• Program do faktur
  • Współpraca
  • Najlepsze konta firmowe – Grudzień 2025
  • Ranking faktoringu
czwartek, 11 grudnia, 2025
Zaloguj się
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    flaga unia europejska
    Temu i Shein w tarapatach! Bruksela szykuje rewolucję, która zmieni zakupy milionów Europejczyków
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!
    tabletki pieniadze zus
    Wakacje od ZUS 2025 – coraz mniej czasu na wniosek. Zainteresowanie różne w zależności od regionu
    mysli przed komputer
    IKE czy IKZE dla przedsiębiorcy. Co wybrać, żeby zyskać na podatku i odłożyć na emeryturę?
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    budowlanka kask
    Budujemy mniej, wolniej i drożej. Europejskie budownictwo uderza w ścianę
    stary czlowiek
    Złoty wiek seniorów to szansa na intratny biznes. Te branże będą rosły jak na drożdżach
    prezenty swieta
    Gadżety reklamowe w firmie – co warto wybrać?
    ksiegowe mysla
    Kto i w jaki sposób będzie odpowiadał za błędy w fakturowaniu po wprowadzeniu KSeF?
    mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash
    Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kontrola podatkowa
    Planujesz duże zakupy sprzętu do firmy do końca roku? Możesz nie mieć ich w kosztach 2025!
    Dokumenty i terminy podatkowe a płynność firmy
    Nie przepłacaj! Oto wydatki, które MUSISZ odliczyć przed końcem roku
    polski sejm
    Jakie podwyżki czekają nas w 2026 roku?
    rejestracja w zus pue
    Czy ZUS przejmie naliczanie składek? W przygotowaniu jest projekt ustawy
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash
    Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe
    jakob owens K1eZHFrUfiE unsplash
    Legenda, która zaspała. Dlaczego Kodak nie przetrwał własnej wizji?
    kpir fpl kalkulator
    KSeF jak potwór z Loch Ness – każdy o nim słyszał, mało kto go widział
    cesar salazar z hrdevcNIg unsplash
    Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
  • Finanse
    • Wszystko
    • Zadbaj o swój portfel
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    flaga unia europejska
    Temu i Shein w tarapatach! Bruksela szykuje rewolucję, która zmieni zakupy milionów Europejczyków
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!
    tabletki pieniadze zus
    Wakacje od ZUS 2025 – coraz mniej czasu na wniosek. Zainteresowanie różne w zależności od regionu
    mysli przed komputer
    IKE czy IKZE dla przedsiębiorcy. Co wybrać, żeby zyskać na podatku i odłożyć na emeryturę?
    pexels leeloothefirst 7247410
    Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec
    • Faktoring dla transportu
    • Mikrofaktoring
  • Biznes
    • Wszystko
    • Biznes pod lupą
    • Poradnik przedsiębiorcy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    budowlanka kask
    Budujemy mniej, wolniej i drożej. Europejskie budownictwo uderza w ścianę
    stary czlowiek
    Złoty wiek seniorów to szansa na intratny biznes. Te branże będą rosły jak na drożdżach
    prezenty swieta
    Gadżety reklamowe w firmie – co warto wybrać?
    ksiegowe mysla
    Kto i w jaki sposób będzie odpowiadał za błędy w fakturowaniu po wprowadzeniu KSeF?
    mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash
    Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe
  • Podatki
    • Wszystko
    • Alarm podatkowy
    • RANKING FAKTORINGU
    • MIKROFAKTORING
    • FAKTORING DLA TRANSPORTU
    kontrola podatkowa
    Planujesz duże zakupy sprzętu do firmy do końca roku? Możesz nie mieć ich w kosztach 2025!
    Dokumenty i terminy podatkowe a płynność firmy
    Nie przepłacaj! Oto wydatki, które MUSISZ odliczyć przed końcem roku
    polski sejm
    Jakie podwyżki czekają nas w 2026 roku?
    rejestracja w zus pue
    Czy ZUS przejmie naliczanie składek? W przygotowaniu jest projekt ustawy
    wybor formy opodatkowania portalfpl
    Zmiana sposobu opodatkowania w trakcie roku? KIS: To możliwe!
  • Prawo
    sad umowa
    Nowe prawo upadłościowe: mniej sądów, więcej wolności – czy to się opłaci?
    zus 2025 składki zdrowotnej składek zus składka emerytalna ubezpieczenia społeczne składka rentowa preferencyjne składki zus wysokość składek zus ubezpieczenia emerytalne składek na ubezpieczenia społeczne minimalnego wynagrodzenia wysokość składki zdrowotnej składka chorobowa podstawy wymiaru składek przeciętnego wynagrodzenia minimalna składka zdrowotna podwyżka składek zus prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego fundusz pracy sumy składek zus prognozowane przeciętne wynagrodzenie sprzedaży środków trwałych ubezpieczenie zdrowotne składki zus w 2025 60 prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia opłacania składek przychodów ewidencjonowanych wysokości osiąganego dochodu składka wypadkowa składki na ubezpieczenie wysokość składki poszczególne składki skali podatkowej zus w 2025 następujące składki wymiaru składek na ubezpieczenia podatek liniowy zasadach ogólnych formy opodatkowania działalności gospodarczej zasiłku chorobowego ubezpieczenie chorobowe działalność gospodarczą preferencji zus składek zus dla przedsiębiorców duży zus zasiłku macierzyńskiego formy opodatkowania opłacać przedsiębiorcy 2025 r mały zus przedsiębiorca zobowiązany samodzielnego ustalania wyższe składki podstawa wymiaru których dochody gospodarce narodowej sektorze przedsiębiorstw główny urząd statystyczny osób rozliczających składki rok składkowy
    Cyfrowa rewolucja w KRS. Nowe przepisy mogą ułatwić życie przedsiębiorcom
    ian KDZBdPFTBfg unsplash
    Duży cios we właścicieli działek. Sprawdź, czy już 2026 roku Twoja działka stanie się bezwartościowa
    igor omilaev gVQLAbGVB6Q unsplash
    Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji jest legalne? Jest już propozycja ustawy o systemach AI
    zalamany przedsiebiorca
    Czy Cinkciarz oddaje pieniądze?
    donald melania trump
    O co oskarżony jest Trump?
    sedzia sad mlotek
    Czy wprowadzenie „alkotubek” było niezgodne z prawem?
    Rafal Brzoska
    Czy Rafał Brzoska ucywilizuje Metę?
    temida waga
    Zakaz prowadzenia działalności? Uważaj, bo to może dotyczyć też Twojej firmy
  • Technologia
    mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash
    Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe
    jakob owens K1eZHFrUfiE unsplash
    Legenda, która zaspała. Dlaczego Kodak nie przetrwał własnej wizji?
    kpir fpl kalkulator
    KSeF jak potwór z Loch Ness – każdy o nim słyszał, mało kto go widział
    cesar salazar z hrdevcNIg unsplash
    Od symbolu propagandy III Rzeszy do globalnego giganta motoryzacyjnego. Czy przetrwa kolejną rewolucję?
    grafika gg 03
    Kultowy komunikator znowu w grze. Czy 1,9 mln zł wystarczy, by go uratować?
No Result
View All Result
Portal.Faktura.pl
No Result
View All Result
Główna Biznes Biznes pod lupą

Czy to już światełko w tunelu, czy tylko reflektor z naprzeciwka?

Wojciech Miklaszewski autor Wojciech Miklaszewski
2025-09-24
w Biznes pod lupą
0
joyce wu bzaUOm SI Y unsplash

W ostatni czwartek miałem okazję wziąć udział w webinarze „Sytuacja gospodarcza i perspektywy dla sektora transportu”, organizowanym przez Magazyn Transport Manager. Spotkanie było poświęcone kondycji sektora TSL i – mówiąc szczerze – było jak jazda trasą S3 o świcie: trochę mgły, trochę świateł, a trochę dziur w nawierzchni.

Z jednej strony usłyszeliśmy sporo twardych danych – i tych twardych nie sposób ignorować. Z drugiej jednak, podskórnie czułem, że branża ma w sobie gen przetrwania. Tylko, że coraz częściej walczy nie z rynkiem, a z… płynnością.

Spis treści schowaj
1 Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu
2 Niepłacenie to nie strategia – to bomba z opóźnionym zapłonem
3 Banki? Raczej nie wrócą. Przynajmniej nieprędko.
4 To, co daje nadzieję: gen przetrwania i… technologia

Dzień jak co dzień: milion złotych więcej długu

Z danych, które miałem okazję przedstawić podczas webinaru, wynika jasno: zadłużenie firm z sektora TSL rośnie każdego dnia o milion złotych. Milion. Codziennie. To nie jest metafora ani figura retoryczna – to twarda liczba. A teraz wyobraź sobie, że przez tydzień nie patrzysz na konto, nie pilnujesz płatności, i budzisz się z kolejnymi 7 milionami złotych długu w systemie.

Podobne artykuły

budowlanka kask

Budujemy mniej, wolniej i drożej. Europejskie budownictwo uderza w ścianę

2025-12-09
mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash

Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe

2025-12-11
Błędy przy zakładaniu firmy

Komornicy alarmują: Tylko 25% skuteczności egzekucji. Bez reformy Polska utonie w długach

2025-11-24
pexels martabranco 33000309

Czy Polska to kraj bogacących się biedaków? Rosną nam pensje, ale nie oszczędności

2025-11-19
pracownik z teczka

Czterodniowy tydzień pracy – dlaczego to się nie uda?

2025-11-14
Analiza składowych rankingu faktoringu

Firmy chcą gotówki szybciej. Coraz więcej z nich wybiera rozwiązanie, które przyspiesza płatność

2025-11-13

Nie mówimy tu o kredycie inwestycyjnym na zakup floty czy rozbudowę magazynu. To nie są środki, które pracują na przyszłość. To jest dług „na przetrwanie” – wynikający głównie z tego, że ktoś nie zapłacił na czas. Opóźnienia w płatnościach, zatory, niezapłacone faktury – to dziś największy przeciwnik firm transportowych. Cichy, ale bezlitosny.

27% firm TSL czekało ponad 60 dni na zapłatę jednej faktury. Pomyśl, co to znaczy dla mikrofirmy, która prowadzi dwa busy, ma leasing, tankuje po 8 zł za litr i jeszcze musi zapłacić kierowcy. Każdy dzień opóźnienia oznacza grę z płynnością. A jak się nie uda – wchodzi karta przetargowa: zapłacę ZUS albo ratę leasingu. Nigdy jedno i drugie.

Do tego 11% podmiotów z branży figuruje jako niesolidni dłużnicy. Nie chodzi o to, że nie chcą płacić. Chodzi o to, że nie mogą. Bo sami nie dostali. Zator napędza zator. Brak płatności u jednego przewoźnika kończy się tym, że inny nie ma za co zatankować. I tak nakręca się spirala — nie spirala rozwoju, a spirala upadłości.

Patrząc z boku, ktoś mógłby zapytać: „Ale dlaczego nie zabezpieczą się wcześniej? Nie sprawdzają kontrahentów? Nie fakturują szybciej?”

Cóż, z mojego doświadczenia mogę jasno stwierdzić — przewoźnik, który w tygodniu spędza 60 godzin za kółkiem, nie ma kiedy analizować ryzyka kredytowego swojego kontrahenta. A jak jeszcze sam wystawia faktury i je wysyła, to monitoring należności jest dla niego luksusem. To dlatego tak ważne jest, by rozwiązania finansowe były szybkie, proste i nieobciążające. Tylko wtedy jest szansa, że z nich skorzysta zanim wpadnie w kłopoty.

Warto sobie też uświadomić, że branża TSL nie jest „źle zarządzana”, „zbyt ryzykowna” czy „mało nowoczesna”, jak czasem usiłuje ją postrzegać sektor bankowy. Ona po prostu funkcjonuje w brutalnym systemie opóźnionych płatności. I kto tego nie rozumie – nie zrozumie nigdy, dlaczego milion dziennie długu to nie patologia, a codzienność.
3 750x200 1

3 300x250 1

Niepłacenie to nie strategia – to bomba z opóźnionym zapłonem

W czasie webinaru mocno zapadło mi w pamięć jedno zdanie z prezentacji Dawida Stręka z Coface:

„Jaki jest rzeczywisty koszt braku płatności?”

Proste pytanie. Odpowiedź? Bezlitośnie konkretna:

Jeśli Twoja firma działa na 2-procentowej marży – a to standard w transporcie – i nie dostaniesz zapłaty za fakturę na 25 tys. zł, to musisz zarobić… 1,25 miliona zł, żeby tę stratę odrobić.

Tak, dobrze przeczytałeś. Milion dwieście pięćdziesiąt tysięcy. Za jedną, niezapłaconą fakturę.

jaki jest rzeczywisty koszt braku platnosci
Źródło: Coface

I w tym momencie robi się naprawdę poważnie. Bo ten przykład pokazuje, że brak płatności nie jest już tylko irytującym problemem. To koszt, który zabija rentowność. A właściwie – to koszt, który powoduje, że firma w ogóle nie ma już co liczyć.

To trochę tak, jakby kierowca jechał z ładunkiem z Warszawy do Berlina i na granicy ktoś mówi mu: „Słuchaj, nie zapłacimy Ci za ten kurs, ale jak chcesz wrócić do gry, to teraz musisz zrobić… 50 takich kursów za darmo”. Bez sensu, prawda? A jednak dokładnie tak wygląda dziś sytuacja firm transportowych, które nie otrzymują zapłaty za wykonaną usługę, a na resztę wypłat muszą czekać kilkadziesiąt dni w związku z fakturami z odległym terminem płatności, które na nich wymuszają więksi gracze.

Zator to nie przypadek – to system

Często mówi się: „Zatory się zdarzają”, „kontrahent miał problem”, „może ktoś się spóźnił z przelewem”. Jasne. Raz można zrozumieć. Ale gdy 80% firm w Polsce doświadcza regularnych opóźnień w płatnościach, to nie jest przypadek – to systemowa patologia. System oparty na tym, że jeden przedsiębiorca kredytuje drugiego, i robi to nieświadomie. Bo nie może się bronić. Bo nie ma dźwigni. Bo nie może „nie jechać”.

Co gorsze, co czwarta upadłość firmy ma swoje źródło w niezapłaconej fakturze. I tu mówimy o realnych tragediach: ludzie sprzedają auta, zamykają firmy, zwalniają kierowców, wchodzą w spirale zadłużenia. I nie dlatego, że „źle prowadzili firmę”. Nie dlatego, że nie rozumieli rynku. Ale dlatego, że zaufali kontrahentowi, który nie zapłacił.

Nie daj sobie wmówić, że czekanie to norma

Z przerażeniem obserwuję, jak w branży TSL zapanowała dziwna zgoda na opóźnienia. Czekanie 60, czy 90 dni na przelew za wykonany kurs zaczęło być… czymś normalnym.

I to mnie najbardziej boli. Bo jeżeli zgodzimy się, że odroczone terminy płatności to „standard rynkowy”, to znaczy, że zgodziliśmy się na brak rentowności, brak inwestycji, brak rozwoju.

A przecież dziś są narzędzia, które pozwalają powiedzieć: „nie zgadzam się na to”. Faktoring – szczególnie ten dopasowany do realiów transportowych, elastyczny, dostępny w 15 minut – to nie luksus. To element higieny finansowej. Dzięki przyspieszeniu płatności zyskujesz dostęp do gotówki, a to daje Ci komfort.

Banki? Raczej nie wrócą. Przynajmniej nieprędko.

Pytanie, które padło podczas webinaru i długo jeszcze dźwięczało mi w głowie: „Czy banki wrócą do finansowania transportu?”

Chciałbym powiedzieć: „tak, oczywiście – to tylko chwilowy kryzys zaufania”. Ale po dziesięciu latach pracy z firmami z sektora transportu, spedycji i logistyki, i setkach rozmów z przedsiębiorcami wiem jedno: banki nie zniknęły przez przypadek. I nie wrócą bez powodu.

Nie chcę generalizować, ale dla wielu instytucji finansowych TSL stało się „branżą podwyższonego ryzyka”, którą łatwiej jest wrzucić na czarną listę, niż zrozumieć. Dzwoni do mnie właściciel firmy transportowej – pięć zestawów, wszystkie opłacone, ładunki stałe, z kontraktami od dużych partnerów.

„Wojtku, wypowiedzieli mi linię kredytową. Bez słowa. Bo TSL.”

Ile razy słyszałem tę historię? Zbyt wiele.

Czarne listy, zamknięte drzwi, limity wyparowały

Jeszcze dwa lata temu firmy z branży TSL mogły negocjować limity, odnawiać linie kredytowe, starać się o leasing operacyjny bez większych dramatów. Dziś? Wypowiedzenia umów leasingowych, zamknięte rachunki obrotowe, odmowy nawet przy stałych dochodach.

Nie dlatego, że przewoźnik popełnił błąd. Nie dlatego, że ma złą historię kredytową. Tylko dlatego, że działa w transporcie.

Z perspektywy Excela wszystko wygląda pięknie, ale wystarczą takie zmienne, jak:

  • Niskie marże,
  • Opóźnione płatności,
  • Wysokie koszty paliwa,
  • Wahania sezonowe.

I już mamy algorytm bankowy, który mówi: „nie dziękujemy”.

Ale banki zapominają o jednym: TSL to nie tylko ryzyko – to także kręgosłup gospodarki. Bez Was nic nie jedzie. Dosłownie. A jeśli nic nie jedzie, to i kredyty firm produkcyjnych nie będą spłacane. Ale tej refleksji często brak.

Co wchodzi tam, gdzie banki się wycofały?

W tym kontekście rośnie znaczenie faktoringu. Nie jako alternatywy „dla zdesperowanych”, tylko jako realnego narzędzia zarządzania płynnością. Z danych, którymi dzieliłem się na webinarze wynika, że aż 68% przewoźników już dziś korzysta z finansowania zewnętrznego. I to jest dobra wiadomość.

Te firmy nie czekają na decyzję banków. One same przejęły kontrolę nad swoją płynnością. Faktoring działa w takich warunkach sprawnie, bo:

  • nie pyta o branżę, tylko o fakturę,
  • nie wymaga kilkunastu dokumentów i czterech tygodni analizy,
  • nie sprawdza Twojej zdolności kredytowej, tylko sprawdza rzetelność kontrahenta,

Faktoring TSL daje środki – szybko, konkretnie, wtedy, kiedy są potrzebne.

Spedytorze, nie stój w miejscu

A jednak wciąż zbyt wiele firm – szczególnie spedycyjnych – nie korzysta z tych rozwiązań.

Tylko 35% spedytorów sięga po finansowanie faktoringowe. Często słyszę:

„Mamy długie relacje z klientami”,

„Jeszcze się jakoś trzymają”,

„Poczekamy, jak się poprawi sytuacja”.

Tylko że w finansach czekanie to koszt. A w TSL – często koszt ostateczny.

Branża nie może sobie pozwolić na stagnację – ani w przewozach, ani w finansach

Banki może kiedyś wrócą. Może z nowymi zasadami. Może z inną polityką ryzyka. Ale dziś przewoźnik nie może sobie pozwolić, żeby czekać na „może”. Dziś trzeba działać. Bo koszty rosną, terminy się wydłużają, a pieniądze są potrzebne dziś – nie za 45 dni.

Dlatego potrzebne są elastyczne, szybkie formy wsparcia. Dlatego wierzę, że przyszłość finansowania transportu leży bliżej rynku, a nie za kuloodpornym szkłem w siedzibie banku.


Nie czekaj na przelew – przyspiesz go z Finea!

W obecnej sytuacji każdy dzień zwłoki to realna strata. Kontrole graniczne, przestoje ciężarówek, dłuższe terminy płatności od kontrahentów – wszystko to uderza w płynność firm transportowych. Dlatego coraz więcej przewoźników korzysta z faktoringu, żeby nie wpaść w pułapkę opóźnień i utraty zleceń.

Finea to polska firma specjalizująca się w finansowaniu branży transportowej. Faktoring TSL działa szybko – środki możesz mieć nawet w 15 minut od zgłoszenia faktury. Nawet jeśli Twoim kontrahentem jest zagraniczna firma.

👉 Wystarczy, że wystawisz fakturę – Finea wypłaci Ci środki, a z kontrahentem rozliczy się później.
👉 Bez skomplikowanych procedur i czekania tygodniami na przelew.

Dzięki temu Ty możesz jechać dalej. My zajmiemy się resztą.

Dowiedz się więcej


To, co daje nadzieję: gen przetrwania i… technologia

Mimo wszystko, webinar, w którym brałem udział dał mi też powody do optymizmu. Transport to branża twardych ludzi. Dostosowujących się. Walczących.

Widzę ogromny potencjał we wczesnym reagowaniu: korzystaniu z narzędzi do monitorowania należności, automatyzacji płatności, i – co najważniejsze – w korzystaniu z finansowania zanim pojawi się problem.

Nie wtedy, kiedy bank już wypowie umowę. Nie wtedy, kiedy kierowca nie ma na paliwo. Tylko wtedy, kiedy jeszcze można coś przewidzieć. A da się – tylko trzeba chcieć widzieć nie tylko drogę, ale też znaki na poboczu.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszam do kontaktu w Finea.

4/5 - (2 votes)
Tags: biznes pod lupąFineatsl
Wojciech Miklaszewski

Wojciech Miklaszewski

Od 10 lat związany z finansami, zaczynając od doradzania w doborze produktów dla klienta indywidualnego, następnie związany z finansami przedsiębiorstw, od inwestycji po kredyty firmowe, faktoring i leasing. Przez większą część swojej kariery zawodowej związany z faktoringiem. Ostatnimi czasy pracując nad relacjami z kluczowymi partnerami w branży TSL.

Podobne Wpisy

Budujemy mniej, wolniej i drożej. Europejskie budownictwo uderza w ścianę

autor Julia Mraczny
2025-12-09
0
budowlanka kask

Europejski sektor budowlany nie ma się zbyt dobrze. Pomimo ambitnych planów inwestycyjnych, ogromnych potrzeb infrastrukturalnych i wsparcia unijnych funduszy, sektor budowlany stoi w obliczu kryzysu. Właściciele firm budowlanych biją na alarm z powodu braku rąk do pracy i wspominają o projektach, których nie są w stanie zrealizować z uwagi na niedobory materiałów. Jeżeli ten problem nie zostanie rozwiązany, wiele inwestycji może zostać odłożonych w czasie. To nie jest przejściowe spowolnienie. To strukturalny problem, który może zablokować realizację nawet najlepiej zaplanowanych inwestycji. Zgłębmy zatem sytuację w branży i zastanówmy się, co ten kryzys może oznaczać dla przyszłości Europy. Europejski sektor budowlany w liczbach Sektor budowlany stanowi fundamentalną część gospodarki i społeczeństwa Unii Europejskiej (UE), pozostając ważnym ośrodkiem zatrudnienia w Europie. Budownictwo...

Czytaj więcej

Polska firma rewolucjonizuje warsztaty samochodowe

autor Julia Mraczny
2025-12-11
0
mehmet talha onuk 8t6tk7LYLrE unsplash

W 2024 roku na rynku pojawiło się rozwiązanie, które wywołało poruszenie zarówno wśród producentów części i sieci warsztatowych, jak i inwestorów technologicznych z branży motoryzacyjnej. Mowa o wyspecjalizowanym asystencie opartym na sztucznej inteligencji przeznaczonym dla warsztatów samochodowych. Ta technologia okazała się brakującym ogniwem łączącym motoryzację i sztuczną inteligencję w praktycznym, działającym modelu biznesowym. PilotGo.ai to gotowy produkt, testowany w polskich warsztatach i wdrażany przez znaczące podmioty branżowe, takie jak Nexus Automotive Polska. Jego twórcy twierdzą, że to dopiero początek zmian, a analizy rynku potwierdzają, że cyfryzacja warsztatów w Europie dopiero raczkuje. Przewagę zyskają więc ci, którzy zainwestują w narzędzia rozwiązujące codzienne problemy branży, a my pod lupę weźmiemy ten innowacyjny, polski wynalazek. PilotGo.ai na Onstage Demo Day Jakiś czas temu...

Czytaj więcej

Komornicy alarmują: Tylko 25% skuteczności egzekucji. Bez reformy Polska utonie w długach

autor Katarzyna Zuba
2025-11-24
0
Błędy przy zakładaniu firmy

Postępowanie egzekucyjne jest ostatnim etapem dochodzenia roszczeń finansowych. Jest też ostatnią deską ratunku dla wierzycieli, którzy mają nadzieję, że to właśnie komornik skutecznie odzyska dług, ponieważ tylko on ma możliwość zajęcia majątku dłużnika. Jak się jednak okazuje, skuteczność egzekucji komorniczej w Polsce jest na bardzo niskim poziomie, bo w niektórych rewirach odzyskiwanych jest zaledwie kilka procent należności. Średnio jedna na cztery sprawy u komornika kończy się odzyskaniem długu Według Krajowej Rady Komorniczej skuteczność egzekucji w Polsce wynosi około 25%. Wynik ten nie jest oszałamiający, bo oznacza, że zaledwie jedna na cztery sprawy kończy się sukcesem, a więc odzyskaniem pieniędzy dla wierzyciela. Niestety znacznie gorzej prezentują się takie statystyki dla poszczególnych rewirów, ponieważ w wielu z nich skuteczność egzekucji nie przekracza...

Czytaj więcej

Czy Polska to kraj bogacących się biedaków? Rosną nam pensje, ale nie oszczędności

autor Julia Mraczny
2025-11-19
0
pexels martabranco 33000309

W ostatnich latach budżety Polaków wyraźnie pęczniały. Zgodnie ze statystykami Eurostatu nasze dochody rozporządzalne rosły szybciej, niż w jakimkolwiek innym kraju Unii Europejskiej. Na papierze jesteśmy więc europejskim liderem. Krajem, w którym siła nabywcza obywateli rośnie się w imponującym tempie. Jednak kiedy przyjrzeć się temu, co dalej robimy z tymi pieniędzmi, obraz przestaje być tak kolorowy. Według najnowszego raportu Eurostatu Polacy należą do narodów, które najmniej oszczędzają i inwestują w całej Unii. Mimo że zarabiamy coraz więcej, to nasz majątek (liczony po odjęciu zobowiązań) jest drugim najniższym w Europie tuż po Rumunii. To paradoks, który oddaje charakter współczesnej polskiej gospodarki, a także poziomu wiedzy finansowej Polaków. Chętnie konsumujemy, coraz mniej boimy się wydawać, ale wciąż nie potrafimy stworzyć solidnej poduszki...

Czytaj więcej

Czterodniowy tydzień pracy – dlaczego to się nie uda?

autor Marek Polubiatko
2025-11-14
0
pracownik z teczka

Któż by nie chciał pracować mniej i zarabiać tyle samo? Z pewnością praktycznie każdy z nas. I tutaj pojawia się pomysł czterodniowego tygodnia pracy. Co więcej, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nawet pilotaż takiego programu. Wszystko, żeby udowodnić, że jest to możliwe i to bez strat dla gospodarki, jakby wzrost produktywności i obniżenie kosztów można byłoby uchwalić ustawą. Jeżeli nawet hasło jest szczytne, w rzeczywistości to polityczna obietnica oderwana od podstaw ekonomii. Mniej pracy, ta sama płaca – polityczna mrzonka oderwana od rzeczywistości "Nikt ci tyle nie da, ile polityk obieca" – trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Zwłaszcza że w każdej kampanii jesteśmy zasypywani obietnicami bez pokrycia, które dla polityków przestają mieć znaczenie dzień po wyborach....

Czytaj więcej

Firmy chcą gotówki szybciej. Coraz więcej z nich wybiera rozwiązanie, które przyspiesza płatność

autor Dominik Bożek
2025-11-13
0
Analiza składowych rankingu faktoringu

Płynność finansowa to fundament w świecie małego i średniego biznesu. Każda faktura czekająca długo na przelew może zatrzymać rozwój, ograniczyć możliwości, a nawet zagrozić przetrwaniu firmy. W nowym cyklu „Płynnie o finansach”, przygotowanym we współpracy z eFaktor, przyglądamy się najważniejszym wyzwaniom, z jakimi mierzą się przedsiębiorcy, oraz rozwiązaniom, które pozwalają prowadzić firmę bez zbędnego stresu. Czytaj także: Zysk to za mało – dlaczego firmy upadają mimo dodatniego wyniku finansowego? Cash flow jako strategia, nie tylko operacja księgowa Myślał, że współpracuje z dużą marką. Stracił towar – a mógł temu zapobiec Faktoring w Polsce nie zwalnia tempa. Z opublikowanego przez Polski Związek Faktorów (PZF) raportu za trzy kwartały 2025 roku wynika, że faktorzy zrzeszeni w organizacji sfinansowali 23,6 miliona faktur o...

Czytaj więcej

Czy nowe włączenia do SENT będą gwoździem do trumny TSL?

autor Julia Mraczny
2025-11-07
0
transport kierowca

Rosnące koszty paliwa, presja płacowa, malejący popyt na przewozy i coraz bardziej złożone przepisy podatkowe tworzą mieszankę wybuchową, z którą nawet doświadczeni przedsiębiorcy z branży transportowej mogą sobie nie poradzić. W tej sytuacji nowe regulacje, w tym rozszerzenie systemu SENT na towary z branży odzieżowej i obuwniczej, przez wielu są postrzegane jako kolejny gwóźdź do trumny sektora, który i tak balansuje na granicy rentowności. Nowe przepisy w zamierzeniu mają uszczelnić system podatkowy i ograniczyć szarą strefę. Jednak w praktyce mogą dodatkowo obciążyć tysiące małych i średnich firm transportowych, które już teraz zmagają się z narastającym zadłużeniem i problemami z płynnością finansową. Zadłużenie firm transportowych w Polsce Mimo, że w drugim kwartale 2025 r. miało miejsce spore ożywienie na rynku krajowych...

Czytaj więcej

Legenda, która zaspała. Dlaczego Kodak nie przetrwał własnej wizji?

autor Magdalena Grochocka
2025-12-11
0
jakob owens K1eZHFrUfiE unsplash

Niegdyś – król fotografii, który wprowadził aparat do domów na całym świecie i przez dekady dyktował tempo innowacji. A jednak, gdy świat zaczął się zmieniać, Kodak nie nadążył za własną rewolucją. To nie tylko ciekawa historia o upadku legendy, ale przede wszystkim studium strategii, decyzji i błędów, z których dziś może skorzystać każdy lider, founder i przedsiębiorca budujący firmę. Narodziny marki, która zmieniła sposób, w jaki patrzymy na świat Kiedy w 1888 roku George Eastman zakładał firmę Eastman Kodak Company, fotografia była domeną chemików, inżynierów i pasjonatów z zapleczem technicznym. Aparaty były ciężkie, proces wywoływania skomplikowany, a każde zdjęcie wymagało wiedzy i cierpliwości. Eastman spojrzał na tę rzeczywistość jak przedsiębiorca, który wyczuł szansę – zamiast doskonalić technikę dla profesjonalistów, chciał...

Czytaj więcej
Więcej

Newsletter

Jako pierwszy, dowiesz się o ważnych wiadomościach i wydarzeniach bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej.

Gratulacje!

Pomyślnie dołączyłeś do naszej listy subskrybentów. Potwierdź proszę swój adres e-mail. Link jest już na Twojej poczcie. 

Rekomendowane.

AdobeStock 292954493 1

Podatek Belki – czy zaproponowane zmiany mają sens?

2025-12-11
sztuczna inteligencja

Sztuczna Inteligencja pomaga firmom nie stracić miliardów

2022-08-12
Faktoring eFaktor
Portal.Faktura.pl

Najświeższe i najciekawsze wiadomości z zakresu finansów firmy, prawa, podatków i księgowości.

Znajdź nas tutaj:

Kategorie

  • Alarm podatkowy
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Biznes pod lupą
  • Finanse
  • Player
  • Podatki
  • Poradnik przedsiębiorcy
  • Prawo
  • Technologia
  • Zadbaj o swój portfel
Współpraca

Najciekawsze

kontrola podatkowa

Planujesz duże zakupy sprzętu do firmy do końca roku? Możesz nie mieć ich w kosztach 2025!

2025-12-11
Dokumenty i terminy podatkowe a płynność firmy

Nie przepłacaj! Oto wydatki, które MUSISZ odliczyć przed końcem roku

2025-12-10
  • Polityka prywatności
  • Regulamin usługi newsletter
  • Regulamin korzystania z serwisu

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Biznes
  • Podatki
  • Finanse
    • Faktoring dla transportu
  • Prawo
  • Ranking faktoringu – TOP 10 Ofert Faktoringu – Grudzień 2025
  • Technologia

© 2024 - Najświeższe informacje ze świata finansów i biznesu by Faktura.pl
Projekt i realizacja Digital Daniel Król

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?