• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Wrzesień 2025
  • Ranking faktoringu
środa, 10 września, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    pedzacy samochod
    Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    joyce wu bzaUOm SI Y unsplash
    Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?
    Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu
    Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów
    Błędy przy zakładaniu firmy
    Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?
    jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash
    Restrukturyzacja: zamiast zwijać biznes – zawalcz o jego przyszłość
    pieniadze leki
    Jak pracodawca może kontrolować L4 i chronić firmę przed nadużyciami?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
    Biznesmen zastanawiający się od czego zacząc przy wyborze faktora
    Giganci zarabiają dużo i płacą mało? Ten podatek może to zmienić
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    „Milcząca zgoda” wchodzi do gry. Sprawdź, co to oznacza dla Twojej firmy
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    inwestycja pieniadze kalkulator
    Jak zdobyć dotację na spłatę kredytu inwestycyjnego? Kredyt ekologiczny w praktyce
    kalkulator pieniadze
    Dla kogo dopłaty do ciepła? Bon ciepłowniczy – nawet 3,5 tys. zł wsparcia na ogrzewanie
    pedzacy samochod
    Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!
    banki
    Dlaczego polskie firmy unikają kredytów? Co wybierają zamiast nich?
    kawa laptop
    Można dostać nawet 20 tys. zł dofinansowania na pracownika. Wystarczy wziąć udział w pilotażowym programie
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    joyce wu bzaUOm SI Y unsplash
    Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?
    Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu
    Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów
    Błędy przy zakładaniu firmy
    Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?
    jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash
    Restrukturyzacja: zamiast zwijać biznes – zawalcz o jego przyszłość
    pieniadze leki
    Jak pracodawca może kontrolować L4 i chronić firmę przed nadużyciami?
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    Polska flaga
    Czy „kontrakt podatkowy” ma szanse na realizację? I kto na tym zyska?
    sklep internetowy
    Podatek handlowy zapłacą także sklepy internetowe?
    Biznesmen zastanawiający się od czego zacząc przy wyborze faktora
    Giganci zarabiają dużo i płacą mało? Ten podatek może to zmienić
    Przedsiębiorca zastanawiający się dlaczego wybrać faktoring
    „Milcząca zgoda” wchodzi do gry. Sprawdź, co to oznacza dla Twojej firmy
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
    walka z cyberprzestepstwami
    Szokujące dane: 83% firm ryzykuje wyciek danych osobowych
    elektryk
    Polacy nie chcą elektryków, a do 2030 roku ma ich być 1,5 mln
    technologia 2023
    Czy DeepSeek jest bezpieczny?
    sztuczna inteligencja
    UE inwestuje miliardy w AI, ale czy nie jest za późno? Co może zyskać Polska?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

Wojciech Miklaszewski autor Wojciech Miklaszewski
2025-09-10
w Biznes pod lupą
0
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

W ostatni czwartek miałem okazję wziąć udział w webinarze „Sytuacja gospodarcza i perspektywy dla sektora transportu”, organizowanym przez Magazyn Transport Manager. Spotkanie było poświęcone kondycji sektora TSL i – mówiąc szczerze – było jak jazda trasą S3 o świcie: trochę mgły, trochę świateł, a trochę dziur w nawierzchni.

Z jednej strony usłyszeliśmy sporo twardych danych – i tych twardych nie sposób ignorować. Z drugiej jednak, podskórnie czułem, że branża ma w sobie gen przetrwania. Tylko, że coraz częściej walczy nie z rynkiem, a z… płynnością.

Spis treści schowaj
1 Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu
2 Niepłacenie to nie strategia – to bomba z opóźnionym zapłonem
3 Banki? Raczej nie wrócą. Przynajmniej nieprędko.
4 To, co daje nadzieję: gen przetrwania i… technologia

Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu

Z danych, które miałem okazję przedstawić podczas webinaru, wynika jasno: zadłużenie firm z sektora TSL rośnie każdego dnia o milion złotych. Milion. Codziennie. To nie jest metafora ani figura retoryczna – to twarda liczba. A teraz wyobraź sobie, że przez tydzień nie patrzysz na konto, nie pilnujesz płatności, i budzisz się z kolejnymi 7 milionami złotych długu w systemie.

Podobne artykuły

Błędy przy zakładaniu firmy

Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?

2025-09-08
jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash

Restrukturyzacja: zamiast zwijać biznes – zawalcz o jego przyszłość

2025-09-05
store entrance white logo

Sukces w Polsce, fiasko w Niemczech. Dlaczego model Pepco działa tylko u nas?

2025-09-02
david kristianto rXczQOaeru4 unsplash

Pluszak, który pokonał Barbie i Hello Kitty. Labubu zarabia miliardy

2025-08-29
pedzacy samochod

Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!

2025-08-28
alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash

Firmy, które przetrwały PRL nie przetrwały 2025 roku. Przedsiębiorstwa znikają z rynku jak nigdy dotąd

2025-08-27

Nie mówimy tu o kredycie inwestycyjnym na zakup floty czy rozbudowę magazynu. To nie są środki, które pracują na przyszłość. To jest dług „na przetrwanie” – wynikający głównie z tego, że ktoś nie zapłacił na czas. Opóźnienia w płatnościach, zatory, niezapłacone faktury – to dziś największy przeciwnik firm transportowych. Cichy, ale bezlitosny.

27% firm TSL czekało ponad 60 dni na zapłatę jednej faktury. Pomyśl, co to znaczy dla mikrofirmy, która prowadzi dwa busy, ma leasing, tankuje po 8 zł za litr i jeszcze musi zapłacić kierowcy. Każdy dzień opóźnienia oznacza grę z płynnością. A jak się nie uda – wchodzi karta przetargowa: zapłacę ZUS albo ratę leasingu. Nigdy jedno i drugie.

Do tego 11% podmiotów z branży figuruje jako niesolidni dłużnicy. Nie chodzi o to, że nie chcą płacić. Chodzi o to, że nie mogą. Bo sami nie dostali. Zator napędza zator. Brak płatności u jednego przewoźnika kończy się tym, że inny nie ma za co zatankować. I tak nakręca się spirala — nie spirala rozwoju, a spirala upadłości.

Patrząc z boku, ktoś mógłby zapytać: „Ale dlaczego nie zabezpieczą się wcześniej? Nie sprawdzają kontrahentów? Nie fakturują szybciej?”

Cóż, z mojego doświadczenia mogę jasno stwierdzić — przewoźnik, który w tygodniu spędza 60 godzin za kółkiem, nie ma kiedy analizować ryzyka kredytowego swojego kontrahenta. A jak jeszcze sam wystawia faktury i je wysyła, to monitoring należności jest dla niego luksusem. To dlatego tak ważne jest, by rozwiązania finansowe były szybkie, proste i nieobciążające. Tylko wtedy jest szansa, że z nich skorzysta zanim wpadnie w kłopoty.

Warto sobie też uświadomić, że branża TSL nie jest „źle zarządzana”, „zbyt ryzykowna” czy „mało nowoczesna”, jak czasem usiłuje ją postrzegać sektor bankowy. Ona po prostu funkcjonuje w brutalnym systemie opóźnionych płatności. I kto tego nie rozumie – nie zrozumie nigdy, dlaczego milion dziennie długu to nie patologia, a codzienność.
300 tys w 15 minut rectangle

3 300x250 1

Niepłacenie to nie strategia – to bomba z opóźnionym zapłonem

W czasie webinaru mocno zapadło mi w pamięć jedno zdanie z prezentacji Dawida Stręka z Coface:

„Jaki jest rzeczywisty koszt braku płatności?”

Proste pytanie. Odpowiedź? Bezlitośnie konkretna:

Jeśli Twoja firma działa na 2-procentowej marży – a to standard w transporcie – i nie dostaniesz zapłaty za fakturę na 25 tys. zł, to musisz zarobić… 1,25 miliona zł, żeby tę stratę odrobić.

Tak, dobrze przeczytałeś. Milion dwieście pięćdziesiąt tysięcy. Za jedną, niezapłaconą fakturę.

jaki jest rzeczywisty koszt braku platnosci
Źródło: Coface

I w tym momencie robi się naprawdę poważnie. Bo ten przykład pokazuje, że brak płatności nie jest już tylko irytującym problemem. To koszt, który zabija rentowność. A właściwie – to koszt, który powoduje, że firma w ogóle nie ma już co liczyć.

To trochę tak, jakby kierowca jechał z ładunkiem z Warszawy do Berlina i na granicy ktoś mówi mu: „Słuchaj, nie zapłacimy Ci za ten kurs, ale jak chcesz wrócić do gry, to teraz musisz zrobić… 50 takich kursów za darmo”. Bez sensu, prawda? A jednak dokładnie tak wygląda dziś sytuacja firm transportowych, które nie otrzymują zapłaty za wykonaną usługę, a na resztę wypłat muszą czekać kilkadziesiąt dni w związku z fakturami z odległym terminem płatności, które na nich wymuszają więksi gracze.

Zator to nie przypadek – to system

Często mówi się: „Zatory się zdarzają”, „kontrahent miał problem”, „może ktoś się spóźnił z przelewem”. Jasne. Raz można zrozumieć. Ale gdy 80% firm w Polsce doświadcza regularnych opóźnień w płatnościach, to nie jest przypadek – to systemowa patologia. System oparty na tym, że jeden przedsiębiorca kredytuje drugiego, i robi to nieświadomie. Bo nie może się bronić. Bo nie ma dźwigni. Bo nie może „nie jechać”.

Co gorsze, co czwarta upadłość firmy ma swoje źródło w niezapłaconej fakturze. I tu mówimy o realnych tragediach: ludzie sprzedają auta, zamykają firmy, zwalniają kierowców, wchodzą w spirale zadłużenia. I nie dlatego, że „źle prowadzili firmę”. Nie dlatego, że nie rozumieli rynku. Ale dlatego, że zaufali kontrahentowi, który nie zapłacił.

Nie daj sobie wmówić, że czekanie to norma

Z przerażeniem obserwuję, jak w branży TSL zapanowała dziwna zgoda na opóźnienia. Czekanie 60, czy 90 dni na przelew za wykonany kurs zaczęło być… czymś normalnym.

I to mnie najbardziej boli. Bo jeżeli zgodzimy się, że odroczone terminy płatności to „standard rynkowy”, to znaczy, że zgodziliśmy się na brak rentowności, brak inwestycji, brak rozwoju.

A przecież dziś są narzędzia, które pozwalają powiedzieć: „nie zgadzam się na to”. Faktoring – szczególnie ten dopasowany do realiów transportowych, elastyczny, dostępny w 15 minut – to nie luksus. To element higieny finansowej. Dzięki przyspieszeniu płatności zyskujesz dostęp do gotówki, a to daje Ci komfort.

Banki? Raczej nie wrócą. Przynajmniej nieprędko.

Pytanie, które padło podczas webinaru i długo jeszcze dźwięczało mi w głowie: „Czy banki wrócą do finansowania transportu?”

Chciałbym powiedzieć: „tak, oczywiście – to tylko chwilowy kryzys zaufania”. Ale po dziesięciu latach pracy z firmami z sektora transportu, spedycji i logistyki, i setkach rozmów z przedsiębiorcami wiem jedno: banki nie zniknęły przez przypadek. I nie wrócą bez powodu.

Nie chcę generalizować, ale dla wielu instytucji finansowych TSL stało się „branżą podwyższonego ryzyka”, którą łatwiej jest wrzucić na czarną listę, niż zrozumieć. Dzwoni do mnie właściciel firmy transportowej – pięć zestawów, wszystkie opłacone, ładunki stałe, z kontraktami od dużych partnerów.

„Wojtku, wypowiedzieli mi linię kredytową. Bez słowa. Bo TSL.”

Ile razy słyszałem tę historię? Zbyt wiele.

Czarne listy, zamknięte drzwi, limity wyparowały

Jeszcze dwa lata temu firmy z branży TSL mogły negocjować limity, odnawiać linie kredytowe, starać się o leasing operacyjny bez większych dramatów. Dziś? Wypowiedzenia umów leasingowych, zamknięte rachunki obrotowe, odmowy nawet przy stałych dochodach.

Nie dlatego, że przewoźnik popełnił błąd. Nie dlatego, że ma złą historię kredytową. Tylko dlatego, że działa w transporcie.

Z perspektywy Excela wszystko wygląda pięknie, ale wystarczą takie zmienne, jak:

  • Niskie marże,
  • Opóźnione płatności,
  • Wysokie koszty paliwa,
  • Wahania sezonowe.

I już mamy algorytm bankowy, który mówi: „nie dziękujemy”.

Ale banki zapominają o jednym: TSL to nie tylko ryzyko – to także kręgosłup gospodarki. Bez Was nic nie jedzie. Dosłownie. A jeśli nic nie jedzie, to i kredyty firm produkcyjnych nie będą spłacane. Ale tej refleksji często brak.

Co wchodzi tam, gdzie banki się wycofały?

W tym kontekście rośnie znaczenie faktoringu. Nie jako alternatywy „dla zdesperowanych”, tylko jako realnego narzędzia zarządzania płynnością. Z danych, którymi dzieliłem się na webinarze wynika, że aż 68% przewoźników już dziś korzysta z finansowania zewnętrznego. I to jest dobra wiadomość.

Te firmy nie czekają na decyzję banków. One same przejęły kontrolę nad swoją płynnością. Faktoring działa w takich warunkach sprawnie, bo:

  • nie pyta o branżę, tylko o fakturę,
  • nie wymaga kilkunastu dokumentów i czterech tygodni analizy,
  • nie sprawdza Twojej zdolności kredytowej, tylko sprawdza rzetelność kontrahenta,

Faktoring TSL daje środki – szybko, konkretnie, wtedy, kiedy są potrzebne.

Spedytorze, nie stój w miejscu

A jednak wciąż zbyt wiele firm – szczególnie spedycyjnych – nie korzysta z tych rozwiązań.

Tylko 35% spedytorów sięga po finansowanie faktoringowe. Często słyszę:

„Mamy długie relacje z klientami”,

„Jeszcze się jakoś trzymają”,

„Poczekamy, jak się poprawi sytuacja”.

Tylko że w finansach czekanie to koszt. A w TSL – często koszt ostateczny.

Branża nie może sobie pozwolić na stagnację – ani w przewozach, ani w finansach

Banki może kiedyś wrócą. Może z nowymi zasadami. Może z inną polityką ryzyka. Ale dziś przewoźnik nie może sobie pozwolić, żeby czekać na „może”. Dziś trzeba działać. Bo koszty rosną, terminy się wydłużają, a pieniądze są potrzebne dziś – nie za 45 dni.

Dlatego potrzebne są elastyczne, szybkie formy wsparcia. Dlatego wierzę, że przyszłość finansowania transportu leży bliżej rynku, a nie za kuloodpornym szkłem w siedzibie banku.


Nie czekaj na przelew – przyspiesz go z Finea!

W obecnej sytuacji każdy dzień zwłoki to realna strata. Kontrole graniczne, przestoje ciężarówek, dłuższe terminy płatności od kontrahentów – wszystko to uderza w płynność firm transportowych. Dlatego coraz więcej przewoźników korzysta z faktoringu, żeby nie wpaść w pułapkę opóźnień i utraty zleceń.

Finea to polska firma specjalizująca się w finansowaniu branży transportowej. Faktoring TSL działa szybko – środki możesz mieć nawet w 15 minut od zgłoszenia faktury. Nawet jeśli Twoim kontrahentem jest zagraniczna firma.

👉 Wystarczy, że wystawisz fakturę – Finea wypłaci Ci środki, a z kontrahentem rozliczy się później.
👉 Bez skomplikowanych procedur i czekania tygodniami na przelew.

Dzięki temu Ty możesz jechać dalej. My zajmiemy się resztą.

Dowiedz się więcej


To, co daje nadzieję: gen przetrwania i… technologia

Mimo wszystko, webinar, w którym brałem udział dał mi też powody do optymizmu. Transport to branża twardych ludzi. Dostosowujących się. Walczących.

Widzę ogromny potencjał we wczesnym reagowaniu: korzystaniu z narzędzi do monitorowania należności, automatyzacji płatności, i – co najważniejsze – w korzystaniu z finansowania zanim pojawi się problem.

Nie wtedy, kiedy bank już wypowie umowę. Nie wtedy, kiedy kierowca nie ma na paliwo. Tylko wtedy, kiedy jeszcze można coś przewidzieć. A da się – tylko trzeba chcieć widzieć nie tylko drogę, ale też znaki na poboczu.

5/5 - (1 vote)
Tags: biznes pod lupąFineatsl
Wojciech Miklaszewski

Wojciech Miklaszewski

Od 10 lat związany z finansami, zaczynając od doradzania w doborze produktów dla klienta indywidualnego, następnie związany z finansami przedsiębiorstw, od inwestycji po kredyty firmowe, faktoring i leasing. Przez większą część swojej kariery zawodowej związany z faktoringiem. Ostatnimi czasy pracując nad relacjami z kluczowymi partnerami w branży TSL.

Podobne Wpisy

Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego?

autor Dominik Bożek
2025-09-08
0
Błędy przy zakładaniu firmy

Czy firma może upaść, mimo że "na papierze" wszystko wygląda dobrze? Może – i niestety często tak się dzieje. W pierwszym odcinku naszego cyklu „Zysk to mit – o prawdziwej sile finansowej firmy” stworzonego we współpracy z eFaktor, przyglądamy się paradoksowi: czemu dodatnie EBITDA nie chroni przed problemami? Zysk nie wystarczy – prawdziwa siła leży w gotówce W świadomości wielu przedsiębiorców – zwłaszcza tych, którzy prowadzą firmę od kilku lat i bazują na tradycyjnych wskaźnikach finansowych – zysk jawi się jako święty Graal biznesu. Jeśli bilans się zgadza, a rachunek zysków i strat pokazuje wynik „na plusie”, można spać spokojnie, prawda? Nie do końca. A często – zupełnie nie. Zysk to obraz na papierze. Gotówka to tlen. To ona pozwala...

Czytaj więcej

Restrukturyzacja: zamiast zwijać biznes – zawalcz o jego przyszłość

autor Marek Polubiatko
2025-09-05
0
jhon jim 5BIbTwXbTWk unsplash

Jeżeli masz firmę, która znalazła się w trudnej sytuacji finansowej, zwróć uwagę na proces restrukturyzacji. To szereg działań naprawczych, które mają uratować firmę przed upadłością. Nie tylko poprawisz finanse spółki, ale również zwiększysz efektywność i odzyskasz konkurencyjność. Dlatego sprawdź, czym jest restrukturyzacja przedsiębiorstw, jakie są jej rodzaje i co na ten temat mówi prawo.  Czym jest restrukturyzacja przedsiębiorstw i kiedy warto ją wdrożyć? Restrukturyzacja przedsiębiorstw odnosi się do zmian mających na celu poprawić sytuację finansową, organizacyjną i rynkową. Przede wszystkim na działania naprawcze decydują się przedsiębiorcy z długami wobec kontrahentów. Słusznie, ponieważ głównym celem restrukturyzacji jest przywrócenie płynności finansowej firmy. Jednak plan naprawczy może zostać wdrożony również w celu dostosowania biznesu, co ma zwiększyć efektywność. Z restrukturyzacji korzystają głównie większe firmy,...

Czytaj więcej

Sukces w Polsce, fiasko w Niemczech. Dlaczego model Pepco działa tylko u nas?

autor Magdalena Grochocka
2025-09-02
0
store entrance white logo

Pepco, polska sieć dyskontowa, stoi dziś w biznesowym rozkroku: w Niemczech wprowadziła specjalne postępowanie ochronne, by przetrwać kryzys, podczas gdy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej jej wyniki wciąż rosną. Zaskakujące kontrasty strategii i wyników sprawiają, że przypadek Pepco to doskonały materiał do analizy: co różni rynek niemiecki i polski, jakie mechanizmy wpływają na sukces lub porażkę dużych sieci i jakie lekcje mogą z tego wyciągnąć inne międzynarodowe marki? Polskie korzenie, globalne ambicje, czyli krótka historia Pepco Pepco zaczynało w 2004 roku jako niewielka polska sieć sklepów z tanimi ubraniami i artykułami codziennego użytku. W ciągu dwóch dekad rozrosło się do roli jednego z największych detalistów w Europie, prowadząc dziś ponad 4 tysiące sklepów w 19 krajach. Choć marka powstała w...

Czytaj więcej

Pluszak, który pokonał Barbie i Hello Kitty. Labubu zarabia miliardy

autor Magdalena Grochocka
2025-08-29
0
david kristianto rXczQOaeru4 unsplash

Labubu to pluszak, który w krótkim czasie stał się globalnym fenomenem i napędził spektakularny wzrost chińskiego producenta Pop Mart. Zaprojektowany przez Kasinga Lunga stworek o charakterystycznym uśmiechu i nietypowym wyglądzie podbił rynek kolekcjonerskich zabawek, a jego popularność przełożyła się na imponujące wyniki finansowe spółki. W pierwszej połowie 2025 roku Pop Mart potroił przychody i niemal czterokrotnie zwiększył zysk netto, wyprzedzając pod względem kapitalizacji takich gigantów jak Mattel czy Sanrio. Fenomen Labubu stał się symbolem nowej ery kolekcjonerstwa, w której emocje i storytelling kształtują globalne trendy. Czym jest Labubu i jak Pop Mart zbudował swoje imperium? Labubu to uroczo-straszny pluszak, który w kilka lat stał się jednym z największych fenomenów popkultury i rynku kolekcjonerskich zabawek na świecie. Zaprojektowany przez hongkońskiego artystę...

Czytaj więcej

Planujesz zakup samochodu w firmie? Śpiesz się! Od 2026 roku limity będą dużo niższe!

autor Aleksandra Pluta
2025-08-28
0
pedzacy samochod

Od 1 stycznia 2026 r. limity amortyzacji, leasingu operacyjnego i najmu długoterminowego dla spalinowych i hybrydowych samochodów osobowych, wykorzystywanych w działalności gospodarczej, drastycznie spadną. Z obowiązujących nieprzerwanie od 2019 roku, 150 000 PLN do 100 000 PLN. Brzmi jak podniesie podatków bez zmiany stawki? Co więcej,  z nowych przepisów nie wynika jasno, jaki limit będzie obowiązywał przedsiębiorców użytkujących samochody na podstawie umowy leasingu operacyjnego lub najmu długoterminowego, zawartej przed 1 stycznia 2026 roku. Czy będą zmuszeni do zmniejszenia wysokości rozpoznawanych kosztów uzyskania przychodów? Przedsiębiorco, planujesz powiększenie swojej floty samochodowej w przyszłym roku? Sprawdź, czy nie warto zainwestować już dziś! Wielki powrót Nowego Ładu Niekorzystne dla przedsiębiorców zmiany zostały wprowadzone ustawą z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz...

Czytaj więcej

Firmy, które przetrwały PRL nie przetrwały 2025 roku. Przedsiębiorstwa znikają z rynku jak nigdy dotąd

autor Marek Polubiatko
2025-08-27
0
alicia christin gerald kh8RIuPGdkM unsplash

Dane za 2024 oraz pierwszą połowę 2025 r. wskazują, że w Polsce mamy do czynienia z wysokim poziomem upadłości i zawieszania działalności. Wyraźny wzrost widać zwłaszcza w przypadku spółek kapitałowych, pośród których 90% to spółki z o.o. Problem dotyczy nawet przedsiębiorstw o bardzo długiej, kilkudziesięcioletniej historii. Dziś przegrywają walkę z rosnącymi kosztami energii, pracy i nowymi regulacjami. Zamykanie i zawieszanie działalności w statystykach Przegląd upadłości firm należy rozpocząć od jednoosobowych działalności gospodarczych, ponieważ średnio 3 na 4 przedsiębiorstwa to właśnie JDG z liczbą zbliżoną do 4 mln podmiotów. W I półroczu 2024 r. w Polsce zamknięto około 99,6 tys. działalności zarejestrowanych w CEIDG, a zawieszono – 179,1 tys. Dane dla pierwszych sześciu miesięcy 2025 r. są bardzo zbliżone – 99,8...

Czytaj więcej

Największy wstrząs handlu od lat 30. XX wieku – rekordowe cła uderzą w światową gospodarkę

autor Julia Mraczny
2025-08-25
0
history in hd 05QvOWAzN3I unsplash scaled e1756128244722

7 sierpnia 2025 roku rozpoczął się nowy rozdział wojny celnej wytoczonej przez Stany Zjednoczone całemu światu. Od dziś ponad 70 krajów, w tym cała Unia Europejska, trafia na amerykańską listę partnerów znajdujących się pod specjalnym nadzorem, co w praktyce przekłada się wyższe koszty eksportu i sygnał, że jedna z czołowych gospodarek świata nie zamierza bawić się w subtelności. Polska, choć nie jest największym eksporterem do Stanów, zostaje wciągnięta w sam środek tej wojny handlowej. To nie spór o stal czy aluminium, jaki pamiętamy sprzed kilku lat. To początek nowego etapu globalnej konfrontacji gospodarczej. Jaka będzie stawka? Miliardy dolarów, miejsca pracy i zmiana oblicza światowego handlu. Nowe stadium wojny celnej 7 sierpnia 2025 roku weszły w życie nowe stawki celne ogłoszone...

Czytaj więcej

Dlaczego polskie firmy upadają wbrew poprawiającym się wskaźnikom makroekonomicznym?

autor Julia Mraczny
2025-08-22
0
Błędy przy zakładaniu firmy

Polska gospodarka zdaje się odzyskiwać rezon: inflacja spada, realne dochody rosną, a inwestycje publiczne dają impuls rozwojowy. Ekonomiści z EY prognozują wzrost PKB na poziomie 3,5 % w 2025 r., a w 2026 r. około 3,4 %, a w Komisji Europejskiej, mówi się o 3,3 % wzroście PKB w 2025 r. W pierwszym kwartale 2025 r. realny PKB wzrósł o 3,2 % rok do roku, współczynnik inwestycji o 6,3 %, a w drugim kwartale tempo wzrostu sięgnęło około 3,5 %, co potwierdza siłę konsumpcji i inwestycji. Jednak ten makroekonomiczny rozkwit nie znajduje odzwierciedlenia w wynikach finansowych polskich firm. W I połowie 2025 r. 3 745 firm ogłosiło niewypłacalność, czyli o 17,7 % więcej niż rok wcześniej, a płynność straciło więcej...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

taksowkarz aplikacja

Taksówki na aplikację znowu droższe? Winna stawka VAT!

2023-11-07
kobieta liczy pieniadze z napadu

Największe napady świata. Ile zrabowano i jakie konsekwencje ponieśli rabusie?

2024-04-09
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

2025-09-10
Kalkulacja kosztów w rankingu faktoringu

Działalność nierejestrowana 2026: nowe zasady i limity przychodów

2025-09-09
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Lipiec 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?