy spadek inflacji, zapowiedzi obniżek stóp procentowych oraz systematyczne odbudowywanie inwestycji prywatnych. To wszystko daje realną szansę na poprawę warunków prowadzenia działalności gospodarczej – szczególnie dla małych i średnich firm, które stanowią fundament polskiej gospodarki. Jednak na tle tych pozytywnych sygnałów nie brakuje także wyzwań: od pogarszającej się kondycji finansów publicznych, przez efekty polityki celnej USA, aż po długie...

Czytaj więcej

Szokujące dane: wykluczenie transportowe dotyczy 15 milionów Polaków

autor Julia Mraczny
2025-10-24
0
transport publiczny

Czy bieda to naprawdę stan umysłu, jak niedawno stwierdziła znana aktorka i piosenkarka na antenie TVN? Zdecydowanie łatwiej wierzyć w to i swoją unikalność, gdy urodziłeś się w zamożnej rodzinie słynnego polskiego artysty w stolicy Polski, gdzie dostęp do edukacji, koneksji i możliwości jest znacząco łatwiejszy, niż w innych częściach kraju. Jednak nie wszyscy mają to szczęście. Zjawisko wykluczenia transportowego wciąż stanowi przeszkodę dla ogromnego odsetka Polaków. Znaczna część naszego społeczeństwa mierzy się z problemami infrastrukturalnymi i społecznymi, które mają swoje źródło nie tylko w biedzie, ale także w ograniczonym dostępie do podstawowych usług i możliwości. Zastanówmy się zatem jaka jest skala problemu, z jakich przywilejów korzystają osoby urodzone w dużych miastach i jak wyrównać szanse dla wszystkich Polaków. Na...

Czytaj więcej

Przetrwał wojny, komunę i transformację. Jak Gerlach stał się nieśmiertelną marką?

autor Magdalena Grochocka
2025-10-22
0
biznes sukces

Ponad ćwierć tysiąclecia historii i wciąż na rynku. Gerlach, marka obecna od 1760 roku, przetrwała zabory, wojny, komunizm i transformację ustrojową, a dziś pozostaje symbolem jakości i elegancji. W czasach, gdy firmy częściej znikają z rynku, niż zdążą się na nim zadomowić, Gerlach pokazuje, że tradycja może być najtrwalszym fundamentem sukcesu – jeśli potrafi się ją skutecznie łączyć z nowoczesnością. Historia marki Gerlach – od kuźnic żelaza po symbole elegancji Korzenie marki sięgają roku 1760, kiedy w Kuźnicach Drzewickich na Mazowszu rozpoczęła działalność huta żelaza. W XVIII wieku była to jedna z najważniejszych kuźni w regionie – miejsce, gdzie tradycja rzemiosła spotykała się z rodzącym się duchem nowoczesności. Właśnie z tego przemysłowego zaplecza wyrosła późniejsza marka Gerlach, której nazwa na...

Czytaj więcej

MTV zamyka wszystkie kanały. Skąd taka decyzja?

autor Dominik Bożek
2025-10-23
0
ChatGPT Image 16 paz 2025 10 45 50

To koniec kultowej ery. Paramount Global ogłosił, że do końca 2025 roku MTV przestanie nadawać swoje muzyczne kanały w Europie. Nie wytrzymała konkurencji z YouTube’em, TikTokiem i streamingiem. Co oprócz tego doprowadziło do upadku jednej z najsilniejszych marek telewizyjnych? I co z tej historii mogą wyciągnąć przedsiębiorcy, menedżerowie i firmy z sektora MŚP? Historia, która zmieniła świat muzyki 1 sierpnia 1981 roku na ekranie zadebiutował pierwszy klip MTV – „Video Killed the Radio Star” zespołu The Buggles. To był symboliczny moment: rozpoczęcie rewolucji muzyczno-telewizyjnej. MTV nie tylko pokazywała teledyski, MTV tworzyła kulturę. To właśnie tam debiutował „Thriller” Michaela Jacksona, „Unplugged” Nirvany, a także dziesiątki artystów, których kariery eksplodowały dzięki tej antenie. Od 1987 roku MTV zaczęło nadawać w Europie, w...

Czytaj więcej

2035: 2 miliony mniej pracowników, więcej robotów. Czy jesteś gotów na nową gospodarkę?

autor Magdalena Grochocka
2025-10-14
0
robot czlowiek

Za dziesięć lat Polska nie będzie już krajem młodych pracowników, lecz starzejącego się społeczeństwa. W 2035 roku ludzi do pracy będzie coraz mniej, a przewagę zyskają firmy, które potrafią robić więcej – mniejszym zespołem. Stan demografii jest przesądzony. Jak firmy mogą się do niej dostosować? Demografia 2035: liczby, których nie można zignorować Jutro polskiej gospodarki będzie miało siwe włosy. W 2035 roku przestaniemy rywalizować „liczbą rąk do pracy”, a zaczniemy przewagą produktywności, automatyzacji i umiejętnością obsłużenia klienta 50+. Demografia nie pyta, czy jesteśmy gotowi – po prostu zmienia reguły gry. Firmy, które dziś przestawią procesy, ofertę i HR na realia starzejącej się Polski, w niedalekiej przyszłości będą wygrane. Populacja Polski będzie mniejsza i starsza. Oficjalne prognozy pokazują, że do 2035...

Czytaj więcej

Zaczęli w domowej kuchni, dziś zarabiają miliony. Jak pudełkowy biznes może zostać złotym interesem?

autor Julia Mraczny
2025-10-10
0
richard r 5aZ80momNb4 unsplash

Gdy w 2017 roku Maczfit raportował przychód około 40 mln zł i planował ponad 50-procentowy wzrost rok do roku, nikt nie zakładał, że rynek diet pudełkowych w Polsce urośnie do wartości ponad 3 miliardów złotych w 2023 roku.  W tamtym czasie na rynku operowało jedynie kilkaset firm, głównie lokalnych graczy, pracujący w domowej kuchni lub małej hali. Dzisiaj liderzy inwestują setki milionów, budują nowe zakłady produkcyjne, rozwijają logistykę i technologie. Arsenał wymagań formalnych, oczekiwań konsumenckich i kosztów operacyjnych potrafi przytłoczyć, ale równocześnie daje ogromną szansę tym, którzy potrafią działać strategicznie. Zastanówmy się zatem, czy warto wejść w biznes cateringowy i jak to zrobić. Rynek cateringu dietetycznego w Polsce Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Forsal w 2017 r. rynek tzw. diety...

Czytaj więcej

Polacy kupują jak nigdy wcześniej – gospodarka na plusie

autor Julia Mraczny
2025-09-29
0
zakupy online

Polska gospodarka od kilku lat zmaga się z niepewnymi sygnałami płynącymi z rynku konsumpcji. Wysoka inflacja, rosnące stopy procentowe oraz presja kosztowa na gospodarstwa domowe wpływały na ostrożność wydatkową Polaków. Wielu ekonomistów zastanawiało się, czy wzrost PKB może być w 2025 roku utrzymany, skoro główny motor wzrostu, czyli konsumpcja prywatna, przez dłuższy czas wykazywała oznaki spowolnienia. Dane publikowane przez Główny Urząd Statystyczny okazały się jednak pozytywnym zaskoczeniem. Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 4,8 proc. rok do roku i o 4,4 proc. w ujęciu miesięcznym. Co to oznacza dla naszej gospodarki? Dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce Sprzedaż detaliczna od lat jest jednym z najważniejszych wskaźników kondycji polskiej gospodarki. W 2022 i 2023 roku dynamika sprzedaży wahała się niejako. Miesiące...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

sad umowa

Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?

2025-08-20
AdobeStock 292954493 1

Podatek Belki – czy zaproponowane zmiany mają sens?

2024-04-23
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

marjan blan uLsxYsRl440 unsplash

Futra odchodzą w zapomnienie – teraz czas na etyczny biznes?

2025-11-03
podatki kalkulator komorka

Świadczysz usługi na rzecz własnej spółki? Od 2026 roku zapłacisz najwyższą stawkę ryczałtu!

2025-10-31
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Listopad 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?